خدمات ارزی صرافی در ارمنستان

خرید تتر | فروش تتر در ارمنستان

در طی سال‌های اخیر و به‌ خصوص پس از اختراع ارز دیجیتال بیتکوین، شاهد استقبال بی‌نظیر مردم از ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و به مرور زمان، مردم به دلایل مختلفی از آن‌ها استفاده می‌نمایند.

ارزهای دیجیتال امروزه انواع مختلفی دارند و تعداد آن‌ها روز به روز نیز بیشتر می‌شود. محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال امروزه عبارت‌اند از بیتکوین، تتر و اتریوم.

ارزهای دیجیتال دیگری مانند کاردانو، دش‌کوین، بیت‌گلد و ریپل و غیره نیز دارای اهمیت هستند و کاربردها و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

در این مطلب سعی داریم تا ارز دیجیتال تتر را بررسی کنیم و تمامی مسائل مربوط به آن را مطالعه نماییم.

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال معروف با قیمت ثابت ۱ دلار است که به دلیل اینکه همواره مقدار ثابتی دارد و در مقابل نوسانات بازار محافظت می‌شود، استیبل‌کوین نامیده می‌شود.

در حالت کلی می‌توان بیان نمود که این ارز دیجیتال، مهم‌ترین ارز باثبات یا استیبل‌کوین است و همواره با همین ویژگی خاص‌اش شناخته می‌شود.

مهم‌ترین پشتوانه تتر، دلار آمریکا می‌باشد و در واقع تتر به دلیل اینکه پشتوانه‌اش دلار است می‌تواند تا این اندازه باثبات بماند و مشکلی برایش پیش نیاید.

از طرف دیگر می‌توان بیان نمود که تتر یک آلت‌کوین است و آلت‌کوین‌ها تمامی ارزهای دیجیتال به غیر از بیتکوین را در بر می‌گیرند. آلت‌کوین‌ها به‌ عنوان جانشین یا نسخه‌های بهتر بیتکوین ایجاد گردیدند و تتر در بین آن‌ها پرچمدار محسوب می‌شود.

ویژگی‌های تتر

تتر دارای ویژگی‌های خاص و گوناگونی می‌باشد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم و نکات مربوط به آن را بیان می‌نماییم.

استیبل بودن

همانطور که پیش‌تر در تعاریف مربوط به تتر بیان گردید، مهم‌ترین ویژگی آن استیبل بودن است و این به این معناست که قیمت تتر در طول زمان ثابت می‌ماند و ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

شفافیت مالی

تتر دارای شفافیت مالی است. به این معنا که هیچ نقطه تاریکی در رابطه با قیمت تتر و اطلاعات مالی آن وجود ندارد. هر کاربری می‌تواند از شفافیت مالی آن استفاده نموده و به‌ صورت زنده آن را مشاهده و پیگیری کند.

تبدیل سریع به ارز فیات و ارزهای دیجیتال دیگر

صاحبان تتر می‌توانند به‌ راحتی و هر زمانی که بخواهند آن را به پول نقد یا ارزهای دیگر تبدیل کنند. این کار از طریق صرافی یا  شخصا ممکن می‌باشد.

تتر در مقابل بیت کوین

تاریخچه تتر

تتر در سال ۲۰۱۵ ایجاد و به بازار معرفی شد. در همان زمان دو توکن نیز همراه آن معرفی گردیدند که عنوان‌های USDT و  EURT را دارا می‌باشند.

تتر پیش از آن در سال ۲۰۱۴ با عنوان Realcoin راه‌اندازی شده بود اما چند ماه بعد یکی از صاحبان یک صرافی مشهور نام آن را به تتر تغییر داد.

در همان آغاز فعالیت تتر، می‌توان بیان نمود که بر روی شبکه بیتکوین قرار داشت و پس از گذشت مدتی بلاکچین‌های مطرح دیگری نیز به آن اضافه شدند.

برای مثال امروزه تتر بر روی بلاکچین‌هایی مانند بیتکوین‌کش، دش، لایت‌کوین و غیره قرار دارد و کاربرد آن نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است.

در طی این سال‌ها از زمان ایجاد تتر بیان گردیده بود که پشتوانه تتر دلار آمریکا می‌باشد اما طی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که دلار آمریکا هیچ ارتباطی با تتر ندارد و این مسئله باعث شد که نگرانی‌هایی برای کاربران و دارندگان تتر ایجاد شود.

استخراج تتر چگونه انجام می‌گیرد؟

استخراج تتر و ارزهای دیجیتال دیگر توسط دستگاه‌ها و کامپیوترهای خاصی انجام می‌گیرد که انرژی زیادی مصرف می‌کنند و قابلیت دسترسی به آن‌ها راحت نیست.

به افرادی که کار ماینینگ تتر را انجام می‌دهند ماینر می‌گویند. انجام عملیات ماینینگ تتر راحت نیست و نیازمند تخصص فراوان و خاص می‌باشد.

استخراج تتر توسط هر کسی ممکن نیست و امروزه رقابت بر سر استخراج آن افزایش پیدا کرده است و ماینرها نیز متعدد شده و به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. بنابراین فعالیت در این حوزه رقابتی و نیازمند اطلاعات فراوان می‌باشد.

چند نوع تتر وجود دارد؟

در حالت کلی انواع مختلفی تتر وجود دارد که می‌توان هرکدام را جداگانه بررسی کرد اما وقتی نام تتر را می‌شنویم معمولا به تتر دلاری با USDT فکر می‌کنیم.

در ادامه انواع تتر دلاری را نام می‌بریم و توضیح مختصری درباره هر کدام ارائه می‌کنیم.

  • USDT ERC20: دلار تتری است که بر اساس پروتکل ERC20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم می‌باشد
  • USDT Omni: یک دلار تتر که بر اساس پروتکل Omni Layer بر بلاکچین بیتکوین مبتنی است
  • USDT TRON: چهارمین مورد دلار تتر بر اساس پروتکل TRC20 مبتنی بر بلاکچین ترون است
  • USDT EOS: این دلار تتر مبتنی بر شبکه ای او اس است.

کدام تتر از بقیه بهتر است؟

اگر بخواهیم تترها را از لحاظ بهتر یا بدتر بودن مقایسه کنیم باید بگوییم که این کار ممکن نیست چون هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را داشته و کاربردهای گوناگونی دارند.

اما بیشتر افراد معمولا به تتر USDT اعتماد می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند چرا که دلار واحد پول بین‌المللی است و اگر تتر بر پایه آن باشد احتمال اینکه استفاده بیشتری از آن صورت گیرد و مفیدتر واقع شود بیشتر است.

از بین انواع تتر USDT نیز USDT Omni محبوب‌تر است چرا که بر بلاکچین بیتکوین مبتنی می‌باشد.

محاسبه ارزش تتر

خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر از راه‌های گوناگونی ممکن است. امروزه بهترین پلتفرم برای خرید و فروش آن صرافی‌های آنلاین هستند که با کمترین دردسر این کار را انجام می‌دهند.

خرید و فروش تتر از طریق صرافی در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی می‌کند و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

برای انجام این کار کافی است که یک صرافی آنلاین مورداعتماد مانند این پلتفرم را انتخاب نمایید و با خیال راحت پول‌های خود را به ریال واریز کرده و به تتر تبدیل کنید.

خرید و فروش تتر در هر مقداری ممکن است. به این معنا که حداقل یا حداکثری برای آن وجود ندارد و هر فردی می‌تواند به مقدار دلخواه خود تتر خریداری کند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که با توجه به باثبات بودن تتر، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌ مدت خود را روی این ارز دیجیتال انجام دهید و حتی برای انجام خریدهای بین‌المللی از آن استفاده کنید.

خرید و فروش تتر در صرافی مطمئن

در این مطلب درباره مزایا و معایب تتر توضیحاتی ارائه شد و در حالت کلی بیان شد که تتر می‌تواند بسیار سودمند باشد و هر شخصی با خیال راحت روی آن سرمایه‌گذاری کوتاه‌ مدت و میان‌ مدت داشته باشد.

خرید و فروش تتر در صرافی آنلاین بسیار آسان است اما یافتن صرافی مورد اعتماد و مناسب با دشواری‌هایی همراه می‌باشد. در ادامه برخی از ویژگی‌های یک صرافی خوب را احصاء خواهیم کرد.

در وهله اول صرافی مناسب امکان خرید تتر در هر مقدار و انتقال سریع آن به کیف پول دیجیتالی شما را فراهم می‌کند و در کمترین زمان ممکن می‌توانید تتر را خریداری کنید.

پس از آن می‌توان گفت که پشتیبانی پس از خرید بسیار اهمیت دارد و شما باید این امکان را داشته باشید که در هر زمانی که نیاز داشتید، سوالات و پرسش‌های خود را از پشتیبانان پرسیده و پاسخ‌های مناسب را دریافت کنید.

البته شایان ذکر است که پشتیبانی باید پیش از خرید نیز وجود داشته باشد و هر شخصی بتواند با خیال راحت درباره ارزهای دیجیتال از پشتیبانان سوال بپرسد و مناسب‌ترین ارز را با توجه به هدف خود انتخاب کند.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای صرافی مطمئن و مورد اعتماد مزیت محسوب کرد، امکان فروش تتر در همان پلتفرم است. کاربران می‌توانند تتر را در صرافی دیجیتال مطمئن به فروش برسانند و در کمترین زمان ممکن پول خود را دریافت کنند.

لوگوی تتر

نحوه خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر در صرافی آنلاین بسیار راحت است و نیازمند تخصص خاصی نمی‌باشد.

در اکثر صرافی‌های آنلاین قسمتی وجود دارد که کاربران می‌توانند در آن مقدار تتر مدنظر خود را مشخص نمایند و با توجه به قیمت تتر که به ریال محاسبه می‌شود، پرداخت پول را انجام دهند.

قیمت تتر در حالت کلی ثابت است و چون استیبل‌کوین است، همواره همان یک دلار می‌باشد اما نکته قابل توجه این است که با توجه به وجود تحریم‌های گوناگون در ایران، قیمت دلار همواره در حال تغییر است و قیمت تتر در صرافی آنلاین با توجه به قیمت دلار در همان روز حساب می‌شود.

شما همچنین می‌توانید تتر را از یک کیف پول دیجیتال یا الکترونیکی به یک کیف پول دیگر انتقال دهید. لازم به ذکر است که انتقال ارزهای دیجیتال همواره آسان نیست و مثلا انتقال ارز بیتکوین نسبت به ارزهای دیگر بسیار سخت‌تر است و با مشکلاتی همراه می‌باشد.

کارمزد خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر در صرافی‌های آنلاین دارای کارمزد می‌باشد. به این دلیل که خرید و فروش آن به‌ صورت مستقیم با دردسرهایی همراه است و زمان‌بر می‌باشد.

بنابراین صرافی ها با تسهیل خرید و فروش تتر برای کاربران و مشتریان خود، مقدار کمی کارمزد دریافت می‌کنند و در مقابل خدمات ارائه می‌کنند.

کارمزد خرید و فروش تتر در همه صرافی‌ها یکسان نیست و برخی صرافی ها مقدار زیاد و غیرعادلانه‌ای کارمزد دریافت می‌کنند.

بنابراین بهتر است که در انتخاب صرافی مناسب برای خرید و فروش تتر دقت نمایید و یک صرافی خوب که مقدار کمی کارمزد دریافت کند انتخاب کنید.

شما می‌توانید از طریق این سایت خرید و فروش تتر را انجام داده و با خیال راحت کمترین مقدار کارمزد را پرداخت کنید.

کیف پول ارز تتر

برای ارز تتر و ارزهای دیجیتال دیگر انواع کیف‌پول وجود دارد. بنابراین نمی‌توان گفت که هرکدام از ارزهای دیجیتال کیف پول خاص خود را دارند و قابل استفاده برای دیگر ارزها نیستند.

کیف‌ پول‌های دیجیتال معمولا چند ارز را با هم پشتیبانی می‌کنند و این پشتیبانی مربوط به ارزهای معروف و پرکاربرد می‌باشد.

هر کدام از انواع کیف پول‌های دیجیتال ویژگی‌های خاص خود را دارند که با دیگری متفاوت می‌باشد. برای مثال برخی از آن‌ها نسبت به برخی دیگر سختی‌هایی در استفاده دارند و مثلا میزان رضایت کاربران در استفاده از آن‌ها کمتر بوده است.

بنابراین لازم است که پیش از انتخاب پلتفرم برای نگهداری ارز دیجیتال تتر اطلاعات کافی درباره آن کسب شود و مورد بررسی کامل قرار گیرد.

در ادامه اسامی برخی از این کیف پول‌ها آمده است که کاربران می‌توانند کیف پول مدنظر خود را با ویژگی‌هایی که دارد انتخاب نمایند.

  • Hoo Wallet
  • Cobo Wallet
  • BitKeep
  • Bitpie

مقایسه تتر

امنیت ارز دیجیتال تتر

امنیت تتر را مانند هر ارز دیجیتال دیگری که پس از بیتکوین ایجاد شده است نمی‌توان به‌ صورت صددرصدی تضمین کرد. اما با توجه به گزارشاتی که تا به امروز از این ارز دیجیتال ارائه شده و بیان گردیده است، هیچ تخلف بزرگی دیده نمی‌شود.

بنابراین می‌توان به ارز دیجیتال تتر با خیال راحت اعتماد کرد اما نکته شایان توجه این است که این اعتماد نباید بلندمدت باشد و اینکه تمام سرمایه‌گذاری بر روی تتر انجام گیرد، دارای خطر می‌باشد.

امنیت تتر تا حدی تامین گردیده است که برخلاف اینکه تا به امروز دعاوی بسیاری علیه آن طرح شده‌اند، نتوانسته‌اند اعتبار تتر را به خطر انداخته و آن را زیر سوال ببرند.

تتر توانسته است تمامی دعاوی علیه خود را حل کرده و ابهامات را برطرف نماید. از طرف دیگر قابل بیان  است که از بین رفتن تتر و عدم وجود آن آسیب جدی و بزرگی به دنیای ارزهای دیجیتال وارد می‌کند و به همین منظور ایمن نبودن آن درست به نظر نمی‌رسد.

پشتوانه تتر

با توجه به اینکه بیان شد بزرگترین پشتوانه تتر دلار آمریکا است بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دلار آمریکا تنها پشتوانه است و تتر پشتوانه دیگری ندارد.

اما قابل بیان است که تتر توکن‌هایی را نیز با پشتوانه ارزهایی مانند یورو و یوآن تولید می‌کند و پشتوانه‌اش طلا نیز محسوب می‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه نه تنها دلار آمریکا بلکه این ارزهای قدرتمند دیگر نیز پشتوانه هستند، می‌توان بیان نمود که تتر ارز دیجیتال قوی و قدرتمندی محسوب می‌شود و می‌توان از آن استفاده نمود.

مزایا و معایب تتر

ارز دیجیتال تتر مزایا و معایب گوناگونی دارد و مانند هر ارز دیگری، خرید آن از جهاتی مفید و از جهاتی غیرمفید است. در حالت کلی ارز تتر مزیت‌های بیشتری نسبت به معایب دارد و در واقع خرید آن ارزشمند و خوب است.

در ادامه نکاتی را درباره مزایا و معایب آن بیان می‌کنیم تا هر شخصی خودش بتواند درباره خرید یا عدم خرید آن تصمیم‌گیری نماید.

بنابراین شما می‌توانید با خواندن مزایا و معایب آن و کسب اطلاعات، درباره خرید یا عدم خرید تتر تصمیم‌گیری کنید.

جایگاه جهانی تتر

مزایای تتر

از بزرگترین مزیت‌های خرید تتر این است که ارزش پول شما ثابت می‌ماند و در گذر زمان با وجود تورم و غیره تغییر نمی‌کند.

بنابراین با توجه به اینکه مثلا در ایران تورم بسیار شدیدی وجود دارد و قیمت‌ها همواره در نوسان هستند و ارزش پول همواره در حال کاهش است، خرید ارز دیجیتال تتر و سرمایه‌گذاری بر روی آن خوب و مفید به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از مزایای تتر این است که دارنده آن می‌تواند به راحتی در سطح بین‌المللی خرید و فروش انجام دهد چرا که با گذشت زمان مشخص شده است که بسیاری از پلتفرم‌های خرید و فروش کالا و خدمات در سطح جهان تتر را به‌ عنوان یک پول دیجیتالی معتبر می‌پذیرند و در پرداخت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

برای مثال ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ادعا کرده است که تتر را برای انجام معاملات و پرداخت به‌ عنوان پول می‌پذیرد و مشتریان می‌توانند از این ارز برای انجام پرداخت استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای تتر قابلیت کسب سود از طریق آن است. بسیاری از افراد در کار خرید و فروش تتر هستند و از این طریق با آموزش دادن به کسانی که اطلاعات زیادی در این حوزه ندارند و همچنین انجام نقل و انتقالات برای آن‌ها، کارمزد دریافت می‌کنند و سود کسب می‌کنند.

معایب تتر

شاید بتوان اقرار کرد که بزرگترین عیب تتر عدم امکان داشتن اطمینان صددرصدی به آن است. به این معنا که کاربران هر چقدر هم که به تتر اعتماد داشته باشند باز هم باید بر سر آن ریسک کنند و اینگونه نیست که صددرصد قابل اطمینان باشد.

عیب دیگر تتر به‌ رسمیت شناخته نشدن آن توسط برخی کشورها و سازمان‌ها است که تبعات مختلفی دارد. باعث می‌شود که کاربرد زیادی برای فرد نداشته باشد و نتواند در تمام عرصه‌ها از آن بهره جوید.

در نهایت اینکه تتر می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید حساب شود اما لازم است که هر فردی پیش از خرید آن اطلاعات لازم را کسب نموده و با برنامه‌ریزی و عاقلانه خرید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا