زندگی و مهاجرت به ارمنستان

آزمون آیلتس در ایروان ارمنستان

ممکن است در ارتباط با آزمون آیلتس اطلاعاتی کم و بیش داشته باشید و احتمالا حداقل برای یک مرتبه با چنین اصطلاحی برخورد کرده باشید.

آیلتس از لحاظ لغوی به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است که برای سنجش میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد.

آزمون آیلتس یکی از معتبر‌ترین و شناخته شده‌ترین آزمون‌های سراسر جهان است که هرساله تحت شرایطی خاص برگزار می‌شود.

با توجه به این که زبان انگلیسی در حال حاظر جزو زبان‌های رایج محاوره‌ای در دنیا به شما می‌رود، یادگیری آن برای هر فردی در صورتی که قصد زندگی در خارج از کشور را داشته باشد، ضروری است.

به طور کلی افرادی در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند که قصد مهاجرت داشته و دانشگاه کشور مقصد پذیرش دانشجو را منوط به داشتن چنین مدرکی تلقی می‌کند.

پذیرفته شدن در این آزمون و داشتن مدرک مربوطه در اغلب دانشگاه‌های سراسر کشور کارایی دارد و یقینا به نفع اغلب دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور خواهد بود.

برگزاری آزمون آیلتس در بسیاری از کشورهای دنیا انجام می‌شود که در داخل ایران نیز چنین آزمونی با رعایت شرایط خاصی برگزار می‌شود.

از این رو برخی افراد تمایل دارند که آزمون مزبور را در خارج از کشور امتحان دهند که یکی از کشورهای برگزارکننده آیلتس، ارمنستان است.

کشور ارمنستان با توجه به این که به لحاظ جغرافیایی در قاره اروپا قرار دارد اما مرز زمینی مشترک با کشورمان دارد و این امکان برای ایرانی‌ها فراهم است که به صورت زمینی به کشور ارمنستان سفر کنند.

پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان است که جزو شهرهای توریستی در دنیا نیز شناخته شده است. مردم ایران نیز ایروان ارمنستان را به طور معمول به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند.

همچنین دو کشور ایران و ارمنستان از جهات مختلف ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند و رابطه تجاری و اقتصادی آن‌ها در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

افرادی که شهر ایروان ارمنستان را برای برگزاری امتحان آیلتس انتخاب می‌کنند، دلایل مختلفی برای این کار دارند. با توجه به نزدیکی ارمنستان به ایران، برگزاری آیلتس در این کشور می‌تواند از لحاظ اقتصادی برای افراد به صرفه باشد.

برگزاری آیلتس در ارمنستان به معنای تحصیل دانشجویان در این کشور نمی‌باشد، بلکه ممکن است فردی برای پذیرش در دانشگاه سایر کشورها در ایروان آزمون می‌دهد.

شرکت در آزمون آیلتس

در واقع صرف برگزاری امتحان آیلتس در ایروان ارمنستان به معنای تحصیل افراد مختلف در دانشگاه‌های این کشور نیست بلکه به دلایل گوناگون دانشجویان قصد دارند امتحان آیلتس را در کشور مزبور را انجام دهند.

لازم به ذکر است که هیچ گونه منع قانونی برای دادن امتحان آیلتس در کشورهای مختلف دنیا نیست و دانشگاه‌هایی که شرط اصلی پذیرش را داشتن مدرک رسمی زبان انگلیسی می‌دانند، دانشجویان را ملزم به برگزاری آزمون مزبور در شهر و یا کشوری خاص نمی‌کنند.

آزمون آیلتس در ایروان با در نظر گرفتن ضوابط خاصی برگزار می‌گردد و افراد متقاضی این امتحان در ارمنستان باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند.

آیلتس در کشور ارمنستان به صورت منظم و هر ماه برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند در تاریخ قانونی امتحان مزبور را دهند.

با توجه به این که آیلتس هر ماه در شهر ایروان برگزار می‌شود، این امکان را به متقاضیان می‌دهد تا اگر به هر دلیلی نتوانند در موعد مشخص امتحان دهند، در ماه بعدی خود را برای برگزاری آزمون آماده کنند.

گفتتی است که موسسات زیادی در زمینه برگزاری آزمون آیلتس در کشور ارمنستان فعالیت می‌کنند و در این زمینه می‌توانند به دانشجویان ایرانی که قصد سفر و شرکت در آزمون آیلتس در خارج از کشور را دارند، یاری نمایند.

این گونه موسسات تیمی را تکشیل می‌دهند تا بتوانند هزینه‌های داوطلبان آزمون را کاهش داده و در وقت آن‌ها صرفه جویی کنند و همچنین نگرانی خود افراد و خانواده های آن‌ها را رفع کنند.

گفتنی است که در زمینه امتحان آیلتس و شرایط برگزاری آن، مراکز و موسسات سودجو با دریافت مبالغ هنگف از داوطلبان وعده‌های مختلفی را به آن‌ها می‌دهند اما هیچ گونه خدماتی را در این زمینه به افراد نمی‌دهند.

بنابراین با توجه به تجارب گذشته، باید بهترین مرکز را برای برگزاری آزمون آیلتس انتخاب نمایید تا در این زمینه دچار مشکلات عدیده‌ای نیز نشوید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص آزمون آیلتس در کشور ارمنستان و نحوه برگزاری آن توضیحاتی را ارائه دهیم.

آزمون آیلتس

درباره آزمون آیلتس

آیلتس یکی از مشهورترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود. افرادی که در حوزه زبان انگلیسی تخصص کافی دارند، یقینا با این آزمون و همچنین شرایط قبولی در آن آشنایی کافی دارند.

آیلتس با هدف ارزیابی سطح زبان انگلیسی برگزار می‌شود که برای پذیرش در دانشگاه‌های مطرح دنیا داشتن این مدرک لازم است.

نمره قبولی در این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارند، بسیار کارایی دارد و می‌توانند در مراکز آموزشی شناخته شده در دنیا از طریق داشتن مدرک زبان آیلتس تحصیل کنند.

آزمون آیلتس به چهار بخش تقسیم بندی می‌شود که در هر کدام مهارت‌های فردی داوطلب سنجیده می‌شود و در نهایت بر اساس آن نمره قبولی ارائه می‌گردد.

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، به احتمال زیاد در این امتحان قبول خواهند شد اما سایر افراد ممکن است نمره لازم برای قبولی را اخذ نکنند که باید پایه زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و مجدد در آزمون شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که شرکت در آزمون آیلتس برای دفعات مکرر محدودیت خاصی ندارد و داوطلبان می‌توانند برای چندین مرتبه در آزمون مزبور شرکت کنند تا در نهایت بتوانند حداقل نمره قبولی را کسب کنند.

آزمون آیلتس به گونه طراحی می‌شود که تمامی مهارت‌های داوطلبان در زبان انگلیسی سنجیده شود و افرادی که در این امتحان حداقل نمره قبولی را اخذ می‌کنند، از سطح زبان قابل قبولی برخوردار هستند و می‌توانند در دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل کنند.

امروزه موسسات و مراکز آموزشی بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که به صورت تخصصی در حوزه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند و افرادی که قصد دارند امتحان آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذارند، می‌توانند برای تقویت سطح زبان خود به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات آموزشی آن‌ها بهترین استفاده را داشته باشند.

مطالعه برای آزمون آیلتس

برگزاری آزمون آیلتس در کشور ارمنستان

آزمون آیلتس با توجه به این که یک آزمون بین المللی محسوب می‌شود، تقریبا در 110 کشور دنیا در بازه های زمانی مشخصی برگزار می‌شود.

ارمنستان جز کشورهایی است که برگزارکننده آزمون آیلتس است که به طور معمول شهر ایروان میزبان این امتحان می‌باشد.

بسیاری از دانشجویان ایرانی برای شرکت در آزمون آیلتس کشور ارمنستان را انتخاب می‌کنند که با توجه نزدیکی این کشور با ایران، شرایط برگزاری و شرکت در آزمون به مراتب آسان‌تر است.

به طور معمول، دانجویان ایرانی، کشورهای همسایه را برای شرکت در آزمون‌های زبان خارجی در سطح بین‌المللی انتخاب می‌کنند که برای این کار اهداف مختلفی نیز دارند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، در سالیان اخیر، ایرانی‌های بسیاری برای شرکت در امتحان آیلتس به کشور ارمنستان سفر کرده‌اند.

گفتنی است که ایروان ارمنستان هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا برای برگزار کردن آزمون آیلتس است که این امتحان با در نظر گرفتن شرایطی خاص برگزار می‌شود.

سوالات این آزمون در هر دوره در تمامی کشورهای دنیا یکسان است و این که متقاضیان شهر ایروان را برای آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند، برنامه‌های گوناگونی در این زمینه دارند.

در هر صورت اگر به دنبال کار، تحصیل یا مقاصد گوناگون در خارج از کشور هستید، داشتن مدرک زبان آیلتس می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

هر چند که دانشگاه‌های انگلیسی زبان، برای تحصیل دانشجویان داشتن مدارک معتبر زبان نظیر آیلتس را شرط اصلی پذیرش در نظر می‌گیرند.

سفر به ایروان ارمنستان و شرکت در آزمون آیلتس

برای افرادی که قصد دارند برای مرتبه اول به کشور ارمنسنان برای شرکت در آزمون آیلتس شرکت کنند، ممکن است با این سوال مواجه شوند که آیا می‌توان از راه زمینی به ایروان ارمنستان سفر کرد؟

به طور کلی برای سفر به کشور ارمنستان می‌توانید از راه زمینی نیز اقدام کنید که به لحاظ اقتصادی می‌تواند به صرفه باشد. در واقع یکی از مزیت‌های سفر به ارمنستان، داشتن مرز زمینی با ایران است که شرایط را در این زمینه برای مسافران فراهم کرده است.

بنابراین اگر قصد دارید که به صورت زمینی به ایروان ارمنستان سفر کنید، باید از مرز نوردوز عبور کنید. نوردوز مرز مشترک میان دو کشور ایران و ارمنستان است که با گذر از این مرز می‌توان به ایروان رسید.

در هر صورت برای شرکت در آزمون آیلتس در کشور ارمنستان، نیازی نیست که هزینه‌های زیادی را صرف سفر هوایی کنید. بلکه با خودرو شخصی نیز این امکان وجود دارد تا به ایروان خود را برسانید.

البته که نحوه سفر به کشور ارمنستان بستگی به نظر شما دارد. برخی افراد تمایل چندانی به سفر زمینی ندارند و سفر هوایی را برای ورود به کشور ارمنستان انتخاب می‌کنند.

گفتنی است که یکی از دلایلی که دانشجویان ایرانی شهر ایروان ارمنستان را برای آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند، هم مرز بودن آن با کشورمان است که به راحتی می‌توان به این کشور بدون مشکل خاصی سفر کرد.

البته بهتر است که 1 الی 2 روز قبل از تاریخ آزمون آیلتس، در شهر ایروان ارمنستان مستقر شوید تا با مکان برگزاری آزمون و شرایط دیگر آشنایی کافی پیدا کنید.

اغلب ایرانی‌هایی که برای امتحان آیلتس به ایروان سفر می‌کنند، اقدام به اجاره نمودن آپارتمان می‌کنند. با توجه به این که ایروان جز شهرهای توریستی ارمنستان محسوب می‌شود، تعداد آپارتمان‌هایی که برای اسکان موقت اجاره داده می‌شود، بسیار زیاد هستند.

در واقع از بابت داشتن خانه برای مدت چند روز در کشور ارمنستان اطمینان خاطر داشته باشید و می‌توانید انواع مختلف آپارتمان با توجه به شرایط امکانات و قیمت آن اجاره کنید.

در این صورت می‌توانید چند روز قبل از تاریخ امتحان آیلتس در شهر ایروان همراه با خانواده خود سکونت داشته باشید و به نوعی با شرایط مناسب بتوانید در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کنید.

اگر در استان آذربایجان شرقی سکونت دارید، مسافت بسیار کوتاه‌تری را تا رسیدن به مقصد یعنی ایروان ارمنستان طی خواهید نمود؛ زیرا مرز نوردوز و شهر ایروان فاصله نزدیکی با استان آذربایجان شرقی دارد و برای دانشجویانی که ساکن این استان هستند و قصد دارند در کشور ارمنستان در آزمون آیلتس شرکت کنند، بسیار مناسب است.

آزمون آیلتس آنلاین

چرا باید ارمنستان را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کرد؟

همانطور که گفته شد، یکی از کشورهای پرطرفدار برای برگزاری آزمون‌های سطح بین‌الملی برای دانشجویان ایرانی، ارمنستان است.

بسیاری از دانشجویان ایرانی هر ساله شهر ایروان ارمنستان را برای آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند که خوشبختانه از شرایط برگزاری آزمون در این کشور رضایت کافی نیز دارند.

یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه آن است که چرا باید کشور ارمنستان را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کرد؟

برای پاسخ به این سوال، دلایل مختلفی وجود دارد که دانشجویان ایرانی معمولا شهر ایروان را برای برگزاری چنین آزمونی انتخاب می‌کنند که به شرح زیر است:

  • کشور ارمنستان هم مرز با ایران است و به نوعی نزدیک‌ترین کشور با ایران به شمار می‌رود.
  • امکان سفر زمینی به کشور ارمنستان از طریق مرز نوردوز وجود دارد که برای دانشجویان ساکن ایران یک مزیت محسوب می‌شود.
  • به راحتی می‌توان از طریق خودرو شخصی و یا اتوبوس به شهر ایروان ارمنستان سفر کرد که از نظر اقتصادی می‌تواند بسیار به صرفه‌تر از سایر کشورها باشد.
  • دانشجویان با پرداخت هزینه‌های بسیار پایین می‌توانند برای شرکت در آزمون آیلتس به ارمنستان سفر کنند.
  • همچنین افرادی که تمایل به سفر هوایی برای شرکت در آزمون آیلتس در کشور ارمنستان را دارند، طول پرواز و همچنین هزینه بلیط هواپیما کم بوده و می‌توانند با شرایط مناسب به این کشور سفر کنند.
  • هزینه هتل و مکان‌های اسکان برای مسافران خارجی در شهر ایروان بسیار مناسب است.
  • آزمون آیلتس در 1 الی 2 روز به صورت متوالی برگزار می‌شود و از این حیث نیاز به اقامت چنذین روزه در این کشور نیست.
  • هزینه‌های مربوط به خوراک و ایاب و ذهاب کم است.
  • ارمنستان جزو کشورهایی است که به لحاظ امنیت اجتماعی در جایگاه مناسبی قرار دارد و متقاضیان می‌توانند با شرایط مناسب در این کشور امتحان آیلتس را بدهند.
  • اخذ ویزا برای اقامت چند روزه در کشور ارمنستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و از این حیث هیچ گونه مشکل خاصی برای متقاضیان به وجود نمی‌آید.
  • مکان برگزاری آزمون از استانداردهای کافی برخوردار است و شرکت‌کنندگان در فضایی آرام و ایمن به راحتی می‌توانند امتحان مربوطه را بدهند.
  • امکان برگزاری آزمون در ایروان به صورت ماهانه وجود دارد که حداقل 4 امتحان در ماه برای متقاضیان برگزار می‌شود.
  • با توجه به این که برگزار کردن آزمون‌های زبان در سطح بین‌المللی در کشورهای اروپایی با محدودیت‌هایی همراه است و معمولا دانشجویان ایرانی با مشکلاتی مواجه می‌شوند، اما در ایروان چنین مسائلی برای آزمون وجود ندارد و بدون وجود مشکلی خاص، آزمون آیلتس برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا