تازه های ارمنستان

کیفیت سرعت اینترنت در کشور ارمنستان

امروزه اینترنت و فضای مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هر انسانی تبدیل شده و بدون وجود و استفاده از اینترنت بسیاری از فعالیت‌های مهم و روزمره زندگی امکان پذیر نخواهد بود.

امروزه تمام نقل و انتقالات بانکی، هماهنگی پروازها و فروش بلیط هواپیما، تحصیل و آموزش و غیره از طریق اینترنت و در فضای مجازی انجام می‌شود و کلیه کشورهای پیشرفته سعی می‌کنند بستر بهتر و مناسب‌تری برای ارائه اینترنت پرسرعت به شهروندانشان ارائه نمایند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خصوص اینترنت، سرعت آن است و کشورهای پیشرفته جهان در گسترش بستر اینترنت و ارائه خدمات پرسرعت‌تر در اینترنت دنیا با یکدیگر در رقابت بسیار شدیدی هستند.

کارهای مختلف دیگری همچون تحقیقات دانشگاهی، گفتگو با دوستان در شبکه‌های اجتماعی، پرداخت قبوض، تماشای فیلم و سریال، کار از راه دور یا حتی آشنایی با افراد جدید و بسیاری از فعالیت‌های دیگر، همگی با وجود اینترنت آن هم از نوع پرسرعت آن امکان‌پذیر خواهد بود.

به لطف فن‌آوری‌های جدید، اینترنت امروز سریعتر از همیشه گسترش یافته است.

اینترنت پرسرعت امروزه به ما این امکان می‌دهد تا برنامه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی را از طریق تلفن همراه خود به نظاره بنشینیم، فایل‌های‌ بزرگتر را راحت‌تر دانلود کنیم، با هم‌تیمی‌های خود به راحتی همکاری کنیم و یا چندین صفحه‌ وب را برای چند کار همزمان باز نگه‌ داریم.

در این مطلب تصمیم داریم به بررسی کیفیت و سرعت اینترنت در کشور ارمنستان بپردازیم باما همراه باشید.

مقایسه سرعت اینترنت در جهان: وضعیت کدام کشورها بهتر است؟

همکنون داشتن اینترنت پرسرعت در هر کشور یک ضرورت به حساب می‌آید. چه شما یک کارآفرین مستقل باشید یا یک کسب و کار محلی را اداره نمایید و یا یک کاربر معمولی باشید، اینترنت با سرعت پایین می‌تواند برای شما همیشه دردسرساز باشد.

سرعت پایین اینترنت برای کلیه مشاغل در جهان‌ متصل و به هم پیوسته امروزی می‌تواند باعث استرس در تمام زمینه‌های مختلف زندگی شود. سرعت اینترنت بین‌المللی یک عامل اساسی برای زندگی یا سفر در یک کشور خارجی است.

به ویژه برای اشخاصی که مشاغلی دارند که به سرعت بالا برای انتقال فایل‌های بزرگ، تماس ویدئویی، آپلود ویدئو و غیره نیاز دارند.

در واقع اینترنت پرسرعت می‌تواند به معنای تفاوت ساعات بهره‌وری باشد. وجود اینترنت پرسرعت در یک کشور ،گردشگران را از بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های سفر، رها خواهد کرد.

در حالی که بسیاری از  کشورها جهان همچون کشور خودمان ممکن است سرعت اینترنت مناسبی نداشته باشند، سرعت اینترنت در سراسر جهان معمولا بسیار بهتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم و حتی کشورهای نوظهوری هستند که بیشترین سرعت اینترنت را در کشور خود تجربه کرده‌اند.

در واقع کشورهایی که بهترین وای فای را دارند اغلب بر خلاف تصور احتمالی ما، از کشورهای اروپایی نیستند و کشورهایی همچون کره جنوبی، قطر، امارات متحده عربی و کانادا معمولا هر ساله در راس این پیکان خود نمایی می‌کنند.

از آنجایی که سرعت اینترنت همه روزه در حال افزایش است، مردم بیش از هر زمان دیگری به اینترنت تلفن‌های همراه خود متکی می‌شوند. تقریبا همه‌ افراد در جهان از طریق تلفن‌های همراه خود به یکدیگر متصل هستند و برای انجام امور روزمره‌ خود به این اتصالات اعتماد می‌نمایند.

این امر به این معناست که اینترنت همراه با سرعت بیشتری به نسبت گذشته به رشد و توسعه‌ خود ادامه می‌دهد.

کشور ارمنستان نیز از جمله کشورهایی است که در این مقوله از سایر کشورها جا نمانده و با توجه به درآمد اصلی این کشور از صنعت توریسم و گردشگر، سرمایه گذاری زیادی جهت ارتقاء اینترنت کشور خود جهت رفاه حال مردم، مسافران و گردشگران به عمل آورده است.

پوشش دهی اینترنت در ارمنستان

تاثیر اینترنت و ارتباط آن با صنعت گردشگری ارمنستان

ارمنستان از جمله کشورهایی است که با تاریخچه و مقاصد بسیار زیبای گردشگری خود، سالانه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها را به خود جذب می‌نماید.

در کشور ارمنستان مکان‌های دیدنی طبیعی، تاریخی، باستانی و دست‌سازهای بشری باعث شده تا یکی از قطب‌های گردشگری اروپا و آسیا به‌ حساب بیاید.

با این‌حال در برخی موارد به دلیل نگاه‌های سیاسی و امنیتی و فشارهای محیطی که به این کشور وارد می‌شود، صنعت گردشگری تا حد محدودی تحت تأثیر قرار گرفته و شاید در سال گذشته بدلیل اختلافات با آذربایجان و ترکیه آنقدرها موفق نباشد.

استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری کشور  ارمنستان همانند هر کشور دیگری بسیار حائز اهمیت می‌باشد تا مردم جهان با شرایط و محیط داخلی این کشور بیشتر آشنا شده و برای سفر به آن ترغیب شوند. خوشبختانه مسئولین این کشور کاملا به این مهم واقف هستند.

یکی از راه‌های استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت برای ترغیب سفر مردم به ارمنستان، فعالیت در شبکه‌های مجازی و اجتماعی است. این شبکه‌ها از طریق تاثیر گذاشتن بر متغیرهای رفتاری قادر خواهند بود باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی در این کشور شوند.

کاربران این شبکه‌ها و توریست‌های مختلف با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از سفر، باعث تشویق و یا انصراف گردشگران می‌شوند، بنابراین این شبکه‌ها تا میزان زیادی می‌تواند باعث موفقیت و یا شکست سیاست‌های گردشگری یک کشور گردند.

اینترنت و استفاده از آن در خدمات و صنایع مختلفی از جمله صنعت گردشگری روز به روز محبوب‌تر می‌شود. در جامعه پیشرفته امروزی استفاده از اینترنت در صنعت گردشگری برای شناسایی نیازهای مسافران، ارتباط مستقیم با آن‌ها، ارائه اطلاعات جامع شخصی و به‌روزرسانی آن‌ها بسیار اهمیت دارد و در واقع کلید پیروزی هر کشوری در آن نهفته است.

صنعت گردشگری در دنیای امروزی با فناوری اطلاعات و رسانه‌ها پیوند خورده است به‌طوری‌که این صنعت برای پیشرفت و بقای خود به این تکنولوژی‌ها وابسته است.

طبق آمار، 70 درصد افراد ساکن در کشورهای توسعه یافته از طریق اینترنت برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه‌ریزی می‌نمایند که این آمار تاکنون بیشتر هم شده و در حال افزایش و سرایت به سایر کشورهای دیگر است.

استفاده از اینترنت در صنعت گردشگری باعث شده که تمام این صنعت و زیرساخت‌های آن دیجیتالی گردد به نحوی که شما به‌راحتی می‌توانید به‌وسیله اینترنت مقصد گردشگری موردنظر خود را بررسی کرده، مکان‌های زیبا و دیدنی آن را ببینید و آدرس‌های آن را به دقت پیدا کنید.

حتی امکان مقایسه نرخ بلیط‌ در آژانس‌های مسافرتی گوناگون وجود دارد و به‌ راحتی و بدون مراجعه به آژانس‌های مسافرتی قادر خواهید بود بلیط سفر بخرید و هزینه آن را پرداخت کنید.

راهنمایان تور می‌توانند از ابزارهایی مانند کتابچه‌های راهنمای الکترونیکی و جی‌پی‌اس استفاده کرده و از این طریق مسافران خود را راهنمایی نمایند.

درواقع اینترنت توانسته واسطه‌های سنتی در سفرها را تا حدود بسیار زیادی از بین برده و فرایند مسافرت را برای کاربران آسان‌تر نماید.

البته این موضوع ممکن است برای بسیاری از آژانس‌های مسافرتی که نقش واسطه بین مسافران و شرکت‌های هوایی را ایفا می‌کردند اندکی ناراحت‌کننده باشد، با این‌ حال شما قادرید برای مشاوره و استفاده از اطلاعات این موسسه‌ها، به‌ صورت تلفنی و یا حضوری به آن‌ها مراجعه کنید.

همه این آژانس‌ها از اینترنت برای تبلیغات خود استفاده کرده و بسیاری از خدمات خود را به‌ صورت آنلاین توضیح و ارائه می‌دهند.

امروزه حتی بسیاری از شرکت‌های خطوط هوایی به‌منظور تشویق مسافران برای رزرو آنلاین بلیط ده یا پانزده درصد تخفیف به آن‌ها ارائه می‌دهد تا فرهنگ خرید آنلاین بلیط همه گیرتر گردد.

درحقیقت با توجه به سرعت گسترش تکنولوژی، در صورتی که کسب‌وکارهای موجود در زمینه گردشگری بخواهد در این صنعت ادامه حیات دهند باید از اینترنت و مزایای آن استفاده نمایند، سیستم خود را به روز کرده در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگ و فعال داشته باشند و از بازاریابی اینترنتی استفاده کنند.

استفاده از امکانات دیجیتالی و اینترنت و شبکه‌های مجازی باعث خواهد شد که یک کشور بتواند در زمینه گردشگری مشتریان جدیدتری را جذب کشور کرده و مشتریان فعلی خود را حفظ نماید.

گردشگران از طریق اینترنت در جای‌ جای جهان باهم در ارتباط هستند و در مورد مقصد گردشگری بعدی خود اطلاعاتی را به دست آورده و اطلاعاتشان را در مورد کشور قبلی که به آن سفر کرده‌اند به اشتراک می‌گذارند و از این طریق باعث پیشرفت صنعت گردشگری یک کشور و منطقه می‌شوند.

تست سرعت

وضعيت سرعت اینترنت در ارمنستان چگونه است؟

سرعت اینترنت کشور ارمنستان با ایران به هیچ عنوان قابل قیاس نیست و بسیار فراگیرتر و بالاتر در تمام کشور است.

البته به گفته مسئولان کشور ارمنستان این وضعیت برای آن‌ها مطلوب نیست و از سرعت مذکور نه مسئولین نه مردم این کشور رضایت کامل ندارند و هر ساله طرح‌های توجیهی خاصی برای افزایش این سرعت از سوی مسئولین امر در نظر گرفته می‌شود و به قول خودشان این مهم همچنان جای پیشرفت دارد.

در کشور ارمنستان هر ساله طرح‌های دولتی مختلفی جهت افزایش بستر اینترنت به تصویب می‌رسد.

هر چند بسیاری از گردشگران ایرانی که به این کشور زیبا سفر می‌نمایند با مقایسه اینترنت ایران با اینترنت ارمنستان، از وضعیت موجود اینترنت آن کشور رضایت کامل دارند ولی خود مسئولین ارمنستان معتقدند که نباید خودمان را به این وضعیت اینترنت قانع کنیم و باید هر روز سرعت را با ساخت و توسعه زیرساخت‌ها افزایش دهیم. ارمنستان به دنبال سرعتی فراتر از حد تصور از اینترنت است.

سرویس خدمات اینترنتی سیم کارت‌های کشور ارمنستان در چه سطحی قرار داد؟

انصافا باید اعتراف کرد که کیفیت اینترنت در همه جای دنیا به اندازه پوشش مخابراتی برای همه کاربران شبکه موبایل اهمیت دارد.

به همین جهت کاربران و کردشگران در هنگام خرید سیم کارت کشور ارمنستان، در بدو امر کیفیت اینترنت این سیم‌ کارت‌ها را در نظر می‌گیرند.

در این خصوص نیز اجازه دهید که فکر و ذهن و خیال شما را در این خصوص راحت کنیم که کیفیت و آنتن‌دهی اینترنت سیم کارت در تمامی شهرهای ارمنستان به مراتب از اپراتورهای داخلی کشورمان ایران که همکنون استفاده می‌کنیم بالاتر و بهتر است.

با این شرایط مطلوب، توریست‌ها و گردشگران برای وب‌گردی در ارمنستان با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهند شد. البته طبق روال معمول همه کشورها، سرعت آپلود نسبت به دانلود در ارمنستان نیز کمتر است.

به همین دلیل توریست‌هایی که علاقه دارند تصاویر زیبای سفر به ارمنستان را در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها با بستگان و سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند در حین آپلود ممکن است کمی با کندی سرعت اینترنت مواجه شده و آن را احساس کنند.

به منظور فعال کردن خط خود می توانید کلمه Sms را به شماره ۱۱۱ بفرستید و در جواب یوزر و پسوردی را که دریافت می کنید می‌توانید کنترل سیم کارت خود را برای داشتن اینترنت داشته باشید. خطوط ارمنستان در ایران هم رومینگ خواهند شد.

اینترنت در جهان

سرعت اینترنت همراه در ایران در مقایسه با کشور ارمنستان

بر اساس شاخص جهانی تست سرعت (Speedtest Global Index) که در وبسایت اوکلا (Ookla) منتشر شده است، متوسط سرعت اینترنت همراه در ایران 16.74 مگابایت بر ثانیه است و بیش از 41.5 میلیون اشتراک باند پهن تلفن همراه ثبت شده است.

طی دهه‌ گذشته، رشد ارتباطات سیار و اخیرا معرفی نسل سوم و چهارم فناوری‌های ارتباط از راه دور تلفن همراه، رشد چشم‌گیری در دسترس بودن ارتباطات در ایران، به ویژه در مناطق در حال گسترش شهری ایجاد کرده است.

طبق داده‌های وزارت ارتباطات ایران، 96 درصد از شهرهای ایران به اینترنت 3G دسترسی دارند درحالی که 64 درصد آن‌ها دارای پوشش 4G هستند.

کشور ارمنستان بر اساس آمار منتشر شده جهانی در سرعت بارگیری شبکه تلفن همراه در (فوریه ۲۰۲۱) با سرعت اتصال32.61 رتبه 68 دنیا را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار بالایی است. البته کشور ایران نیز در این رده بندی رتبه 80 دنیا را در اختیار دارد.

همچنین در سرعت اتصال به اینترنت با پهنای باند ثابت در (فوریه ۲۰۲۱) کشور ارمنستان با سرعت اتصال 32.01 رتبه 101 دنیا را در اختیار داشته، در حالی که کشور ایران در سرعت اتصال به اینترنت با پهنای باند ثابت رتبه 134 دنیا را داراست.

در سرعت دانلود اینترنت موبایل و سرعت اینترنت ثابت نیز کشور ارمنستان به مراتب اینترنت پر سرعت‌تر و مطلوب‌تری نسبت به کشورمان دارد.

رشد تکنولوژی در هرکشور در گروی رشد سرعت اینترنت آن کشور است.

متوسط سرعت اینترنت جهانی هر روز در حال بالارفتن است. بیان این نکته نیز بسیار ضروری است که در کشورهایی که بیشترین سهم را در این افزایش سرعت اینترنت دارند، کشورهایی توسعه یافته هستند که در حال حاضر زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و بنابراین می‌توانند جدیدترین فن‌آوری موجود را ارائه دهند.

ارمنستان نیز از جمله کشورهای نوظهور در این زمینه است که در حال پیوند زدن اغلب دستاوردهای خود با اینترنت است و تا آنجا که توانسته در حال گسترش این بستر است

در حال حاضر اغلب افراد از تلفن همراه خود به جای رایانه و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و بنابراین شاید جالب باشد بدانید در مقایسه سرعت اینترنت همراه، کدام کشورها دارای بیشترین سرعت اینترنت در جهان هستند.

طبق آنچه در این مطلب بیان کردیم کره‌ جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت همراه در جهان است و از به روزترین تکنولوژی در تمام زمینه‌ها نیز در حال بهره‌برداری و استفاده است

دکل اینترنتی

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در صنعت گردشگری ارمنستان

شبکه‌های اجتماعی همانند کانال‌های مدرن و جدید ارتباطی، در خصوص آگاهی و اطلاع‌رسانی افراد کشورهای مختلف، نشان دادن فرهنگ و آداب‌ و رسوم آن‌ها، تقویت مناسبات فرهنگی بین ملت‌ها و غیره نقش غیرقابل‌انکار و مهمی دارند.

بسیاری از مسافران بعد از مطالعه و جست‌وجو در مورد مقاصدهای گردشگری متنوع، یک مکان را انتخاب خواهند کرد و از طریق خرید بلیط اینترنتی به آن مکان سفر می‌نمایند و با به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس‌های جذاب نوعی تبلیغات ناخواسته در مورد آن مکان دیدنی را انجام می‌دهند.

سایر کاربران با مشاهده این فیلم‌ها و عکس‌ها  در شبکه‌های مجازی و وب سایت‌ها برای سفر به آن مکان ترغیب وتهیج می‌شوند، امکانات سفر، معایب و مزایای آن را می‌بینند و با هم مقایسه می‌کنند.

در نهایت در مورد مسافرت به آن مکان تصمیم می‌گیرند و این‌گونه است اینترنت می‌تواند از طریق شبکه‌های مجازی صنعت گردشگری را دچار تحول کند.

رواج گردشگری در شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغ و با معرفی جاذبه‌های توریستی یک کشور یا منطقه، کسب اطلاعات در خصوص این مکان‌های دیدنی، آداب‌ورسوم، مکان تاریخی، مشاهده خدمات و امکانات و غیره بسیار حیاتی و مهم است.

فعالان در زمینه گردشگری ارمنستان باید از طریق راه‌اندازی وب‌سایت‌های جذاب و زیبا و بروز رسانی اطلاعاتشان و ارائه خدمات و امکانات خوب و کاربردی، ترجمه پیج‌ها و وب‌سایت‌ها به زبان‌های روز دنیا، خصوصا زبان انگلیسی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر، در گردشگران دنیا این انگیزه را به ایجاد نمایند که به شهر و کشور آن‌ها سفر کرده و صنعت گردشگری کشور را رونق ببخشند.

در کشور ارمنستان، شبکه‌های اجتماعی نیز همانند ایران حضور مؤثر و فعالی دارند و کاربران می‌تواند از طریق روش‌های گوناگونی جاذبه‌های دیدنی کشور و منطقه خود را به نمایش بگذارند.

این کار در کنار فعالیت‌های گسترده افراد متخصص در حوزه گردشگری، در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به جذب گردشگر داخلی و خارجی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و درآمدزایی داخلی در مکان‌های دور افتاده کمک کند. هر چند این مهم همیشه نیاز به بستر مناسب در تمام زمینه‌ها دارد.

گسترش تکنولوژی و استفاده از اینترنت پر سرعت در کشور ارمنستان در صنعت گردشگری این کشور نیز تاثیر گذار بوده و باعث پیشرفت این صنعت در اغلب زمینه‌ها شده است.

شرکت‌ها و افراد فعال در این زمینه اگر به‌طور تخصصی و عاقلانه از این فرصت‌ها استفاده نمایند می‌توانند اینترنت و گردشگری را همانند ارمنستان به یک استراتژی نوآورانه و کارآفرینانه تبدیل نمایند و از این طریق موقعیت جهانگردی و جذب توریسم خود را ارتقا دهند و باعث افزایش درامد و پیشرفت شهر و کشور خود گردند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در خصوص اینترنت ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا