جاهای خاص

پارک آبی ایروان ارمنستان

از محبوب‌ترین مقاصد خارجی و گردشگری برای ایرانیان، کشور ارمنستان و شهر ایروان است.

شهر ایروان به دلیل آن که مناظر طبیعی فوق‌العاده، بناهای تاریخی و باستانی بی‌نظیر و مجموعه‌های تفریحی مختلفی که دارد، باعث شده تا سالانه تعداد زیادی از گردشگران ایرانی را به خود جلب کند.

در کنار تمام این موارد، ایرانینان بای سفر به این کشور نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی ندارند و همچنین نیاز به اخذ ویزا برای ورود به کشور ارمنستان نیز ندارند. همین موارد باعث شده تا ایرانیان جذب این کشور شده و به آن سفر کنند.

کشور ارمنستان تا پیش از این تنها یک مقصد تاریحی بود و بیشتر مورد علاقه کسانی بود که به تاریخ و بازدید از بناهای تاریخی علاقه داشتند.

اما این کشور تصمیم گرفت تا صنعت گردشگری خود را گسترش داده و کشور ارمنستان و شهر ایروان را تبدیل به مرکز گردشگری کند که برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد.

به همین دلیل چندین مجموعه تفریحی مختلف در این شهر و کشور ساخته شد و همین امر باعث شد تا تعداد گردشگران به این کشور افزایش یابد.

یکی از مجموعه‌های تفریحی که در کشور ارمنستان و شهر ایروان ساخته شد، پارک آبی با نام دنیای آب ایروان (| Water world Yerevan) است که به عنوان یکی از جادبه‌های گردگشری این شهر نیز شناخته می‌شود.

دنیای آب ایروان یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های آبی ارمنستان است و مهم‌ترین مرکز تفریحی و ورزشی این کشور به حساب می‌آید.

ساخت این مرکز تفریحی به گونه‌ای است که افراد در هر سنی می‌توانند از آن استفاده کنند و در این مرکز به تفریح و شادی بپردازند. بنابراین یک انتخاب مناسب برای خانواده‌ها و همچنین کسانی که دوستانه سفر کرده‌اند، محسوب می‌شود.

در این مجموعه تفریحی ورزشی امکانات و خدمات مختلف و متنوعی ارائه می‌شود که تصمیم داریم در این مطلب بیشتر به آن بپردازیم.

پس اگر شما هم قصد سفر به ارمنستان را دارید و می‌خواهید به پارک آبی ایروان بروید حتما این مطلب را تا آخر مطالعه کنید. همچنین اگر تجربه رفتن به این پارک آبی را دارید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

سرسره آبی

نگاهی کلی به کشور ارمنستان و شهر ایروان

پیش از آنکه به معرفی و بررسی امکانات و خدمات پارک آبی ایروان بپردازیم، خوب است که یک اطلاعات کلی از کشور ارمنستان شهر ایروان به شما بدهیم تا اگر برای بار اول می‌خواهید به این کشور سفر کنید، کمی درمورد آن اطلاعات داشته باشید.

کشور ارمنستان فرهنگ و تاریخ بسیار طولانی دارد و همانطور که می‌دانید مدتی نیز جز کشور ایران محسوب می‌شد. این کشور بناهای تاریخی متعددی از دوره‌های تاریخی مختلف دارد و بیشتر این بناهای تاریخی کلیساها هستند.

در کنار بناهای تاریخی، کشور ارمنستان هنرهای دستی و سنتی مختلفی دارد و گردشگران می‌توانند هنرهای مختلفی در این کشور مشاهده کنند. اما نباید از طبیعت بی‌نظیر و فوق‌العاده این کشور غافل شد.

وجود مکان‌های طبیعی و بکر در این کشور باعث شده تا هر سال دوست‌داران طبیعت تمایل به سفر به این کشور را داشته باشند. از همین جهت این کشور تلاش داشته تا هر ساله بر مکان‌های دیدنی و تفریحی خود بی‌افزاید تا به این طریق گردشگران بیشتری جذب خود کند.

به طور حتم شما نیز این را می‌دانید که مهم‌ترین شهر در کشور ارمنستان پایتخت آن، شهر ایروان است که یکی از مهم‌ترین و بهترین مراکز تفریحی  گردشگری برای گردشگران به شمار می‌رود.

این شهر در دامنه کوه آرارات قرار دارد و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده تا آب و هوای این شهر بسیار معتدل و مناسب بوده و همچنین طبیعت بی‌نظیر و چشم‌نوازی داشته باشد.

در این شهر مراکز خرید متعددی وجود دارد و همچنین به دلیل وجود مراکز تفریحی متعدد در این شهر مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها و غیره باعث شده تا مقصد اصلی تمامی گردشگران، شهر ایروان باشد.

از اصلی‌ترین مکان‌های توریستی و گردشگری در این شهر می‌توان به ساختمان اپرا، دریاچه سوان، دره گل‌ها، قلعه اربونی، کلیسای گغارد، میدان جمهوری، پارک عشاق، موزه هنرهای مدرن کافسجیان، موزه ماتناداران، هزار پله (کاسکاد)، پارک آبی دنیای آب ایروان و دیگر مکان‌های تفریحی و فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعدد اشاره کرد.

پارک آبی در شهر

پارک آبی دنیای آب ایروان (Water world Yerevan)

گفتیم که شهر ایروان از مقاصد اصلی تمامی گردشگران  و توریستان در کشور ارمنستان است و اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی و مراکز تفریحی نیز در این شهر قرار دارد. به همین دلیل تمامی مسافران حتما به این شهر سر می‌زنند.

یکی از بزرگ‌ترین و پرجاذبه‌ترین مراکز تفریحی و ورزشی که در شهر ایروان وجود دارد پارک آبی به نام دنیای آب ایروان است. این پارک آبی مساحتی نزدیک به 3 هکتار دارد که باعث شده بزرگترین و مجهزترین پارک آبی این کشور شناخته شود.

این پارک آبی هم قسمت سرپوشیده دارد و هم قسمت روباز که این امر باعث شده در همه فصول بتوان از این مرکز تفریحی جذاب استفاده کرد.

دنیای آب ایروان در سال 2001 و در حومه شرقی شهر ایروان ساخته و افتتاح شد. البته لازم به ذکر است که در ابتدا قسمت سرباز این مجموعه پارک آبی ساخته شد و بعدها در سال 2008 قسمت سرپوشیده آن در هتلی به اسم «Aquatek» ساخته و افتتاح شد.

چنان که گفتیم مساحت این پارک آبی 3 هکتار است و هم قسمت سرپوشیده و هم قسمت روباز دارد و هرکسی بر اساس روحیات و سلیقه خود و در فصول مختلف سال می‌توانداز آن استفاده کند.

مزیت اصلی این مجموعه پارک آبی این است که برای کودکان به صورت مجزا استخر دارد و همچنین دارای 3 استخر جدا برای ورزش‌های آبی است.

ارمنستان نیز مانند ایران کشوری 4 فصل است اما به دلیل موقعیت کوهستانی که دارد آب و هوا در این کشور معتدل‌تر است. به عنوان مثال فصل سرما در این کشور سخت اما کوتاه است.

بهترین فصل برای سفر به این کشور فص بهار و تابستان است. زیرا علاوه بر آب و هوای معتدل و خوبی که دارد می‌توانید از قسمت روباز پارک آبی دنیای آب ایروان استفاده کنید.

مجموعه پارک آبی دنیای آب ایروان در خیابان میاسنیکان، در منطقه نورنورک ایروان قرار دارد و در نزدیکی این مجموعه، باغ وحش ایروان، مجسمه مادرو باغ گیاه شناسی، واقع شده است.

قسمت رو باز پارک آبی ایروان

قسمت رو باز پارک آبی دنیای آب ایروان

جذاب‌ترین بخش مجموعه پارک آبی دنیای آب ایروان، قسمت رو باز آن است. در این قسمت انواع سرسره‌ها و وسایل آبی مختلفی وجود دارد که بر اساس اصول و استانداردهای روز دنیا طراحی وساخته شده است.

این قسمت از پارک آبی محوطه بزرگی داشته و در یک طرف آن درختان بزرگ و سرسبزی دیده می‌شود. همین قسمت از مجموعه فضایی برای استراحت افراد طراحی شده که رو به استخرهاست و سایه‌بان‌های بزرگی دارد.

اگر تصمیم دارید در این استخر آفتاب بگیرید بهتر است به قسمت دیگر محوطه که تخت‌هایی مخصوص حمام آفتاب در آنجا تعبیه شده بروید و از آفتاب دلپذیر آن لذت ببرید.

در محوطه روباز مجموعه دنیای آب یاروان، سرسره ها و بازی‌های مهیج و متنوعی وجود دارد که می‌توانید اوقات خوشی را در آن تجربه کنید که یکی از مهیج‌ترین آن‌ها زیپ لاین است که از بالای تمامی استخرها عبور می‌کند و تجربه بسیار جالبی به حساب می‌آید.

همچنین این محوطه استخر کودکان با سرسره‌ها و وسایل آبی مخصوص به کودکان دارد که از این جهت باعث شده بسیار برای خانواده‌ها مناسب شود. بنابراین اگر شما نیز فرزند کوچکی دارید می‌توانید به این پارک رفته تا هم خود هم کودکتان لذت ببرد.

به طور معمول در فصل زمستان قسمت روباز این مجموعه پارک آبی بسته است و تنها در ماه‌های گرم به افراد خدمات ارائه می‌دهد. در فصول و ماه‌های سرد می‌توان از قسمت سرپوشیده این مجموعه پارک آبی استفاده کرد که آن نیز تجربه جالبی خواهد بود.

همچنین در این مجموعه مرکز تفریحی پاتیناژ وجود دارد و یکی از استخرها به زمین پوشیده از یخ تبدیل شده و افراد می‌توانند در آن تفریح و ورزش جالب و مفرح اسکیت روی یخ را تجربه کنند.

از دیگر امکانات و خدماتی که در این مجموعه پارک آبی وجود دارد می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید پس از چندین ساعت بازی و تفریح زمانی که خشته و گرسنه شدید در این رستوران‌ها و کافه‌ها بنشینید و غذا یا نوشیدنی میل نموده و خستگی خود را برطرف کنید.

رستوران و کافه این مجموعه به شکل یک کشتی چوبی ساخته شده و ظاهر بسیار زیبایی به این محوطه بخشیده است.

علاوه بر تمامی امکانات تفریحی که این مجموعه دارد، باید به موسیقی زنده نیز اشاره کرد که باعث می‌شود شادی و نشاط بیشتری به محیط ببخشید و افراد به هیجان بیایند. به صورت کلی می‌توان چنین گفت که مجموعه پارک آبی دنیای آب ایروان تمامی امکانات و خدمات لازم برای پذراندن به روز فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

همانگونه که گفتیم قسمت روباز این مجموعه تنها در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر که معادل خرداد تا هشوریور است خدمات و امکانات خود را ارائه می‌دهد و در خارج از این ماه‌ها افراد باید به قسمت سرپوشیده این مجموعه مراجعه کنند.

امکانات پارک آبی

چه امکاناتی در پارک آبی دنیای آب ایروان وجود دارد؟

در فوق به صورت خلاصه به برخی از امکانات این مجموعه اشاره کردیم اما در ادامه تصمیم داریم به صورت جزئی‌تر امکانات آن را معرفی کنیم:

مجتمع و هتل «Aquatek»

قسمت سرپوشیده مجموعه پارک آبی دنیای آب ایروان در مجتمع و هتل «Aquatek» واقع شده است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، قسمت سرپوشیده این مجموعه چند سال بعد در سال 2008 و در هتل مذکور ساخته شد.

این هتل 5 هزار متر مساحت دارد و امکانات و خدمات خود را در چندین طبقه به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد. فاصله این هتل با قسمت روباز مجموعه پارک آبی تنها 2 دقیقه و بسیار کم است.

این هتل 4 ستاره 29 اتاق داشته و تمامی امکانات یک هتل لوکس و مدرن را دارد. بنابراین بسیاری از مسافران که می‌خواهند در حومه شهر ایروان اقامت داشته باشند، می‌توانند این هتل را انتخاب کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

علاوه بر استخر سرپوشیده، در این هتل رستوران‌های بین‌الملل وجود دارد که انواع غذاهای ارمنی و بین‌المللی را طبخ و سرو می‌کند.

همچنین باید به ارائه امکاناتی همچون حمام ترکی، خدمات توانبخشی، خدمات زیبایی، امکانات صخره‌نوردی،  سالن ورزشی، ماساژ و غیره در این هتل اشاره کرد.

پارک آبی سرپوشیده دنیای آب ایروان، دو استخر بزرگ، استخرهای معمولی، ویژه و VIP  و همچنین یک استخر کودکان، چند سرسره آبی بزرگ، آبفشان و دیگر امکانات دارد.

قسمت سرپوشیده پارک آبی دنیای آب ایروان در تمام ایام سال به غیر از روزهای تعطیل باز و آماده خدمات رسانی است. در زمستان نیز می‌توان در قسمت سرپوشیده این مجموعه به تفریح و ورزش اسکی روی یخ پرداخت.

دکور پارک آبی

وجود مرکز ماساژ و ارائه خدمات اسپا

از بهترین مراکزی که خدمات اسپا و ماساژ ارائه می‌دهند، مرکز ماساز و اسپا مجموعه پارک آبی دنیای آب ایروان است. به عبارتی کیفیت ماساژ و اسپا این مرکز با هتل‌های 5 ستاره ایروان برابری می‌کند.

پس از چند ساعت تفریح و بازی در دنیای آب ایروان می‌توانید به این مرکز مراجعه کرده و با یک ماساژ هالی خستگی روز را از بین ببرید. همچنین می‌توانید از سونای خشک و سونای بخار که در این مجموعه وجود دارد نیز استفاده کنید.

وجود سرسره‌های مارپیچ در مجموعه

از رایج‌ترین وسیله‌های بازی در هر پارک آّبی سرسره‌های مارپیچ است و موردعلاقه‌ترین تفریح برای مراجعه کنندگان محسوب می‌شود.

در پارک آبی دنیای آبی ایروان سرسره‌های مارپیچ با ارتفاع‌های مختلف در هر دو قسمت سرپوشیده و سرباز آن وجود دارد و هر یک از افراد می‌توانند از آن‌ها بر اساس سلیقه خود استفاده کنند.

همچنین در این پارک آبی می‌توانید یا دو نفره و یا به صورت تک نفره از این سرسره‌ها استفاده کنید و از مسیر پرهیجانی که این سرسره‌ها ایجاد می‌کنند لذت ببرید.

وجود زیپالین روی استخرها در قسمت روباز

در بالا گفتیم که یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در قسمت روباز پارک آبی دنیای آب ایروان، زیپ لاینی است که از روی تمامی استخرها عبور می‌کند.

با وصل شودن با سیم زیپ لاین، با سرعت به روی آن سر می‌خورید و می‌توانید یک تجربه هیجان‌انگیز داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این تفریح تنها برای بزرگسالان است.

ورودی پارک آبی

وجود استخر مخصوص کودکان

از بزرگترین مزایای این مجموعه پارک آبی این است که هم در قسمت سرپوشیده و هم در قسمت روباز دارای استخر مخصوص کودکان است و از این جهت باعث شده تا خانواده‌ها و زوج‌هایی که فرزند کوچک دارند هم بتوانند از این مجموعه تفریحی بزرگ استفاده کنند.

در قسمت مخصوص کودکان سرسره‌های استاندارد و کوچک طراحی و تعبیه شده و خود یک پارک آبی کودک به حساب می‌آید.

ارائه خدمات رستوران و کافه

و در نهایت از آخرین امکانات و خدماتی که در مجموعه پارک آّی دنیای آب ایروان ارائه می‌شود می‌توان به رستوران و کافه اشاره کرد. وقتی چندین ساعت به تفریح و بازی در این مجموعه سپری کردید، به طور حتم احساس گرسنگی خواهید کرد.

بنابراین می‌توانید به قسمت رستوران و کافه این مجموعه مراجعه کنید و از غذاها و نوشیدنی‌های متنوع و بین‌المللی که سرو می‌شود لذت ببرید.

در رستوران این مجموعه از انواع فست فودها گرفته تا غذاهای مخلی ارمنی و بین‌المللی سرو می‌شود و می‌توانید یک تجربه عالی در آن داشته باشید.

هزینه بازدید از این پارک آبی دنیای آب ایروان چقدر است؟

اما مهم‌ترین سوالی که از سوی گردشگران پرسیده می‌شود این است که هزینه ورود به پارک آبی چقدر است؟

در خصوص قیمت ورود باید بگوییم که بستگی به نوع سرویسی که انتخاب می‌کنید دارد و قیمت‌ها از حداقل 7 هزار درام شروع می‌شود به بالا.

به صورت کلی می‌توان گفت که هزینه استفاده از این پارک آبی برای گردشگران متوسط و مناسب است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا