زندگی و مهاجرت به ارمنستان

شرایط زندگی در کشور ارمنستان چگونه است؟

راهنمای مقاله

قبل از تصمیم گیری در خصوص سفر یا انتخاب مقصدی برای مهاجرت بهتر است از شرایط و هزینه زندگی در آن را بدانید و با دقت آن را مورد بررسی قرار دهید و آن کشور را نسبت به شرایط و موقعیت خودتان مقایسه نمایید و در ادامه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از آن جایی که شرایط و هزینه زندگی در کشورهای مختلف دنیا با هم متفاوت می‌باشد بر آن شدیم تا به طور جداگانه به توضیح کامل شرایط و هزینه زندگی در کشور ارمنستان بپردازیم.

شاخصه‌های اقتصادی و میزان حقوق و دستمزد در ارمنستان

دستمزدی که برای افراد در شغل‌های مختلف در نظر گرفته خواهد شد با هم متفاوت است اما آن گونه که مشخص شده است میانگین حداقل حقوق و دستمزد در این کشور برای کارگران در سال 2021 به طور متوسط 775 هزار درام اعلام شده است.

این در حالی است که میزان متوسط حقوق ماهیانه کار در کشور ارمنستان از 195 هزار درام آغاز و در بالاترین رقم‌ خود به 3.460 هزار درام می‌رسد.

حقوق میانگین ماهیانه تمام مشاغل در ارمنستان نیز به میزان 729 هزار درام اعلام شده است.

ارمنستان جز کشورهای متوسط از نظر میزان پرداختی حقوق میانگین است که با توجه به نرخ بیکاری نسبتا بالای این کشور در سال‌های قبل بعید به نظر می‌رسد که میزان حقوق و دستمزد افزایش چشمگیری داشته باشد.

هر ساله دولت ارمنستان حداقل میزان حقوق و دستمزد ماهیانه کارگران در ارمنستان را اعلام می‌نماید و همه کارفرمایان مکلف هستند که میزان حقوق پرداختی آن‌ها کمتر از این مقدار نباشد.

طبق اعلام دولت یا همان وزارت کار این کشور حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در ارمنستان در طی سال‌های 2019 و 2020 به میزان 68 هزار درام بود که البته این میزان حقوق نیز نسبت به سال قبل خود حدود 23% افزایش داشت.

دولت فعلی همچنین در نظر دارد 10% حقوق بازنشستگان را افزایش دهد که این حقوق در حال حاضر تقریبا 41 هزار درام در ماه است. نرخ مشارکت نیروی کاری در کشور ارمنستان در حدود 65 اعلام شده است که رقم نسبتا مناسبی است.

ویزای کاری کشور ارمنستان در یک فرایند 6ماهه صادر می‌گردد. چنانچه مدارک شما کامل نباشد شاید این ویزا زمان بیشتری برای صدور نیاز داشته باشد.

ویزای کاری کشور ارمنستان از دسته ویزاهایی است که به صورت یک ساله واگذار خواهد شد و پس از یک سال شرایط برای تمدید آن فراهم خواهد شد. حدود 42 درصد از نیروی کار در ارمنستان به کشاورزی و صنایع مرتبط به آن وابسته هستند که رقم قابل توجهی است.

بانک جهانی و همینطور بانک‌هایی که در زمینه‌های صندوق‌های بین المللی پول فعالیت می‌نمایند نیز رشد خوبی دارند. در کشور ارمنستان منابع تأمین کننده اقتصاد این کشور نیز دسته بندی های مختلقی دارد. شهروندان ارمنستان باید محل سکونت خود را دقیقا مشخص نماید.

یکی از مزایای تابعیت از طریق ازدواج در ارمنستان این است که پس از اخذ گذرنامه این کشور به راحتی و بدون ویزا می‌توان به برخی از کشورها مثل روسیه سفر نمود و حتی برای نسل های آینده خود شهروندی این کشور را اخذ نمایید.

همچنین دولت به شما کمک هزینه‌های پزشکی و درمانی خاصی پرداخت می‌کند. برای اجاره خانه در ارمنستان باید بدوا نوع خانه و محل قرارگرفتن آن را در نظر گرفت.

اجاره آپارتمان‌های یک خوابه در مرکز شهر ارمنستان چیزی در حدود 350 دلار و آپارتمان های یک خوابه در بیرون از مرکز شهر بیش از 120 دلار هزینه اجاره آن‌ها است.

زندگی در ارمنستان

رعایت برخی موارد ممنوع در کشور ارمنستان

موارد ممنوعه در ارمنستان شامل موضوعات مختلفی است. عده‌ای از افراد در این کشور اصلا درست رانندگی نمی‌نمایند. پس چه خوب است بتوانید در زمان عبور از خیابان به قوانین توجه نمایید یا هنگام رانندگی حتما قوانین و مقررات این کشور را رعایت نمایید.

در مکان‌های مذهبی در کشور ارمنستان نباید از لباس‌های باز استفاده کرد. شما قادرید در شهر آزادانه به گشت و گذار بپردازید و از تک تک لحظه‌های خود استفاده کنید و لذت ببیرید ولی نمی‌توانید به موسیقی با صدای بلند گوش بدهید.

توجه داشته باشید که به مجموع در کشور ارمنستان همه چیز باید مطابق قانون باشد بنابراین اگر به فردی خیره شوید مطمئنا زیر سوال خواهید رفت.

فعالیت‌های شغلی در کشور ارمنستان با حقوق بالا، البته بدون داشتن تخصص غیر قانونی است.

دین و مذهب در جمهوری ارمنستان

جمعیت سال 2021 ارمنستان حدود 3 میلیون نفر اعلام گردیده است که از این میزان جمعیت حدود یک میلیون نفر در شهر ایروان ساکن هستند.

اغلب جمعیت مردم ارمنستان از نژاد ارمنی هستند که در مجموع به 98 درصد می‌رسد. ارامنه از زمان‌های بسیار دور در جنوب این ارمنستان ساکن بودند به طوریکه مثل ایرانیان آنها نیز خود را یک آریایی می دانستند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مردم ارمنستان از جهات مختلفی شباهت زیادی به ایرانیان دارند و این مسئله از فرهنگ مشترک این دو کشور کاملاً مشخص می‌گردد.

ارمنی‌های ارمنستان پیرو کلیسای “اچمیادزین” هستند و مذهب این مردم در شاخه ارتدوکس است و به درکل شباهت‌های زیادی بین کلیسای ارتدوکس و کلیسای اچمیادزین وجود دارد. این کشور از لحاظ مذهبی بسیار مستقل است.

در ارمنستان در بخش‌های اجتماعی و سیاسی نیز شباهت‌های فرهنگی زیادی به چشم می‌خورد.

دین و در کل ادیان در کشور ارمنستان آزاد هستند یعنی در صورتی که شما مسیحی نباشید هیچ فردی حق ندارد به شما بگوید که چرا از دین دیگری تبعیت می‌کنید.

بالاترین اقلیت‌های مذهبی در ارمنستان ایزدی ها هستند که مذهبی آمیخته از مسیحیت و اسلام دارند. امروزه اغلب باورهای مذهبی در کشور ارمنستان به صورت دوره‌ای مشخص می‌شود.

تفریحات و سرگرمی‌ها در ارمنستان

رشته ورزشی گلف در ارمنستان از طرفداران زیادی برخوردار است. حضور در باشگاه گلف “آراگاتس” یکی از بهترین تفریحات در کشور ارمنستان به شمار ‌می‌آید.

این باشگاه بر روی یک قطعه زمین بزرگ احاطه شده است. باشگاه آراگاتس توسط کوه‌های آراگاتس پر شکوه احاطه گردیده است.

این باشگاه زیباترین و بهترین مکان گردشگری و تفریحی در کشور ارمنستان برای مردم این کشور و و همچنین گردشگران خارجی است.

در این مرکز تفریحی بخش‌های کوچک‌تری وجود دارد از جمله استخرهای شنا بسیار زیاد، 18 زمین مینی گلف زیبا به همراه زمین های والیبال و سایر امکانات تفریحی و ورزشی دیگر همچون رستوران و کافی‌شاپ و بخش‌های دیگری در این مجموعه وجود دارند که بسیار خاص هستند.

دومین تفریح پرطرفدار و ارزشمند در ارمنستان، پارک و باشگاه آبیِ دنیای آب است. پارک آبی ارمنستان یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری در فصل تابستان به شمار ‌می‌آید.

در کشور ارمنستان یک پارک آبی دیگر نیز به مساحت 2.5 هکتار وجود دارد که سرپوشیده و بسیار خاص است. این پارک آبی در نزدیکی باغ وحش بزرگ ایروان قرار گرفته که بسیار زیبا و خاص بوده و برای فصول سرد امکان استفاده از پیست اسکی روی یخ بسیار جذاب آن ممکن خواهد بود.

پارک عشاق در ارمنستان نیز یک پارک بسیار زیبا و البته پارکی عمومی محسوب می‌گردد که در خیابان باغرامیان ایروان قرار گرفته است.

این پارک دارای مساحتی در حدود 2.5 هکتار است و بسیار زیبا و بزرگ طراحی گردیده است. در این پارک مجسمه‌های مختلفی از اشخاص مشهور زیادی دیده می شود که با واقعیت تاریخ ارمنستان کاملا عجین شده است.

شهربازی مدرن پلی سیتی ارمنستان یک شهربازی بسیار محبوب و زیبا است که دارای امکانات وسیعی از وسایل تفریحی است.

این مجموعه به طور کلی دارای فضایی دلچسب و زیبا است. در این مکان می‌توانید از پیست‌های کارتینگ، پیست ماشین کوبنده، پیست باگی، و زمین گلف استفاده نمایید. در این مجموعه تفریحی فضاهای بازی مختص کودکان بسیار زیبا طراحی شده است.

باشگاه سوارکاری “آیرودزی” در حومه شهر آشتاراک قرار گرفته که دارای امکانات اسب سواری بسیار متنوعی است. در این مجموعه شما می‌توانید به اسب ها غذا بدهید.

در نظر داشته باشید که اسب سواری در این مجوعه بسیار زیبا بسیار لذت بخش  و مفرح است. اینطور که از شواهد مشخص است در شهرهای مختلف ارمنستان مجموعه‌های اسب سواری بسیاری دیده می‌شود.

صخره نوردی نیز یکی از ورزش‌های مورد علاقه بسیاری از مردم ارمنستان است. طبیعت کوهستانی و بعضا صخره‌ای ارمنستان در علاقمندی مردم این کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

در این کشور فضای صخره نوری به صورت گروهی هم فراهم گردیده و یکی از بهترین تفریحات مردم ارمنی است. خوشبختانه ملزومات صخره نوردی نیز به وفور وجود دارد.

حمل و نقل شهری در ارمنستان

حمل و نقل درون شهری و هزینه‌های آن در ارمنستان

شما برای استفاده از حمل و نقل عمومی در ارمنستان می‌توانید از بلیط های یک طرفه استفاده کنید که در لیست حمل و نقل‌های محلی قرار گرفته است و هزینه‌ آن در حدود 0.21 دلار است.

هزینه لازم برای استفاده از تاکسی‌ها با تعرفه‌های عادی در کشور ارمنستان 1.26 دلار تعیین گردیده که اغلب مجهز به تاکسی‌متر هستند.

معمولا تاکسی‌ها در ارمنستان از تعرفه‌های عادی برای مسافران و گردشگران استفاده می‌نمایند و به ازای یک مایل حرکت 0.34 دلار در نظر می‌گیرند. برابر با تحقیقات صورت گرفته، تاکسی‌ها به ازای هر یک ساعت انتظار مبلغی معادل 2.31 دلار به عنوان کرایه دریافت می‌کنند.

در کشور ارمنستان در ژوئن 2021 ، متوسط ​​قیمت یک لیتر بنزین 483.5 درام بود و قیمت سوخت دیزل  463.9 درام تعیین گردیده که البته با توجه به شرایط و اوضاع و احوال متغییر است.

حمل و نقل در کشور ارمنستان در مجموع دسته‌بندی‌های متنوعی دارد، شهروندان و گردشگرانی که برای هر روز کاری خود نیاز به استفاده از سرویس‌های متعدد حمل و نقل عمومی این کشور را دارند باید از کارت‌های یک ماهه، دو ماهه و یا شش ماهه استفاده نمایند.

برابر با آمار منتشر شده کشور ارمنستان توانسته در سال 2021 هزینه حمل و نقل شهری را به اندازه 2 درصد کاهش دهد و به ثبات مطلوبی برساند.

فرهنگ و تمدن کشور ارمنستان

زبان رسمی مردم ارمنستان زبان ارمنی است. دومین زبان در این کشور زبان روسی بوده و به طور کلی زبان مردم ارمنستان به دو بخش ارمنی غربی و شرقی مشخص می‌گردد.

یکی از سنت‌ها و فرهنگ‌های کشور ارمنستان رقص‌های ارمنی است. رقص‌ها و پایکوبی‌های ارمنی‌ها تنوع زیادی دارند در این رقص‌ها، رقصنده از لباس‌های سنتی مختص به ناحیه خود استفاده می‌کنند و ارمنی‌ها غالبا به صورت گروهی می‌رقصند.

مردم کشور ارمنستان خصوصا در بخش‌های روستایی، بسیار مهمان نواز هستند و اگر برای صرف قهوه به خانه آن‌ها دعوت شوید قطعا بسیار از شما نوع مهمان نوازی آن‌ها را خواهید دید.

در ارمنستان اگر فردی شما را به منزل خود تعارف یا دعوت کرد بهتر است که دعوت او را بپذیرید زیرا هدیه‌های خوبی از آن‌ها می‌گیرید.

مهمان‌نوازی و هدیه دادن بخشی از سنت و فرهنگ کشور ارمنستان است به طوری که به وفور از گل یا شکلات به عنوان هدیه در میان مردم استفاده می‌شود.

ارمنی‌ها عموما لباس‌های رسمی به تن می‌نمایند و به طور کلی علاقه دارند که در مناسبت‌های مختلف نیز لباس‌های سنتی بپوشند.

خوش‌ و بش و احوالپرسی در کشور ارمنستان با دست دادن شروع می‌شود و چنانچه افراد با هم صمیمی باشند یکدیگر را به آغوش می کشند و می‌بوسند.

فعالیت‌های هنری در ارمنستان

موسیقی شامل خوانندگی و نوازندگی یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگ و هنر در کشور ارمنستان محسوب می‌گردد.

به طور کلی از قدیم این کشور در زمینه موسیقی دستی بر آتش داشته و همیشه در جشنواره‌های مختلف به رتبه خوبی می‌رسیده. آن چنان که شواهد امر نشان می‌دهد در این کشور صومعه‌ها و کلیساها فراوانی دیده می‌شود که در زمینه موسیقی فعالیت‌های زیادی داشته و دارند.

هنر موسیقی در کشور ارمنستان بیشتر بین ارامنه این کشور دیده می‌شود و در دانشکده‌های موسیقی ارمنستان نیز توانسته فضای خوبی برای گسترش و فهم این هنر مورد توجه فراهم سازد.

معمولا موسیقی در کشور ارمنستان موسیقی مسیحی است و در این کشور سرود و ترانه خوانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و رایج ترین گونه‌های موسیقی مذهب ارمنی است.

از دیگر هنرهای مطرح کشور ارمنستان هنر تئاتر است. تئاترهای به سبک و فرهنگ یونانی در این کشور بسیار پربیننده هستند و بخش مهمی از فرهنگ و زندگی شهروندان ارمنستان محسوب می‌شود.

اینگونه که از شواهد نیز مشخص است، ارمنستان در زمینه هنرهای تجسمی نیز بسیار قدرتمند بوده و اعتبار زیادی در دنیا دارد.

بخش سینمای ارمنستان نیز بیشتر در زمینه فیلم‌های مستند کار می‌کند به نحوی که بخش‌های صدادار آن از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.

فعالیت‌های ورزشی در ارمنستان

شطرنج در کشور ارمنستان دسته بندی‌های متعددی دارد و آن گونه که شواهد امر نشان می‌دهد، شطرنج یک بخش مهم در زندگی مردم کشور ارمنستان به حساب می‌آید. در این کشور شطرنج بازان فراوانی وجود دارد که در دنیا به مدارج بالایی رسیده‌اند.

از دیگر رشته‌های ورزشی پرطرفدار در کشور ارمنستان ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی است. ورزش‌های زورخانه‌ای در این کشور توانسته مقام‌های مختلفی را به خود اختصاص دهد.

همچنین این کشور توانسته رتبه خوبی در زمینه ورزش پر طرفدار کشتیدر سطح جهان بدست آورد.

خرافات و شایعات در آداب و سنن مردم ارمنستان

  • اغلب مردم کشور ارمنستان هم مانند مردم کشور ایران پشت سر مسافر آب می‌ریزند و دعا می‌‌نمایند که او به سلامت به دیار خود بازگردد.
  • در این کشور هیچ فردی عقب عقب قدم بر نمی‌دارد و این موضوع برای بانوان جوان بسیار امری نامناسب بوده و برایش مشکل ساز خواهد شد.
  • در قبرستان‌های ارمنستان، مردم سعی می‌کنند که انگشت شست خود را درون مشت خود مخفی کنند.
  • علاوه بر شراب نوشیدن، آب نوشیدن به سلامت کسی نیز در این کشور مشاهده می‌گردد، افسانه‌های یونانی در کشور ارمنستان هنوز هم دیده می شود.
  • درخصوص شایعات نیز باید گفت: اینکه می‌گویند مردم کشور ارمنستان به مذهب و دین شما احترام نمی‌گذارند یک دروغ و در واقع شایعه است و ارزشی ندارد در ارمنستان شما آزاد هستید هر مذهب و عقیده‌ای داشته باشید.
  • پوشش خاصی برای مردان و زنان در کشور ارمنستان تعریف نشده است. در این کشور مردم سعی می کنند از پوشش‌های سلیقه‌ای استفاده نمایند پس گردشگران نیز نیازی به داشتن یا پوشیدن پوشش‌های خاصی در کشور ارمنستان ندارید.
  • در کشور ارمنستان به هیچ عنوان نژادپرستی وجود ندارد و مردم به همگان احترام می‌گذارند.
  • زندگی در کشور ارمنستان همانند سایر کشورها دسته‌بندی‌های مختلفی دارد و نباید شایعه افزایش هزینه‌های زندگی در کشور ارمنستان را گاهی باور کرد. همه چیز بسته به شرایط زندگی خواهد داشت که شما در کشور ارمنستان برای خودتان خودتان انتخاب کرده‌اید دارد.

کلیسا در ارمنستان

تعطیلات رسمی و اعیاد در کشور ارمنستان

مهمترین و اولین مناسبت رسمی در ارمنستان جشن سال نو مسیحی است. کشور ارمنستان نخستین کشور مسیحی در جهان محسوب می‌گردد و مردم این سرزمین از نظر اعتقادی به جشن سال نو بسیار علاقمند هستند.

این جشن‌ها با آداب و رسوم مخصوص به خود همراه بوده به طوریکه برخی از افراد به آتش بازی مشغول می‌شوند و برخی دیگر نیز به سراغ جشن‌های خیابانی می‌روند. در خیابان ها بابانوئل‌ها با شکل و ظواهی مختلفی دیده می‌شود و افراد به هم کادو می‌دهند.

سوم تا پنجم ژانویه در ارمنستان به تعطیلات پیش از کریسمس معروف است. در این زمان کارخانجات و ادارات تعطیل است و افراد به فکر تدارکات لازم برای کریسمس و یا مسافرت هستند.

ششم ژانویه مهمترین مناسبت مذهبی محسوب می‌گردد. روز کریسمس نقطه اوج جشن‌ها در کشور ارمنستان است و این موضوع برای افرادی که مسیحی هستند بسیار ارزشمند است.

28 ژانویه در ارمنستان روز ارتش این کشور است، روز ارتش در هر کشوری به عنوان یک روز خاص برای ملت و دولت محسوب می‌شود به طوری که قدرت نظامی خود را با رژه‌های خیابانی به رخ دیگر کشورهای دنیا می‌کشند.

21 ژانویه به روز زبان مادری در کشور ارمنستان معروف بوده که این مراسم نیز در میان مردم ارمنستان بسیار مهم است و برای تمام خانواده‌های ارمنی از ارزش زیادی برخوردار است. مردم در این روز در موزه ماتناداران شهر ایروان دور هم جمع می‌گردند.

هشتمین پنجشنبه قبل از عید پاک نیز در کشور ارمنستان بسیار ارزشمند است به عنوان روز سنت واردانیانس محسوب می‌گردد. در این روز خاص مردم ارمنستان سعی می‌کنند دور هم جمع شده و نمایش‌های مذهبی خاصی را فراهم نمایند.

28 ژانویه نیز در کشور ارمنستان به عنوان روز شهدای جنگ با آذربایجان نامگذاری شده، در این روز خاص تمام مردم ارمنستان به عزاداری عمومی مشغول می‌گردند و لباس‌های تیره بر تن می‌کنند. در مجموع در این روز فضای دعا و نیایش برای جانباختگان و ادای احترام به آن‌ها برقرار است.

در هشتم مارچ  نیز در کشور ارمنستان به عنوان روز زن نامگذاری شده در این روز از مقام زن بسیار قدردانی می‌گردد و افراد برای بانوان و همینطور همسر خود هدایایی تهیه می‌کنند.

خطرات احتمالی برای شهروندان و گردشگران ارمنستان

ارمنستان کشوری امن است اما دزدی‌های کوچک و کیپ قاپی نیز همچنان هم در بین مردم این کشور مشاهده می‌گردد.

پس بهتر است مراقب کیف دستی و موبایل خود باشید. شرایط اقامت در کشور ارمنستان همانند سایر شهرهای دنیا شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما این موضوع را نباید دلیل بر عدم مهاجرت به این کشور در نظر گرفت.

در کشور ارمنستان باید به هنگام رانندگی بسیار دقت داشته باشید و این موضوع باید از سوی عابران نیز رعایت گردد.

حس خودمانی شدن و یا شادمانی و صمیمی بودن با مردم کشور ارمنستان شاید در ابتدا کمی سخت و مشکل ساز به نظر برسد.

مادامی که شما در کشور ارمنستان رفتاری بی‌نقص و معمولی داشته باشید هیچ خطری شما و خانواده شما را تهدید نخواهد کرد.

تشابهات قوانین ارمنستان با ایران

در کشور ارمنستان نیز مراسم های مذهبی مثل ایران است این در حالی است که فضای فرهنگی این کشور همسایه نیز بسیار شبیه با ایران دیده می‌شود.

بیشتر رسومات مردم ارمنستان با ایرانیان مشابه است. مردم سعی می‌کنند در هنگام احوال‌پرسی شرایط یکسانی را ایجاد نمایند.

یکی از قوانین یا آداب بسیار مهم که در کشور ارمنستان نیز دیده می‌شود، احترام به بزرگترها است که امری بسیار ضروری و مهم است.

کار و انجام فعالیت شغلی نیز در کشور ارمنستان دارای قوانینی مشابه با کشور ایران است. شما برای خرید یک ملک در کشور ارمنستان باید تشریفاتی مشابه با خرید ملک در ایران را پشت سر بگذارید. اجاره‌خانه در شهر ایروان نیز قیمت‌هایی نجومی مشابه با کلان شهرها ایران دارد.

اخذ گواهینامه و خرید خودرو در ارمنستان

گواهینامه‌ای که در این کشور صادر می‌گردد دارای اعتبار سه ساله است. شما برای تمدید گواهینامه در ارمنستان باید سعی کنید حداقل یک ماه زودتر به این امر اقدام کنید.

شما برای اخذ گواهینامه در کشور ارمنستان باید تست پزشکی بدهید و نیاز است که در آزمون‌های تئوری و همینطور عملی موفق گردید.

خوشبختانه خرید خودرو در کشور ارمنستان نیاز به بودجه بالایی ندارد و متقاضیان خرید می‌توانند از وام‌های مختلف یا خدمات لیزینگ در این زمینه استفاده نمایند.

اینطور که شواهد نشان می‌دهد خرید خودرو در کشور ارمنستان برای اشخاصی که دارای پرونده‌های جزایی هستند کمی سخت‌تر است و ممنوعیت‌هایی که در این زمینه دیده می‌شود به طور کلی زیاد است.

سفارت‌ها و کنسولگری‌های ایران در جمهوری ارمنستان بلعکس

ساختمان سفارت ارمنستان در ایران در خیابان جمهوری ، خیابان رازی، خیابان استاد شهریار قرار گرفته است و ساعت کاری آن از 8 صبح الی 14 تعیین گردیده است.

ساختمان سفارت ایران در ارمنستان نیز در آدرس: NO. 1. BUDAGHYAN – KOMITAS AVE.0014 YERVAN. ARMENIA

تلفن :280457 – 0037410  قرار گرفته است.

لباس محلی ارمنستان

نوع پوشش مردم ارمنستان

بسیاری از مردم کشور ارمنستان هنوز هم از لباس‌های سنتی این کشور استفاده می‌نمایند. لباس های سنتی مردم ارمنستان بسیار متنوع است و عموما رنگارنگ طراحی شده است.

بانوان مذهبی در کشور ارمنستان معمولا از لباس‌های بلند استفاده می‌کنند که گلدوزی های زیبایی بر روی آن‌ها نقش بسته است. همینطور افراد به دور کمر خود از کمربندهای رنگی پارچه‌ای استفاده می‌کنند.

ارمنی‌ها از کلاه پر زرق و برق و دستمال سر نیز استفاده می‌نمایند. لباس‌های سنتی مردان در این کشور نیز پیراهن‌های ابریشمی است و از یقه‌های کوتاه نیز در اغلب لباس‌های مردان استفاده می‌گردد.

در این لباس‌ها از دکمه‌های کوچکی استفاده می‌شود و بخش بیرونی لباس‌ها نیز از سگک‌های بسیار بزرگی برخوردار است. استفاده از پارچه‌های دستباف نیز یکی از بهترین بخش‌های پوشش در کشور ارمنستان به شمار می‌آید.

شرایط آب و هوایی و جغرافیای کشور ارمنستان

کشور ارمنستان درمنطقه قفقاز جنوبی در بین دریای سیاه و دریای خزر قرار گرفته، این کشور بین اروپا و آسیا قرار دارد.

ارمنستان از سمت غرب با ترکیه، از سمت شمال با کشور گرجستان و از سمت شرق با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد. کشور ارمنستان دارای آب و هوای کوهستانی، سرد و پر باران است. این کشور از خشکی پوشیده شده است.

مهم‌ترین و معروف‌ترین دریاچه کشور ارمنستان دریاچه سوان است. این دریاچه در سمت شرق ارمنستان قرار دارد. ارمنستان کشوری کوهستانی و دارای جریان‌های بسیار سریع است. در مناطق مختلف ارمنستان آبشارها و سرعت های زیاد جریان آب دیده می‌شود.

فلات ارمنستان سرزمینی نسبتا بلند است. مساحت تقریبی فلات ارمنستان حدود 400 هزار کیلومتر مربع اعلام شده است. این کشور دارای رشته کوه‌های چین خورده و چاله‌های زمین ساختی است.

فلات کشور ارمنستان دارای تعداد زیادی کوه‌های آتشفشانی است و زمین‌لرزه در این کشور زیاد بوقوع می‌پیوندد. فلات کشور ارمنستان از خاک‌های زرد و بلوطی روشن تشکیل شده است. در این فلات‌ها از مواد معدنی عالی و ارزشمندی مانند آلونیت، کرومیت و مس و طلا استخراج می‌گردد.

آب و هوای ارمنستان قاره‌ای نیمه مداری است. میانگین دمای هوا در این سرزمین در ماه ژانویه بین -3 الی -15 اعلام شده است. اینطور‌که از شواهد مشخص است در این کشور آب و هوای زمستان خیلی سرد است.

البته آب و هوای کشور ارمنستان به غیر از مناطق کوهستانی در قسمت‌های دیگر بسیار معتدل و مناسب است. اگر می‌خواهید به ارمنستان سفر کنید، شما فصل‌های بهار و تابستان را بهترین زمان برای سفر به کشور ارمنستان انتخاب کنید.

دریاچه‌ها و رودهای متعددی در کشور ارمنستان به چشم می‌خورد. یکی از مشهورترین رودهای این کشور رودخانه کر و ارس است و همینطور دریاچه های مهم فلات کشور ارمنستان نیز وان و سوان نام دارد.

ارمنستان به طور کلی دارای دریاچه‌های آب شیرین بزرگ دنیا است. در این کشور زیبا پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوعی دیده می‌شود، گیاهان این سرزمین نیمه بیابانی است و در امتداد رودها دیده می‌شود.

در این کشور جنگل‌های کاج و بلوط و همینطور قله‌های آراگاتس بزرگ به نظر خودنمایی می‌کند. در نظر داشته باشید که گونه‌های وحوش و جانوری در کشور ارمنستان نیز قوچ، بزکوهی و میش وحشی است. کشور ارمنستان خرس و ببر نیز دارد.

غذاهای مردم ارمنستان

  • خش یا همان کله پاچه خودمان به عنوان یکی از غذاهای معروف و خوش طعم در کشور ارمنستان محسوب می شود. این غذا تقریبا مشابه با کله پاچه‌های ایرانی است اما مزه و طعم آن بسیار متفاوت است. در ارمنستان این غذا در وعده‌های صبحانه صرف می‌شود و با سیر زیاد خرد شده و بسیار خوش طعم است.
  • خورواتس یکی از غذاهای بسیار خوش طعم و محبوب در ارمنستان است که بسیار شبیه شیشلیک ایرانی است. این غذا از تکه های گوشت و دنده بره تهیه می‌گردد و بر روی آتش کباب می شود.
  • ماهی کباب نیز از دیگر غذاهای بسیار خوش طعم در کشور ارمنستان بوده که با ماهی قزل آلا تهیه می‌شود و به صورت کبابی سرو می‌گردد. این غذا به ایشخان نیز معروف است و بسیار خوش طعم است.
  • قاپاما نیز یکی از غذاهای اصلی و سنتی در کشور ارمنستان بوده که در هنگام کریسمس طبخ می‌گردد و خیلی شبیه با دلمه‌های ما است. این غذا با استفاده از کدو تنبل تهیه شده و در آن از آلو بخارا و زغال اخته و زردآلو استفاده می‌شود. طعم این غذا بسیار بی نظیر و عالی است.
  • هاریسا نیز یکی از مهمترین و خاص‌ترین غذاهای کشور ارمنستان است که برای تهیه آن از گوشت پرچربی مرغ یا بره و گندم استفاده می‌‌گردد. این نوع غذا بر روی شعله ملایم گاز قرار گرفته و مدت طبخ نسبتا طولانی دارد.
  • فاسولیا یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌ها در ارمنستان است و بسیار بی نظیر و خوش طعم است. این غذا در کنار لوبیا سبز و گوجه فرنگی طبخ می‌گردد و چند ساعتی را نیاز دارد که این غذای خوشمزه جا افتد. این غذا به همراه برنج صرف می‌شود.
  • کوفته نیز یکی از غذاهای نام آشنا برای ایرانیان است که انواع و اقسام مختلفی دارد. این نوع غذا به طور کلی دارای طعم‌های متفاوتی است. برای طبخ کوفته از نوارهای گوشتی استفاده شده و در آن از تخم مرغ و آرد و آب یا شیر و پیاز تفت داده شده استفاده می‌گردد. گوله‌های گوشت درون آب قرار گرفته و پخته می‌شود.

زنان ارمنستان

نرخ بیکاری در کشور

کشور ارمنستان نرخ بیکاری خود را به 6 درصد کاهش داده است. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2015 در حدود 15 درصد اعلام شده بود که به نوبه خود رقم بسیار زیادی بود اما با ایجاد و تقویت زیر ساخت‌های اقتصادی که به مرور زمان در این کشور شکل گرفته است مشخص می‌گردد که نرخ بیکاری در این کشور کاهش قابل توجهی داشته است.

در ارمنستان در حال حاضر حدود 55 هزار نفر بیکار هستند که این معیار با کاهش 15 درصدی همراه بوده است. در ارمنستان نرخ مشارکت نیروی کاری در حدود 65.70 اعلام شده است که رقم معقولی است.

دستمزدی که برای افراد در کارهای مختلف تعیین می‌شود با هم فرق دارد اما اینطور که مشخص شده است، میانگین حداقل حقوق در این کشور برای افراد برای هر ماه در حدود 750 هزار درام ارمنستان اعلام شده است که البته با رشدی 35 درصدی به نسبت سال‌های گذشته همراه بوده است. اینگونه که مشخص شده است در ارمنستان رشد جمعیت کمی بیشتر از سال‌های قبل شده است.

سن بازنشستگی برای خانم‌ها حدود 63 سال و برای آقایان نیز 63 اعلام شده است. آن گونه که مشخص است کشور ارمنستان تلاش دارد سیاست‌های اقتصادی خود را بیش از پیش توسعه دهد.

ارمنستان یک کشور قدرتمند در زمینه مالی محسوب می ‌گردد و در تلاش است به بهترین شکل ممکن فضای کاری قوی در این کشور ایجاد نماید. حداقل حقوق و دستمزد در ارمنستان نیز توسط دولت تعیین می‌شود و دسته‌بندی‌های مختلفی دارد.

تشابهات فرهنگی ارمنستان با ایران

حکومت ایران مطابق ایدئولوژی دینی، حکومتی و امنیت ملی و ارزش‌های ملی و فرهنگی استوار است. اما زیربنای ایدئولوژیک کشور ارمنستان، بر اساس خصایص ملی مثل همبستگی ملت و دولت در ارتباط با تمدن و فرهنگ پایه گذاری گردیده است.

اساس ایدئولوژی ملی جمهوری ارمنستان تمدن و فرهنگ ارمنی محسوب شده و با این نگرش اتحاد مردم و حکومت شکل گرفته است.

ملت ارمنی در جهت پیشرفت و رشد اقتصادی و فرهنگی، استقرار صلح و ثبات، ایجاد سیستم دموکراتیک، جلوگیری از درگیری‌ها، اولویت ارزش‌های معنوی و حفظ تمامیت ارضی کوشش می‌نماید.

امنیت و منافع ملی در سیاست‌های خارجی در هر دو کشور متجلی است و این سیاست‌ها در راستای حفظ و توسعه ارزش‌های ملی به کار گرفته می‌شود. ارزش‌های ملی هر جامعه هم در قالب ایدئولوژی ملی آن کشور چارچوب بندی و تدوین می‌شود، که مصداق آن را می‌توان در دو کشور ایران و ارمنستان مشاهده کرد.

از ابتدای برقراری روابط دیپلماتیک بین ارمنستان و ایران، به دلیل روابط دیرین و همچنین اشتراکات فرهنگی، ادبی، هنری و مانند آن و همچنین سوابق تاریخی، این ارتباط همواره از روند صعودی برخوردار بوده‌است.

ذیلا به بخشی از این روابط و فعالیت‌های فرهنگی میان دو کشور ایران و جمهوری ارمنستان از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون اشاره می‌نماییم:

  • تنظیم، بررسی، پیگیری، امضا و اجرای توافق نامه‌های فرهنگی
  • اعزام متقابل هیئت‌های هنری و علمی فرهنگی
  • توسعه و گسترش زبان‌های فارسی و ارمنی در هر دو کشور
  • همکاری‌ها در زمینه علمی و دانشگاهی
  • شناسایی کانون‌های علمی و فرهنگی
  • برگزاری مراسم مختلف جهت معرفی فرهنگ و هنر دو کشور و برگزاری هفته‌های فرهنگی در ایران و ارمنستان
  • انجام تحقیقات در زمینه ایرانشناسی در مراکز دانشگاهی ارمنستان
  • تأسیس باشگاه فرهنگی ارمنستان – ایران (مهر)
  • ترجمه و چاپ آثار علمی و فرهنگی
  • انتشار و چاپ نشریات ادواری همچون مهر و پارسیان
  • برگزاری سمینارهای دانشگاهی
  • همکاری‌های جهانگردی و گردشگری
  • ایجاد و تجهیز کتابخانه در دانشگاه‌های دو کشور و در مسجد کبود ایروان
  • تولید برنامه‌های تلویزیونی و همکاری‌های رسانه‌ای

در دو نژاد کهنسال ارمنی و ایرانی عامل های مشترکی مثل: فرهنگ و نژاد آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

این دو قوم به سبب چند هزار سال زندگی در جوار یکدیگر، در برخی از زمینه‌های بنیادی و فرهنگی مانند زبان و رفتار و آداب و رسوم با هم مشترکاتی پیدا کرده‌اند.

مشابهت‌های زیادی میان برخی از جشن‌ها و اعیاد ایرانیان و ارمنیان (جشن باریگندان، جشن درندز، جشن نوسال یا ناواسارد، جشن وارداوار) دیده می‌شود.

زندگی در ارمنستان

سهولت رفت و آمد به کشورهای دیگر با دارا بودن ویزای مشترک در ارمنستان

با داشتن ویزای مشترک کشور ارمنستان شما می‌توانید به سادگی به کشورهای مختلف رفت و آمد نمایید. ویزای مشترک کشور ارمنستان دسته بندی‌های مختلفی دارد که باید به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

پاسپورت کشور ارمنستان به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به 61 کشور بدون داشتن ویزا سفر نمایید. این بررسی به طور دقیق و روتین از هزینه‌هایشان کم می کند.

خدمات مالی و بانکی در کشور ارمنستان

یکی از بانک‌های بسیار معروف در کشور ارمنستان بانک VTB است، این بانک دارای 66 شعبه در سر تا سر کشور است که شعبه اصلی آن در خیابان نعل‌بندیان شهر‌ایروان قرار گرفته است و این بانک به طور کلی پر شعبه ترین بانک در کشور ارمنستان بشمار می‌آید.

دومین بانک در کشور ارمنستان آکوا بانک است که معروف به بانک کشاورزی ارمنستان است. این بانک دارای 56 شعبه است، شعبه اصلی این بانک نیز در خیابان بایرون در شهر ایروان قرار گرفته است.

بانک مرکزی ارمنستان در خیابان وازگن سر کیسین شهر ایروان قرار گرفته است. بانک ملت ایران نیز در کشور ارمنستان صرفا یک شعبه دارد، قوانین پولی و مالی که در این بانک دیده می‌شود برای تبادلات ارزی ایرانیان گزینه خوبی است اما در مجموع ایرانیان در تبادلات ارزی در کشور ارمنستان همیشه به مشکل بر می‌خورند. بانک ملت در شهر ایروان در خیابان امیریان قرار دارد.

تسهیلات درمانی و بیمه برای افراد مقیم در کشور ارمنستان

بیمه در همه جا موضوع بسیار با اهمیتی است که این روزها از سوی همه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اغلب افراد برای زندگی در هر کشوری باید خودشان را تحت پوشش بیمه قرار دهند و این موضوع بسیار با اهمیت است و باید به شکل صحیح ارزیابی گردد.

بیمه نیز در ارمنستان به طور کلی دسته بندی های متعددی دارد. اینطور که مشخص شده است این کشور در خصوص بیمه توانسته فضای کسب درآمدی خوبی را ایجاد نماید.

تحقیقات نشان می دهد که سیستم‌های بیمه نیمه متمرکزی که در کشور ارمنستان تاسیس شده شرایطی ایجاد کرده است که اشخاص بتوانند از یک فضای بیمه‌ای خوب استفاده نمایند.

بیمه‌ای که برای قشر کودکان در ارمنستان در نظر گرفته شده به صورتی است که پوشش دهنده تمام مشکلات جسمی و همچنین بخش دندان است.

بیمه بزرگسالان نیز سه دسته مختلف دارد و اینطور که از شواهد امر پیداست سیستم‌های مراقبت بهداشتی در ارمنستان به صورتی است که افراد قادر خواهند بود از ساده‌ترین روال‌های گردشگری نیز استفاده نمایند.

در نظر داشته باشید که تسهیلاتی که در کشور ارمنستان بابت بیمه در نظر گرفته می‌شود برای افراد در سنین بالا به صورتی است که می تواند وارد بخش‌های خدمات مالی شود. این کشور توانسته برای شرکت‌های مختلف نیز سیستم‌های خصوصی بیمه‌ای نیز ایجاد کند.

اقامت در ارمنستان

انواع اقامت و انواع ویزا در ارمنستان

اقامت در ارمنستان 2نوع است: اقامت دائم و اقامت موقت. در اقامت موقت شرایط به شکلی است که افراد قادرند در یک دوره مشخص در این کشور اقامت نموده اما بعد از زمان تعیین شده باید به کشور خود برگردند.

گزینه بعدی اقامت دائم است که به برای زندگی طولانی مدت در کشور ارمنستان در نظر گرفته شده است و شرایط مختلفی را شامل می‌گردد. برای کسب اقامت دائم باید سعی کنید شرایط خاصی را بدست آورید

یک امر بسیار مهم در دریافت اقامت دائم، اخذ ویزای مربوطه است. شرایطی که برای اخذ ویزای کشور ارمنستان دیده می‌شود بر اساس هدف افراد مشخص می‌گردد.

هر شخصی باید تعیین نماید که هدف از سفر وی یا کسب اقامت ارمنستان چیست و چطور می تواند به هدف مورد نظر خود در این کشور دست یابد.

افرادی که تمایل دارند به منظور ادامه تحصیل وارد کشور ارمنستان شوند باید ویزای تحصیلی اخذ کنند، افرادی که برای کار وارد کشور ارمنستان می‌شود نیاز به اخذ ویزای کار دارند و اشخاصی که قصد دارند در کشور ارمنستان سرمایه گذاری کنند باید حتما ویزای سرمایه گذاری را دریافت نمایند.

ارمنستان یک کشور بزرگ در زمینه‌های سرمایه گذاری و کار است و اینطورکه مشخص شده است در این کشور شرایط برای زندگی شرایط مختلفی دارد.

اشخاصی که به قصد ایجاد اشتغال وارد کشور ارمنستان می‌گردند باید به دنبال ویزای کارآفرینی باشند. ویزای کارآفرینی این کشور دسته بندی های مختلفی دارد که نیاز است به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

در هر صورت در سال‌های گذشته کشور ارمنستان شرایط برای مهاجرت را آسان‌تر از قبل نموده است و هزینه اقامت در کشور ارمنستان نیز به نسبت سایر کشورها ارزانتر و مناسب تر است.

اجاره خانه در کشور ارمنستان

برای اجاره خانه در کشور ارمنستان باید در بدو امر محل قرار گرفتن و نوع خانه آن را در نظر بگیرید.

آپارتمان‌های یک خوابه در مرکز پایتخت نیاز به هزینه 350 دلاری دارد این در حالی است که هزینه اجاره آپارتمان‌های یک خوابه در بیرون از مرکز شهر 120 دلار تخمین زده شده است.

افرادی که تمایل دارند آپارتمان‌های 3 خوابه در مرکز شهر اجاره کنند باید ماهیانه 600 دلار هزینه نمایند. این در شرایطی است که همان آپارتمان خارج از مرکز شهر در حدود 250 دلار هزینه دارد.

شایان توجه است که کشور ارمنستان به در زمینه اجاره خانه توانسته رتبه خوبی در دنیا به دست آورد و حتی شواهد نشان می‌دهد که امکان مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق اجاره خانه نیز فراهم گردیده است که البته روند تکمیلی آن خرید ملک در این کشور خواهد بود.

اجاره‌ای که برای منزل در کشور ارمنستان باید پرداخت گردد، دسته‌بندی‌های مختلفی دارد، به این ترتیب افرادی که در این کشور قصد زندگی دارند باید بتوانند در ابتدا نوع بودجه خود را معین نمایند و بعد شرایط لازم برای اجاره خانه در کشور ارمنستان را فراهم نمایند، برخی از مشاوران املاک در شهرهای ارمنستان به فکر سودجویی هستند پس باید در زمان اجاره خانه حواستان کمی جمع باشد.

کشور ارمنستان سیستم ساخت و ساز خود را پیشرفته‌تر از قبل اعلام کرده است تا روال برای اجاره و خرید خانه در این کشور بهتر گردد.

ازدواج با خارجی‌ها در ارمنستان

ازدواج اشخاص خارجی‌ها در کشور ارمنستان

اولا برای ازدواج یک فرد از تبعه کشور ارمنستان با یک فرد خارجی، نیاز است که هر دو نفر رضایت داشته باشند و اینطور که شواهد نشان می‌دهد اگر یکی از آن‌ها مشکلات قانونی داشته باشند اجازه ازدواج پیدا نخواهند کرد.

پدر و مادر یا جد یکی از طرفین نیز باید تابعیت کشور ارمنستان داشته باشد. رضایت والدین هر دو طرف نیز بسیار مهم است. سند نامزدی کشور ارمنستان تا 6 ماه دارای اعتبار بوده و لازم است که پس از اتمام 6 ماه اقدامات لازم برای تمدید آن به طور رسمی صورت پذیرد.

برای ثبت کردن ازدواج در ارمنستان نیاز است که به وزارت دادگستری ارمنستان مراجعه گردد. برای ثبت دفتری نیاز است که در وزارت دادگستری RA مدارک شما به ثبت برسد و این عمل حدود ده روز زمان خواهد برد.

اگر فرد بخواهد کمتر از مدت 10 روز تأییدیه خود را اخذ نماید باید مبلغ اضافی را به دولت این کشور پرداخت کند. مبلغ تعیین شده از 90 هزار الی 150 هزار درام در نظر گرفته شده است.

البته در نظر داشته باشید که مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج باید به صورت توافقی باشد و هیچ نوع قصد سودجویی یا منفی در آن دخالت نداشته باشد. باید تمامی اموال به صورت مکتوب و مستند ارائه شده باشد و نیاز است که امضای طرفین نیز لحاظ گردد.

شخص تبعه کشور ارمنستان باید محل سکونت را مشخص کند. مزایای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ارمنستان موجب خواهد شد که پذیرفته شده بتواند گذرنامه این کشور را اخذ کند و بدون ویزا به برخی از کشورها مانند روسیه سفر داشته باشید.

همچنین می توانید برای نسل های آینده خود شهروندی ارمنستان را نیز اخذ نمایید. دولت به شما کمک هزینه‌های پزشکی و درمانی پرداخت خواهد کرد. هزینه‌های دریافتی دولت برای گرفتن گذرنامه ارزان است و در حدود 70 الی 80 دلار هزینه در نظر گرفته خواهد شد.

شرایط اخذ اقامت برای خود و همراهان در ارمنستان

به طور کلی شما برای اخد مجوز اقامت موقت در کشور ارمنستان باید شرایط مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از روش‌های موجود دریافت کارت اقامت موقت از طریق ثبت شرکت در ارمنستان است که به آن اقامت تجاری گویند.

در نظر داشته باشید که این گزینه از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود. مورد بعدی دریافت مجوز اقامت تحصیلی است که از طریق ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های این کشور انجام خواهد شد که البته نیاز است در یکی از دانشگاه‌های ارمنستان مشغول به تحصیل شوید.

و گزینه آخر نیز اقامت کاری است که اقامت کاری در ارمنستان نیاز به دعوتنامه داشته و می تواند بسیار ارزشمند باشد.

در نظر داشته باشید که از هر سه روش فوق قادر خواهید بود برای فرزند و همسر خود اقامت همراه این کشور را دریافت کنید. برای دریافت مجوز اقامت همراه باید شخص اصلی حداقل یک سال در کشور ارمنستان زندگی کرده باشد.

همسر شخص با این نوع مجوز اجازه کار در کشور ارمنستان را نخواهد داشت اما پس از یک سال قادر خواهد بود مجوز کاری کشور ارمنستان را نیز کسب نماید.

برای اخذ مجوز اقامت ارمنستان باید بتوانید شرایط و مدارک خوبی داشته باشید در نظر داشته باشید که کشور ارمنستان از دسته کشورهایی است که می‌تواند برای اقامت امکانات خوبی برای شما به همراه داشته باشد و اینطور که مشخص شده است در این کشور برای کسانی که قصد دارند به عنوان همراه وارد گردند نیز شرایط خوبی در نظر گرفته شده است.

امنیت در ارمنستان

امنیت در ارمنستان

امنیت در کشور ارمنستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طبق آخرین آماری که از سایت numbeo به دست ما رسیده است این کشور از نظر امنیت بهتر از هلند و لهستان و حتی اسپانیا است و شاخص جرم و جنایت در این کشور حدود 31 درصد اعلام گردیده‌است و عدد شاخص‌های امنیتی در این کشور حدود 68 درصد اعلام شده است.

این گزارش نشانگر آن است که کشور ارمنستان یک کشور نسبتا امن است. البته همیشه احتیاط شرط عقل است و اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید به طور کلی بهتر است که از وسایل شخصی مثل تلفن همراه خود در رستوران و تاکسی و مراکز عمومی استفاده نکنید.

در مجموع و در یک نگاه کلی شاخص و رتبه امنیت در کشور ارمنستان 25 اعلام گردیده و اینگونه که مشخص است این کشور به طور روتین و رسمی رتبه‌بندی‌های مشخصی را برای ورود به بازار کار در نظر داشته است و رتبه امنیت این کشور نیز رشد بهتری به نسبت سال های گذشته به خود اختصاص داده است.

امنیت اقتصادی و مالی در ارمنستان

امنیت اقتصادی و مالی در بخش‌های کشاورزی ارمنستان به طور کلی دسته بندی گردیده است و اینطور که از شواهد پیداست فضای اقتصادی در این کشور دسته‌بندی‌های متنوعی دارد و بخش کشاورزی توانسته یک فضای اقتصادی بسیار ایمن را برای سرمایه گذاران ایجاد نماید.

صنایع در کشور ارمنستان در وضعیت پیشرفته‌ای قرار دارند به صورتی که دولت برای رسیدن به یک فضای کاملا صنعتی و مدرن در ارمنستان سعی کرده از بروزترین مکانیزم‌های روز دنیا استفاده نماید.

ارمنستان یک کشور بسیار قدرتمند و مهم در زمینه‌های مختلف صنعتی محسوب می‌شود.

همچنین فضای بانکداری ارمنستان هم توانسته به رشد خوبی دست یابد به شکلی که سیستم صندوق‌های قرض الحسنه و بین المللی ارمنستان بهترین فضای اقتصادی را برای خارجیان ایجاد کرده‌اند.

ارمنستان با افزایش نرخ مهاجرپذیری خود توانسته زیرساخت‌های اقتصادی خوبی ایجاد نماید و در نظر داشته باشید افرادی که به قصد سرمایه گذاری به این کشور ورود می‌نمایند، قادر خواهند بود به رشد خوبی دست‌ پیدا کنند و مشخص است که ارمنستان در موضوعات اقتصادی به بهترین نتیجه رسیده است.

ارمنستان توانست فضای بیمه خود را به شکلی پیش ببرد که در اقتصاد این کشور نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشد، نوع پوشش بیمه‌ای که در ارمنستان عرضه می‌گردد دسته بندی های مختلفی دارد و بخشی از بودجه بیمه وارد فضای اقتصادی کشور می‌گردد و پروژه‌های مختلفی را پیش خواهد برد.

لازم به ذکر است که ارمنستان یک کشور قدرتمند در زمینه تجارت‌های بازار آزاد محسوب می‌شود به طوریکه واردات و صادرات در این کشور توانسته به شکل عمده و روتین دیده شود.

اقتصاد در ارمنستان

اقتصاد در ارمنستان

عمده ترین منابع درآمدی در کشور ارمنستان از راه صادرات اقلامی مثل الماس حاصل می‌گردد.

در این کشور تجارت سنگ و مس و الماس و قطعات فلزی درآمد خوبی را به دنبال دارند. شایان ذکر است که کشور ارمنستان در زمینه تولید و تجارت ماشین آلات و تجهیزات و مواد غذایی نیز توانسته رتبه خوبی برای خود در جهان و اروپا تأمین نماید.

با این تفاسیر باید گفت که ارمنستان یک کشور قدرتمند در زمینه صنعت است به صورتیکه صنعت این کشور توانسته یک فضای درآمدزایی ارزشمند برای مردم این کشور فراهم نماید.

در ارمنستان تولید برخی اقلام همچون لاستیک و مواد شیمیایی و ماشین آلات و همچنین محصولاتی که مربوط به صنایع دفاعی و نظامی است بیشتر از قبل شده است.

این کشور در صنایع مادر کشاورزی و محصولاتی که وابسته به آن است نیز توانسته رشد بسیار خوبی کسب کند و همین امر موجب شده که بخش مهمی از فضای درآمدزایی این کشور بر همین اساس تأمین شده‌ است.

حدود نصفی از نیروی کاری در ارمنستان وابسته زیادی به کشاورزی و صنایع وابسته به آن دارند که رقم بالایی است.

اطلاعات به دست آمده در کشور ارمنستان نشان می‌دهد که این کشور در زمینه  بانک جهانی و همینطور بانک‌هایی که در زمینه‌های صندوق های بین المللی پول فعالیت می کنند نیز رشد خوبی دارند.

در ارمنستان منابع تامین کننده وضعیت اقتصادی نیز دسته بندی‌های متعددی دارد. بخشی از درآمد اصلی ارمنستان بر اساس صادرات طلا و جواهرات به روسیه و گرجستان و ترکمنستان است.

این در حالی است که این کشور توانسته در خصوص مواد سوختنی و مواد غذایی و همچنین منابع انرژی به یک فضای درآمدزایی مطلوبی دست پیدا کند. ارمنستان یکی از بلندترین قسمت‌های کوهستانی قفقاز محسوب شده و بیش از 20 درصد از خاک‌های این کشور قابل کشت و زرع است.

البته زراعت در این کشور پیشرفت چشمگیری و قابل قبولی نداشته است. این کشور در مجموع سیستم های بیمه‌ای خود را تقویت نموده است و توانسته بهترین فضای اقتصادی به نسبت 5 سال گذشته را برای خود ایجاد نماید. ارمنستان یک کشور قدرتمند از بسیاری جهات متعدد است.

قیمت برخی کالاهای اساسی در کشور ارمنستان

جدول قیمت کالا در ارمنستان

هزینه‌ها و صرفه جویی در هزینه‌ها در ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان بستگی به سبک زندگی شما دارد. شما قادرید در این کشور در خوابگاه‌های شهری زندگی کنید و یا در آپارتمان‌های شخصی اقامت نمایید.

در نظر داشته باشید که غذاها نیز می تواند به صورت بین المللی و یا سنتی عرضه گردد. در کشور ارمنستان مسافرت به کشورهای دیگر، میزان تفریحات فردی و گروهی، نوع رفت و آمد درون شهری و غیره از دسته موارد گردشگری محسوب می‌گردد.

در نظر داشته باشید که یک زندگی معمولی دانشجویی در ارمنستان می‌تواند بین 400 الی 700 دلار در ماه درآمد برای شما کسب نماید.

هزینه خوابگاه در ارمنستان بر اساس نوع سرویس شما تعیین خواهد شد. شما می‌توانید اتاق‌های اختصاصی و یا ‌های شریکی انتخاب کنید و می‌توانید هزینه برای یک خوابگاه دو تخته در ماه را بین 300 الی 700 دلار از محل درآمد خود پرداخت کنید.

در ارمنستان به شما این اجازه داده خواهد شد که از هاستل‌های اشتراکی سطح شهر نیز استفاده نمایید.

رستوران‌ها در ارمنستان دسته بندی مختلفی دارند. این رستوران‌ها ارزان قیمت و متوسط هستند به طوری که اگر بخواهید از غذاهای گوشتی در رستوران‌های ارزان قیمت استفاده کنید باید 6.52 دلار هزینه و همین غذا در رستوران متوسط در حدود 21.02 دلار هزینه برای شما در بر دارد.

در ارمنستان قیمت اقلام بر اساس یک روال عادی تعیین شده و نرخ با ثباتی برای کالاها در نظر گرفته خواهد شد که در بخش بعد به طور دقیق توضیح خواهیم داد.

این کشور در زمینه حمل و نقل نیز توانسته خود را در حد متوسط قرار دهد به طوریکه برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل می‌توانید از بلیط های یک طرفه در وضعیت حمل و نقل محلی استفاده نمایید که کمتر از 1 دلار هزینه برای شما دارد.

تاکسی‌ها در کشور ارمنستان از تعرفه بیشتر از 1 دلار برخوردار هستند. در این کشور تاکسی ها به طور کلی از تعرفه های عادی و ویژه استفاده می‌کنند که دسته‌بندی‌های مشخصی دارد.

هزینه برق و آب و زباله و غیره در ارمنستان به طور کلی 93.79 دلار تعیین گردیده است. تعرفه‌های محلی پیش پرداخت تلفن همراه در ارمنستان بدون در نظر گرفتن تخفیف در حدود 0.051 دلار تعیین شده است.

پیدا کردن شغل در ارمنستان

کار و کاریابی و اجازه کار و ویزای کاری در ارمنستان

یکی از کارهای درآمدزا در کشور ارمنستان آرایشگری است مردم این کشور زمان و پول زیادی را برای آرایشگری می‌پردازند و شما در صورتی در رشته خاصی تحصیل نکرده‌اید می توانید در این رشته کار کنید و به نتیجه خوبی برسید.

آرایشگری در ارمنستان به طورکلی ارزش بالایی دارد و از دسته مشاغلی است که اگر در آن تخصص داشته باشید به نتیجه خوبی می‌رسید.

وکالت یکی از شغل های پر درآمد در ارمنستان است که ارمنستان برای این کار ویزای کاری خوبی صادر می کند. وکالت از دسته شغل‌هایی محسوب می‌شود که می تواند برای افراد در حدود 15 درصد بیشتر از ایران درآمد داشته باشد.

شایان ذکر است که این رشته در کشور ارمنستان از سوی دولت نیز حقوق دریافت می کند.

طراحی مد در کشور ارمنستان از دیگر شغل های درآمدزا محسوب می‌شود که برای ورود به این شغل یا باید در رشته طراحی فعالیت داشته باشید و یا دارای سابقه کار و نمونه کارهای خوبی باشید.

در نظر داشته باشید که طراحی مد در ارمنستان به طور کلی دسته‌بندی‌های مشخصی دارد که می تواند نتیجه بخش باشد.

شما برای ورود به کار در ارمنستان می توانید ورود به حسابداری یا رانندگی نیز داشته باشید حسابداری از دسته مشاغل درآمد زا در کشور ارمنستان است که در حدود 75 درصد بیشتر از ایران درآمد را به خود اختصاص داده است.

حسابداری در این کشور دسته بندی های مشخصی دارد که می تواند به نتیجه برسد.

شما برای تحصیل و کار در ارمنستان باید مجوز لازم را داشته باشید مجوز کار ضمن تحصیل به صورت پاره وقت به شما داده می‌شود.

برای اخذ ویزای کاری ارمنستان باید در ابتدا دعوتنامه مناسبی از سوی دولت این کشور داشته باشید. دعوتنامه شما باید بخش بندی‌های دقیقی دارد تا مشخص شود که قرار است برای کار در این کشور چطور اقدام نمایید.

ویزای کاری کشور ارمنستان به طور کلی در طی 6 ماه صادر می‌شود در صورتی که مدارک شما کامل نباشد این ویزا زمان بیشتری برای صدور نیاز دارد.

ویزای کاری ارمنستان به طور کلی از دسته ویزاهایی محسوب می‌شود که به صورت یک ساله ارائه می شود و پس از یک سال شرایط برای تمدید آن فراهم شده است.

در ارمنستان شما اجازه کار به صورت رسمی را نیز دارید که می تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد. این کشور شرایط ورود به ارگان های دولتی را برای شما فراهم ساخته است.

میانگین درآمد در ارمنستان

میانگین درآمد در ارمنستان

در این کشور میانگین دستمزد برای تولید حدود 775 هزار درام کشور ارمنستان اعلام شده است این در حالی است که پایین ترین نرخ در کشور ارمنستان نیز از حدود 195 هزار درام آغاز می‌گردد.

اینطور که مشخص شده است افراد شاغل در این کشور در حدود 1.365.000 هزار نفر هستند که رقم خوبی است.

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه در گذشته در حدود 7.2 اعلام شده است با این وجود نرخ تورم در این کشور کمتر از 1 اعلام شده است. موازنه های تجاری در این کشور به طور کلی دسته بندی های مختلفی را شامل می شود.

گرفتن ویزای کاری در کشورهای اروپایی برای ایرانیان کار بسیار دشواری است اما این پروسه برای ایرانیان ساده و قابل درک است. در نظر داشته باشید که ارمنستان از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک تر است و اقتصاد این کشور رو به رشد است.

در کشور ارمنستان متخصصان آی تی می توانند درآمد خوبی داشته باشند واین کشور به متخصصان در این زمینه بسیار نیاز دارند.

پیشرفت دنیای تکنولوژی در ارمنستان به شکلی بوده است که سبب شده در این زمینه نیاز به نیروی کاری متخصص روز به روز بیشتر شود. در نظر داشته باشید که اگر آگهی های استخدامی این کشور را بررسی نمایید مشخص می شود که این شغل به نوبه خود بسیار ارزشمند است.

گزینه بعدی زبان شناسی و تدریس زبان انگلیسی در کشور ارمنستان است که از دسته شغل های درآمدزا محسوب می شود در این کشور زبان انگلیس یک زبان رسمی محسوب می شود و برای گسترش ارتباطات برای هر شرکتی لازم است در نظر داشته باشید که به طور کلی بهتر است که افراد به زبان انگلیسی در این کشور مسلط باشند این گزینه در حدود 5 برابر ایران درآمد دارد.

به طور کلی میزان درآمد به دست آمده از فضای کاری در کشور ارمنستان به شکلی است که می تواند گفت بین 3 الی 6 درصد بیشتر از ایران است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در خصوص شرایط زندگی در کشور ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا