خدمات اختصاصی

سیم کارت ویوا سل – vivacell در ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از کشورهای ارزان جهان است که می‌توان به سهولت و آسانی سفرهای کوتاه مدنی را به این کشور در طول سال انجام داد.

کشوری با قدمت بالای تاریخی، تفریحات متنوع و سرگرمی‌های گردشگری و توریستی و غذاهای مثال‌زدنی و موقعیت خاص جغرافیایی این کشور را به یکی از کشورهای گردشگر پذیر و توریستی مبدل نموده است.

کلیه مسافرانی که به کشورهای خارجی مانند ارمنستان سفر می‌نمایند به غیر از رزرو هتل و خرید بلیط‌ هواپیما در شهر مقصدشان، نگرانی و دغدغه‌ای به نام دسترسی به اینترنت و امکان برقرای تماس را هم دارند.

از این رو همواره در فکر تهیه یک سیم کارت مناسب در شهر مقصد هستند و یا به دنبال اطلاعاتی درباره سیستم رومینگ آن شهر، که چطور می‌توانند امکان تماس و دسترسی به اینترنت را برای خودشان فراهم آورند.

اپراتورهای تلفن همراه کشور ارمنستان با ارائه نسل جدید سیم کارت‌های اعتباری بستری مناسب را برای دسترسی گردشگران و توریست‌ها به اینترنت پرسرعت این کشور و برقراری تماس‌های ارزان قیمت فراهم نموده است.

در همین راستا اشخاصی که به عنوان گردشگر برای بازدید از مکان‌ها و بناهای دیدنی ایروان راهی کشور ارمنستان می‌شوند، بسیار به صرفه تر است که سیستم رومینگ موبایل خود را خاموش کرده و حتماً یکی از سیم کارت‌های اپراتورهای همراه این کشور را خریداری کنند.

برای افزایش اطلاعات شما در این زمینه جالب است بدانید که سه اپراتور همراه در ارمنستان فعالیت دارند. به همین جهت معمولا اغلب گردشگران برای انتخاب و خرید سیم کارت‌های موبایل ارمنستان سردرگم خواهند شد که کدام اپراتور آنتن‌دهی و امکانات رومینگ یا اینترنت بهتری دارند.

از آن جایی که سایت ایرانیان ارمنستان همیشه هدف خود می‌داند که باری از دوش مخاطبان خود بردارد، در ادامه این مطالب با ما همراه باشید تا ضمن بررسی ویژگی‌های سیم کارت‌های ارمنستان و شرایط خریداری آن، یکی از اپراتورهای خوب تلفن همراه این کشور به نام وی‌واسل را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم با عنایت و توجه به این مطالب، در سفر به این کشور زیبا مشکلی برای تهیه سیم کارت ارمنستان پیدا نکنید.

سیم کارت ویواسل

سیم کارت وی‌واسل vivacell را از چه مکان‌هایی در کشور ارمنستان می‌توان تهیه کرد؟

معمولا تجربه بسیاری از گردش‌گران نشان داده که اغلب آژانس‌های مسافرتی و بین المللی سیم کارت کشوری که مسافران عازم آن هستند را یا با دریافت هزینه یا به عنوان یکی از امکانات تور به صورت رایگان در اختیار گردشگران و متقاضیان قرار می‌دهند.

از طرف دیگر کلیه سیم‌کارت‌های اپراتورهای کشور ارمنستان در تمامی شعبات خدمات اپراتورهای همراه این کشور به فروش می‌رسد. این شعبه‌ها معمولا در فرودگاه‌های شهرهای مختلف ارمنستان و تمامی مکان‌های دیدنی این شهر تورریستی قرار دارند.

با وجود این شرایط برای خرید سیم کارت وی‌واسل مشکل خاصی در کشور ارمنستان پیدا نخواهید کرد. ضمنا برای انجام تنظیمات سیم کارت خریداری شده هم می‌توانید از مراکز خدمات موبایل و تلفن همراه در ارمنستان در صورت نیاز تقاضای کمک و راه‌اندازی نمایید.

همچنین دقت داشته باشید این تنظیمات به‌ درستی و با حوصله انجام گردد تا در کنار کم‌شدن هزینه‌های استفاده از موبایل، به ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت نیز دسترسی پیدا کنید.

همچنین توجه داشته باشید معمولا افرادی که با خرید تورهای ارمنستان از بسیاری از آژانس‌های مسافرتی داخلی و خارجی به این کشور زیبا سفر می‌کنند، این آژانس‌های مسافرتی در تبلیغ امکانات تور خودشان یک سیم کارت به مسافران عرضه می‌نمایند که این امکانات آن‌ها کار را برای مسافران بسیار راحت و سفر را جذاب‌تر و دلچسب‌تر می کند.

این آژانس مسافرتی در تورهای متنوع خود به مسافرانش سیم کارت سفری ارائه می‌دهد که در این مطلب لازم دانستیم به آن اشاره کنیم.

اما اگر شما از آن دسته از گردشگرانی هستید که می‌خواهید بدون خرید تور به ارمنستان سفر کنید لازم است تا درباره نحوه ی خرید سیم کارت ارمنستانی اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

اپراتورهای فعالی که برای تهیه سیم کارت ارمنستان می‌توانید به آن ها مراجعه کنید نیز عبارت از اپراتور Vivacell، اپراتور Ucom و اپراتور Beeline نیز می‌باشند.

یکی از برترین اپراتورهای تلفن همراه در کشور ارمنستان، اپراتور وی‌واسل است که خوشبختانه در میان گردشگران ایرانی نیز بسیار پرطرفدار است.

یکی از علل تمایل ایرانیان به خرید این نوع سیم کارت این است که با گرفتن عدد 77 در پیش‌شماره، هزینه‌های تماس به کشور ایران را تا یک‌سوم کاهش خواهد داد.

همچنین این اپراتور یک امکان خاص برای استفاده کنندگانش فراهم نموده که طی 12 دقیقه مکالمه، 2 دقیقه آن را با تعرفه عادی و حدود 10 دقیقه آن را به صورت تعرفه رایگان یا تخفیف‌دار محاسبه و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آیا خرید سیم کارت وی‌واسل vivacell در سفر به کشور ارمنستان ضرورت دارد؟

معمولا اپراتورهای مخابراتی محدوده جغرافیایی معینی را تحت پوشش قرار می‌دهند. بنابراین همیشه با سفر به کشوری دیگر، از محدوده پوشش مخابراتی اپراتورهای کشور خود خارج خواهید شد.

در این شرایط است که معمولا اپراتورهای داخلی کشور قابلیتی با نام رومینگ (Roaming)، را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. فعال‌کردن رومینگ معمولا برای سیم کارت‌های ایران کار چندان دشواری نیست، اما این موضوع روی دیگری هم دارد و هزینه برقرای تماس از طریق رومینگ، کاربران را نقره‌داغ خواهد کرد و متاسفانه هزینه آن بسیار بالاست.

به همین جهت خرید سیم کارت وی‌واسل یا سیم کارت خود کشور ارمنستان برای سفر به این کشور زیبا، ضروری خواهد بود. البته ناگفته نماند که اپراتورهای مخابراتی کشورمان، تعرفه‌های رومینگ متفاوتی را برای کشورهای همسایه در نظر گرفته‌اند.

با این حال حتی کمترین تعرفه تماس رومینگ از اپراتور داخلی، نسبت به خرید سیم کارت وی‌واسل یا هر سیم کارت دیگر کشور ارمنستان، بسیار گزا‌ف‌‌تر تمام می‌شود.

گفتنی است در کنار این اطلاعات، کسب اطلاعات کامل سفر به ارمنستان نیز منبع بسیار کاملی برای کاهش هزینه‌های سفر به حساب خواهد آمد.

پس توصیه می‌شود حتما پس از ورود به کشور ارمنستان برابر با اطلاعات کسب شده از این مقاله تلفن همراه خود را خاموش نموده و از یکی ازسیم‌کارت کشور ارمنستان استفاده نمایید.

هزینه خرید یک سیم کارت وی‌واسل vivacell در کشور ارمنستان چقدر است؟

جالب است بدانید هنگامی که از خرید سیم کارت وی‌واسل در ارمنستان صحبت می‌شود، در واقع عملا شما پولی برای خرید این سیم کارت پرداخت نخواهید کرد.

بنابراین به زبان بسیار ساده باید گفت که خرید سیم کارت‌های وی‌واسل کشور ارمنستان کاملا رایگان هستند و جالب‌تر اینکه تمامی سیم‌کارت‌های خریداری شده توسط گردشگران در ارمنستان به میزان ۱۰۰۰ درام اعتبار رایگان تماس دارند.

لذا کاملا مشخص است که شما پس از پایان اعتبار سیم کارت، باید اعتبار جدید را از بین بسته‌ها و طرح‌ها مکالمه‌ای خریداری نمایید.

همانگونه که ذکر شد با توجه به اینکه سیم کارت‌های وی‌واسل رایگان هستند، کاملا دقت نمایید و حواستان جمع باشد که در هنگام خرید سیم کارت، فروشنده مبلغی اضافی از شما طلب ننماید.

البته مردمان اخلاق مدار این کشور زیبا چنین خلق و خویی نداشته و همواره و در همه حال کمک‌ حال تمام مسافران و گردشگران هستند. در صورت سفر به ارمنستان این مورد را به چشم خواهید دید.

لوگوی ویواسل

به چه روش‌هایی سیم کارت وی‌واسل vivacell خریداری شده در ارمنستان را فعال کنیم؟

معمولا در صورتی که به صورت شخصی و بدون کمک از فروشندگان می‌خواهید نسبت به فعال سازی سیم کارت خریداری شده اقدام نمایید، می‌توانید برای فعال‌سازی رومینگ و دریافت گزارش، از این شماره کدها کمک بگیرید.

شما برای فعال‌سازی رومینگ موبایل می‌توانید شماره *۱۲۱*۱# را شماره گیری کرده و این امکان را فعال نمایید. برای فعال سازی رومینگ پیامک نیز کد *۱۲۱*۲# باعث فعال سازی پیامک‌های سامانه خواهد شد.

ضمنا کدهایی نیز برای غیرفعال کردن این وضعیت ها وجود دارد که برای غیرفعال‌سازی رومینگ: *۱۲۱*۳# و برای بررسی وضعیت رومینگ: *۱۲۱*۰#را از طریق تلفن همراه خود شماره گیری نمایید. البته در صورت هرگونه اختلال غیر معمول در این شبکه مراتب را با مشورت از فروشنده برطرف نمایید.

برای خرید سیم کارت وی‌واسل ارمنستان چه مدارکی را باید به فروشنده یا اپراتورها ارائه کرد؟

برای خرید سیم کارت وی‌واسل در کشور ارمنستان شما باید حتما پاسپورت را به همراه داشته باشید و اصل پاسپورت را به دفاتر مخابراتی که سیم کارت را خریداری می‌کنید نشان دهید.

پس از تایید هویت شما،‌ یکی از سیم‌کارت‌های ویواسل، یا متناسب با درخواست شما یکی از سیم‌کارت‌های سایر اپراتورها صادر و به شما تحویل خواهد شد.

البته پیشنهاد می‌شود پس از اتمام سفرتان، حتما سیم‌ کارت وی‌واسل خریداری شده را به شعب خدمات موبایل شهر مربوطه تحویل دهید تا احیانا دردسری برای شما ایجاد نشود.

از آن جایی که سیم‌ کارت‌های خریداری شده در کشور ارمنستان بدون تایید هویت خریدار، صادر نخواهد شد، حضور خریدار سیم کارت در هنگام ابطال آن نیز الزامی است.

سیم‌ کارت‌های وی‌واسل با چه پیش‌شماره‌هایی صادر می‌گردند؟

همان‌گونه که در مطالب قبل اشاره کاملی کردیم، کشور ارمنستان ۳ اپراتور همراه دارد و شماره هر کدام از این اپراتورها با عدد یا پیش شماره خاصی آغاز می‌گردد.

برای مثال پیش‌شماره اپراتور بیلاین ۹۹،۹۶،۹۱ است. ویواسل، دیگر اپراتور معروف کشور ارمنستان از پیش‌شماره ۷۷،۹۸،۹۴،۹۳ استفاده می‌نماید و اپراتور یوکام پیش‌شماره ۵۵،۹۵ را در اختیار کاربران خود قرار داده‌است.

برای روشن‌ترشدن مطلب ذکر شده درخصوص پیش‌شماره‌های ارمنستان مثالی می‌زنیم. همانگونه که می‌دانید اپراتور همراه اول در تهران سیم کارت را با پیش‌شماره ۰۹۱۲ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با این شرایط با نگاه به شماره فرضی ۰۹۱۲5555555، متوجه خواهید شد که با شماره اپراتور همراه اول در ایران مواجه هستیم.

به این ترتیب اپراتور ویواسل، سیم کارت ارمنستان را با شماره فرضی ۷۷۰۰۹۸۹۱۲555555 صادر می‌کند. نمونه‌ای دیگر از پیش‌شماره‌های فرضی همراه ارمنستان، شماره فرضی 99۰۰۹۸۹۱۲5555555 است که اپراتور بیلاین در اختیار گردشگران قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که سیم‌کارت‌های وی‌واسل داری اینترنت پرسرعت ۳G و اینترنت GPRS می‌باشند که با استفاده از گوشی‌هایی که داری قابلیت اینترنت هستند و GSM Modem قابل استفاده می‌باشد.

بررسی وضعیت اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور ارمنستان

کشور ارمنستان ۳ اپراتور کاملا فعال دارد. معمولا به جهت بار تبلیغاتی موضوع، این ۳ اپراتور از لحاظ نرخ تعرفه‌های مکالماتی، شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت کرده و رقابت سنگینی در خصوص کیفیت ارائه خدمات با هم دارند.

از سوی دیگر همانگونه که ذکر شد این اپراتورها سیم کارت ارمنستان را بدون دریافت هزینه‌ و به صورت کاملا رایگان و با اعتباری مشخص در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهند.

به همین جهت قیمت سیم‌کارت یا اعتبار جایزه آن نمی‌تواند محک خوبی برای انتخاب بهترین سیم کارت ارمنستان باشد. اینجاست که خدمات متنوع اپراتورهای همراه، راه را برای خرید بهترین سیم کارت ارمنستان باز خواهد کرد.

با این حساب در ادامه این مقاله خدمات پس از فروش ۳ اپراتور فعال در کشور ارمنستان را مورد بررسی و کنکاش قرار خواهیم داد تا شما متوجه شوید که کدام یک از این اپراتورها خدمات بهتری پیش روی گردشگران قرار خواهند داد:

اندازه سیم کارت ویواسل

اپراتور وی‌واسل

معمولا اغلب مکان‌های دیدنی ارمنستان همگی در مرکز شهر‌های بزرگ این کشور قرار نگرفته‌اند. به همین جهت برای گشت‌ و‌ گذار در بسیاری از جاهای تاریخی و مکان‌های خوش‌‌ آب‌و‌هوا، باید راه مناطقی در خارج از شهرهای بزرگ ارمنستان را در پیش بگیرید.

اینجاست که اپراتور تلفن همراه وی‌واسل در پوشش‌دهی آنتن موبایل در خارج از شهرها معمولا حرف اول را در ارمنستان خواهد زد و شبکه برون شهری این نوع اپراتور در ارمنستان زبان‌زد است.

اپراتور موبایل وی‌واسل به لحاظ بسته‌های اینترنت و تعرفه مکالمه نیز حرف‌های زیادی در رقابت با سایر رقبای خود برای گفتن دارد. این شرایط خوب موجب گردیده تا اغلب گردشگران، خرید سیم کارت از اپراتور وی‌واسل را به دیگر اپراتورهای این کشور ترجیح دهند.

سیم کارت‌های ویواسل با اعتبارهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۴۵۰۰، ۷۰۰۰، ۹۵۰۰ و ۱۸۰۰۰ درام صادر می‌شود و گردشگران می‌توانند با خرید این سیم کارت به صورت رایگان، علاوه بر اعتبار داخلی 1000 درامی به هر مقدار شارژ و اعتباری که نیاز داشته باشند، این سیم کارت‌ها را شارژ نمایند.

سرویس طلایی این اپراتور که نام بین المللی آن MyWorld است خدماتی را برای مشتریان خود ارائه داده که به برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم.

یکی از خدمات طلایی این اپراتور این است که با استفاده از این سرویس و ثبت شماره مورد نظر در فهرست طلایی وی‌واسل، قادر خواهید بود از تخفیف مکالمه برای این شماره‌ها برخوردار گردید.

مزایای استفاده از این خدمات به این شکل است که هر ۱۲ دقیقه مکالمه، ۲ دقیقه با تعرفه معمولی و ۱۰ دقیقه بعدی از تخفیف ویژه برخوردار هستید.

شما می‌توانید برای استفاده از سیم کارت وی‌واسل از کدهای زیر کمک بگیرید:

  1. برای تماس با سیم‌کارت ویواسل این کد را در گوشی همراه خود  شماره گیری نمایید: ۷۷+ ۰۰ + کد کشور + کد شهر + شماره تلفن
  2. بررسی اطلاعات سیم‌کارت ویواسل با این کد انجام می‌گردد: \# ۱۲۲ *
  3. برای افزودن و گرفتن شارژ و اعتبار به سیم‌کارت ویواسل این کد را وارد کنید: Call#رمز شارژ* ۱۲۳ *

اپراتور بیلاین

سیم کارتی که به وسیله اپراتور بیلاین در کشور ارمنستان صادر می‌گردد، پوشش مطلوبی در آنتن دهی را برای گردشگران فراهم کرده است.

جالب است بدانید که اپراتور بیلاین، قدیمی‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور ارمنستان است. این اپراتور در سال ۱۹۹۸ در ارمنستان آغاز به کار نمود. از آن هنگام تاکنون اپراتور بیلاین همیشه به‌عنوان یکی از معتبرترین و بهترین اپراتورهای این کشور شناخته می‌شود.

بیلاین در کشور ارمنستان امکاناتی نظیر تماس‌های تلفنی و همچنین خدمات اینترنت ۴G را به کاربران خود ارائه می دهد. لازم است مطلع باشید که برای شارژ سیم کارت بیلاین شما می‌توانید از طریق سایت Recharge.com اقدام نمایید.

اما برای تماس گرفتن یا چک کردن خطوط درست همانند ایران شماره‌های خاصی برای هر اپراتور وجود دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای تماس با سیم کارت‌های ارمنستان که توسط اپراتور بیلاین صادر گردیده‌است، از کد‌های زیر کمک بگیرید:

  1. برای تماس با سیم‌کارت بی‌لاین این کد را در گوشی همراه خود وارد نمایید: \* ۸۸* + ۰۰ + کد کشور + کد شهر + شماره تلفن
  2. بررسی اطلاعات سیم‌کارت‌های بی‌لاین با این کد انجام می‌گردد:  \# ۱۰۲*
  3. برای افزودن و گرفتن شارژ و اعتبار به سیم‌کارت بی‌لاین این کد را وارد کنید: Call#رمز شارژ* ۱۰۱ *

اپراتور یوکام

اپراتور یوکام نیز شاید به لحاظ تعرفه‌های مکالماتی فرق چندان زیادی با سایر اپراتورهای فوق‌الذکر نداشته باشد. با این وجود این اپراتور در اطراف شهر ایروان پوشش بسیار خوب و مطلوبی دارد.

این شرایط مناسب باعث شده که توریست‌ها وگردشگرانی که می‌خواهد از مکان‌های دیدنی شهر ایروان دیدن نمایند و معمولا قصد خروج از ایروان را تاپایان سفر خود را ندارند به فکر خرید سیم کارت ارمنستان از اپراتور یوکام باشند.

جالب است که این موضوع را نیز بدانیدکه برقراری تماس‌ از سیم کارت اپراتور یوکام نسبت به دیگر اپراتورهای ارمنستان برای گردشگران سایر کشورها بسیار راحت‌تر است.

در واقع کافی است قبل از شماره تلفن، کد ۰۰۹۸ را بگیرید. سپس شماره مقصد را بدون صفر وارد کنید و در انتظار مکالمه بمانید.

البته برای استفاده از خدمات سیم کارت یوکام، حتماً کدهای زیر را به یاد داشته باشید:

  1. معمولا برای بررسی اطلاعات سیم‌کارت یوکام باید این کد را وارد نمایید: \# ۱۳۳*
  2. برای افزودن شارژ و اعتبار به سیم‌کارت یوکام این کد را وارد کنید: Call # رمز شارژ * ۱۴۴ *

سر در فروشگاه ویواسل

سرویس خدمات اینترنتی سیم کارت‌های وی‌واسل کشور ارمنستان در چه سطحی قرار داد؟

انصافاً باید اعتراف کرد که کیفیت اینترنت در همه جای دنیا به اندازه پوشش مخابراتی برای همه کاربران شبکه موبایل اهمیت دارد. به همین جهت کاربران و کردشگران در هنگام خرید سیم کارت کشور ارمنستان، در بدو امر کیفیت اینترنت این سیم‌ کارت‌ها را در نظر می‌گیرند.

در این خصوص نیز اجازه دهید که فکر و ذهن و خیال شما را در این خصوص راحت کنیم که کیفیت و آنتن‌دهی اینترنت سیم کارت در تمامی شهرهای ارمنستان به مراتب از اپراتورهای داخلی کشورمان ایران که همکنون استفاده می‌کنیم بالاتر و بهتر است.

با این شرایط مطلوب، توریست‌ها و گردشگران برای وب‌گردی در ارمنستان با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهند شد. البته طبق روال معمول همه کشورها، سرعت آپلود نسبت به دانلود در ارمنستان نیز کمتر است.

به همین دلیل توریست‌هایی که علاقه دارند تصاویر زیبای سفر به ارمنستان را در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها با بستگان و سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند در حین آپلود ممکن است کمی با کندی سرعت اینترنت مواجه شده و آن را احساس کنند.

به منظور فعال کردن خط خود می توانید کلمه Sms را به شماره ۱۱۱ بفرستید و در جواب یوزر و پسوردی را که دریافت می‌کنید می‌توانید کنترل سیم کارت وی‌واسل خود را برای داشتن اینترنت داشته باشید.

خطوط ارمنستان در ایران هم رومینگ خواهند شد.

اطلاعاتی در خصوص خطوط کشور ارمنستان

کد کشور ارمنستان +۳۷۴ است و هر یک از شهرهای ارمنستان نیز  دارای کد مخصوص به خود است.

به‌ عنوان مثال پیش شماره تلفن یا درواقع کد ایروان ۰۱۰ بوده که کد منطقه‌ای این شهر نام دارد. از همین رو اگر شما خواستید از ایران برای تماس با ایروان اقدام نمایید باید علاوه بر کد ایروان کد ارمنستان را نیز حتماً شماره‌گیری کنید.

به این صورت که کد +۳۷۴۱۰ را به ابتدای شماره شخص مورد نظر خود وارد کنید. توجه کنید که عدد صفر قبل از کد یعنی ۰۱۰ حذف خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که علامت + هم تبدیل به دو تا صفر خواهد شد.

البته این یک توصیه از اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) می باشد، که برای تماس با بیشتر کشورها حتی کشورهای اروپایی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم کارت ارمنستان در سفر به این کشور زیبا، کانال ارتباطی میان گردشگران و دنیای پیرامونی آن‌ها است.

به همین جهت باید سیم کارتی تهیه نمایید که دسترسی بدون‌ وقفه‌ و ارزان را پیش روی شما قرار دهد که البته با نظرات مثبت کاربران در خصوص کیفیت سیم‌کارت وی‌واسل، ما نیز وضعیت این سیم کارت را مورد بررسی قرار داده و آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی برای خرید سیم کارت وی‌واسل ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا