درباره کشور ارمنستان

۵ غذای معروف کشور ارمنستان

ارمنستان یکی از تاریخی‌ترین کشورهای دنیا است که با داشتن آداب و رسوم خاص هر ساله میزبان بسیاری از توریست‌های سراسر جهان است.

ارمنستان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و سفر به این کشور برای افرادی که قصد دارند سفری دل انگیز را تجربه کنند بسیار مناسب است.

این کشور به لحاظ جغرافیایی بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و دارای آب و هوا بسیار خوشی است. علاوه بر طبیعت بی‌نظیری که در اغلب شهرهای کشور ارمنستان وجود دارد، نظر هرفردی را برای سفر به مدت چند روز به این کشور جلب می‌کند.

هرکشوری طبیعتا دارای فرهنگ و پیشینه تاریخی است و می‌توان از آداب و رسوم جوامع به سبک زندگی آن‌ها نیز پی برد.

سبک زندگی مردم ارمنستان تا حدود زیادی به کشورهای اروپایی شباهت دارد که البته در طول تاریخ تغییرات زیادی در فرهنگ و شرایط کلی این کشور ایجاد شده است.

شاید در چند سال گذشته کمتر کسی از ارمنستان به عنوان کشور توریستی یاد می‌کرد و چندان پیشرفته نبوده است. اما در حال حاضر این کشور از لحاظ مسائل گردشگری و جذب توریسم در جایگاه بسیار مناسبی در دنیا قرار دارد.

ارمنستان طی چند سال اخیر در بسیاری از مسائل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است که به واسطه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حاصل شده است.

کشورهایی که در حوزه جذب توریسم سرمایه گذاری می‌کنند، طبیعتا به مرور زمان پیشرفت‌های آن را خواهند دید که در زمینه مسائل اقتصادی بسیار موثر است.

غذای نانی ارمنی

ارمنستان در یک نگاه

ارمنستان باستان با ارمنستان امروزی کاملا متفاوت است و تحت هیچ شرایطی قابل قیاس نیستند. این کشور در قرون گذشته همواره مورد تجاوز و حمله دولت‌های زیادی قرار گرفته است و از این حیث تغییرات عمده‌ای در تاریخ آن به وجود آمده است.

در واقع تجاوزهایی که در طول تاریخ به کشور ارمنستان شده است، منجر به جدان شدن مناطقی از این کشور شده است. بنابراین ارمنستان امروزی کشوری با وسعت تقریبا کوچک بین دو قاره آسیا و اروپا شناخته می‌شود اما تحت هیچ شرایطی فرهنگ و آداب و رسوم خود را از دست نداده است.

در طول قرن‌ها، ارمنی‌ها با فرهنگ‌های بسیاری تعامل داشتند و جامعه‌ای پیچیده ایجاد‌ کردند. در طول تاریخ موقعیت استراتژیک این کشور آن را در برابر حمله خارجی و تسخیر توسط یک قدرت خارجی آسیب‌پذیر کرده‌ است.

اما در هر صورت ارمنستان با وجود این گونه مسائل توانسته است پیشرفت‌های قابل ملاحضه‌ای داشته باشد که تا حد زیادی به مدیریت قابل قبول مقامات رسمی این کشور مرتبط است.

موقعیت ارمنستان به گونه‌ای است که با ایران همسایه است و دارای مرز زمینی مشترک با یکدیگر هستند. همین موضوع سبب شده است تا این کشور برای مردم ایران از اهمیت خاصی برای سفرهای خارج از کشور برخوردار باشد.

کشور ارمنستان در چند سال اخیر به یکی از مقاصد تفریحی مردم ایران تبدیل شده است که از این حیث هرساله ایرانی‌های بسیاری برای گشت و گذار وارد این کشور می‌شوند.

برای ما ایرانی‌ها کشور ارمنستان مقصد مناسبی برای سفر و گشت و گذار است. جدای از بحث طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این کشور، سفر به ارمنستان می‌تواند به لحاظ اقتصادی مناسب باشد.

ایروان که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می‌شود، یکی از شهرهای پربازدید و مورد علاقه گردشگران است که بیشترین حجم توریسم را به خود اختصاص داده است.

با توجه به این که ارمنستان هم با ایران مرز مشترک دارد، هرساله ایرانی‌های زیادی برای گشت و گذار به این کشور سفر می‌کنند.

ارمنستان به اندازه‌ای به کشور ما نزدیک است که علاوه بر سفر هوایی می‌توان سفر از راه زمینی را نیز تجربه کرد. در واقع یکی از دلایلی که باعث شده است بسیاری از ایرانی‌ها کشور ارمنستان را برای مسافرت توریستی انتخاب کنند، امکان سفر به صورت زمینی است.

در واقع هم مرز بودن ایران و ارمنستان، شرایط سفر به این کشور را به صورت زمینی فراهم کرده است و دیگر نیازی به سفر هوایی نمی‌باشد.

افرادی که به ارمنستان سفر کرده اند، به احتمال فراوان با مرز نوردوز آشنایی کافی دارند. نوردوز منطقه‌ای است که به عنوان نقطه مرزی بین دو کشور ایران و ارمنستان شناخته می‌شود.

افرادی که می‌خواهند از ایران به ارمنستان بروند و باالعکس باید از این مرز بگذرند. به همین جهت برای گذر از مرز نوردوز می‌بایست اصول و مقررات خاصی نیز از سوی مسافران رعایت شود.

در واقع مسافران به راحتی می‌توانند با خودرو شخصی خود به شهر ایروان ارمنستان سفر کرده و تجربه لذت بخشی را با خانواده خود داشته باشند.

سفره غذای ارمنی

افرادی که به ارمنستان سفر کرده‌اند، خوشبختانه از شرایط امکانات و خدماتی این کشور رضایت کافی داشته‌اند و همه این مسائل سبب می‌شود تا زمینه جذب گردشگر و توریسم افزایش پیدا کند.

اشخاصی که به دنبال سفر تفریحی چند روزه و ارزان قیمت هستند، شهر ایروان ارمنستان می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

البته در حوزه سفرهای خارج از کشور، تورهای مسافرتی زیادی در کشور هستند که می‌توانید از این طریق به ارمنستان سفر کنید.

تورهای مسافرتی برای سفر به ارمنستان با توجه به مدت زمان اقامت و امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، قیمت‌های مشخصی دارند که به اختیار خود می‌توانید هرکدام را انتخاب نمایید.

تقریبا تمامی مسافرت‌های خارج از کشور به صورت هوایی انجام می‌شود و امکان سفر به شکل زمینی عملا امکان پذیر نیست. اما سفر به کشور ارمنستان برای ما ایرانی‌ها به صورت زمینی امکان پذیر است و همین امر باعث شده تا هرساله حجم انبوهی از مسافران به این کشور سفر کنند.

عمده مناطق گردشگری کشور ارمنستان در ایروان قرار دارد و از این جهت ایرون ارمنستان مورد علاقه بسیار از گردشگران است.

هر کشوری یقینا غذاهای خاص خود را دارند که تا حد زیادی به فرهنگ آن جامعه مربوط می‌شود. علاوه بر مواردی چون جاذبه‌های گردشگری و طبیعت فوق‌العاده، غذاهای لذیذ این کشور باعث شده است تا افراد زیادی به ارمنستان سفر کنند.

افرادی که به ارمنستان سفر کرده‌اند، از کیفیت غذاهای ارمنی رضایت کافی داشته‌اند که اصولا غذاهای ارمنی به طور ویژه‌ای تهیه می‌شوند و مورد استفاده توریست‌ها قرار می‌گیرند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد غذاهای معروف کشور ارمنستان که مورد توجه اغلب گردشگران است، بپردازیم.

غذای مخصوص ارمنی

اطلاعات پایه از کشور ارمنستان

کشور ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان، در جنوب قفقاز قرار گرفته است که هم مرز با ایران است.

پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان است که جز شهرهای توریستی در دنیا نیز شناخته شده است. مردم ایران نیز ایروان ارمنستان را به طور معمول به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند.

ایروان دارای جاذبه‌های گردشگری مانند بازار دژ اربونی، موزه یرواند کوچار و غیره است و داشتن این گونه مناطق زمینه جذب توریست را از سراسر دنیا فراهم کرده است.

موقعیت جغرافیایی ارمنستان کمی پیچیده است که البته در این زمینه اختلاف نظیر نیز وجود دارد. برخی ارمنستان را جزوی از آسیا اما برخی دیگر جزو قاره اروپا تلقی می‌کنند.

ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در منطقه قفقاز جنوبی و بین آسیا و اروپا قرار دارد. در واقع این کشور در قلمرو کوهستانی قرار گرفته است و دارای آب و هوای سرد است.

با فرا رسیدن فصل زمستان، ارمنستان مانند سایر کشورهای اروپایی، آب و هوای بسیار سردی را تجربه می‌کند که در برخی از شهرهای آن دمای هوا به منفی 50 درجه هم می‌رسد.

ارمنستان در مرز گرجستان در شمال، آذربایجان در شرق، ایران در جنوب و ترکیه در غرب است. با توجه به جایگاه جغرافیایی مناسب، ارمنستان برای قرن‌ها یک مرکز تجارت بین دو قاره بوده است.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه این کشور بیاندازیم، در قرون گذشته ارمنستان به دفعات زیاد مورد تهاجم بسیاری از دولت‌ها قرار گرفته است و بخش‌هایی از این کشور در تصرف امپراتوری هایی مانند روم و عثمانی بوده است.

وقوع یک سری اتفاقات تاریخی سبب شد که پراکندگی‌های بسیاری در کشور ارمنستان رخ دهد و به نوعی مردم این کشور در مناطقی از اروپا مستقر شوند.

کشور ارمنستان پهنا و وسعت چندان زیادی ندارد و جزو کشورهای نسبتا کوچک بین دو قاره اروپا و آسیا است. جمعیت این کشور حدودا 3 میلیون نفر است و اغلب مردم این کشور مسیحی هستند.

تاریخچه ارمنستان تاثیر فراوانی در فرهنگ ارمنی‌ها گذاشته است و تحت تاثیر تمدن‌های مختلفی قرار دارند.

سوپ ارمنی

معرفی معروف‌ترین غذاهای ارمنی

در بسیاری از هتل‌های توریستی کشور ارمنستان، معروف‌ترین غذاهای این کشور برای استفاده میهمانان قرار داده می‌شود.

در صورتی که قصد دارید در جریان سفر به کشور ارمنستان، تجربه لذیذترین و معروف‌ترین غذاهای ارمنی را داشته باشید، در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

هاریسا

هاریسا یکی از غذاهای معروف ارمنی است که در بین گردشگران محبوبیت خاصی دارد. این غذا شباهت زیادی به حلیم ایرانی دارد و سرشار از مواد مغذی مانند گوشت، پوسته گندم و غیره است.

معمولا در هنگام سرو هاریسا به آن کمی روغن اضافه می‌شود تا لذیذتر بشود. هاریسا را می‌توان در وعده صبحانه و سایر وعده‌ها استفاده کرد.

کوفته گوشت

کوفته گوشت از دیگر غذاهای معروف ارمنی محسوب می‌شود که مورد علاقه خاص توریست‌ها است. در ارمنستان مانند ایران گوشت یکی مواد اصلی در طبخ غذا به شمار می‌رود.

با توجه به این که در تهیه این نوع غذا از مقدار زیادی گوشت استفاده می‌شود، منجر به لذیذتر شدن غذا می‌شود. ترکیبی از گوشت، پیاز و سبزیجات معطر به همراه آب گوجه فرنگی باعث شده است تا کوفته گوشت به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ارمنی تبدیل شود.

طرز تهیه کوفته گوست ارمنی با کوفته ایرانی شباهت زیادی دارد اما به جای حبوباتی نظیر لپه از سیر استفاده می‌شود.

نان لاماچون

لاماچون جزو شناخته شده‌ترین نان‌های ارمنی به شمار می‌رود که با آرد مخصوصی تهیه می‌شود. نان لاماچون جز غذاهای محلی ایروان شناخته شده که در طبخ آن از گوشت و انواع سبزیجات استفاده می‌شود.

گفتنی است که پنیر مخصوص ارمنی، فلفل و ادویجات دیگر نیز برای تهیه این نان استفاده می‌شود.

خاشلاما

خاشلاما جزو یکی از غذاهای اصلی کشور ارمنستان محسوب می‌شود که در مراسم و مجالس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاشلاما نوعی سوپ غلیظ است که اصلی‌ترین مواد طبخ آن سبزیجات، هویچ، گوشت و سیب زمینی است که طعم فوق‌العاده ای دارد.

این غذا با حرارت نه چندان زیاد با آب گوجه فرنگی پخته می‌شود و در بین مردم ارمنستان و گردشگران بسیار محبوب است.

گاتا

گاتا یکی از دسرهای معروف ارمنی است که طعم بی‌نظیری دارد. این دسر برای افرادی که علاقه شدیدی به شیرینی‌جات دارند، بسیار مناسب است که می‌توانید همراه با نوشیدنی گرم آن را میل کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا