سفر به ارمنستانخدمات اختصاصی

خرید بلیط هواپیما ایران تهران به ایروان ارمنستان

خرید بلیط هواپیما به مقصد ایروان، پایتخت کشور زیبای ارمنستان، یکی از دغدغه‌های مسافرانی است که برای گردش و حتی زندگی در این کشور، با آن روبه‌رو می‌شوند.

در ابتدا باید بدانید که چرا پرواز به این کشور را انتخاب کرده‌اید. پس از آن انواع بلیط های قابل خریداری به ایروان را بررسی نمایید و با یک تطبیق آسان بین قیمت‌های مختلف برای خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان، درخواست خود را ثبت کنید.

این میان انتخاب روش خرید نیز می‌تواند برای شما مهم باشد. برخی از افراد به صورت حضوری و برخی دیگر، به صورت اینترنتی خرید بلیط خود را انجام می‌دهند.

در متن حاضر سعی داریم تمامی این موارد را به صورت جزئی بررسی کنیم تا زمان اقدام برای خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان راهنمای مناسبی را در دست داشته باشید.

چرا به ارمنستان سفر می‌کنیم؟

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان را زمانی در نظر بگیرید که از سفر به این شهر، اطمینان کامل دارید. اشاره کردیم که ایروان، پایتخت کشور ارمنستان است و سالانه تعداد توریست‌ها و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

ارمنستان واقع در غرب آسیا (قفقاز جنوبی) دارای مکان‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی مختلفی است، از جمله شش مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، صومعه‌های قرون وسطایی، کلیساها و قلعه‌ها که همیشه مورد استقبال توریست‌ها واقع شده‌اند.

با رونق گردشگری در این کشور، امروزه هزاران شرکت مختلف در ارمنستان فعالیت می کنند تا امکانات مناسبی را به گردشگران ارائه نمایند.

از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، شرکت های حمل و نقل، آژانس‌های مسافرتی برای خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان. بازارهای کلیدی ارمنستان برای گردشگران بین المللی شامل فرانسه، آلمان، روسیه، ایران و ایالات متحده جذابیت‌های خاص خود را دارد.

هواپیمای ارمنستان

ایروان، شهر صورتی

ایروان به عنوان دروازه اصلی ارمنستان برای اکثر گردشگران عمل می‌کند. پایتخت ارمنستان با انواع رستوران و کافه جهات ارائه انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی به طور مداوم در حال تحول است.

گزینه‌های اقامتی همچنان در حال گسترش هستند و شهر دارای موزه‌ها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، سالن‌های سینما و فضا‌های سبز بسیاری است. بسیاری از مکان‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی ارمنستان نیز در ایروان قرار دارند.

یکی از جنبه‌های مهم تاریخی این شهر که گردشگرانی ایرانی را به خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان تشویق می‌کند، آشنایی با سازه‌های دوران شوروی است.

بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی شوروی را در اطراف ایروان خواهید دید. این مهم چیزی که در اکثر جمهوری‌های شوروی سابق (جایی که بیشتر آن‌ها تخریب شده‌اند) قابل مشاهده نیست.

جالب اینجاست که ایروان به «شهر صورتی» معروف است، زیرا تمام ساختمان ها با استفاده از یک سنگ صورتی ساخته شده اند.

چند محل مهم برای بازدید در شهر ایروان

پس از خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان و برنامه‌ریزی برای سفرهای روزانه در این شهر، مهم است که از جاذبه‌های گردشگری این شهر غافل نشوید. در این قسمت چند مورد از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

آبشار ایروان

با خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان می‌توانید دیدن از آبشار ایروان (Yerevan Cascade) را به یکی از خاطرات خوش زندگی خود، اضافه نمایید.

توریستی‌ترین مکان در ایروان، این یک راه پله غول پیکر است که از سنگ آهک ساخته شده است. این مکان، مرکز هنر در ایروان است و مجسمه‌های معاصر را در پله‌های بیرونی، در فضای داخلی مجتمع (جایی که پله های برقی را می‌بینید که می‌توانید به بالا بروید) و در باغ‌های اصلی خواهید دید.

برای مثال چند مجسمه بوترو، باغ‌ها، فواره‌ها را در پایین و مناظر وسیعی از شهر با کوه آرارات در پس زمینه (که در واقع درست آن سوی مرز ترکیه است) تماشا خواهید کرد.

بنای یادبود مادر

بنای یادبود مادر ارمنستان نیز دیگر مکان تاریخی و گردشگری این شهر است. این بنا نشان‌دهنده پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم است و در عین حال یادبود ارامنه‌ای را که جان خود را در جنگ از دست داده‌اند، گرامی می‌دارد.

این مجسمه (در سال 1967) جایگزین مجسمه عظیم جوزف استالین شد. همچنین دارای یک موزه نظامی است که ارزش بازدید را دارد (البته این مکان دوشنبه‌ها تعطیل است).

میدان جمهوری

میدان اصلی شهر و توسط ساختمان‌ها و فواره‌های صورتی رنگ احاطه شده است. اگر در بازه زمانی غروب به این مکان بروید، دور تا دور میدان، مملو از مردم و موسیقی است.

این تجمع در کنار فواره های رقصنده را در استخر غول پیکری این میدان که در مقابل موزه تاریخ قرار دارد، زیبایی میدان را دو چندان می‌کند.

موزه نسل کشی ارامنه

در تپه‌ای خارج از شهر، این یادبود به افرادی که در نسل کشی ارامنه در سال 1915 کشته شدند، تقدیم شده است.

ساختارهای بیرونی آن شامل 12 تخته غول پیکر که نشان دهنده 12 استان ارمنی است که در طول جنگ از دست رفته‌اند.

شعله‌ای تقدیم به 1.5 میلیون ارمنی کشته شده، دیواری بزرگ با نام شهرهایی که قتل عام در آن‌ها رخ داده است و یک ستون تیز 44 متری (مانند سنبله) که به آسمان اوج می‌گیرد.

این ستون نشان دهنده تولد دوباره ارمنستان است. در زیر زمین، موزه‌ای را خواهید دید که با زبانی کاملا جسورانه، جنایات ترک‌ها علیه ارامنه را در قرون منتهی به (و در طی) نسل‌کشی بازگو می‌کند.

سفر هوایی

مزیت سفر هوایی به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان بهترین روش برای صرفه‌جویی در زمان شماست. فاصله زمانی سفر از تهران به ایروان به وسیله هواپیما (بدون توجه به تغییرات آب و هوایی) یک ساعت و سی و پنج دقیقه است. در صورتی که برای سفر به ایروان با اتوبوس باید زمانی بیشتری را صرف کنید.

در وضعیتی که سفر زمینی را برای ماجراجویی خود انتخاب کرده اید، ابتدا باید به مرزهای ورود به ارمنستان نزدیک شوید و بعد به این کشور سفر کنید.

معمولا مسافران ایرانی سفر خود را از تبریز به ارمنستان آغاز می‌کنند. پس از آن باید به جلفا رفته با گذشتن از سیه رود، از طریق مرز نوردوز وارد این کشور تاریخی شوید.

با توجه به مسیر ذکر شده، خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان می‌تواند یک مزیت مهم برای کسانی باشد که با محدودیت زمانی روبه‌رو هستند.

کلاس‌های پرواز به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان بسته به نوع کلاسی که انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند هزینه متفاوت داشته باشد. در این سیستم به طور کلی سه نوع کلاس پرواز وجود دارد.

اکونومی کلاس

معمولا اکثر کلاس های پرواز در این دسته می گنجند. صندلی های کلاس اکونومی مناسب یک سفر چند ساعته است، اما نسبت به کلاس بیزینس یا فرست کلاس راحتی کمتری دارند.

بیزینس کلاس

این نوع کلاس بسیار مقرون به صرفه‌تر از فرست کلاس است. تفاوت بین این دو در این است که کلاس تجاری مزایای کمتری دارد، اما برای مسافری که به طور منظم پروازهای اقتصادی انجام می‌دهد، گزینه خوبی است. برخی از خطوط هوایی به همین دلیل صندلی‌های فرست کلاس را رها کرده‌اند.

فرست کلاس

این نوع خدمات خدمات معمولا گران‌ترین کلاس‌ها است. مسافرانی که در بخش درجه یک می‌نشینند، صندلی‌های راحت‌تری دارند و اغلب خدمات گزافی به آن‌ها ارائه می‌شود. این بخش‌ها معمولا توسط افراد مشهور و مسافران ثروتمند رزرو می‌شود.

انواع بلیط هوایپما از تهران به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان را می‌توان با دو روش اصلی در نظر داشت. این مهم بسته به نوع انتخاب شما، متفاوت خواهد بود و اجباری در خرید هیچ کدام از آن‌ها وجود ندارد.

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان می‌تواند به صورت چارتر و یا سیستمی انجام شود. اجازه دهید در ادامه متن این دو مهم را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

بلیط چارتری از تهران به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان بسته به میزان تقاضای مسافران، مبالغ مختلفی را در بر می‌گیرد. در نظر داشته باشید که پرواز چارتر پروازی است که جز برنامه‌های منتشر شده یک شرکت هواپیمایی نیست.

به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی در وب سایت خود این پیام را منتشر نمی‌کند که هر چهارشنبه ساعت 3 بعد از ظهر از نقطه A به نقطه B پرواز داریم. در عوض، پروازهای چارتر معمولا برای سفرهای برنامه‌ریزی نشده و در زمان خاص در نظر قرار می‌گیرد.

زمان خرید بلیط هواپیما چارتر از تهران به ایروان این موارد را در نظر داشته باشید.

  1. این نوع بلیط بسته به تقاضای مردم در فواصل زمانی مختلف (عید یا تابستان) هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. گاهی ممکن است نسبت به بلیط‌های سیستمی، ارزان تر باشند.
  2. هزینه خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان به صورت چارتر برای همه سنین یکسان است.
  3. بلیط خریده شده را نمی‌توان لغو کرد.

ایران ایر

بلیط سیستمی از تهران به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان با نوع سیستمی این اطمینان را به ما می‌دهد که هزینه صرف شده، مبلغ استانداردی است که توسط شرکت هواپیمایی در نظر گرفته شده است.

این نوع بلیط را بعد از خریداری می‌توان به هر دلیلی پس داد. شاید زمان مسافرت شما تغییر کرده و یا به طور کامل از رفتن منصرف شده باشید.

این دلایل فرقی در اصل ماجرا ندارند. شما می‌توانید پس از خرید بلیط هواپیمای سیستمی از تهران به ایروان آن را کنسل کنید. البته مقداری از هزینه به صورت جریمه کسر شده و مابقی آن به حساب فرد واریز می‌شود.

مزیت دیگر خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان به صورت سیستمی، تفاوت نرخ بلیط کودکان و بزرگسالان است. این نوع بلیط برای افرادی که سن و سال کمی دارند، هزینه کمتری در بردارد.

در نتیجه زمانی که قصد مسافرت به همراه خانواده را دارید، خرید بلیط هواپیمای سیستمی از تهران به ایروان برای شما مناسب‌تر است.

البته در نهایت امر، انتخاب نوع بلیط بسته به مسافرت شما دارد. اشاره کردیم که در زمان‌های خاص، بلیط های چارتری می‌توانند هزینه‌های کمتر از بلیط سیستمی داشته باشند.

پس با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت می‌توانید به مقایسه قیمت‌ها پرداخته و روش مناسب خود را برای خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان انتخاب نمایید.

روش‌های خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان می‌تواند به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام شود. این مسئله نیز ارتباط مستقیمی با لایف استایل شما دارد.

البته در زمان همه گیری بیماری کرونا، بیشتر افراد مسافرت‌های خود را با در نظر داشتن نکات بهداشتی انجام می‌دهند. یکی از این نکات خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان به صورت اینترنتی است تا از تجمع افراد در یک مکان جلوگیری شود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فرقی ندارد شما با چه روشی خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان را انجام بدهید. این شهر تنها یک فرودگاه دارد و همه پروازها باید در همین مکان فرد آیند. تنها فرودگاه زیبا و منحصر به فرد ایروان را با نام «زوارتنوتس» می‌شناسیم.

نکات مهم در زمان خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان ملزم به شناخت این کشور است. خوب است که به صورت اجمالی برخی از نکات مهم برای سفر به ارمنستان و ایروان را بدانید تا اگر با آن‌ها روبه‌رو شدید، بدانید که چگونه می‌توان این موارد را رفع کرد.

برخی از نکات که برای سفر به ایروان عبارت‌اند از:

توجه به محدودیت‌های دوران کرونا

شما می توانید با نتیجه آزمایش COVID-19 (PCR) منفی که حداکثر 72 ساعت قبل از ورود شما گرفته شده است، یا با گواهی واکسیناسیون که تایید می‌کند واکسن دوم یا سوم 14 روز قبل از ورود دریافت شده است (برای واکسن های چند جزئی) وارد ارمنستان شوید.

همچنین استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی سرپوشیده اعم از وسایل نقلیه عمومی و خصوصی الزامی است.

توجه به برخی محدودیت های واردات و صادرات

ارمنستان قوانین سختگیرانه واردات و صادرات دارد. این موارد شامل عتیقه جات، اسلحه گرم، وسایل مستهجن، تجهیزات ارتباطی و پول نقد بیش از 10000 دلار می‌شود.

برای صادرات عتیقه جات یا سایر اقلامی که می‌توانند ارزش تاریخی داشته باشند، از وزارت فرهنگ ارمنستان تاییدیه بگیرید. تمام رسیدها را نگه دارید تا هنگام خروج به ماموران گمرک نشان دهید.

تبدیل واحد پول خود به پول ارمنستان

واحد پول محلی درام ارمنستان (AMD) است. دلار و یورو را می‌توانید در بانک‌های ایروان مبادله کنید. دستگاه‌های خودپرداز و تسهیلات کارت اعتباری در ایروان در دسترس هستند اما در خارج از شهرهای بزرگ کمتر رایج هستند.

ایران ارمنستان

وسایل حمل و نقل شهری را بشناسید

از تاکسی‌های ثبت نام شده استفاده کنید. از هتل محل اقامت خود در مورد اینگونه تاکسی ها سؤال کنید. بهتر است از تاکسی‌های سواری در خیابان استفاده نکنید.

اگر مجبور به استفاده بودید بهتر است روی صندلی عقب بنشینید. به یاد داشته باشید که در ایروان حمل و نقل عمومی بیش از حد شلوغ است و برخی از آن وسایل به خوبی نگهداری نمی‌شود.

مقداری باری که می‌توان به همراه داشت

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان یا هر کجای دیگر جهان، همیشه با محدودیت بار همراه بوده است.

البته این مورد بسته به شرکت هواپیمایی که از آن بلیط خود را خریداری کرده‌اید متغیر است اما در زمان سفر به ایروان باز مجاز را به طور معمول حداقل 25 کیلوگرم و حداکثر 40 کیلوگرم در نظر گرفته اند.

اگر در شرایطی هستید که باید بار اضافه ای را با خود حمل کنید، حتما مشمول جریمه آن خواهید شد. جریمه اضافه بار برای سفر به ایروان، معادل یک درصد هزینه خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان است.

تهیه بلیط برای کودکان

اشاره کردیم که در نوع بلیط های چارتری، هزینه متفاوتی میان افراد بزرگسال و کودکان وجود ندارد. همچنین صندلی مخصوصی نیز برای کودکان نیست و فرزندان نوزاد را باید در آغوش نگه داشت.

البته با پرداخت هزینه ای مشخص می توان سبد نگهداری کودک و یا صندلی جداگانه ای را برای آن‌ها رزرو کرد.

اما در نوع بلیط‌های سیستمی، می توان هزینه کمتری برای کودکان 2 تا 12 سال پرداخت کرد. معمول است که این میزان هزینه چیزی حدود 10 تا 15 درصد از هزینه کل یک فرد بزرگسال در زمان خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان باشد.

خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد. اما نکته مهم این است که قبل از اقدام به خرید، نکات گفته شده در این متن را رعایت کنید.

اگر زمان مسافرت به این شهر زیبا، برنامه‌ریزی لازم را برای بازدیدها خود انجام نداده باشید و ندانید که چه محدودیت‌هایی را در سفر خود خواهید داشت، حتما بخشی از لذت سفر به ایروان را از دست می‌دهید.

توجه به این راهنما می‌تواند به شما کمک کند که نکات مهم را قبل از خرید بلیط هواپیما از تهران به ایروان در نظر داشته و سفر امنی را پیش رو داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا