زندگی و مهاجرت به ارمنستان

خرید آپارتمان در ارمنستان

ارمنستان کشوری با طبیعت زیبا، در حال رشد و مدرن با تاریخ و سنت‌های بسیار غنی، مالیات کم، غذاهای عالی، نرخ جرم و جنایت بسیار پایین و هزینه‌های معقول و کم زندگی است.

ارزش املاک در مرکز این کشور یعنی شهر ایروان از سال میلادی 2018 تا 2020 حدود 34.5 درصد به دلیل رشد اقتصادی این کشور، روند افزایشی را داشته است.

اشخاص خارجی در کشور ارمنستان می‌توانند به صورت صد درصد، مالک زمین، املاک و مستغلات در این کشور باشند و این افراد قادرند از فرصت‌های سرمایه گذاری در ارمنستان استفاده نمایند.

افراد سایر کشورها می‌توانند با خرید املاک در کشور ارمنستان به راحتی شهروندی و اقامت این کشور را دریافت نمایند.

ارمنستان یک کشور نسبتا کوچک مسیحی است و اولین کشور در سراسر جهان بود که دین مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی کشور خود پذیرفت. این کشور زیبا که در کوه‌های آرارات واقع‌ شده، از همسایگان شمالی کشور ایران است و بیشتر در محاصره همسایگان مسلمان قرار گرفته است.

ارمنستان دارای قدیمی‌ترین کلیسای مسیحی جهان و قدیمی‌ترین صنعت شراب سازی دنیا است. در مقایسه با جمعیت حدود سه میلیون نفری کشور ارمنستان، حدود سه میلیون ارمنی دیگر نیز در خارج از این کشور و در سایر نقاط جهان در حال سکونت هستند.

کشور ارمنستان در سال ۱۹۹۰ اولین جمهوری غیر بالتیک بود که از اتحاد جماهیر شوروی سابق جدا گردید و همکنون دارای اقتصادی کاملا مستقل، و بازاری کاملا آزاد است.

بازار املاک کشور ارمنستان بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۸ با رشدی در حدود 57%، رشدی رویایی را تجربه کرد. ولی متاسفانه در سال ۲۰۰۹ اقتصاد این کشور نوپا در معرض بحران‌های مختلف مالی در دنیا قرار گرفت و قیمت زمین، املاک و مستغلات در این کشور به‌ تدریج طی چند سال روند کاهشی به خود گرفت.

عاملی که موجب می‌گردد که اقتصاد یک کشور روز خوبی به خود نبیند و به شدت دستخوش نوسانات گردد وقوع فساد در آن کشور است.

مطابق با گزارشات منتشر شده و بررسی‌های انجام شده از رتبه بندی‌های شاخص‌ها برای انجام کار و انجام معاملات، ثابت گردیده است که کشور ارمنستان کمترین فساد اجتماعی و اقتصادی را از سال‌های پس از استقلال به خود دیده است.

پیشنهاد می گردد اگر قصد جدی برای خرید آپارتمان در ارمنستان را دارید این مقاله را به دقت مطالعه نمایند و از قوانین حال حاضر کشور ارمنستان در مقوله خرید ملک و سرمایه گذاری مطلع گردید و در نهایت با شرایط اخذ اقامت از طریق خرید مسکن در این کشور آشنا  شوید.

بررسی شرایط عمومی کشور ارمنستان

خرید املاک و انجام سرمایه گذاری در کشور ارمنستان نیاز به کسب اطلاعات دقیق و شناخت کافی از این کشور زیبا دارد. جمعیت ارمنستان از 3.633.000 میلیون نفر در سال 1992 به 2.963.000 نفر در سال 2020 کاهش پیدا کرد.

علت کاهشی شدن میزان جمعیت در طی این سال‌ها در ارمنستان بیشتر به علت مهاجرت خیل عظیمی از ساکنین این کشور رخ داده است. با این شرایط در سال‌های گذشته نرخ مهاجرت نیز در ارمنستان بسیار کاهش پیدا کرده است.

در سایر مقالات قبلی نیز اشاره شد که ارمنستان کشوری است در قفقاز جنوبی که پایتخت آن شهر زیبا و جذاب ایروان می‌باشد. این کشور از شمال با کشور گرجستان و از سمت شرق با جمهوری آذربایجان هم مرز است و از سمت غرب نیز با کشور ترکیه و از جنوب با ایران مرز مشترک دارد.

ارمنستان کشوری چهار فصل است که زبان اصلی این کشور گویش ارمنی است. شهرهای اصلی و مهم کشور ارمنستان به ترتیب عبارتند از شهر ایروان، گیومری، آچمیا دزین وانادزور، و هرازدان می باشد.

پس از اعلام استقلال کشور ارمنستان در ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۹۱، حکومت ایران نیز جزء اولین کشورهای جهان بود  که استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت و بعد از آن دو دولت ایران و ارمنستان روابط همه جانبه و بسیار خوب فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با هم برقرار نمودند.

اخذ اقامت با خرید ملک در ارمنستان

در مجموع می‌توان بیان کرد که خرید ملک در کشور ارمنستان یکی از طرق سرمایه گذاری در این کشور به شمار می‌آید.

سیاست دولت ارمنستان برای خرید زمین و ملک در این کشور بر این پایه استوار است که همه سرمایه گذاران و متقاضیان خارجی بدون هرگونه محدودیت قادرند در این کشور نسبت به خریداری ملک اقدام نمایند.

خرید ملک و سرمایه گذاری در ارمنستان و شرایط اخذ اقامت برای افراد خارجی به سه شکل زیر امکان پذیر خواهد بود:

  • مجوز اقامت یک‌ ساله که به صورت یک کارت یا مجوز صادر خواهد شد.
  • مجوز اقامت پنج‌ساله که این مجوز نیز در قالب یک کارت صادر می‌گردد.
  • مجوز اقامت خاص و ویژه که به صورت صدور پاسپورت کشور ارمنستان و به مدت 10 سال دارای اعتبار است.

نوع و میزان سرمایه گذاری و همچنین شرایط سرمایه گذاری در کشور ارمنستان را در جدول زیر مشاهده نمایید:

جدول هزینه‌های آپارتمان در ایروان

البته همانگونه که در مقالات قبلی نیز اشاره گردید، سرمایه گذاری در کشور ارمنستان فقط مختص به خرید ملک نبوده و همه خارجیان قادر خواهند بود تحت شرایطی خاص و با ثبت شرکت در ارمنستان نیز نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند.

همچنین سرمایه گذاران و متقاضیانی که به واسطه خرید ملک در کشور ارمنستان  به آن‌ها کارت اقامت موقت داده می‌شود، می توانند فرزندان زیر 18سال و همسر خود را به همراه داشته باشند و البته این امکان نیز در پروسه اقامت دائم و اقامت 10 ساله برای اتباع خارجی فراهم شده که علاوه بر همسر و فرزندان زیر 18 سال، پدر و مادر خود را نیز همراه داشته باشند.

البته مسئولان مهاجرتی کشور ارمنستان با توجه به نوع و ماهیت سرمایه گذاری تبعه کشور دیگر، می‌توانند با بررسی موضوعاتی مثل محل سرمایه گذاری، ملیت افراد و نحوه ایجاد اشتغال در کشور ارمنستان، تصمیمات لازم را برای اعطای اقامت به واجدین این شرایط اتخاذ نمایند.

لذا کلیه افراد برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ارمنستان نیازی به کسب اقامت در این کشور ندارند و متقاضیان کشورهای دیگر بدون نیاز به اقامت قادرند 100 درصد مالکیت اموال خود را در ارمنستان در اختیار داشته باشند.

ویو آپارتمان در ایروان

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در کشور ارمنستان

متقاضیان برای خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ارمنستان باید با قوانین و شرایط خاصی برای سرمایه گذاری در این کشور آشنا گردند.

موضوع بسیار حیاتی برای خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ارمنستان، اطلاع از برخورد نظام قضایی این کشور و مصادره اموال نسبت به سرمایه گذاران خارجی است.

طی بررسی‌های انجام شده و آمارها و گزارشات به دست آمده، مشخص شده است که از سال‌های 2014 الی 2017 ریسک سرمایه گذاری در کشور ارمنستان به شاخص چهار نزدیک شده است و این عدد بیانگر این موضوع است که این آمار چندان پایین نبوده و باید گفت که هر سرمایه گذاری در ارمنستان از امنیت خیلی بالایی بر خوردار نیست. زیرا میزان ریسک مصادره اموال در کشور ارمنستان کمی بالاست.

خطر مصادره اموال جز موضوعاتی است که باید  توسط دولت میزبان یعنی ارمنستان علیه سرمایه گذاران خارجی مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.

شاخص‌های جهانی ارائه شده به منظور ارزیابی خطر یا ریسک سلب مالکیت توسط دولت‌ها علیه سرمایه گذاران و عملکرد نهادهای قانونی در کشورهای میزبان نسبت به سرمایه گذاران خارجی، بیانگر این مسئله مهم است که افراد بتوانند با کسب آگاهی بیشتر اقدام به سرمایه گذاری در برخی کشورهای مد نظر خود نمایند.

معمولا کشورها از نظر ریسک سلب مالکیت جهت سرمایه گذاری خارجی به 7 دسته تقسیم بندی می‌گردند. هر کشوری که به عدد 1 نزدیک است جز کشورهای کم ریسک محسوب شده که سرمایه گذاران خارجی در آن کشور از امنیت مالی بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار خواهند بود.

آن چنان که  پیشتر به آن اشاره شد، ارمنستان در این خصوص رنکینگ 4 را به خود اختصاص داده و از نظر رتبه بندی برای میزان خطر سرمایه گذاری خارجی در سال 2020 در رتبه 56 دنیا قرار گرفته است که رتبه متوسطی است.

البته لازم به ذکر است ایران در میان کشورهای دنیا در خصوص رتبه ریسک سرمایه گذاری خارجی در رتبه 6 قرار گرفته است که رتبه بسیار بسیار ضعیفی است.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار بر خرید ملک در ارمنستان

برای کسب اطلاعات جامع جهت سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور ارمنستان، متقاضیان باید به برخی شرایط جهت سرمایه گذاری همچون، توجه به میزان نرخ بیکاری در ارمنستان، میزان مالیات بر درآمد شخصی افراد یا شرکت‌ها و بسیاری مسائل دیگر حتما توجه نمایند و قبل از هر اقدامی این مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

بررسی نرخ مالیات بر درآمد فردی در ارمنستان

نرخ مالیات بر درآمد فردی (KPMG) در کشور ارمنستان از سال 2006 الی 2020 مورد بررسی قرار گرفته است.

حداقل نرخ مالیات بر درآمد شخصی از سال 2006 تا 2011 حداقل 20 درصد بوده و حداکثر مالیات بر درآمد از سال 2015 الی 2020 حدود 36 درصد تعیین گردیده است.

بررسی نرخ بیکاری در کشور ارمنستان

نرخ بیکاری در کشور ارمنستان از سال 2011 تا سال 2020 مورد بررسی قرار گرفته است که در این دوره نرخ بیکاری حدود 17.67 درصد به طور میانگین در نظر گرفته شده است که البته در فوریه 2011 نرخ بیکاری در بالاترین حد خود یعنی به رقم 20.7 درصد رسیده بود ولی کمترین یا حداقل نرخ بیکاری در فوریه 2019 به عدد 15.33 کاهش چشم‌گیری یافته است.

بررسی شاخص ادراک فساد در کشور ارمنستان

شاخص ادراک فساد هر کشور بر اساس شفافیت بین‌المللی در امر فساد مالی در نظر گرفته خواهد شد.

این معیار برای کشور ارمنستان از سال 2003 تا 2016 مورد بررسی قرار گرفته است که مشخص شده در این فاصله زمانی میزان فساد در این کشور به طور متوسط به 31 امتیاز رسیده است که خوشبختانه امتیاز خوبی است.

البته حداقل میزان شاخص فساد در سال 2010 با میزان 26 امتیاز و حداکثر آن در سال 2014 به میزان 37 درصد اعلام گردیده است.

مجتمع مسکونی در ارمنستان

چه اشخاصی واجد شرایط خرید ملک در ارمنستان هستند؟

خرید ملک در کشور ارمنستان همواره برای سرمایه گذاران و متقاضیان خارجی این سوال را تداعی نموده است که آیا به راحتی می‌توانند به عنوان یک سرمایه گذار و یا مهاجر در این کشور یک واحد آپارتمانی یا یک قطعه زمین خریداری نمود یا خیر؟

همجواری و همسایگی  کشور ارمنستان با ایران همواره موجب گردیده که این کشور مقصدی مهم برای مهاجران ایرانی محسوب گردد.

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از علل سرمایه گذاری در ارمنستان به علت موقعیت مکانی این کشور است و دسترسی به آن برای گردشگرانی که در قاره آسیا هستند بسیار آسان و سهل‌الوصول می‌باشد.

به طور کلی باید گفت خرید ملک در ارمنستان می‌تواند امکان اخذ اقامت و تابعیت در این کشور را برای همه به ارمغان آورد.

اما اشخاصی که به دنبال اخذ اقامت و در نهایت گرفتن تابعیت کشور‌های سطح یک و تراز اول دنیا می‌باشند، کشور ارمنستان شاید نتواند نیاز آن‌ها را برآورده کرده و مقصد مناسبی در این سطح محسوب گردد.

البته کلیه افراد خارجی  بدون حتی اخذ مجوز اقامت، می‌توانند دراین کشور به راحتی اقدام به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ارمنستان نمایند.

خرید املاکی با ارزش بیش از 10.000 دلار در ارمنستان نیز ممکن است و تعداد بسیار زیادی از خریداران ملک در ارمنستان، از مهاجران آسیایی و ایرانی تشکیل شده‌اند.

بررسی مراحل قانونی خرید ملک در کشور ارمنستان

خرید یک ملک در ارمنستان دارای فرآیند وتشریفات خاصی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

انتقال مالکیت همانند همه کشورهای دنیا با امضای قرارداد فروش یا همان مبایعه‌نامه خودمان به صورت کتبی و تعیین قیمت خرید و شناسایی اموال انجام می‌پذیرد که این نوع قراردادها توسط دفاتر اسناد رسمی بررسی شده و مورد تایید قرار خواهد گرفت.

در این فرآیند خریدار تا مدت30 روز بعد از تایید دفتر اسناد رسمی برای ثبت حق مالکیت خود با انجام ریجستر (کاداستری) و دریافت گواهی مالکیت فرصت خواهد داشت.

در صورتی که شخص خریدار در طی این مدت، مالکیت خود را ثبت نکند، آن قرارداد به تصویب نخواهد رسید و باطل شده محسوب خواهد شد.

معمولا کل فرآیند خرید ملک در ارمنستان در طی یک هفته انجام خواهد شد و فروشندگان و خریداران قادر خواهند بود به وسیله وکیل این فرآیند‌ها را طی کرده و ضرورتی به حضور فیزیکی در ارمنستان جهت تکمیل پروسه و تشریفات مذکور نمی‌باشد.

معمولا هزینه خدماتی که برای انجام این فرایند توسط ادارات ارمنستان دریافت خواهد شد به شرح زیر خواهد بود:

  • هزینه ثبت در دفتر اسناد رسمی حدود21 تا 31 (دلار آمریکا)
  • هزینه مجوز رسمی دولتی حدود 10 دلار
  • هزینه گواهی حدود 21 دلار
  • هزینه ثبت نام مالکیت حدود 52 دلار
  • هزینه ثبت نام دولت حدود 41 دلار

انواع هزینه‌های سرمایه گذاری در ارمنستان بابت خرید ملک و اجاره

همانگونه که ذکر شد مالکیت املاک و مستغلات در کشور ارمنستان توسط اتباع سایر کشورها به صورت 100% امکان پذیر خواهد بود و تمام اتباع خارجی در ارمنستان، اجازه مالکیت، نگهداری، فروش، اجاره و وثیقه نهادن این املاک را دارند.

اتباع خارجی در این خصوص نیاز به مجوز اقامت نخواهند داشت و در حقیقت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ارمنستان می‌تواند یکی از شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت موقت یا دائم در این کشور باشد.

این امکان در حالی است که صرفا محدودیت در مالکیت خارجی در ارمنستان مختص زمین های کشاورزی است که فقط افراد خارجی که دارای اقامت هستند، می‌توانند برای خرید این نوع از املاک نیز اقدام نمایند.

بازار املاک و مستغلات در ارمنستان بین سال‌های 2002 تا سال 2020 رشد خوب و قابل توجهی داشت ولی در سال 2009 اقتصاد این کشور  تحت تاثیر بحران‌های جهانی مالی قرار گرفت و قیمت املاک در ارمنستان بسیار کاهش یافت.

در سال‌های 2014 تا سال 2016 تغییر خاصی در وضعیت املاک اعمال نشد ولی در سال 2017 مجدداً شروع به رشد نمود و در سه ماهه اول 2019 قیمت ها افزایش 23 درصدی را تجربه کرد.

آپارتمان دوبلکس در ایروان

تغییرات در تولید ناخالص داخلی ارمنستان  و نقش آن در قیمت املاک

افزایش یا قیمت املاک در ارمنستان به عوامل مهمی وابسته است که به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • نرخ پایین سود یا بهره وام مسکن که معمولا 10.5 % در سال 2017 پایین ترین نرخ اعلامی از سوی بانک مرکزی ارمنستان می‌باشد.
  • بیشتر بودن نسبت تقاضای ملک بر میزان عرضه آن به دلیل رشد صنعت گردشگری در ارمنستان
  • رشد روز افزون جمعیت شهرها در سال های اخیر وکاهش مهاجرت از ارمنستان

یکی از نکات مهم قابل ذکر جهت خرید ملک در ارمنستان که باید به آن توجه کرد این است که سرمایه گذاران و متقاضیان بدون محدودیت می‌توانند در این کشور هر ملکی را خریداری کنند.

اما افرادی که از طریق خرید ملک قصد گرفتن تابعیت یا اخذ مجوز اقامت در این کشور را دارند، می‌توانند با توجه به اعتباراتی که دولت ارمنستان در این زمینه هر ساله اعلام خواهد نمود اقدام به سرمایه گذاری و کسب اقامت نمایند.

اما اشخاصی که صرفا قصد خرید ملک در ارمنستان را دارند معمولا می توانند در اطراف شهر ایروان با ارزش 800 یورو ملک مناسبی خریداری کنند.

گاهی ارزش املاک ایروان بسته به شرایط آن ممکن است تا 4000 یورو هم وجود داشته باشد. برای خرید ملک در مرکز شهر ایروان، قیمت‌ها از 1400 یورو آغاز خواهد شد و گاهی این قیمت‌ها تا متری 7000 یورو نیز امکان خرید ملک وجود دارد.

در خصوص اجاره مسکن در کشور ارمنستان نیز بسته به هر شهر و موقعیت مکانی ملک مورد اجاره، می‌تواند متفاوت باشد. اما به به عنوان نمونه برای اجاره مسکن در ایروان به صورت ماهیانه از 250 یورو تا 15000 یورو می‌توان ملک مورد اجاره پیدا کرد.

شایان ذکر است که متقاضیان قادر خواهند بود با مراجعه به سایت های رسمی خرید و اجاره و یا با مراجعه به مجلات معتبر نسبت به خرید یا اجاره املاک در ارمنستان انتخاب خوبی داشته باشند.

اما افرادی که قصد دریافت مجوز اقامت در ارمنستان را دارند با توجه به تعرفه‌ای که دولت برای این امر در نظر گرفته است حداقل هزینه خرید ملک که باعث کسب مجوز اقامت بلند مدت خواهد شد مبلغ 95.000 دلار آمریکا است.

شاید در یک نتیجه‌ گیری کلی و در مقایسه با هزینه سرمایه‌گذاری در سایر کشورهای اروپایی بتوان عنوان کرد که خرید ملک در ارمنستان امری منطقی محسوب نمی‌شود و  در مقایسه با کشورهای برتر امتیازات ویژه  و منحصر به فردی را در پی نخواهد داشت.

نکات مهم خرید ملک در شهر ایروان

از آن جایی که ایروان پایتخت ارمنستان است، هزینه خرید املاک نیز در این شهر به مراتب بالاتر است. حالا هر چقدر به مرکز شهر ایروان نزدیک‌تر می‌شویم به مراتب قیمت‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

دلیل این مسئله نیز این است که از آن جایی که شهر ایروان توریستی است و تمام مراکز خرید، برندها، اغلب مناطق دیدنی و رستوران‌ها در مرکز شهر ایروان قرار دارد، پس نتیجه می‌گیریم که برای خرید ملک در نقاط مرکزی شهر باید هزینه بالاتری را پرداخت.

نکته بسیار جالب این است که شهر ایروان بر خلاف شهر تهران منطقه بالا شهر و پایین شهر ندارد و املاک اطراف مناطق مرکز همه در یک رنج قیمتی به فورش می‌رسند و جالب‌تر این که ایروان شهر کوچکی است حتی کوچکتر از آن چه شما تصورش را کنید.

در واقع منظور این است  که مرکز شهر با خارج شهر کمتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فاصله ندارد و شما می توانید برای زندگی در شهر ایروان حتی برای اینکه قیمت‌های مناسب‌تری را پرداخت کنید به خارج از مناطق مرکزی شهر بروید. البته کمی ترافیک ارمنستان در این موارد شاید شما را اذیت نماید.

اکثر آپارتمان‌های شهر ایروان در سازه‌ای کم‌هزینه و بتنی با پوشش کم ارتفاع یا ساختمان‌های سنگی با کیفیت پایین هستند که در دهه شصت تا هشتاد بنا شده اند.

سرمایه‌گذاران و خریداران ملک در ایروان باید معمولا از خرید چنین آپارتمان‌هایی دوری نمایند. این موضوع آن‌ها را با دو گزینه دیگر روبرو می‌کند:

به اصطلاح “استالینکاها” که در دهه سی و پنجاه ساخته شده و ساختمان‌های جدیدی محسوب می‌شوندکه پس از رونق اقتصادی در کشور ارمنستان در دهه نود ساخته شده است.

“استالینکاها”معمولا ارزان‌تر هستند، اما به دلیل سن، نداشتن آسانسور و نگهداری نامناسب از فضاهای مشاع، برای خریداران معمولا جذاب نیستند. ساختمان‌های تازه ساز نیز از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی با هم دارند.

همه سازندگان در ارمنستان معتبر نبوده و بسیاری از آپارتمان‌های مشابه در ساختمان‌های هم‌جوار شاید قیمت‌های بسیار متفاوتی نسبت به مورد مشابه خود داشته باشند.

آپارتمان‌های موجود در طبقات همکف (طبقه اول) و طبقه آخر با تخفیف بیشتری فروخته می‌شود. از آپارتمان‌های طبقه همکف به دلایلی چون مشکلات کمبود امنیت، سر و صدا، رطوبت ناشی از زیرزمین، کمبود حریم خصوصی استقبال چندانی نمی‌شود.

همچنین آپارتمان‌های طبقه آخر (خصوصا در ساختمان‌های قدیمی) به دلایلی چون نشت احتمالی از پشت‌بام، گرمای شدید آفتاب در تابستان و سرمای شدید در زمستان کمتر استقبال می‌گردد و همچنین مشکلات دسترسی بدون آسانسور به طبقات بالا  از معضلات طبقات بالا است.

شهرک مسکونی در ارمنستان

مناسب‌ترین زمان سرمایه گذاری و خرید ملکی در ارمنستان

استفاده از خدمات و مشاوره‌های وکلای آشنا به امور املاک و سرمایه گذاری و مهاجرت، یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در زمان خرید ملک می‌باشد.

لذا حضور یک شخص یا وکیل آشنا به امور و قوانین کشور ارمنستان برای انجام سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور می‌تواند امری ضروری و حیاتی محسوب گردد.

استفاده از سرمایه فردی اشخاص برای سرمایه گذاری در کشور دیگر نیاز به آگاهی از قوانین کشورها و نوع سرمایه‌گذاری دارد و به تحقیقات جامعی نیازمند است. این امر نیاز به مشاورین متخصصی دارد که به امور آن کشور آگاهی و تسلط کامل داشته باشند.

اهمیت این موضوع تا حدی است باعث پایین آمدن ریسک سرمایه گذاری و خرید ملک در  ارمنستان خواهد شد. به گفته برخی از این متخصصین بهترین دوره خریداری ملک در ارمنستان یا اجاره از اواخر تابستان تا ماه‌های پایانی زمستان است که گردشگران و توریست کمتری در شهرها حضور دارند.

فصل‌های معتدل و گرم سال به دلیل حضور گردشگران، قیمت املاک نیز به تناسب کمی بالاتر رفته و فروشنده کمتری پیدا خواهد شد.

خرید ملک در ارمنستان بالاخص در شهرهایی که از جمعیت بیشتری برخوردار هستند همیشه بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و از آنجایی که متقاضیان از طریق خرید ملک در ارمنستان در کنار پروسه اخذ اقامت و تابعیت، سود سرمایه و ضریب امنیت سرمایه مطلوبی را کسب می‌نمایند.

توصیه های حقوقی لازم برای خرید ملک در ارمنستان

خرید ملک و سرمایه گذاری خارجی همیشه نیاز به کسب اطلاعات دقیق و به روز دارد که البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امروزه کمتر کسی با  قوانین بین المللی سرمایه گذاری در اکثر کشورهای درجه یک جهان آشنایی کامل دارد.

از موضوعات حائز اهمیت در خرید ملک آن است که متقاضیان می‌توانند با وکلایی که به امور سرمایه گذاری آشنایی کامل دارند در خصوص بررسی نظام قضایی، نرخ بیکاری، میزان تورم و تمامی استانداردهای در نظر گرفته شده در امر مهاجرت مشورت کنند.

متقاضیان می‌توانند با مشاوران خبره اطلاعات خود را  در باب گزینه‌های بهتر بالا ببرند چرا که خرید ملک در ارمنستان را نمی‌توان همانند کشورهای درجه یک اروپایی و امریکایی به عنوان یک سرمایه گذاری صد در صد امن و پر سود در نظر گرفت.

در این نوشتار خرید ملک در ارمنستان ،اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ارمنستان، شرایط و هزینه های مورد نیاز جهت طی کردن مراحل قانونی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

از آن جا که خرید آپارتمان در ارمنستان به دلایل گوناگونی از جمله مالیات پایین در این کشور، مد نظر اشخاص زیادی است سعی کردیم پیرامون مسایل مهم تری در خصوص خرید ملک در ارمنستان مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی سایت ایرانیان ارمنستان باشد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در خرید ملک در ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا