سفر به ارمنستان

تور هوایی ایروان ارمنستان

راهنمای مقاله

تور ارمنستان یکی از تورهای آسیایی است که به نسبت سایر تورهای کشورهای همسایه ایران جز تورهای تقریبا ارزان قیمت خارجی محسوب می‌گردد.

موقعیت خاص جغرافیایی این همسایه دیوار به دیوار و کوچک ایران، امکان سفر به این کشور زیبا را به دو صورت تور هوایی و تور زمینی ارمنستان میسر کرده است.

از سوی دیگر، امتیازهای بسیار خوبی همچون عدم نیاز به اخذ ویزای ارمنستان برای سفر توریستی به این کشور و تورهای هوایی لحظه آخری همچون تورهای محبوب فصل‌های تابستان و تورهای بسیار ارزان فصل زمستان، این کشور توریستی را به یکی از پر تقاضاترین کشورهای همسایه ایران برای سفر و گردشگری مبدل نموده است.

در ادامه این مقاله به بررسی هزینه‌های تور هوایی ارمنستان و شرایط آن می‌پردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که بهترین زمان برای سفر به ارمنستان چه زمانی است و بهترین راه برای سفر به این کشور زیبا چه راهی است یا بهترین مکان برای اقامت در ارمنستان کجاست؟

بررسی وضعیت آب و هوایی کشور ارمنستان

ارمنستان دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است. کوهستانی بودن این کشور، فصل زمستان ارمنستان را تا حدودی زیادی سرد و برفی کرده است.

البته میانگین بارندگی سالیانه در این کشور خیلی بالا نیست و بیشترین بارش‌ها، مربوط به فصل بهار در ارمنستان می‌باشد، که تمام نقاط این کشور در فصل بهار دارای جوی ناپایدار هستند.

یکی از جذابیت‌های فوق‌العاده سفر به کشور ارمنستان در فصل بهار، تماشای طبیعت بکر و زیبای این کشور است. فصل تابستان ارمنستان نیز، تقریبا خشک و آفتابی است.

البته میزان گرمای هوا در این فصل از سال خیلی آزاردهنده نبوده و تقریبا هوای بسیار مطبوعی را در این کشور به ارمغان خواهد آورد.

فصل پاییز در ارمنستان نیز به دلیل بارش‌های پراکنده و دمای معتدل، جلوه بسیار خاص و ویژه‌ای داشته، درختان پر تنوع این کشور به رنگ‌های طلایی، قرمز، زرد، و نارنجی درآمده و باغ‌های ارمنستان پر از میوه‌های تازه و معطر می‌گردد.

ارمنستان نیز مانند ایران طبیعتی چهار فصل دارد که البته میزان سرمای زمستان این کشور به دلیل وجود آب و هوای معتدل قاره‌ای محسوس‌تر از سایر فصول است.

چه زمانی بهترین موقع برای بستن کوله بار سفر به این کشور توریستی است؟

بسته به نوع سلیقه گردشگران سفر به کشور ارمنستان در هر فصلی از سال، جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را داشته و بهترین زمان برای سفر به این کشور نیز، به هدف و انگیزه  شما از سفر بستگی خواهد داشت.

اگر هدف شما از سفر به کشور ارمنستان، تجربه و انجام ورزش‌های زمستانی همچون اسکی در ارتفاعات زیبای ارمنستان است، مطمئنا بهترین زمان برای سفر شما استفاده از گزینه تور زمستانه ارمنستان است.

اما در صورتی که به دنبال یک تجربه و یا یک سفر بسیار خاطره انگیز در شرایط آب ‌و هوایی بسیار مطلوب و طبیعت بسیار زیبای این کشور هستید، مناسب ترین زمان برای انجام سفر به ارمنستان، اواخر بهار و اوایل پاییز است.

تورهای مختلفی از ایران برنامه ریزی خوبی برای استفاده از طبیعت بکر ارمنستان در این فصل برنامه ریزی می‌نمایند که معمولا به صورت هوایی یا با اتوبوس انجام خواهد شد.

جاذبه گردشگری ارمنستان

آیا برای تور مسافرتی به کشور ارمنستان نیاز به اخذ ویزا است؟

در گذشته اشخاص که قصد سفر به ارمنستان را داشتند باید حتما روادید یا ویزای این کشور را اخذ می‌نمودند.

اما از سال 1395 به بعد، دو کشور ارمنستان و ایران برای بهبود روابط و توسعه صنعت گردشگری، توافق ‌نامه‌ای را به امضا رساندند که بر اساس آن، شهروندان این دو کشور برای سفر توریستی قادر خواهند بود بدون دریافت ویزا یا روادید به کشور دیگر سفر نمایند.

البته حداکثر اجازه اقامت شما در کشور مقصد 90 روز تعیین گردیده است  و پاسپورت شما در هنگام ورود به کشور ارمنستان باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

البته تا قبل از اجرای تفاهم‌نامه موصوف بین ارمنستان و ایران، باز هم مسافران و گردشگران ایرانی برای اخذ روادید و ویزا این کشور مشکل خاصی نداشتند و اخذ ویزای این کشور توریستی به تنها چند روز زمان احتیاج داشت و سفارت ارمنستان سختگیری چندانی برای صدور روادید انجام نمی‌داد.

البته مطابق آمارهای رسمی وزارت امورخارجه، اقدام خوب حذف ویزا برای سفر بین دو کشور ایران و ارمنستان، موجب شد ۲۴ درصد میزان سفر و گردشگری به این کشور از سمت ایران رشد چشمگیر نماید.

همانگونه که ذکر شد برای ورود به خاک ارمنستان و بازدید از مناطق دیدنی و توریستی این کشور تنها لازم است پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار به‌ همراه داشته باشد.

اخذ ویزای توریستی کشور ارمنستان از ویژگی‌های متمایزی برخوردار است و دریافت آن دیگر نیازی به مراجعه به سفارت، انگشت‌نگاری، مصاحبه و انجام مراحل پرپیچ وخم و وقت‌گیر اداری را ندارد.

ویزای گردشگری این کشور در ابتدای ورود به این کشور و در پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی صادر شده و نقش مهر ویزا، در پاسپورت شما درج خواهد شد.

احتمال ریجکتی یا همان برگشت خوردن ویزای گردشگری ارمنستان بسیار بسیار پایین است. به‌ جز از موارد خاصی که حضور یک فرد در کشور، باعث به‌ خطر افتادن امنیت آن کشور شود.

همچنین در صورتی که مامور گمرک یا افسر فرودگاه با دلایل و مدارک کافی از ورود شما به کشور جلوگیری کند، موضوعات خاص دیگری برای ممنوعیت یا ریجکتی متصور نیست. پس ویزای توریستی ارمنستان نیز ویزایی امن به حساب می‌آید.

مسافرت به ارمنستان با استفاده از خدمات تورهای گردشگری هوایی

تورهای گردشگری ارمنستان به دو صورت تور هوایی ارمنستان و تورهای گردشگری زمینی برگزار می‌شود. بنابراین شما قادر خواهید بود تا هم با پرواز، هم با قطار و هم اتوبوس و حتی با خودرو شخصی، خود را به کشور ارمنستان برسانید.

پروازهای ایروان در تور هوایی ارمنستان

بهترین پروازهای خطوط هوایی ارمنستان البته در تور هوایی ارمنستان، پرواز مستقیم هواپیمایی ارمنی Armenia Airways و همچنین پروازهای هواپیمایی ایران ازجمله آسمان و هواپیمایی ماهان است که از تهران به ایروان پرواز دارند.

سهم هواپیمایی ماهان در این بین بیشتر بوده و با انجام  5 پرواز در هفته، تقریبا در تمام روزهای طول هفته پرواز مستقیم به مقصد ارمنستان وجود دارد. هواپیمایی آسمان نیز 4 پرواز و هواپیمایی  Armenia Airways نیز حداکثر 2 پرواز در هفته به ارمنستان و بلعکس دارند.

پروازهای برنامه ریزی شده به کشور ارمنستان معمولا قبل از ظهر و در  فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران انجام می‌شود که هواپیما معمولا قبل از ساعت 2 بعد از ظهر تهران را به سمت ایروان ترک کرده و بعد از حدود 1 ساعت و 30 دقیقه پرواز لذت بخش، در فرودگاه بین المللی شهر ایروان بر زمین خواهد نشست.

فرودگاه بین‌المللی ایروان نیز به نام فرودگاه زوارتنوتس (Zvartnots International Airport) معروف است که در نزدیکی شهر زوارتنوتس یعنی حدود ۱۲ کیلومتری غرب شهر توریستس ایروان قرار گرفته است و چون از لحاظ فاصله نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر ایروان، پایتخت ارمنستان است، به فرودگاه ایروان نیز شهرت دارد.

فرودگاه زوارتنوتس، تنها فرودگاه بین المللی کشور ارمنستان است که پذیرای مسافران در  تور هوایی ارمنستان است و برای انجام رفت و آمد بی‌دردسر به آن می‌توان از تاکسی‌های فرودگاه (“ایرو تاکسی” تنها تاکسی رسمی فرودگاه ایروان است.) و یا اتوبوس‌های شهری ایروان استفاده نمود که البته هزینه‌های تردد نیز در سایر مقلات قبلی به اطلاعتان رسیده است.

روش خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران ایروان

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران ایروان به سادگی در بسیار از سایت‌ها امکانپذیر است. اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما تهران ایروان با بهترین قیمت هستید، ابتدا سایت‌های مختلف و آژانس‌های مسافرتی را که به صورت آنلاین خدمات تور یا فروش بلیط دارند را با هم مقایسه کنید.

برای خرید بلیط ارزان تهران ایروان و یا بلیط لحظه‌ آخری ایروان، سایت‌های مختلف، این امکان را به شما می‌د‌هد تا به راحتی و در کمترین زمان، ارزان ترین بلیط تهران ایروان را با هر ایرلاینی که مدنظرتان است پیداکنید و رزرو تور یا بلیط خود را انجام دهید.

موتورهای جستجوی پیشرفته بسیاری از سایت‌های رزرو بلیط با سرعت به مقایسه قیمت بلیط هواپیما از تهران به ایروان از میان ایرلاین‌های مختلف می‌پردازند و بهترین نتایج را تنها ظرف چند ثانیه به شما نمایش خواهند داد.

همچنین فیلترهای موجود در لیست پروازهای تهران ایروان به شما کمک خواهند کرد تا به راحتی پروازها را از لحاظ برنامه پروازی، قیمت، فرودگاه‌ها، نوع ایرلاین‌ها و بسیاری از گزینه‌های دیگر دسته بندی و با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب‌ترین پرواز یا تور مسافرتی را برای سفر خود انتخاب نمایید.

همچنین به خاطر داشته باشید که شما قادر خواهید بود خرید خود را با رزرو بهترین هتل‌های ایروان از طریق سایت‌های معتبر گردشگری تکمیل کنید و به این ترتیب سفری بدون استرس و دلپذیر را به ارمنستان آغاز نمایید.

میدان جمهوری ایروان

نرخ بلیط هواپیما تهران ایروان در سال 1400

نرخ بلیط‌های هواپیمای تهران به ایروان با توجه به نوع ایرلاین، تاریخ و ساعت پرواز، کلاس پروازی و عوامل دیگر کمی متفاوت است.

برای آگاهی از قیمت پرواز تهران به ایروان می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش مراجعه نمایید. آخرین نرخ مشاهده شده اسفند ماه 1400 در سایت‌های معتبر و به صورت رزرو رفت و برگشت از تهران به ارمنستان حدود 4 الی 4500 میلیون تومان و بسته به موارد شرح داده شده، متغیر خواهد بود.

به کمک تقویم قیمتی برخی ایرلان‌ها نیز  می‌توانید ارزانترین بلیط ایروان را در حوالی تاریخ مورد نظر خود پیدا کنید و در صورتی که تاریخ سفرتان کمی انعطاف پذیر است شما می‌توانید اقدام به خرید پرواز ارزان از تهران به ایروان نمایید.

همچنین به کمک نرم‌افزار یا سیستم اطلاع از تغییر قیمت سایت‌های معتبر در صورتی که بلیط هواپیما تهران ایروان ارزان شد یا تخفیفی اعمال گردید، از طریق ایمیل یا واتساپ به اطلاع شما خواهد رسید، بدین ترتیب می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به ایروان را بدون نیاز به جستجو در وب سایت‌های مختلف و بدون اتلاف وقت خریداری نمایید.

چند توصیه هنگام خرید بلیط هواپیما

  1. همانگونه که ذکر شد قیمت بلیط هواپیما تهران به ارمنستان با توجه به ماه‌های مختلف سال کمی متغیر است. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که پروازهای بیزینس کلاس و فرست کلاس تهران ایروان را از قبل خریداری نمایید. البته توصیه می‌شود خرید پروازهای اکونومی‌کلاس تهران ایروان را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید و بلیط خود را حداقل از 2 تا 4 ماه قبل خریداری نمایید. معمولا ارزانترین قیمت بلیط پرواز تهران به ایروان را در ماه مارچ (حدودا اواخر اسفند تا اواسط فروردین) می‌توانید خریداری کنید.
  2. ارزانترین بلیط هواپیما تهران به ایروان را معمولا می‌توانید در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته خریداری کنید.
  3. تلاش کنید اگر تاریخ سفر مشخصی دارید بلیط رفت و برگشت تهران به ایروان را از قبل خریداری نمایید، زیرا قیمت بلیط هواپیما تهران ایروان رفت و برگشت، از قیمت دو بلیط یکطرفه تهران ایروان و پرواز ایروان به تهران بسیار ارزان تر تمام خواهد شد.
  4. فاصله هوایی تهران تا ایروان یا همان مسافت پروازی تهران به ایروان حدود  793 کیلومتر (493 مایل) است. که همانگونه ذکر شد طول پرواز مستقیم به ایروان به طور متوسط 1 ساعت و 30 دقیقه به طول خواهد انجامید. اما مدت زمان پرواز تهران به ارمنستان به دلیل شرایطی مثل تعداد توقف‌ها،  نوع مسیرها و شرایط جوی ممکن است تغییر نماید.

عوامل موثر در قیمت تورهای هوایی ارمنستان

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در قیمت تور ارمنستان، هزینه اقامت در هتل‌های ایروان بوده که با توجه به نوع هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع با سطح رفاهی و دسترسی متفاوت، می‌توانید بر اساس بودجه خود دست به بهترین انتخاب بزنید.

اگر بودجه شما محدود است، با رزرو هتل‌های مرکز شهر مطمئنا در هزینه‌های حمل‌ و نقل داخل شهری صرفه‌جویی خواهید کرد. هتل‌‌های ایروان شامل 3 کیفیت هتل است.

هتل‌های ارزان، اقتصادی و لوکس. هتل‌های ارزان‌ قیمت شهر ایروان همانند هتل بلا و هتل شیراک اغلب سه ستاره هستند و امکانات اقامتی در حد معمول دارند.

هتل‌های اقتصادی (چهار ستاره) همچون هتل‌ هالیدی اکسپرس علاوه بر امکانات خوب، از قیمت مناسبی نیز به نسبت دو نوع هتل دیگر برخوردار هستند.

هتل‌های لوکس (چهار ستاره و پنج ستاره) مانند  هتل ماریوت و رادیسون بلو، بالاترین سطح امکانات رفاهی و خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و اغلب دارای سونا، استخر، جکوزی، ماساژ و غیره هستند.

نوع سفر شما نیز در قیمت تور بی‌تاثیر نیست. از آن جا که تور ارمنستان به‌ صورت هوایی و زمینی برگزار می‌شود و قیمت تور هوایی ارمنستان به دلیل خرید بلیط به‌مراتب بالاتر از تور زمینی ارمنستان است،

پس انتخاب بهترین گزینه از نظر قیمت دشوار نخواهد بود. بی‌شک سفر هوایی هر چند پرهزینه‌ترین نوع سفر به این کشور است ولی گردشگرانی که به‌دنبال سفری امن و راحت و سریع هستند، به‌ سراغ تورهای هوایی می‌روند.

سفر زمینی نیز طرفداران خاص خود را دارد، هرچند که باید خود را برای مدت‌ زمان طولانی سفر آماده کنند.

تور گردشگری ارمنستان

قیمت تورهای ارمنستان در سال 1400

اگر در تابستان سال ۱۴۰۰ قصد دارید با تور هوایی به ارمنستان بروید، برای تور چهار روزه و اقامت در هتل شهر ایروان باید حدود پنج تا هشت میلیون تومان برای هر نفر بپردازید که البته این مبلغ بسته به خدمات و نوع هتل کم و زیاد خواهد شد.

در حقیقت با انتخاب هتل‌های سه ستاره به‌جای هتل پنج ستاره قادر خواهید بود هزینه‌ها را کاهش دهید.

با توجه به قیمت ارزان‌تر تور زمینی ارمنستان نسبت به تور هوایی، اغلب گردشگران، این روش را برای سفر انتخاب می‌کنند که در این صورت برای اقامت چهار روزه باید به‌ طور میانگین سه میلیون تومان برای هر نفر پرداخت کنید که بسته به نوع هتل، این مبلغ تا بالاتر از ۶ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

چنانچه بخواهید بدون تور راهی کشور ارمنستان شوید، باید اطلاعاتی راجع به هزینه حمل‌ونقل نیز کسب کنید. در حال حاضر (تابستان ۱۴۰۰) اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به کشور کشور ارمنستان را ندارند و مسافران را فقط تا شهر مرزی نوردوز در جلفا می‌برند که با این تفاسیر مسافران باید مابقی مسیر را با خودروهای ارمنستان طی کنند.

هر اتوبوس برای ۱۷ تا ۲۵ مسافر ظرفیت دارد و از آنجا که اتوبوس‌ها به‌صورت دربستی فعالیت دارند، کرایه دربستی از مقصد تهران بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان می‌شود. برخی نیز قیمت اتوبوس دربستی برای رفت و برگشت را ۱۲ میلیون تومان عنوان کرده‌اند.

از نقطه مرزی تا شهر ایروان حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار هزینه گرفتن سواری دربست خواهد بود که با تقسیم این مبلغ بین چند نفر می‌توانید هزینه سفر را کمتر کنید.

برای سفر هوایی به ارمنستان بدون استفاده از تور می‌توانید از پروازهای مختلف به مقصد این کشور استفاده نمایید که البته قیمت‌های متفاوتی دارند.

پرواز مستقیم آرمنیا ایرویز و هواپیمایی ماهان ایر از بهترین پروازهای مستقیم به ارمنستان محسوب شده که از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پرواز و در فرودگاه بین‌المللی شهر ایروان بر زمین می‌نشینند. قیمت بلیط هواپیما از چهار میلیون تومان شروع می‌شود.

تورهای لحظه آخری هوایی به ارمنستان چیست؟

آ‌ن گونه که اشاره شد، سفر به کشور ارمنستان نیازی به اخذ ویزا نداشته و به همین علت هر زمان که اراده کنید، می‌توانید راهی این کشور زیبا شوید.

با توجه به این که در برخی مواقع ظرفیت تورهای هوایی ارمنستان به حدنصاب کامل خود نمی‌رسد، معمولا آژانس‌های مسافرتی برای تکمیل صندلی‌های خالی خود، نرخ رزرو هتل یا بلیط هواپیما را کاهش می‌دهند و شما می‌توانید با پرداخت قیمتی بسیار کمتر از قبل، از تورهای لحظه آخری استفاده نمایید.

با این شرایط، با یک تیر دو نشان زده‌اید و علاوه بر پرداخت هزینه کمتر، امکان استفاده از خدمات مشابه و با کیفیت یک تور استاندارد نصیب‌تان گردیده است.

پرداخت عوارض خروج از کشور برای سفر هوایی به ارمنستان

هر مسافر راهی ارمنستان (حتی افراد زیر 2 سال) هنگام خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض خروج از کشور یا همان مالیات سفر، از طریق بانک ملی و یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت کرده و قبض آن را همراه با پاسپورت در هنگام خروج به قسمت گذرنامه ارائه نمایند.

جهت پرداخت عوارض خروج از کشور اگر از قبل اقدامی انجام نداده‌اید باید سریعا از باجه بانک ملی مستقر در گمرک فرودگاه پس از پرداخت مبلغ معین شده عوارض خروج از کشور، فیش بانکی خود را تحویل بگیرید و همراه خود داشته باشید.

هزینه عوارض خروج از کشور هر سال، توسط هیئت دولت مطرح و بعد از آن در ملجس تصویب می‌شود. در سال ۱۴۰۰، نرخ این عوارض به شرح زیر اعلام گردیده است:

  • این عوارض برای مسافر عادی چه افرادی که از مرزهای زمینی خارج می‌شوند و چه مرز هوایی، برای بار اول، دوم و سوم و بالاتر به ترتیب باید ۴۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
  • برای ورزشکاران تیم‌های ملی که مجوز‌های لازم را از وزارت ورزش و جوانان کسب نموده اند برای بار اول، دوم و سوم و بالاتر برابر با ۲۶۴ هزار تومان از طریق تمامی مرزها در نظر گرفته شده است.

مناظر طبیعی ارمنستان

جاذبه‌های توریستی کشور ارمنستان

یکی از دلایل جذابیت تورهای مختلف هوایی ارمنستان، وجود جاذبه‌های توریستی فراوان در این کشور به ظاهر کوچک است. تاریخ غنی و طبیعت زیبای ارمنستان سبب شده تا این کشور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

البته توصیه می‌کنیم اگر با تورهای هوایی یا زمینی به این کشور سفر می‌کنید حتما از متولی تور بخواهید تا شما را برای بازدید از این اماکن راهنمایی نماید.

معبد گارنی

پس از رسمی شدن دین مسیحیت در کشور ارمنستان، تمامی بتکده‌ها ویران شد و کلیساهای زیبا به جای آن ساخته شد. اما معبد گارنی، تنها عبادت‌گاه به جای مانده از دوران بت‌پرستی در ارمنستان است.

دریاچه سوان

دریاچه سوان یکی از زیباترین و مهم‌ترین دریاچه‌های ارمنستان به شمار می‌رود که تقریبا 5% از مساحت این کشور را به خود اختصاص داده است. این دریاچه در نزدیکی شهر ایروان است که سالانه خیل عظیمی از گردشگران ایرانی از این دریاچه بازدید به عمل می‌آورند.

پیست اسکی تساغکادزور

این پیست، در نزدیکی شهری با همین نام و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شرق ایروان قرار گرفته و اسنوبرد و اسکی از جمله ورزش‌های رایج در این پیست اسکی هستند.

صومعه گغارد

در 35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان در دره تاریخی گغارت قرار گرفته و از دو قسمت سنگی و اصلی تشکیل شده است.

شهر مذهبی اجمیازین

در 25 کیلومتری غرب ایروان واقع گردیده و در گذشته معبد خدایان لقب داشته است.

دره گل‌ها

دره گل‌ها نیز در 50 کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان واقع گردیده و از ویژگی‌های بارز این مکان، طبیعت بسیار سرسبز کوهستانی آن است که در فصل تابستان غرق در گل و سرسبز بوده و در زمستان با انبوهی از برف پوشیده می‌شود.

دره گل‌ها از مراکز اصلی تفریحی کشور ارمنستان است که شامل هتل‌ها، مجموعه‌های ورزشی، رستوران‌ها، و یک پیست اسکی به طول 7 کیلومتر است.

شهر صورتی

شهر صورتی نام دیگر شهر ایروان است. ایروان یکی از مشهورترین شهرهای باستانی در کل دنیاست و به این دلیل به شهر صورتی معروف است که از زمان‌های گذشته تا کنون، بسیاری از ساختمان‌های آن با تم صورتی رنگ شده، به صورتی که از دور، شهر صورتی به نظر می‌آید.

میدان لنین

میدان لنین، که امروزه به میدان جمهوری ایروان تغییر نام داده، در قلب شهر ایروان واقع شده و به دلیل نورپردازی بسیار زیبای ساختمان‌ها و فواره‌های زیبای آن، شب‌های شلوغ و پرجنب و جوشی دارد.

در نزدیکی میدان لنین، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن را به مسافرین تور ارمنستان توصیه می کنیم.

از جمله این جاذبه‌های توریستی ارمنستان می‌توان به موزه ماتناداران، موزه تاریخ ارمنستان، کلیسای کاتولیک ایروان، پارک عشاق، سالن اپرا تئاتر ایروان، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، موزه اربونی و موزه هنر کافسجیان اشاره کرد.

رستوران‌های ارمنستان

ارمنی‌ها به غذا و کیفیت آن خیلی اهمیت می‌دهند. کافیست فقط جشنی در شهر ایروان برگزار شود تا شما بوی غذاهای لذیذ، کل شهر را پر کند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا در تور هوایی به ارمنستان، حتما سری به کافه‌های ایروان و رستوران‌های آن بزنید و غذاهای لذیذ ارمنستان را تجربه نمایید.

از رستوران‌های معتبر و خوب ارمنستان می‌توان به رستوران لواش ایروان (Lavash) و رستوران مرتاقه (Mer Taghe) که در خیابان تومانیان قرار دارد اشاره کرد، رستوران خانه چوبی در میدان جمهوری به سمت خیابان نعلبندیان، رستوران ماموور (Mamoor) جنب هتل گرند ۵ ستاره ایروان در خیابان آبوویان، و رستوران دولماما (Dolmama) واقع در خیابان پوشکین از رستوران‌های معروف شهر ایروان هستند.

البته سبک آشپزی ارمنی‌ها، متاثر از غذاهای اروپایی‌ها و مناطق شرقی دریای مدیترانه است. اما غذاهای سنتی و لذیذ بسیاری در این کشور وجود دارد که امتحان کردن آن‌ها، بر تمام مسافرین تور ارمنستان واجب بوده و توصیه می‌گردد.

از غذاها و خوراکی‌های سنتی ارمنستان می‌توان به قاپاما (Ghapama)، شامپوز (Shampours)، چورچخلا (Churchkela)، خاش یا کله‌پاچه (Khash)، چورگ (Choereg)، چولومبور آپور (Chulumbur apur)، هاریسا (Harissa)، تیسژیک (Tisvzhik)، اسپاس (spahs) و برش (Borscht) اشاره کرد.

مرکز خرید در ایروان

مراکز مهم خرید در کشور ارمنستان

خرید کردن، یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های یک تور مسافرتی چه هوایی چه زمینی است. البته اگر بازارها و مراکز خرید نیز جذاب و زیبا باشند و این امر خود یکی از ویژگی‌های بارز تور ارمنستان است.

خیابان‌های مختلف ایروان، پر است از فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن و سنتی است که علاوه بر نمایندگی برندهای مختلف و معروف دنیا، سوغات های معروف و سنتی این کشور را نیز در معرض دید گردشگران تورهای ارمنستان قرار می‌دهند.

از مهمترین مراکز خرید ایروان می‌توان به مرکز خرید دالما گاردن در Tsitsernakaberd اشاره نمود که بورس انواع لباس زنانه، لوازم‌آرایشی، لباس‌های متنوع مردانه و بچه‌گانه، وسایل الکترونیکی و اسباب‌بازی مختلف است.

مرکز خرید “تشیر استریت” و ” شاپینگ گالری” نیز جزو مراکز خرید گران و برتر ایروان هستند که در طبقه همکف آن، محلی برای نگهداری و بازی کودکان نیز وجود دارد.

معروف‌ترین خیابان برای قدم زدن در ایروان نیز، خیابان شمالی یا North Avenue است که پاتوق عصرگاهی برای خرید و تفریح است.

از دیگر مراکز مهم خرید ارمنستان می‌توان به بازار گوم شوکا، ایروان مال، مرکز خرید مترونوم، مرکز خرید اسکادا، بازار ورنیساژ ایروان، روسیا مال ارمنستان، ریو مال ارمنستان  و غیره اشاره کرد.

چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا هزینه‌های تورهوایی ارمنستان نیز  کاهش پیدا کند؟

به دلیل برخورداری از آب و هوای سرد در فصل زمستان، مطمئنا قیمت تورهای هوایی و زمینی ارمنستان در این فصل بسیار کاهش می‌یابد لذا اگر شما نیز به مسافرت‌های زمستانه علاقه دارید، قادر خواهید بود تا تورهای هوایی ارزان ارمنستان را در فصل زمستان، با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.

همچنین می‌توانید برای کاهش بیشتر هزینه‌ها در این کشور، برای اقامت، هتل‌های متوسط و یا خانه‌‌های بوم گردی را انتخاب نمایید، قطعاً هزینه سفر شما به ارمنستان کاهش یافته و تهیه تورهای ارزان ارمنستان را امکان‌پذیر می‌کند.

اگرچه تور ارمنستان در رده تورهای لوکس قرار نمی‌گیرند اما اگر هزینه کردن برای شما چندان تفاوتی ندارد، شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، تور لوکس ارمنستان را با خدمات بهتر، هتل‌های لوکس و پروازهای لوکس ارمنستان، تهیه کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در سفر به کشور ارمنستان با تورهای هوایی دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا