تازه های ارمنستانخدمات اختصاصی

اجاره ماشین از مرز نوردوز ارمنستان تا ایروان

کشور ارمنستان جز همسایه قدیمی ایران به شمار می‌رود که هرساله میزبان بسیاری از توریست‌های سراسر دنیا است.

ممکن است در مورد جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان اطلاعاتی کم و بیش داشته باشید اما بدانید که موضوع گردشگری منجر به ایجاد درآمد زایی بسیاری برای این کشور شده است.

برای ما ایرانی‌ها کشور ارمنستان مقصد مناسبی برای سفر و گشت و گذار است. جدای از بحث طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این کشور، سفر به ارمنستان می‌تواند به لحاظ اقتصادی مناسب باشد.

با توجه به آمارهای منتشر شده، ارمنستان بعد از کشورهایی نظیر ترکیه، بیشترین حجم مسافران ایرانی را به خود اختصاص داده است که البته در این زمینه عوامل مختلفی نیز دخیل هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی سفر به کشورهای اروپایی، هزینه‌های بالای سفر هوایی است و همین امر باعث می‌شود تا برخی افراد از مسافرت‌های خارج از کشور منصرف شوند.

ارمنستان به اندازه‌ای به کشور ما نزدیک است که علاوه بر سفر هوایی می‌توان سفر از راه زمینی را نیز تجربه کرد. در واقع یکی از دلایلی که باعث شده است بسیاری از ایرانی‌ها کشور ارمنستان را برای مسافرت توریستی انتخاب کنند، امکان سفر به صورت زمینی است.

با توجه به افزایش میزان نرخ ارز طی چند سال اخیر، تاثیر بسزایی در قیمت سفرهای هوایی گذاشته است و به نوعی شرایط برای مسافرت‌های خارج از کشور با مشکلاتی همراه است.

اما با توجه به این که می‌توان از راه زمینی به ارمنستان سفر کرد، از لحاظ اقتصادی برای مسافران ایرانی مقرون به صرفه‌تر است.

در هر صورت اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید، می‌توانید از راه زمینی برای این کار اقدام کنید. البته در صورتی که تمایلی به سفر زمینی ندارید، می‌توانید راه هوایی را برای ورود به ارمنستان انتخاب نمائید.

با توجه به این که می‌توان به صورت زمینی به ارمنستان سفر کرد، بسیاری از افراد به فکر اجاره کردن ماشین می‌افتند. شرکت‌ها و موسسات زیادی در زمینه اجاره کردن خودرو برای مسافرت‌های چند روزه خدمات رسانی می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمائید و از شرایط اجاره خودرو برای رفتن به کشور ارمنستان مطلع شوید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی اجاره ماشین از مرز نوردوز ارمنستان تا ایروان بپردازیم.

مرز نوردوز

مرز نوردوز تا ایروان

کشور ارمنستان طی چند سال اخیر در بخش گردشگری و توریسم سرمایه گذاری زیادی کرده است و در این زمینه به اهداف اقتصادی خود نیز رسیده است.

افرادی که به ارمنستان سفر کرده اند، به احتمال فراوان با مرز نوردوز آشنایی کافی دارند. نوردوز منطقه‌ای است که به عنوان نقطه مرزی بین دو کشور ایران و ارمنستان شناخته می‌شود.

افرادی که می‌خواهند از ایران به ارمنستان بروند و بالعکس باید از این مرز بگذرند. به همین جهت برای گذر از مرز نوردوز می‌بایست اصول و مقررات خاصی نیز از سوی مسافران رعایت شود.

در واقع با توجه به این که افراد مختلفی از این مرز عبور می‌کنند و قصد ورود به کشور ارمنستان را دارند، باید مراحل و اقدامات قانونی را برای خروج از کشور انجام دهند.

در همین راستا باید مدارک لازم را جهت خروج از کشور به ماموران مرزی ارائه دهند و بعد از انجام بررسی‌های لازم امکان گذر از نقطه مرزی مزبور وجود دارد.

ایروان به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و پایتخت کشور ارمنستان شناخته می‌شود که هرساله حجم قابل توجهی از توریست وارد این شهر می‌شود.

ایروان یکی از مقاصد تفریحی ایرانی‌ها است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان و داشتن طبیعت هیجان انگیز و آب و هوای مناسب، جزو شهرهای محبوب توریستی در جهان به شمار می‌رود.

در هر صورت چنانچه قصد دارید به ایروان سفر کنید، باید ابتدا از مرز نوردوز عبور کنید. در واقع بعد از عبور از این مرز باید مناطق مختلفی را با مسافت‌های خاصی طی کنید تا در نهایت به مقصد خود برسید.

سفر زمینی به ایروان با ماشین شخصی

همانطور که گفته شد، نزدیکی بین دو کشور ایران و ارمنستان منجر شده است تا به راحتی بتوان از طریق مرز نوردوز به ایروان سفر کرد.

به لحاظ جغرافیایی ایران در قاره آسیا و ارمنستان در قاره اروپا قرار گرفته است و امکان ورود به دو قاره عملا از راه زمینی غیر ممکن است. اما یکی از مزیت‌های سفر به کشور ارمنستان این است که می‌توان با خودرو این کار را انجام داد.

اگر به دنبال سفر ماجراجویانه هستید و تمایل دارید از راه زمینی به ارمنستان وارد شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با ماشین شخصی این کار را انجام دهید.

یقینا سفر زمینی به ایروان با ماشین شخصی می‌تواند تجربه‌ای جدید و لذت بخش را برایتان رقم بزند. به همین جهت اغلب مسافران برای ورود به شهر ایروان سفر زمینی را در نظر می‌گیرند.

مرز نوردوز که راه ارتباطی زمینی بین کشور ایران و ارمنستان است، همجوار استان آذربایجان شرقی است. بنابراین به طور کلی باید ابتدا از استان آذربایجان شرقی گذشته و به مرز نوردوز برسید و بعد از عبور از این مرز نهایتا به ایروان خواهید رسید.

مسیری که از آذربایجان شرقی تا مرز نوردوز و سپس از مرز نوردوز تا شهر ایروان طی خواهید کرد، مسیری است که طبیعت آن‌ را در کمتر جای ایران پیدا می‌کنید.

مسیری که از آذربایجان شرقی شروع شده و به مرز نوردوز و در انتها به ایروان ختم می‌شود، مسیری است که طبیعت بی‌نظیری دارد که در کمتر جای ایران می‌توانید آن را پیدا کنید.

اگر شهر مبدا را تهران در نظر بگیریم، ابتدا باید مسافت حدودا 600 کیلومتری را تبریز طی کنید. سپس مسیر تبریز به جلفا با مسافت 130 کیلومتری، جلفا تا سیه رود با مسافت 60 کیلومتری و در نهایت سیه رود تا مرز نوردوز با فاصله 20 کیلومتری در انتظار شما خواهد بود.

یقینا سفر به شهر ایروان ارمنستان با خودرو می‌تواند به مراتب لذت بخش‌تر از سفر به صورت هوایی باشد. البته اگر قصد دارید از راه زمینی به ایروان سفر کنید و به دلایل مختلف به ماشین شخصی دسترسی ندارید، می‌توانید برای مدت مشخص اقدام به اجاره کردن خودرو نمایید.

نقشه مرز نوردوز

آیا می توان برای سفر به کشور ارمنستان خودرو اجاره کرد؟

یکی از سوالاتی که همواره در این زمینه مطرح می‌شود آن است که امکان اجاره کردن خودرو برای سفر به کشور ارمنستان وجود دارد؟

به طور کلی اگر قصد دارید از راه زمینی به کشور ارمنستان سفر کنید، می‌توانید اقدام به اجاره کردن خودرو نمایید. اجاره کردن خودرو طی چند سال اخیر در کشور ما رونق بسیار زیادی گرفته است که با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد.

برخی افراد برای مسافرت‌های چند روزه اقدام به اجاره کردن خودرو می‌کنند که در زمان مشخصی خودرو را تحویل گرفته و در نهایت آن را به صاحب شرکت یا موسسه مسترد می‌نمایند.

بنابراین امکان اجاره ماشین برای سفر به کشور ارمنستان وجود دارد که باید به شرکت‌های مربوطه مراجعه کرده و در نهایت درخواست خود را ارائه کنید.

البته گفتنی است که برای ایام خاص باید از روزهای قبل ماشین اجاره‌ای مورد نظر خود را رزرو کنید تا در در این زمینه دچار مشکل نشوید.

اجاره ماشین از مرز ارمنستان برای مسافرت‌های نوروزی

با فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز، مقدمات سفر به کشورهای خارجی آغاز می‌شود که به طور معمول ایرانی‌ها کشور ارمنستان را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند.

البته که با شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر، میزان سفرهای خارج از کشور به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. از این حیث برای گذر از مرز نوردوز تا ایروان، محدودیت‌های خاصی اعمال شده است.

در حال حاظر سفر زمینی به کشور ارمنستان با داشتن تست کرونا امکان پذیر است که می‌توانید از مرز نوردوز عبور کرده و وارد کشور ارمنستان شوید.

چنانچه تمایل به اجاره خودرو از مرز ارمنستان برای مسافرت‌های نوروزی را دارید، بهتر است از قبل ماشین مورد نظر خود را رزرو کنید. در واقع با انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو می‌توانید خودرو دربستی از مرز نوردوز تا ایروان رزرو نمایید.

ماشین اجاره‌ای برای سفر به ایروان تماما در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

در زمان عید نوروز، میزان اجاره کردن خودرو برای مسافرت به کشور ارمنستان افزایش می‌یابد و با رزرو کردن آن می‌توانید از داشتن ماشین در حین سفر اطمینان خاظر داشته باشید.

بنابراین با اجاره کردن ماشین می‌توانید سفر نوروزی لذت بخشی را از مرز نوردوز تا ایروان داشته باشید و در کنار خانواده خود خاطره‌ای ماندگار را تجربه کنید.

تاکسی‌های ایران در مرز نوردوز

برای اجاره ماشین از مرز نوردوز تا ایروان چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

مرز نوردوز اصلی‌ترین مکان برای ورود به کشور ارمنستان است. در واقع برای آن که بتوانید به ایروان برسید، باید از این مرز عبور کنید.

گفتنی است که مرز نوردوز صرفا به گذرگاه توریستی ایرانی ها محدود نشده است بلکه بسیاری از افراد برای امور مختلف از این مرز می‌گذرند.

در هر صورت برای اجاره کردن خودرو برای ورود به کشور ارمنستان باید یکسری اقداماتی را انجام دهید. برای این امر ابتدا باید به مراکزی که در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کنند، مراجعه کرده و تقاضای خود مبنی بر اجاره خودرو برای سفر خارج از کشور را ارائه کنید.

بعد از ثبت درخواست خود، مدارکی از شما جهت اعتماد و تضمین کار اخذ می‌شود. مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی، سفته یا چک و سایر مدارک دیگر دریافت می‌گردد.

اخذ مدارک برای اجاره خودرو به این دلیل انجام می‌شود که اگر در حین سفر بنا به هر دلیلی به ماشین آسیبی وارد شود، میزان خسارات وارده از شما دریافت می‌شود و تحت هر شرایطی موظف به جبران ضرر و زیان وارد شده خواهید بود.

تاریخ زمان حرکت از شهر محل اقامت خود برای سفر به ایروان ارمنستان و مدت زمان اجاره ماشین را باید به متخصصان این حوزه اعلام کنید. همچنین باید مدت زمانی که در کشور ارمنستان هستید به همراه تعداد نفرات را نیز اعلام نمایید.

شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو هیچ گونه محدودیتی برای اجاره خودرو به لحاظ مدت زمان ندارند و می‌توانید برای سفر به ایروان ارمنستان برای تعداد روزهای مشخصی خودرو مورد نظر خود را اجاره نمایید.

نرخ اجاره ماشین برای سفر به ایروان ارمنستان

نرخ ماشین‌های اجاره‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد و در این زمینه نمی‌توان معیار ثابت و مشخصی را در نظر گرفت. در واقع با توجه به این که مدت زمان اجاره ماشین از مرز نوردوز برای سفر به ایروان ارمنستان متفاوت است، به همان ترتیب نرخ اجاره خودرو نیز متفاوت می‌باشد.

طبیعتا هرچه تعداد روزهای اجاره خودرو بیشتر باشد، نرخ اجاره نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. گفتنی است که نوع ماشین می‌تواند در تعیین نرخ اجاره برای سفر به کشور ارمنستان موثر باشد.

مراکزی که در زمینه اجاره ماشین فعالیت می‌کنند، انواع مختلفی از خودروهای ایرانی و خارجی را برای اجاره در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

یقینا قیمت اجاره کردن ماشین خارجی از ایرانی بیشتر است و انتخاب ماشین اجاره‌ای ایرانی یا خارجی بسته به نظر متقاضی دارد.

اگر جنبه اقتصادی اجاره کردن خودرو برایتان اهمیت دارد، بهتر است ماشین ایرانی را برای سفر انتخاب نمایید که می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

اما اگر قصد دارید سفر خود به ایروان ارمنستان را لذت بخش‌تر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که انتخاب ماشین خارجی را برای اجاره در اولویت قرار دهید.

اجاره ماشین در مرز نوردوز

سفر به ایروان با خودروهای لوکس اجاره‌ای

سوار شدن در ماشین‌های لوکس خارجی آرزوی هر فردی می‌باشد و بسیاری از افراد برای این که حداقل تجربه کار با این ماشین‌ها را داشته باشند، اقدام به اجاره کردن خودرو های لوکس می‌کنند.

امکان اجاره انواع ماشین‌های لوکس خارجی توسط شرکت‌های اجاره دهنده خودرو تحت شرایطی خاص وجود دارد.

بنابراین اگر قصد تجربه استفاده از ماشین‌های لوکس برای سفر به کشور ارمنستان را دارید، دیگر نیازی به خرید آن ندارید و می‌توانید برای مدت زمان مشخصی خودرو مورد نظر خود را اجاره کنید.

اجاره خودروهای لوکس برای سفر به ایروان از مرز نوردوز می‌تواند مزیت‌های فراوانی را برای راننده و سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد. امکانات بالای این خودروها تحت هیچ شرایطی قابل قیاس با ماشین‌های ایرانی نیست و سفری لذت بخش را برای هر مسافری رقم می‌زند.

امنیت بالای خودرو‌های لوکس خارجی می‌تواند تضمین‌کننده سفر شما به کشور ارمنستان باشد و می‌توانید با اعضای خانواده خود سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

در هر صورت چنانچه تمایل به اجاره کردن خودروهای خارجی لوکس برای سفر به کشور ارمنستان را دارید باید به مراکز مربوطه اعلام نمایید که چه نوع خودرویی را برای اجاره مدنظر دارید و همچنین تاریخ حرکت به ایروان و زمان بازگشت را نیز مشخص کنید.

چند نکته در مورد اجاره ماشین از مرز نوردوز ارمنستان تا ایروان

  • سفر زمینی از مرز نوردوز به ایروان حدودا 8 ساعت به طول می‌انجامد که می‌توانید اقدام به اجاره کردن خودرو نمایید.
  • اجاره خودرو برای سفر به کشور ارمنستان شرایط خاص خود را دارد که باید تمامی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.
  • به منظور اجاره ماشین برای سفر از مرز نوردوز به ایروان به شرکت‌های قابل اعتماد مراجعه کنید تا در این زمینه دچار مشکل نشوید.
  • در متن قرارداد اجاره ماشین حتما شرایط پرداخت خسارت بابت تاخیر در تاریخ تحویل خودرو را قید نمایید تا اگر شرکت مربوطه در تاریخ اعلام شده به شما ماشین را تحویل نداد، بتوانید مطالبه خسارت نمایید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا