تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

ارمنستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان جزو کشورهای شناخته شده توریستی در دنیا محسوب می‌شود. این کشور طی چند سال اخیر سرمایه گذاری زیادی در حوزه گردشگری انجام داده است و در حال حاضر ثمره سرمایه‌گذاری در این حوزه را مشاهده می‌کند.

حوزه جذب توریسم و سرمایه گذاری باعث پیشرفت کشور ارمنستان در بسیاری از مسائل اقتصادی شده است. ایروان که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می‌شود، جزو اصلی‌ترین شهر توریستی این کشور به شمار می‌رود و هرساله میزبان بسیاری از توریست‌های سراسر دنیا است.

وجود مناطق گردشگری فراوان و طبیعت بی‌نظیر در ارمنستان نظر هرفردی را برای سفر به این کشور به خود جلب می‌کند.

جدای از بحث جاذبه گردشگری در ارمنستان آن چه که توجه اغلب گردشگران را برای سفر به این کشور جلب می‌کند، فرهنگ و تاریخچه این کشور است.

مقدمه‌ای در وصف ارمنستان

اگر بخواهیم به تاریخچه ارمنستان نگاهی بیاندازیم باید بگوییم که این کشور در چندین دهه گذشته متحمل تجاوزهای زیادی از سوی کشورهای مختلف شده است و تقریبا تاریخ و فرهنگ آن دچار تغییرات زیادی شده است.

این کشور به لحاظ جغرافیایی بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و زبان رسمی آن ارمنی است. البته زبان کشور ارمنستان به دو بخش ارمنی شرقی و ارمنی غربی تقسیم می‌شود.

ارمنی شرقی زبان رسمی مردم ارمنستان است که در محاورات عمومی نیز با این زبان با یکدیگر گفتگو می‌کنند. زبان ارمنی غربی در حال حاظر کارایی چندانی بین ارمنی‌ها ندارد و بیشتر در زمان‌های گذشته در بین مردم رایج بوده است.

سبک زندگی مردم ارمنستان تا حدود زیادی به کشورهای اروپایی شباهت دارد که البته در طول تاریخ تغییرات زیادی در فرهنگ و شرایط کلی این کشور ایجاد شده است.

شاید در چند سال گذشته کمتر کسی از ارمنستان به عنوان کشور توریستی یاد می‌کرد و چندان پیشرفته نبوده است. اما در حال حاضر این کشور از لحاظ مسائل گردشگری و جذب توریسم در جایگاه بسیار مناسبی در دنیا قرار دارد.

ارمنستان طی چند سال اخیر در بسیاری از مسائل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است که به واسطه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حاصل شده است.

کشورهایی که در حوزه جذب توریسم سرمایه گذاری می‌کنند، طبیعتا به مرور زمان پیشرفت‌های آن را خواهند دید که در زمینه مسائل اقتصادی بسیار موثر است.

ارمنستان باستان با ارمنستان امروزی کاملا متفاوت است و تحت هیچ شرایطی قابل قیاس نیستند. این کشور در قرون گذشته همواره مورد تجاوز و حمله دولت‌های زیادی قرار گرفته است و از این حیث تغییرات عمده‌ای در تاریخ آن به وجود آمده است.

در واقع تجاوزهایی که در طول تاریخ به کشور ارمنستان شده است، منجر به جدان شدن مناطقی از این کشور شده است. بنابراین ارمنستان امروزی کشوری با وسعت تقریبا کوچک بین دو قاره آسیا و اروپا شناخته می‌شود اما تحت هیچ شرایطی فرهنگ و آداب و رسوم خود را از دست نداده است.

در طول قرن‌ها، ارمنی‌ها با فرهنگ‌های بسیاری تعامل داشتند و جامعه‌ای پیچیده ایجاد‌ کردند. در طول تاریخ موقعیت استراتژیک این کشور آن را در برابر حمله خارجی و تسخیر توسط یک قدرت خارجی آسیب‌پذیر کرده‌ است.

اما در هر صورت ارمنستان با وجود این گونه مسائل توانسته است پیشرفت‌های قابل ملاحضه‌ای داشته باشد که تا حد زیادی به مدیریت قابل قبول مقامات رسمی این کشور مرتبط است.

موقعیت ارمنستان به گونه‌ای است که با ایران همسایه است و دارای مرز زمینی مشترک با یکدیگر هستند. همین موضوع سبب شده است تا این کشور برای مردم ایران از اهمیت خاصی برای سفرهای خارج از کشور برخوردار باشد.

کشور ارمنستان در چند سال اخیر به یکی از مقاصد تفریحی مردم ایران تبدیل شده است که از این حیث هرساله ایرانی‌های بسیاری برای گشت و گذار وارد این کشور می‌شوند.

برای ما ایرانی‌ها کشور ارمنستان مقصد مناسبی برای سفر و گشت و گذار است. جدای از بحث طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این کشور، سفر به ارمنستان می‌تواند به لحاظ اقتصادی مناسب باشد.

ارمنستان به اندازه‌ای به کشور ما نزدیک است که علاوه بر سفر هوایی می‌توان سفر از راه زمینی را نیز تجربه کرد. در واقع یکی از دلایلی که باعث شده است بسیاری از ایرانی‌ها کشور ارمنستان را برای مسافرت توریستی انتخاب کنند، امکان سفر به صورت زمینی است.

لازم به ذکر است که ارمنستان صرفا جنبه تفریحی و توریستی ندارد و بسیاری از افراد این کشور را برای تحصیل و حتی کار انتخاب می‌کنند.

دانشجوی خارجی

شرایط مناسب اقتصادی ارمنستان سبب شده است تا دانشجویان زیادی تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بگیرند.

برخی افراد ممکن است به جهت اقتضای شغل خود به دفعات زیاد به کشور ارمنستان سفر می‌کنند اما سایر افراد برای اهداف تحصیل در ارمنستان سکونت دارند.

شرایط تحصیل در کشور ارمنستان در جایگاه مناسبی قرار دارد و از این حیث می‌تواند مقصد قابل توجهی برای تحصیل‌کنندگان باشد.

دلایل زیادی برای انتخاب کشور ارمنستان به عنوان تحصیل وجود دارد که دانشگاه‌های معتبر در این کشور یکی از مهم‌ترین دلایل در این زمینه است.

در واقع تحصیل در کشور مزبور می‌تواند برای دانشجویان ایرانی از جهات مختلف بسیار مناسب باشد و به همین سبب دانشجویان زیادی هر ساله از داخل ایران به ارمنستان مهاجرت می‌کنند.

شاید برخی افراد علاقه‌مند به تحصیل در ارمنستان باشند اما از هرینه‌های تحصیل در این کشور اطلاع چندانی نداشته باشند.

در هرصورت تحصیل در خارج از کشور متحمل هزینه‌های نسبتا بالایی است و اگر دانشگاه‌های بین‌المللی ارمنستان برای تحصیل انتخاب شوند، طبیعتا هزینه بیشتری برای افراد خواهد داشت.

نکته بسیار مهم در مورد تحصیل در ارمنستان بحث آشنایی با زبان رسمی ارمنی است. البته تحصیل در تمامی دانشگاه‌های ارمنستان به زبان ارمنی نیست و به زبان‌های رایج دنیا نظیر انگلیسی و غیره تحصیل انجام خواهد شد.

همچنین اگر قصد دارید در ارمنستان به تحصیل بپردازید، بهتر است ابتدا شرایط زندگی در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهید تا در جریان تحصیل با مشکل مواجه نشوید.

برخی از دانشجویان به دلیل عدم آشنایی کافی با فرهنگ و سبک زندگی ارمنی نتوانسته‌اند شرایط تحصیلی مناسبی در کشور مزبور داشته باشند و با مشکلات فراوانی نیز مواجه شده‌اند.

افرادی که برای تحصیل به کشور ارمنستان رفته‌اند، یقینا باید برای تامین مخارج خود از ارزهای مختلفی استفاده کنند. واحد پول کشور ارمنستان درام است که یقینا برای ایرانی‌های ساکن این کشور در اختیار داشتن درام بسیار ضروری است.

همچنین ممکن است دانشگاه‌های کشور ارمنستان برای دانشجویان غیر بومی تقاضای دریافت رایج‌ترین ارز دنیا یعنی دلار را داشته باشند که در این صورت دانشجویان ایرانی باید برای تامین مخارج تحصیلی خود دلار بپردازد.

در واقع می‌توان گفت که برای ایرانی‌های ساکن ارمنستان، دو ارز درام و دلار بیشتر کارایی دارد که با در نظر گرفتن شرایط خاص می‌توان از ایران انتقال پول را انجام داد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد شرایط تحصیل در ارمنستان و سایر موضوعات مرتبط توصیحاتی را ارائه کنیم.

برنامه درسی

زبان تحصیل در ارمنستان

در هر کشوری که قصد تحصیل داشته باشید، باید تسلط کافی به زبان رسمی آن داشته باشید. اگر قصد شما تحصیل در ارمنستان است، بهتر است که به زبان ارمنی مسلط باشید.

همانطور که گفته شد، زبان کشور ارمنستان ارمنی است و تسلط بالا به این زبان شرایط تحصیل و حتی زندگی را برایتان در این کشور آسان‌تر خواهد کرد.

اگر بخواهیم به زبان تحصیل در ارمنستان بپردازیم باید بگوییم که بستگی به نوع دانشگاه تحصیل شما دارد. در صورتی که در دانشگاه‌های دولتی و بومی این کشور قصد تحصیل دارید، راهی جز یادگیری زبان ارمنی نخواهید داشت.

اما اگر دانشگاه بین‌المللی ارمنستان برای تحصیل مورد نظرتان است، می‌توانید به یادگیری سایر زبان‌ها بپردازید.

تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور اغلب به زبان انگلیسی است و با توجه به این که یادگیری زبان انگلیسی بسیار ساده است، شرایط تحصیل در این دانشگاه‌ها برای شما هموار خواهد شد.

ناگفته نماند که هزینه تحصیل در دانشگاه بین‌المللی ارمنستان به مراتب بالاتر از دانشگاه‌های دولتی است و انتخاب نوع دانشگاه به نظر شما بستگی دارد.

بنابراین اگر تصمیمتان برای تحصیل در این کشور قطعی است، بهتر است اقدامات لازم جهت فراگیری زبان ارمنی را انجام دهید.

در واقع تحصیل در ارمنستان ممکن است چند سال برای شما به طول بیانجامد و با توجه به این که دراین مدت در این کشور زندگی می‌کنید، باید تسلط کافی به زبان ارمنی داشته باشید تا بتوانید با عموم مردم ارتباط داشته باشید.

در هرصورت نمی‌توان زبان تحصیل در کشور ارمنستان را صرفا به زبان ارمنی محدود کرد اما در اغلب مواقع شرایط تحصیلی منوط به یادگیری زبان ارمنی است.

دانشگاه‌های دولتی ارمنستان دارا بودن مدرک مشخصی از زبان ارمنی را شرط اصلی برای تحصیل در نظر گرفته‌اند. یعنی اگر قصد دارید در دانشگاه‌های دولتی ارمنستان به تحصیل بپردازید، باید مدرک زبان ارمنی داشته باشید.

دانشجو

دوره‌های تحصیل در ارمنستان

دوره‌های تحصیل در ارمنستان به سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم بندی می‌شود. البته تقسیم‌بندی دوره‌های تحصیلی تا حد زیادی به نوع رشته بستگی دارد و این موضوع در مورد تمامی رشته‌های تحصیلی صادق نیست.

با توجه به این که در دانشگاه‌های ارمنستان به زبان‌های مختلفی تدریس می‌شود، اما زبان ارمنی جزو پایه و اصول اصلی تدریس در مقاطع گوناگون تحصیلی در این کشور است.

تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان در مقطع لیسانس عموما به زبان ارمنی و در مقاطع بالاتر علاوه بر زبان ارمنی به زبان انگلیسی نیز صورت می‌گیرد.

دانشگاه‌های غیر دولتی نیز ممکن است زبان ارمنی را مبنای تحصیل قرار دهند یا به زبان‌های دیگر تدریس شود.

طول دوران تحصیل در مقطع مختلف بستگی به نوع رشته دارد اما به طور معمول دوره لیسانس بین 3 الی 4 سال، دوره فوق لیسانس بین 2 الی 3 سال و دوره دکترا نیز از 2 تا 4 سال متغییر است.

گفتنی است که امکان ادامه یافتن تحصیل در مقاطع مزبور تا 2 سال امکان پذیر است. یعنی مثلا دانشگاه ارمنستان به دانشجویان مقطع کارشناشی اجازه می‌دهد تا دوره تحصیلی خود را به جای 4 سال در 6 سال تمام کنند.

همچنین تحصیل در مقاطع دکتری در اغلب دانشگاه‌های این کشور منوط به ارائه مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر است. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد الزامی و ارائه دو مقاله علمی از پایان نامه برای تحصیل در مقطع دکتری در ارمنستان ضروری است.

تحصیل در ارمنستان از لحاظ رشته تحصیلی محدودیت خاصی ندارد و امکان پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر وجود دارد.

افراد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی ایروان برای یادگیری زبان ارمنی باید دوره‌ای تحت عنوان کورس صفر را طی کنند.

دوره کورس صفر به یادگیری زبان ارمنی از صفر تا صد می‌پردازد و مناسب برای افرادی است که قصد یادگیری این زبان را از پایه دارند.

طول این دوره معمولا شش ماه است و افرادی که با زبان ارمنی آشنا نیستند، به صورت فشرده تا حد مطلوبی با این زبان آشنا خواهند شد.

فارغ تحصیلی

چرا تحصیل در ارمنستان را انتخاب کنیم؟

کشورهایی که از لحاظ اقتصادی پیشرفته هستند و شرایط زندگی مناسبی دارند، عموما مورد توجه خاص دانشجویان سایر کشورها قرار می‌گیرد.

با توجه به این که مهاجرت تحصیلی به کشور دیگر و تحصیل در آن شاید برای بسیاری از افراد دشوار باشد، اما اگر دانشگاه معتبر در کشوری نوپا برای تحصیل انتخاب شود، یقینا تحصیل در کشور و دانشگاه مورد نظر ارزشمند خواهد بود.

تحصیل در خارج از کشور برای اغلب دانشجویان تجربه‌ای جدید به جهت مستقل بودن زندگی و دوری از کشور خود محسوب می‌شود، اما در عین حال می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین دوران زندگی افراد به شمار رود.

این که دانشگاه‌های بین‌المللی در خارج از کشور انتخاب شوند، بستگی به اختیار و اراده دانشجویان دارد و اغلب افراد برای پیشرفت در حوزه تحصیل و شرایط شغلی، مقصد تحصیلی خود را در دانشگاه‌های معتبر سایر کشورها انتخاب می‌کنند.

تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر یقینا در آینده کاری و شغلی افراد تاثیرگذار خواهد بود و باعث خواهد شد تا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی شرایط شغلی مناسبی داشته باشند.

شیوه و سبک زندگی یک دانشجو در ابتدا به سبک زندگی فردی، دانشگاه انتخابی او، محل زندگی و سایر شرایط شخصی بستگی دارد.

یقینا تحصیل در ارمنستان می‌تواند برای شماری از دانشجویان دارای مزایا فراوانی باشد و شرایط کاری ایده آلی در انتظارشان خواهد بود.

ارمنستان دارای دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر زیادی است و با توجه به این فرصت شغلی قابل توجهی در این کشور وجود دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای تحصیل باشد.

در واقع یکی از دلایلی که دانشجویان اقدام به تحصیل در دانشگاه ارمنستان می‌کنند، شرایط کاری مناسب با توجه به اوضاع اقتصادی این کشور است.

افرادی که از دانشگاه‌های ارمنستان دارای مدرک تحصیلی باشند، می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر این کشور فعالیت داشته باشند و این موضوع نوعی مزیت تحصیلی در ارمنستان محسوب می‌شود.

جدای از بحث شرایط مناسب شغلی به تبع تحصیل در ارمنستان، شرایط زندگی در این کشور در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

زندگی دانشجویی در ارمنستان برای دانشجویان بسیار لذت بخش خواهد بود و این فرصت برای آن‌ها فراهم است تا در کنار تحصیل از شرایط و اوضاع زندگی در این کشور نهایت لذت را داشته باشند.

گفتنی است که دانشگاه‌های ارمنستان برای لذت بخش بودن شرایط تحصیلی دانشجویان، امکانات رفاهی زیادی را در اختیار آن‌ها قرار داده است تا بتوانند دوران تحصیل خود را به بهترین شکل ممکن طی کنند.

درس خوندن

معرفی تعدادی از دانشگاه‌های ارمنستان

تحصیل در کشور ارمنستان می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی مزایا فراوانی داشته باشد. در هرصورت افرادی که قصد دارند ارمنستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، یقینا از تصمیم خود پشیمان نخواهند شد.

تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در ارمنستان مستقر هستند که آماده پذیرای دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی از سراسر دنیا هستند.

با توجه به این که انواع مختلفی از مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، آکادمی‌ها، دانشکده و کالج‌ها و هنرستان‌ها در ارمنستان مشغول به فعالیت هستند، در این بخش قصد داریم به معرفی تعدادی از دانشگاه‌های شناخته شده این کشور بپردازیم.

دانشگاه دولتی ایروان

دانشگاه دولتی ایروان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور ارمنستان محسوب می‌شود که قدمت چندین ساله دارد. بعد از گذشت چند سال این دانشگاه اعتبار علمی خود را از دست نداده است و همچنان یکی از بهترین مراکز آموزش عالی در ارمنستان به شمار می‌رود.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ارمنستان خواهان تحصیل در دانشگاه دولتی ارمنستان هستند که البته برای ورود به این دانشگاه باید مدرک معتبر تحصیلی داشته باشند.

زبان تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان، ارمنی است ولی برخی از دانشکده‌های آن به زبان‌های دیگر تدریس می‌شود.

دانشگاه دولتی پزشکی ایروان

تاریخ تاسیس دانشگاه دولتی پزشکی ایروان به سال 1930 باز می‌گردد و جزو دانشگاه‌های قدیمی و معتبر ارمنستان محسوب می‌شود.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را دارند و به دنبال دانشگاه بین‌المللی معتبر هستند، دانشگاه دولتی پزشکی ایروان می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

این دانشگاه از آن جهت معتبر است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و دانشجویان در حال تحصیل یقینا از علم و تخصص بالایی در زمان فارغ‌التحصیلی برخوردار خواهند بود.

نام دیگر دانشگاه دولتی پزشکی ایروان، مخیتار هراتسی است و از دپارتمان‌های مختلفی نیز تشکیل شده است.

زبان تدریس در این دانشگاه ارمنی، روسی و انگلیسی است و این موضوع می‌تواند برای دانشجویانی که به زبان ارمنی تسلط کافی ندارند، مناسب باشد.

در واقع اگر به زبان ارمنی تسلط کافی ندارید، برای تحصیل در دانشگاه مزبور می‌توانید زبان‌های دیگر را فرا گیرید.

دانشگاه دولتی مهندسی ارمنستان

دانشگاه دولتی مهندسی ارمنستان از دیگر دانشگاه‌های شناخته‌شده و معتبر این کشور محسوب می‌شود. دانشگاه فنی و مهندسی ایروان در سال 1933 تاسسیس گردید و در حال حاضر مورد استقبال دانشحویان بین‌المللی نیز است.

برگزاری سمینار و دوره‌های آموزشی مختلف سبب شده است تا سطح علمی این دانشگاه در جایگاه مناسبی قرار داشته باشد.

دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته های فنی و مهندسی هستند، دانشگاه صنعتی ایروان گزینه مناسبی برای تحصیل آن‌ها خواهد بود.

در این دانشگاه اساتید معتبر و صاحب سبکی مشغول تدریس هستند و همه این عوامل سبب شده است تا دانشگاه صنعتی و فنی ایروان به یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور ارمنستان تبدیل شود.

کتابخانه

دانشگاه زبان شناسی ایروان

دانشگاه زبان شناسی ایروان که دانشگاه دولتی در ارمنستان محسوب می‌شود، در سال 1935 تاسیس شده است. نام دیگر این دانشگاه بوریسوف است که به جهت یکی از شاعران معروف ارمنی به این نام گذاشته شده است.

زبان تدریس در این دانشگاه به سه زبان ارمنی، روسی و انگلیسی انجام می‌شود. این دانشگاه برای افرادی که قصد دارند در رشته‌های زبان خارجه نظیر فرانسوی، آلمانی، روسی، انگلیسی و غیره تحصیل کنند، مناسب است.

البته رشته‌هایی نظیر زبان شناسی و علوم ارتباطات فرهنگی نیز در دانشگاه مزبور تدریس می‌گردد. گفتنی است که زبان تدریس با توجه به رشته انتخابی و مقاطع تحصیلی متفاوت، تعیین می‌شود اما عمده زبان تدریس، زبان ارمنی است.

دانشگاه دولتی اقتصاد ایروان

عمده دانشگاه‌های دولتی ارمنستان در شهر ایروان مستقر هستند. دانشگاه دولتی اقتصاد ایروان در سال 1975 تاسیس شد.

هرچند که قدمت این دانشگاه به دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه دولتی پزشکی ایروان نمی‌رسد اما دارای اعتبار علمی بالایی است.

تاسیس اولیه این دانشگاه از سال 1930 در قالب یک موسسه اقتصاد مشارکتی آغاز شد، سپس بعد از گذشت بیش از 4 دهه در سال 1975 به عنوان دانشگاه دولتی اقتصاد ایروان آغاز به کار کرد.

رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند عبارتند از مدیریت، دارایی، روابط اقتصادی بین‌المللی، قوانین اقتصاد، حسابداری، علوم کامپیوتر و بازرگانی.

زبان تدریس در دانشگاه دولتی اقتصاد ایروان همانند سایر دانشگاه دولتی این کشور ارمنی، روسی و انگلیسی است.

ارز مورد نیاز برای تحصیل در کشور ارمنستان

پول رایج جمهوری ارمنستان درام است که تامین مخارج زندگی در این کشور از طریق درام انجام می‌شود. یکی از دغدغه‌های اصلی تحصیل دانشجویان در کشور ارمنستان، نحوه تامین ارز مورد نیاز دانشگاه‌های این کشور است.

به طور معمول تامین مخارج تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی ارمنستان از طریق پول ملی این کشور یعنی درام انجام می‌شود. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های بین‌الملل را داشته باشید، به احتمال فراوان باید اقدام به تهیه ارزهای رایج دنیا یهنی دلار و یورو کنید.

طبیعتا تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ارمنستان مستلزم هزینه بیشتر خواهد بود و با توجه به این که این دانشگاه‌ها معمولا از دانشجویان ارزهایی غیر از درام نظیر دلار دریافت می‌کنند، هزینه‌های تحصیل افزایش پیدا می‌کند.

در هرصورت برای زندگی در کشور ارمنستان باید به میزان مورد نیاز درام تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید. در واقع جدای از بحث تحصیل، تامین هزینه‌های زندگی نیز در ارمنستان از طریق درام انجام می‌شود.

در حال حاظر تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی‌ در کشور ارمنستان اقامت دارند و ممکن است که برای تامین ارز مورد نیاز تحصیلی با مشکلاتی نیز مواجه شوند.

از این حیث صرافی‌های ایرانی در ایروان ارمنستان به تعداد مشخص وجود دارند که به ایرانی‌های مقیم این کشور خدمات ارزی را ارائه می‌کنند.

خوشبختانه تعداد این صرافی‌ها در شهر ایروان کم نیستند و در صورتی که در تامین مخارج تحصیلی دچار مشکلات ارزی شدید، می‌توانید به نزدیک‌ترین صرافی محل اقامت خود مراجعه کنید.

در واقع دانشجویان ایرانی‌ ساکن ارمنستان ممکن است قصد داشته باشند که از ایران برای آن‌ها ارز حواله شود که می‌توانند از داخل کشور به ایروان و یا بالعکس انتقال پول را از طریق صرافی‌های معتبر انجام دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا