درباره کشور ارمنستان

قوانین شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان

کشور ارمنستان که این روزها به یکی از مقاصد اصلی بسیاری از توریست‌ها تبدیل شده است، دارای فرهنگ و پیشینه تاریخی است.

کشورهایی که مناطق گردشگری زیادی دارند، قاعدتا نظر توریست‌ها را برای سفر چند روزه به خود جلب می‌کند که این موضوع در مورد ارمنستان صادق است.

اگر به پیشینه برخی از کشورها توجه کنید متوجه خواهید شد که در گذشته چندان دارای جاذبه‌های گردشگری نبوده‌اند و با انجام سرمایه‌گذاری در این زمینه توانسته‌اند که جایگاه مناسبی در حوزه گردشگری و جذب توریسم داشته باشند.

این که کدام کشور را برای سفر توریستی خود انتخاب کنید، بستگی به نظر و سلیقه شما دارد اما به طور معمول گردشگران کشورهایی را برای مقصد تفریحی خود می‌کنند که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مردم آن دارای آداب و رسوم و فرهنگ خاص باشند.

داشتن فرهنگ و آداب خاص بیشتر برای توریست‌ها جذابیت دارد و از این حیث کشورهایی که دارای تاریخچه کهن هستند، مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند.

کشورهایی که قصد دارند در زمینه توریست درآمدزایی داشته باشند، باید زیر ساخت‌های آن را فراهم نمایند. علاوه بر فراهم کردن شرایط و امکانات جذب توریسم، باید کشور مورد نظر دارای جذابیت‌های گردشگری فراوان باشد تا بتواند افراد زیادی را از سراسر دنیا برای سفر گردشگری جذب نماید.

برخی از کشورها دارای مناطق گردشگری فراوانی هستند اما با توجه به این که در زمینه جذب توریسم اقدامات لازم را انجام نداده‌اند، یقینا نمی‌توانند انتظار پیشرفت در این حوزه را داشته باشند.

گردشگری و جذب توریسم یکی از موضوعات بسیار مهم در دنیا است و بسیاری از کشورها در این زمینه در حال پیشرفت‌های چشمگیری هستند.

در واقع گردشگری یکی از دلایل پیشرفت در اقتصاد کشورها محسوب می‌شود و اغلب دولت‌ها درحال برنامه ریزی و ایجاد امکانات کافی در این حوزه هستند.

ارمنستان مقصدی خاص برای گردشگران

ارمنستان نیز به واسطه سرمایه گذاری هدفمند در زمینه گردشگری توانسته است که اقتصاد خود را در جایگاه مناسبی در دنیا قرار دهد.

در هر صورت مسائل مرتبط با توریست از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل اصلی پیشرفت کشورها در زمینه‌های اقتصادی نیز می‌باشد.

هر چند که ارمنستان در حوزه توریست به اهداف اقتصادی خود رسیده است و طی چند سال گذشته توانسته است درآمدزایی مناسبی را انجام دهد.

کشور ارمنستان واقع در مناطق جنوبی قفقاز و جزو همسایه قدیمی ایران محسوب می‌شود. شاید در چندین ساله گذشته این کشور برای ما ایرانی‌ها چندان آشنا نبوده است، اما با توجه به سفرهای انبوهی که هر ساله مردم ایران به ارمنستان سفر می‌کنند، تقریبا جزو کشورهای شناخته شده به شمار می‌رود.

موقعیت خاص جغرافیایی، طبیعت بی نظیر و جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان سبب شده است که مورد توجه اغلب توریست ها برای سفرهای توریستی باشد.

هر ساله حجم قابل توجهی از گردشگران سراسر دنیا به ارمنستان سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری این کشور بازدید کرده و با فرهنگ و تاریخ آن آشنا شوند.

ایروان که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می‌شود و یکی از اصلی‌ترین شهرهای توریستی این کشور به شمار می‌رود، هر ساله میزبان بسیاری از توریست‌های سراسر دنیا است.

ممکن است در مورد جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان اطلاعاتی کم و بیش داشته باشید اما بدانید که موضوع گردشگری منجر به ایجاد درآمد زایی بسیاری برای این کشور شده است.

برای ما ایرانی‌ها ایروان ارمنستان مقصد مناسبی برای سفر و گشت و گذار است. جدای از بحث طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این کشور، سفر به ارمنستان می‌تواند به لحاظ اقتصادی مناسب باشد.

یکی از دلایلی که باعث شده است تعداد زیادی از مردم سراسر دنیا به پایتخت ارمنستان سفر کنند، داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، آب و هوای مناسب و طبیعت دل انگیز است.

دلایل زیادی باعث شده است که ارمنستان یکی از گزینه‌های مناسب سفر برای مردم ایران باشد. اصولا کشورهایی که همسایه ایران به شمار می‌روند، برای گردشگران جذابیت بیشتری دارد.

زمستان در ایروان

سفر به ارمنستان می‌تواند از جهات مختلفی برای مردم ایران مناسب باشد. دو کشور ایران و ارمنستان دارای مرز زمینی مشترک به نام نوردوز هستند و این امکان برای مسافران داخل کشور وجود دارد تا از راه زمینی وارد ارمنستان شوند.

علت اصلی که گردشگران ایرانی، شهر ایروان را برای گشت و گذار و سفر چند روزه انتخاب می‌کنند، امکان ورود به این کشور به صورت زمینی است.

اصلی‌ترین دلیلی که می‌توان برای سفرهای انبوه ایرانی‌ها به ایروان در نظر گرفت، امکان سفر زمینی به این کشور است.

در واقع برای گردشگران ایرانی جذابیت دارد که بتوانند از راه زمینی به کشور دیگر سفر کنند و همین موضوع سبب شده است تا طی چند سال گذشته، پایتخت ارمنستان مورد توجه خاص توریست‌های ایرانی قرار گیرد.

افرادی که به ارمنستان سفر کرده‌اند، خوشبختانه از شرایط امکانات و خدماتی این کشور رضایت کافی داشته‌اند و همه این مسائل سبب می‌شود تا زمینه جذب گردشگر و توریسم افزایش پیدا کند.

اشخاصی که به دنبال سفر تفریحی چند روزه و ارزان قیمت هستند، شهر ایروان ارمنستان می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

گفتنی است که سفر به ارمنستان در اغلب مواقع جنبه تفریحی ندارد بلکه ممکن است افرادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده باشند.

ارمنستان علاوه بر مسائل توریست و گردشگری، امکانات و شرایط زندگی مناسبی برای زندگی دارد و افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، می‌توانند در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهند.

مشاغلی در داخل کشور هستند که برای گسترش کسب و کار خود به ارمنستان سفر می‌کنند و شرایط شغلی در این کشور را مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

تمامی کشورهای دنیا در مورد مسائل گوناگون قوانین مشخصی دارند که ارمنی‌ها و توریست‌های ساکن کشورهای دیگر باید به درستی مقررات کشور مورد نظر را رعایت کنند.

با توجه به این که ایروان ارمنستان هرساله میزبان بسیاری از گردشگران سراسر دنیا است، در این زمینه قوانین خاصی را وضع نموده است.

در واقع اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، بهتر است ابتدا با قوانین این کشور آشنا شوید تا در این زمینه دچار مشکلات فراوانی نیز نشوید.

گفتنی است که ایروان در کنار مزیت‌های فراوانی که برای گردشگران دارد اما محدودیت در برخی زمینه‌ها سبب می‌شود تا برخی از افراد از سفر به این کشور منصرف شوند.

مثلا یکی از قوانین این شهر، ممنوعیت حمل داروهای کدئین دار است و نمی‌توانید اینگونه داروها را در سطح شهر حمل کنید.

در صورتی که شهروند کشور ارمنستان نباشید و مقررات این کشور را نقض کنید، با واکنش قاطع ماموران این کشور مواجه خواهید شد.

برای آشنایی بیشتر با قوانین شهر ایروان پایتخت ارمنستان در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در این زمینه توضیحاتی را بیان کنیم.

ایروان ارمنستان

ایروان ارمنستان در یک نگاه

ایروان ارمنستان به عنوان پایتخت رسمی جمهوری آذربایجان محسوب شده و یکی از شناخته شده‌ترین شهرهای توریستی در دنیا محسوب می‌شود.

شاید کمتر کسی طی چند سال اخیر در مورد ایروان اطلاعاتی داشت اما در حال حاظر چه افرادی که به این شهر سفر کرده باشند و چه تجربه سفر به این کور را نداشته باشند، تا حدودی با آن آشنا هستند.

در واقع پیشرفت‌های چشمگیری که پایتخت ارمنستان در چند سال گذشته داشته است سبب شده تا به مقصد اصلی گردشگران دنیا تبدیل شود.

دولت ارمنستان با هدف گسترش حوزه توریسم و رونق دادن به اقتصاد این کشور، سرمایه گذاری انبوهی را در این حوزه انجام داده است و در حال حاضر ثمره آن را مشاهده می‌کند.

جمهوری ارمنستان در حالت کلی منابع درآمدزایی خاصی ندارند و اقتصاد آن بیشتر بر پایه مسائل گردشگری در جریان است.

ایروان دارای جاذبه‌های گردشگری مانند بازار دژ اربونی، موزه یرواند کوچار و غیره است و داشتن این گونه مناطق زمینه جذب توریست را از سراسر دنیا فراهم کرده است.

ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در منطقه قفقاز جنوبی و بین آسیا و اروپا قرار دارد. در واقع این کشور در قلمرو کوهستانی قرار گرفته است و دارای آب و هوای سرد است.

وقوع یکسری اتفاقات تاریخی سبب شد که پراکندگی‌های بسیاری در کشور ارمنستان رخ دهد و به نوعی مردم این کشور در مناطقی از اروپا مستقر شوند.

تاریخچه ارمنستان تاثیر فراوانی در فرهنگ ارمنی‌ها گذاشته است و تحت تاثیر تمدن‌های مختلفی قرار دارند.

ایروان در مقایسه با سایر شهرهای ارمنستان دارای امکانات بیشتری است و از این حیث می‌تواند خدمات بهتری را در اختیار گردشگران قرار دهد.

گفتنی است که اغلب جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در شهر ایروان واقع شده است و این موضوع دلیلی بر جذابیت بالای این شهر برای توریست‌ها است.

بسیاری از افراد کشور ارمنستان را تحت عنوان پایتخت آن یعنی ایروان می‌شناسند و گردشگران عموما شناخت کافی از شهرهای دیگر ارمنستان ندارند.

مردم ایروان و اغلب شهرهای ارمنستان به زبان ارمنی با یکدیگر صحبت می‌کنند. البته ارمنی شرقی زبان رسمی ارمنستان است که به ندرت می‌توان مشاهده کرد که عموم مردم به زبان ارمنی غربی گفتگو کنند.

فرهنگ مردم شهر ایروان بیشتر سبک اروپایی دارد و مناطق گردشگری آن هم تا حدودی به کشورهای نوپا اروپا شباهت دارد.

دانستی های ایروان

دانستنی‌های مهم درمورد قوانین ایروان ارمنستان

ارمنستان مانند هرکشور خارجی در تمامی مسائل قوانین خاصی دارد که آشنایی با آن قبل از سفر باعث می‌شود تا کیفیت سفرتان دو چندان شود.

بنابراین شهروندان ایروان و افراد خارجی باید به قوانین این شهر آشنا باشند تا در طول مدت دوران زندگی خود با مشکلاتی مواجه نشوند.

اگر به تازگی در شهر ایروان سکونت دارید، باید تلاش کنید تا بتوانید با مقررات کشور ارمنستان آشنا شوید.

کشور ارمنستان در مورد برخی از مسائل نظیر حمل مواد مخدر حساسیت بالایی دارد و مجازات‌های سنگینی را برای مجرمین در نظر گرفته است.

گفتنی است که حمل مواد مخدر صرفا در کشور ارمنستان جرم محسوب نیست و تقریبا در تمامی کشورها تولید، حمل و نگهداری آن رفتاری مجرمانه است و مجازات‌های شدیدی در قوانین کشورها پیش بینی شده است.

اما برخی از رفتارها در ایروان ممنوع است و بهتر است که از انجام آن در این کشور خودداری کنید. در هرصورت آشنایی با قوانین شهر ایروان ارمنستان چه برای افرادی که ساکن این کشور هستند و چه افرادی که برای مدت مشخصی سفر کرده‌اند، ضروری است.

بخشی از قوانین و مقررات شهر ایروان به شرح زیر است:

ممنوعیت نگهداری و حمل داروهای کدئین‌دار

شاید این موضوع برایتان جالب باشد اما حمل و نگهداری انواع داروهای کدئین دار در کشور ارمنستان از جمله شهر ایروان ممنوع است.

حمل چنین داروهایی از دیدگاه این کشور در حکم مواد مخدر است و از این حیث نباید در هنگام سفر با خودرو داروها و مسکن‌هایی که دارای کدئین هستند را حمل کنید.

گقتنی است که نگهداری و حمل داروهای حاوی مواد کدئین با نسخه پزشک در ارمنستان مشکلی ندارد. در صورتی که سیستم سلامتی شما به گونه‌ای است که باید از این داروها استفاده کنید، حتما در سفر به ارمنستان نسخه پزشک به همراه دراو را در اختیار داشته باشد.

ممنوعیت‌ها در ایروان

اعمال مجازات برای نزاع خیابانی

قانون کشور ارمنستان در مورد درگیری‌ها و نزاعات خیابانی مجازات‌های سنگینی را تعیین کرده است. در هرصورت اگر در خلال سفر به ایروان بنا به دلایل مختلف موضوعی شما را ناراحت کرد، حتما سعی کنید به اعصاب خود مسلط باشید.

درگیر شدن با افراد مختلف در این کشور تبعات جبران ناپذیری را برایتان به همراه خواهد داشت و حتی‌الامکان سعی کنید از درگیری خودداری کنید.

حتی اگر فردی به شما توهین کرد، سعی کنید جواب او را ندهید و به صورت مسالمت آمیز مشکل ایجاد شده را حل و فصل کنید.

الزام داشتن گواهینامه و پلاک بین‌المللی در سفر زمینی

یکی از جذابیت‌هایی که برای سفر به ایروان برای ما ایرانی‌ها ایجاد شده است، داشتن مرز زمینی مشترک بین دو کشور ایران و ارمنستان است.

کشور ارمنستان با توجه به این که همسایه ایران محسوب شده در منطقه ای به نام نوردوز با کشور ما مرز زمینی مشترک دارد.

نوردوز نقطه صفر مرزی بین ایران و ارمنستان است که امکان سفر زمینی به پایتخت این کشور را فراهم کرده است.

وجود مرز زمینی سبب شده است تا ایروان به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی تبدیل شود. در واقع این امکان برای مسافران فراهم است تا بتوانند با خودرو شخصی خود به ایروان سفر کنند.

برای سفر با خودرو شخصی به ایروان ابتدا باید از مرز نوردوز عبور کنید و بعد از آن با گذشت از مناطق مختلف و پیمودن مسافت مشخصی در نهایت به کشور ارمنستان می‌رسید.

در صورتی که قصد دارید با خودرو شخصی خود به ایروان سفر کنید، بهتر است بدانید که باید اقدام به اخذ پلاک و گواهینامه بین‌المللی نمایید.

در وهله اول باید پلاک خود را به شماره پلاک بین‌المللی تبدیل کنید. امکان سفر به خارج از کشور از جمله ایروان با پلاک دخلی وجود ندارد.

به این عمل اصطلاحتا کاپوتاژ خودرو گفته می‌شود که برای خروج از کشور با خودرو شخصی مطرح می‌شود که مراحل قانونی خاص خود را دارد.

همچنین امکان رانندگی در ایروان بدون داشتن گواهینامه بین‌المللی امکان پذیر نیست و باید اقدامات قانونی را در این زمینه انجام دهید.

قوانین در خیابان‌های ایروان

رفتار مناسب با بانوان

تمامی کشورها در مورد نحوه ارتباط با بانوان سیاست‌های خاصی دارند که این موضوع درمورد کشور ارمنستان نیز صدق می‌کند. بنابراین در سفر خود به ایروان مراقب رفتار خود با بانوان باشید و از تیکه انداختن و متلک گویی به آن‌ها خودداری کنید.

اغلب اینگونه تصور می‌شود که در کشورهای اروپایی نظیر ارمنستان، آزادی عمل بیشتری برای افراد وجود دارد و می‌توانند هرگونه رفتاری که مطابق با میل آن‌ها باشد، را انجام دهند.

بنابراین فراموش نکنید که هرگونه بی احترامی به بانوان و نادیده گرفتن حقوق آن‌ها در ایروان ارمنستان می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

رعایت قوانین عابر پیاده

ارمنستان جز آن دسته از کشورهایی است که به قوانین رانندگی و رعایت مقرراتی نظیر قوانین عابر پیاده اهمیت می‌دهد. در واقع در این کشور مقررات سفت و سختی برای عابران پیاده در نظر گرفته شده است.

در واقع امکان عبور شما با خودرو شخصی در مکان‌هایی که مخصوص عابران پیاده است، وجود ندارد. مثلا نمی‌توانید از خصوط مخصوص رفت و آمد افراد با خودرو گذر کنید یا از وسط خیابان که برای عابر پیاده تعیین شده است، عبور کنید.

اگر چنین رفتارهایی را انجام دهید، از طرف پلیس ارمنستان جریمه خواهید شد.

ممنوعیت استفاده از مشروبات الکی در مکان‌های خاص

در حالت کلی، نوشیدن مشروبات الکی در کشور ارمنستان آزاد است و هیچگونه منعی در این زمینه وجود ندارد. اما مصرف آن‌ها در برخی از اماکن خاص ممنوع است.

در واقع در شهر ایروان یکسری از مکان‌های خاص تعیین شده است که مصرف نوشیدنی‌های الکی در آن ممنوع است. اگر در این مناطق اقدام به مصرف نوشیدنی الکی نمایید، مطابق قانون ارمنستان مجازات خواهید شد.

بنابراین سعی کنید مناطق ممنوعه در شهر ایروان را شناسایی کنید تا برای استفاده از نوشیدنی‌های الکی با مشکل مواجه نشوید.

ممنوعیت توهین به مذهب و تاریخ ارمنستان

از دیگر قوانین سفت و سخت تعیین شده در ارمنستان، ممنوعیت توهین به مذهب و تاریخ این کشور است. هرکشوری تعصب خاصی به فرهنگ و مذهب خود دارد و ارمنستان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

توهین و فحاشی به تاریخ و مذهب ارمنی می‌تواند مجازات سنگینی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین سعی کنید در هنگام بازدید از کلیساها و اماکن تاریخی و مذهبی شهر ایروان، آداب و قوانین خاص این کشور را به درستی رعایت کنید.

قوانین کلیسا

ممنوعیت آواز خواندن در اماکن عمومی

قانون دیگری که در ارمنستان وضع شده است و جای تعجب دارد، ممنوعیت آواز خواندن در اماکن عمومی و برخی از خیابان‌های شهر ایروان است.

در واقع آواز خواندن در این اماکن منجر به ایجاد آلودگی صوتی و اذیت های فراوان برای عموم افراد می‌شود و سعی کنید از آواز خواندن در خیابان‌های شلوغ و پرتردد ارمنستان خودداری کنید.

در هرصورت دولت ارمنستان آواز خواندن را در مکان‌های عمومی ممنوع اعلام کرده و برای مرتکبین آن مجازاتی را پیش بینی کرده است.

در صورتی که قصد آواز خواندن حتی برای مدت کوتاهی دارید، به مکان‌های تفریحی شهر ایروان مراجعه کرده و آزادانه به تفریح مورد علاقه خود بپردازید.

ممنوعیت استفاده از لباس‌های نامناسب در کلیسا

قانون دیگری که در ارمنستان برای ارتکاب آن ممنوعیت اعلام کرده است، عدم استفاده از لباس‌های نامناسب و خلاف شان در مکان‌های مذهبی نظیر کلیساها است.

دین رسمی مردم کشور ارمنستان، مسیحیت است و اغلب ساکنین شهر ایروان نیز مسیحی هستند. بنابراین در این کشور ارزش خاصی به اعتقادات و مذهب وجود دارد و باید اعتبار آن‌ها نیز حفظ شود.

طبق قانون کشور ارمنستان، کلیه مردان و زنانی که وارد کشور ارمنستان می‌شوند، باید دارای لباس تمیز و پوشده باشد، در غیر این صورت از حضور آن‌ها در اماکن مذهبی نظیر کلیسا جلوگیری می‌شود.

بنابراین اگر قصد دارید که به کلیسا و سایر اماکن مذهبی در ارمنستان بروید، سعی کنید به پوشش ظاهری خود توجه خاصی داشته باشید.

در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است که در بدو ورود به کلیسا برایتان مشکلاتی ایجاد شود و طبیعتا از حضور شما در این اماکن جلوگیری خواهد شد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا