کنسرت و سالن های موسیقی

کنسرت ارمنستان | فروش بلیط کنسرت معین ابی اندی گوگوش در ایروان ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا برای هموطنان ایرانی ماست. دلایل متعددی وجود دارد که هر ساله خیل بی‌شماری از ایرانیان قصد سفر به این کشور تاریخی را می‌نمایند.

آز آن جایی که هم به راحتی و با هر وسیله‌ای به این کشور زیبا می‌توان سفر نمود و اخیرا مشکلات و دردسرهای چندان زیادی برای اخذ ویزای ارمنستان وجود ندارد.

هم اینکه این کشور زیبا از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوانی برخوردار است، تمام این عوامل باعث شده تا هر سال خیل زیادی از ایرانیان و سایر مسافران خارجی مقصد خود را به این کشور جذاب تغییر داده وکوله‌بار سفر خود را برای رفتن به این کشور پرجاذبه آماده نمایند.

یکی دیگر از مهمترین عواملی که در سالیان گذشته موجب افزایش سفر اغلب ایرانیان به کشور ارمنستان شده است، برگزاری کنسرت‌های متعدد خوانندگان به نام ایرانی که هیچگاه مجوز برگزاری کنسرت در وطن خود را در بعد از انقلاب دریافت نکرده‌اند از جمله معین، ابی، اندی وخانم گوگوش و بسیاری از خوانندگان به قول معروف “آن‌ طرف‌ آبی” است.

این خوانندگان معروف هرساله با مساعدتر شدن آب و هوای کشور ارمنستان خصوصا از ابتدای فصل بهار تا اواخر تابستان، و از ماه‌ها قبل نسبت به انجام تبلیغات برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف ارمنستان خصوصا شهر ایروان اقدام نموده و متقابلا خیل عظیمی از مشتاقان این خوانندگان، همه ساله برای دیدار با آن‌ها عازم این کشور زیبا می‌شوند.

ارمنستان را می‌توان یکی از ارزان‌قیمت‌ترین کشورهای جهان به حساب آورد. وجود مردمانی بسیار مهمان‌نواز، رستوران‌ها و غذاهایی فوق‌العاده و متنوع، قدمتی کم‌نظیر در کنار آب‌ و هوایی معتدل و جاذبه‌های توریستی فراوان و از همه مهمتر برگزاری کنسرت‌های متعدد خوانندگان ایرانی در شهرهای مختلف این کشور خصوصا در ایروان پایتخت ارمنستان، این کشور را به یک قطب گردشگری برای ایرانیان مبدل نموده است.

خوانندگان به نام ایرانی وجود چنین جاذبه‌های توریستی را در کنار فاصله اندک شهر ایروان به مرز ایران که چیزی در حدود 380 کیلومتر است، را فرصت خوبی برای اجرای کنسرت‌های خود در این شهر تاریخی عنوان نموده‌اند.

بسیاری از مردمان ایران نیز از ابتدا با ارمنستان آشنا نبوده‌اند و به گفته بسیاری از آن‌ها، خوانندگان محبوبشان با برگزاری کنسرت در این کشور زیبا، ارمنستان را به آن‌ها معرفی کرده‌اند و برخی از آن‌ها سالانه حتی 2 یا 3 بار به این مقصد سفر می‌کنند.

کنسرت ابی

محبوبیت شهر ایروان در برگزاری همایش‌های موسیقی و کنسرت‌ها

ایروان، پایتخت کشور ارمنستان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. شهری که به علت امکانات گردشگری فراوان و نزدیکی به کشور ایران، هر ساله مقصد سفر بسیاری از ایرانیان شده است.

یکی از دلایل محبوبیت این شهر حداقل برای ایرانیان، وجود سالن‌های بیسار زیبای کنسرت در آن نیز می‌تواند باشد که همواره میزبان خواننده‌های مطرحی از سراسر دنیاست.

اگر تصمیم دارید تعطیلات نوروزی سال 1401خود را در این شهر زیبا بگذرانید و در کنسرت از پیش اعلام شده خواننده‌‌های محبوب خود شرکت کنید، بد نیست در بدو امر با سالن های کنسرت شهر ایروان ارمنستان آشنا شوید.

سالن کنسرت آرنو باباجانیان

آدرس این سالن معروف کنسرت در شهر ایروان، خیابان آبویان، پلاک 2 است. این تالارمعروف در تاریخ 25 دسامبر 2005 رسما به نام آرنو باباجانیان، آهنگ‌ساز مطرح کشور ارمنستان، نامگذاری و افتتاح شد.

از آن جا که این سالن کنسرت صرفا برای کنسرت‌های خاص و با ظرفیت 300 تماشاگر ساخته شده است و نسبت به دیگر سالن‌های کنسرت در ایروان، ظرفیت چندان بالایی ندارد معمولاً خوانندگان ایرانی استقبال کمی از آن می‌نمایند.

این سالن قبل‌ها در میان مردم شهر ایروان به نام «سالن کوچک آرمفیلامونی» شناخته می‌شد. هتل‌های پارسی، گرند هتل، آزویان گست هتل paris Hotel،Grand Hotel و Azoyan Guest Hotel، هتل‌های معروفی هستند که در نزدیکی این سالن‌ کنسرت قرارگرفته‌اند.

گردشگران ایرانی می‌توانند برای شرکت در کنسرت‌های خوانندگان معروف خود و جهت رفت و آمد راحت‌تر به این مکان، در این هتل‌ها اقامت گزینند.

همچنین این سالن کنسرت به دلیل قرارگیری در میدان جمهوری ایروان، دسترسی بسیار خوبی به توقفگاه‌ها وسایل نقلیه عمومی و مراکز تفریحی دارد و گردشگران ایرانی به راحتی می‌توانند هاستل‌های ارزان قیمتی را نیز در اطراف میدان پیدا کنند.

لازم به ذکر است برای مسافرانی که به دنبال کم‌ کردن هزینه‌های اقامت خود هستند، هاستل ایروان می‌تواند گزینه مناسبی برای اقامت‌های ارزان قیمت باشد.

معین

سالن کنسرت خانه‌ اپرا

سالن کنسرت خانه اپرا در شهر ایروان و میدان اپرای این شهر قرار گرفته است. میدان اپرا و خانه اپرا، از نمادهای فرهنگی کشور ارمنستان هستند که ریشه بسیار قدیمی در تاریخ این کشور باستانی دارد.

اولین اجرای اپرای بین‌المللی کشور ارمنستان به سال 1868 برمی‌گردد. معمولا بسیاری از آهنگ‌سازان کشور ارمنستان با انواع مختلفی از موسیقی و تئاتر سر و کار داشتند، اما عدم وجود یک خانه‌ موسیقی واقعی مانعی غیرقابل تحمل برای تحقق ایده‌ها و انگیزه‌های آن‌ها بود.

شماری از افراد مهم دنیای فرهنگ در آرزوی ایجاد یک سالن تئاتر ماندگار بودند. رویای این موسیقی‌دانان در 20 ژانویه 1933، زمانیکه خانه اپرا شهر ایروان افتتاح گردید، به واقعیت مبدل شد.

ساختمان ملی باله ارمنستان و خانه اپرا، توسط شخصی به نام الکساندر تامانیان، که یکی از معماران برجسته‌ ارمنی بود، طراحی شد و در سال 1933 با اجرای اپرای زنده توسط الکساندر اسپندیریان، یک موسیقی‌دانان بنام و مشهور ارمنی، شروع به کار نمود.

این ساختمان بسیار زیبا که سه سال بعد از راه‌اندازی، جایزه‌ نفیسی را برای معماری بی‌نظیرش نصیب الکساندر تامانیان کرد، جزو ده خانه‌ی اپرای برتر دنیا به حساب می‌آید و از بهترین سالن‌های کنسرت ایروان محسوب می‌شود. این ساختمان دارای دو سالن کاملا مجزا است.

سالن کنسرت آن به نام آرام خاچاتوریان، موسیقی‌دان مطرح ارمنی، نام‌نهاده شده است و ظرفیت آن بالغ بر 1400 نفر است و سالن تئاتر ملی و اوپرای آن که به نام الکساندر اسپندیریان نام‌گذاری شده، 1260 نفر ظرفیت دارد.

در نزدیکی این مکان تاریخی، دریاچه‌ی قو شهر وان قرار گرفته که از جاهای دیدنی کشور ارمنستان محسوب می‌شود و می‌توانید با بازدید از آن و تماشای رقص قوها، لحظاتی فراموش‌نشدنی را در آن سپری نمایید.

اگر احتمالا خواننده معروف شما قصد اجرای برنامه در این سالن کنسرت را دارد باید بدانید که سالن کنسرت خانه‌ اپرا هم مثل تمام سالن‌های برگزاری کنسرت، دارای برخی محدودیت‌ها است.

در این سالن کنسرت شما قادر نیستید مثل سینما با خود خوراکی همراه ببرید و همچنین بردن حیوانات خانگی به داخل سالن هم اکیدا ممنوع می‌باشد.

برای تهیه‌ بلیت کنسرت‌های خوانندگان معروف ایرانی که در این مکان برگزار می‌گردد شما می‌توانید یا به صورت آنلاین و اینترنتی بلیت تهیه کنید و یا به صورت حضوری به دفتر بلیت‌فروشی که در خود محل خانه‌ اپرا قرار دارد، مراجعه نمایید.

بسیاری از خوانندگان معروف ایرانی از جمله معین، ابی و داریوش در این سالن به اجرای کنسرت پرداخته‌اند و اغلب ایرانیان معمولا با این سالن کنسرت آشنایی دارند.

در نزدیکی سالن کنسرت خانه اپرا هتل‌های بسیار زیادی وجود دارد. از جمله هتل 4 ستاره‌ی آنی‌پلازا، هتل دوستاره فایند‌ارمنیا FindArmenia، و بسیاری دیگر از هتل‌ها و هاستل‌ها که با قیمت‌های متفاوت و خدمات متنوع، در دسترس ایرانیان هستند.

البته این سالن نیز در نزدیکی میدان جمهوری‌ ایروان است که رفت و آمد را برای حضور در مکان‌های مختلف شهر برای شما آسان‌تر می‌کند.

سالن کنسرت هامالیر

این هتل نیز در شهر تاریخی ایروان، تپه سیتسرناکابر، مجموعه ورزشی و فرهنگی کارن دمیرچیان واقع شده است. مجموعه‌ فرهنگی و ورزشی تپه هامالیر، که با نام رسمی کارن دمیرچیان بین مردم شهر ایروان شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین و  زیباترین مجموعه‌های فرهنگی دنیاست.

این مجموعه به جز سالن‌های ورزشی، یک سالن کنسرت معروف به سالن کوچک را با ظرفیت 2000 نفر در دل خود جای داده ‌است. این مجموعه در سال 1983 راه اندازی گردید و در بخش غربی شهر ایروان، در منطقه‌ای بسیار سرسبز و دیدنی و در مجاورت رود هرازدان قرار گرفته است.

این مجموعه به حدی زیباست که ارزشمندترین جایزه‌ شوروی سابق را برای طراحی بی‌نظیرش دریافت نموده است.

علاوه بر این سالن کنسرت، یک سالن چند منظوره با ظرفیت 8000 نفر و مساحت 3785 متر مربع در مجموعه هامالیر تعبیه شده که از آن، علاوه بر برگزاری فعالیت‌های ورزشی و نمایش‌های متعدد، برای برگزاری کنسرت‌های خواننده‌های مشهور خارجی و ایرانی استفاده می‌گردد.

دور تا دور این مجموعه‌ بسیار بزرگ، هتل‌های بسیاری وجود دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به natonal Hotel،Hotel erebuni  و hayatt place Yerevan اشاره نمود که با توجه به ظرفیت بالای این هتل‌ها می‌توانید برای اقامت روی آن‌ها حساب کنید.

همچنین تا اول ورودی تپه هامالیر، ایستگاه‌های اتوبوس تعبیه شده و می‌تواند برای رفت و آمد گردش‌گران گزینه راحت و ارزان قیمتی باشد. این سالن کنسرت پذیرای طرفداران بسیاری از خوانندگان از جمله خانم گوگوش، و بسیاری دیگری از خوانندگان ایرانی و خارجی بوده است.

در همان نزدیکی تپه هم رستوران‌های معروف “ورسالیس” و “هاوانا” قرار دارند که گزینه خوبی برای وعده ناهار و شام مسافران و مهمانان خواهدبود.

سالن و خانه‌ موسیقی مجلسی کومیتاس

این سالن نیز در شهر ایروان، خیابان ایساحاکیان قرار گرفته است. این سالن کنسرت در منطقه‌ی کنترون ایروان و در داخل پارک دایره‌ای که با نام پارک جوانان نیز مشهور است، واقع شده است.

این پارک زیبا علاوه بر اینکه یک سالن کنسرت بزرگ ایروان را در خود جای داده، میزبان دریاچه‌ پوپلاوک، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، مرکز فرهنگی تکینا و و کافه آراگاست نیز هست.

طراحی این سالن زیبای کنسرت توسط شخصی با نام استپن کیورکچیان و مراحل اجرای آن توسط مهندس ادوارد خزمالان انجام شده است.

این سالن مجلل در سال 1977 افتتاح و در سال 2007 نیز برای ارتقای خدمات و کیفیت بنا، بازسازی گردید و امروزه در میان شاخص‌ترین آثار فرهنگی و تاریخی شهر ایروان قرار گرفته است.

در اطراف پارکی که سالن کنسرت در آن واقع شده و حتی در داخل خود بنای سالن، شما می‌توانید به رستوران‌های مختلف دسترسی داشته باشید و از خوردن غذاهای مشهور ارمنی لذت کافی ببرید.

البته ظرفیت سالن کومیتاس، فقط 300 نفر است و باید برای کنسرت‌های خاص خوانندگان ایرانی از قبل بلیت تهیه نمایید تا بدون بلیت نمانید.

اندی

سالن شانگری‌لا

سالن شانگری‌لا نیز در شهر ایروان، محلهPtghni ، بزرگراه سوان واقع شده. شانگری‌لا، یکی از نزدیک‌ترین مراکز تفریحی به ایروان پایتخت ارمنستان است که در آن از استانداردهای بین‌المللی روز دنیا و خدمات بسیار بالا و امنیت مثال‌زدنی پشتیبانی می‌شود.

این مجموعه در حقیقت یک مرکز بازی به شمار می‌آید و با دارا بودن امکانات بسیار مدرن برای انواع بازی‌ها، مقصد تفریحی بسیاری از ایرانیانی شده که همه ساله به ایروان سفر می‌نمایند.

برگزاری کنسرت‌های مختلف ایرانیان در این مرکز، می‌تواند شبی به یاد ماندنی را برای گردشگران ایرانی رقم بزند. سالن کنسرت 1000 نفره‌‌ این مرکز تفریحی، از زیبا ترین و مجلل‌ترین سالن‌های کنسرت شهر ایروان است که هر ساله میزبان خواننده‌های مشهور ایرانی وخارجی است.

در مجموعه‌ تفریحی شانگری لا، امکانات بسیار مناسبی برای اقامت و تفریح مسافران در نظر گرفته شده ‌است. این مرکز تفریحی، 86 اتاق مجزا برای اسکان دارد که با عنایت به خدماتی که به گردشگران ارائه می‌کنند، باید هزینه‌ متفاوتی برای آن پرداخت شود.

از آن جایی که این سالن کنسرت در خارج از شهر ایروان واقع شده، شما باید از تاکسی برای رفت و آمد استفاده نمایید. هیچ ایستگاه اتوبوس یا مترویی در نزدیکی شانگری‌لا قرار نگرفته واین از نقاط ضعف این سالن است.

بنابراین اگر می‌خواهید در نزدیکی این مرکز اقامت داشته باشید، حتما قیمت‌ها و بودجه خود را در نظر بگیرید.

آیا برای شرکت در کنسرت خوانندگان معروف ایرانی در ارمنستان نیاز به اخذ ویزا است؟

تا قبل از اجرای تفاهم‌نامه سال 1395 بین ارمنستان و ایران باز هم مسافران و گردشگران ایرانی برای اخذ روادید و ویزا مشکل خاصی نداشتند و اخذ ویزای این کشور توریستی به تنها چند روز زمان احتیاج داشت و سفارت ارمنستان سخت‌گیری چندانی برای صدور روادید انجام نمی‌داد.

ولی اخذ ویزای گردشگری از سال 95 بین ایران و ارمنستان لغو شد و مطابق آمارهای رسمی وزارت امورخارجه، اقدام خوب حذف ویزا برای سفر بین دو کشور ایران و ارمنستان، موجب شد ۲۴ درصد میزان سفر و گردشگری به این کشور از سمت ایران رشد چشم‌گیری نماید.

که البته اغلب این سفرها علاوه بر جاذبه‌های گردشگری این کشور، برای شرکت در کنسرت‌های خوانندگان معروف ایرانی انجام می‌شود.

برای ورود به خاک ارمنستان و شرکت در کنسرت خوانندگان ایرانی یا خارجی، تنها لازم است پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار به‌همراه داشته باشد.

اخذ ویزای توریستی کشور ارمنستان از ویژگی‌های متمایزی برخوردار می‌باشد و دریافت آن دیگر نیازی به مراجعه به سفارت، انگشت‌نگاری، مصاحبه و انجام مراحل پرپیچ وخم و وقت‌گیر اداری را ندارد.

ویزای گردشگری این کشور در ابتدای ورود به این کشور و در پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی صادر شده و نقش مهر ویزا در پاسپورت شما درج خواهد شد.

احتمال ریجکتی یا همان برگشت خوردن ویزای گردشگری ارمنستان بسیاربسیار پایین است. به‌جز از موارد خاصی که حضور یک فرد در کشور، باعث به‌ خطر افتادن امنیت آن کشور شود و همچنین در صورتی که مامور گمرک یا افسر فرودگاه با دلایل و مدارک کافی از ورود شما به کشور جلوگیری کند، موضوعات خاص دیگری برای ممنوعیت یا ریجکتی متصور نیست. پس ویزای توریستی ارمنستان نیز ویزایی امن به حساب می‌آید.

کسب درآمد و جذب گردشگران فراوان صرفاً با برگزاری کنسرت خوانندگان معروف

سفر به کشورهای همسایه‌ای چون ارمنستان برای حضور در اجرای زنده خوانندگان محبوب ایرانی، فرصت خوبی را برای درآمدزایی و جذب توریست توسط کشور مقصد فراهم می‌نماید، در این میان کشور ارمنستان برای خوانندگان محبوب ایرانی مجاز و غیر مجاز و طرفداران خوش ذوق آن‌ها همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها بوده و البته از دو جهت مناسب است.

نخست اینکه از کشورهای همسایه ایران است که رفت و آمد آسانی برای هواداران این خواننده‌ها دارد و سفر به آن به نسبت دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبات ورود و خروج به برخی از کشور‌ها همچون ارمنستان، نیازی نیست که گردشگر حتما واکسن کرونا زده باشد و همین که پیش از ورود و پیش از خروج به کشور جواب تست منفی کرونا را به همراه خود داشته باشند، قادر خواهند بود به این کشور سفر کنند و این موضوع در سال‌های گذشته وشروع بحث پاندمی کرونا و لزوم تزریق واکسن برای گردشگران و مسافران، نکته مثبت ورود راحت به این کشور تلقی می‌گردد.

از سوی دیگر در کشورخودمان نیز نسبت به مسافران ورودی از ارمنستان، سخت‌گیری چندانی نمی‌شود.

بر اساس آخرین آمار، در شهریور ماه سال گذشته قریب به 15 هزار بلیط کنسرت به ایرانی‌ها در ارمنستان فروخته شده است و اگر میانگین هر بلیط را 150 دلار با دلار 27 هزار تومانی در نظر بگیریم، رقم بالایی خواهد شد که به صورت ارز وارد کشور همسایه گردیده است و با احتساب ارزآوری سایر هزینه‌های گردشگران ایرانی و خارجی در کشور ارمنستان، قطعاً موجب شکوفایی اقتصاد این کشور نیز خواهد شد.

کنسرت ابی و گوگوش

بررسی وضعیت آب‌ و هوایی کشور ارمنستان، هنگام برپایی کنسرت‌ها

گردشگران و توریست‌ها، کشور زیبای ارمنستان را کشوری چهارفصل لقب داده‌اند. این منطقه بکر دارای آب و هوای قاره‌ایی است و دارای زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم‌ و خشک است.

در این کشور تقریبا فصل بهارشان، متعادل‌ترین و دلپذیرترین فصل سال محسوب شده و اغلب با بارش باران همراه می‌شود. دمای هوا در این کشور در اواسط فصل تابستان و در ماه‌های تیر و مرداد به حدود 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

با شروع فصل پاییز در ارمنستان هوا رو به سردی رفته و بارش برف و باران شروع می‌شود و با فرا رسیدن فصل زمستان، سرما و برودت هوا به شدت افزایش یافته به طوریکه میانگین دمای هوا بین 2 تا -10 درجه متغیر خواهد بود.

در این شرایط معمولا خوانندگان معروف، برپایی کنسرت‌ها و همایش‌های خود را  از اواسط اردیبهشت ماه برنامه ریزی نموده و عموما تا اواسط شهریورماه به پایان می‌رسانند.

هر چند برخی خوانندگان معروف ایرانی هستند که با توجه به وجود طرفداران بسیار زیاد، تور کنسرت زمستانه یا در تعطیلات کریسمس کنسرت‌های بزرگی را نیز تدارک دیده و اجرا کرده‌اند و همیشه با استقبال هوادارانشان نیز مواجه شده‌اند.

چگونه بلیط سالن‌های کنسرت خوانندگان محبوب خود را در ایروان تهیه کنیم؟

برای تهیه‌ بلیت‌های کنسرت‌های خوانندگان ایرانی همچون معین، ابی، اندی، داریوش و گوگوش در شهر ایروان می‌توانید به دو صورت ذیل اقدام نمایید:

یک راه بسیار آسان این است  که بلیتتان را از طریق سایت‌های معتبر یا سایت‌ها و سالن‌هایی که توسط خود خواننده‌ها و در صفحات مجازی آن‌ها اعلام می‌گردد، تهیه نمایید.

اما از آن جایی که برای این اقدام احتمالا باید ارز دلار پرداخت شود و شاید این امکان برای همه ایرانیان وجود نداشته باشد. برای رفع این مشکل، شما قادر خواهید بود به دفاتر تورهای معروف که سالانه در این موارد اقدام به جذب گردشگر می‌نمایند مراجعه کنید.

بسیاری از دفاتر مجری برگزاری تور در شهر ایروان این امکان را به شما می‌دهند تا هنگام رزرو تور، بلیت کنسرت مدنظرتان را هم رزرو نمایید.

در این شرایط با پرداخت ارز ریال، به آسانی می‌توانید علاوه بر سفر بی‌دغدغه به کشور ارمنستان، در کنسرت خواننده‌ محبوبتان نیز حاضر شوید.

از طرفی، گرفتن بلیت به شکل حضوری مشکلات فراوانی را برای شما به همراه خواهدداشت. حتی اگر بتوانید در شب کنسرت، هم بلیت خواننده محبوبتان را پیدا کنید، قطعاً با بازار قیمت‌های سرسام آور و دلال‌ها مواجه خواهید شد.

بهتر است که قبل از شروع سفر در مورد اقامت خود و خرید بلیت کنسرت، فکری کنید و خیلی بهتر است که تهیه بلیط کنسرت قبل از شروع سفر انجام شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی برای خرید بلیط کنسرت خواننده معروفتان در ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا