خدمات ارزی صرافی در ارمنستان

پرداخت با ویزا کارت مستر کارت با نرخ دلار حواله ارمنستان

از مهم‌ترین دغده‌هایی که مهاجران ایرانی از جمله ایرانیان مقیم ارمنستان دارند، انتقال پول است. این دغدغه به خصوص برای دانشجویان که به کمک مالی برای سپری کردن زندگیشان نیاز دارند بیشتر است.

بسیاری از خانواده‌ها می‌خواهند برای فرزندان خود که مشغول تحصیل در ارمنستان یا سایر کشورها هستند پول انتقال دهند، اما به دلیل تحریم بودن ایران و محدودیت‌های بانکی که از این جهت دارد، نمی‌دانند باید چه کار کنند.

راه‌های زیادی برای انتقال وجه به ارمنستان وجود دارد مانند آنکه شخصی در ایران ریال ایران را در یک صرافی معتبر به واحد پول ارمنستان که درام است، تبدیل کند.

یکی دیگر از راه‌های انتقال وجه به ارمنستان و یا پرداخت در سایت‌های ارمنستانی استفاده از ویزا کارت و مستر کارت است.

در ادامه بیشتر درباره این دو کارت صحبت کرده و کامل آن‌ها را معرفی می‌کنیم و در نهایت نیز راه‌های دیگری به غیر از این دو کارت را برای حواله کردن پول به ارمنستان معرفی می‌کنیم.

انتقال وجه به وسیله ویزا کارت یا مستر کارت

پیش از آنکه نحوه انتقال وجه به وسیله ویزا کارت یا مستر کارت را تعریف کنیم، بهتر است کمی به معرفی ویزا کارت و مستر کارت بپردازیم.

ویزا کارت یکی از شرکت‌های چندملیتی است که خدمات مالی ارائه می‌دهد و دفتر مرکزی این شرکت در ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار دارد.

این شرکت به طور کلی به وسیله کارت‌های اعتباری و نقدی به کاربران خود تسهیلاتی برای مبادلات مالی ارائه می‌دهد و بر روی این کارت‌ها علامت تجاری این شرکت یعنی «visa» نوشته شده است.

در واقع باید چنین گفت که ویزا کارت از مشهورترین و موفق‌ترین شبکه‌های مالی و بانکی در سطح جهانی است.

اگر شما یک کارت اعتباری با نشان ویزا داشت باشید، این امکان را خواهید داشت که از آن در تمامی کشورهای جهان استفاده کرده و تمامی پرداخت‌های ارزی خود را از طریق آن انجام دهید.

با ویزا کارت همچنین می‌توان وجهی را انتقال یا دریافت کرد. تمامی سایت‌های اینترنتی جهانی نیز از این کارت برای پرداخت هزینه سفارش پشتیبانی می‌کنند.

مستر کارت نیز یکی دیگر از کمپانی‌های چندملیتی است که مانند ویزا کارت در زمینه ارائه خدمات مالی و تسهیلات بانکی فعالیت دارد. درواقع می‌توان اینگونه گفت که عملا تفاوتی میان این دو کمپانی وجود نداشته و تنها نام شرکت ارائه دهنده خدمات متفاوت است.

از طریق ویزا یا مستر کارت می‌توانید در هر نقطه از جهان چه آمریکا چه اروپا و حتی آفریقا، اگر درگاه پرداخت آن وجود داشت، عملیات بانکی انجام دهید.

اما مهم‌ترین سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که چگونه می‌توانید یک ویزا کارت یا مستر کارت دریافت کنید؟ بسیاری از شما علاقه‌مند هستید از سایت‌های معتبر خارجی مانند آمازون خرید کنید و یا آن که برای کسی در خارج از کشور مانند ارمنستان یا ترکیه و غیره پول انتقال دهید.

ویزا کارت یا مستر کارت تمامی این کارها را برای شما انجام می‌دهد تنها کافی است در ارمنستان، ترکیه یا هر جای دیگری که تمایل دارید، حساب بانکی افتتاح کنید و به این طریق اقدام به دریافت ویزا کارت کنید.

کارت بانکی

چگونه برای خود ویزا کارت یا مستر کارت بگیریم؟

تهیه ویزا کارت ممکن است کار سخت و دشوار و حتی برای کسانی که در ایران سکونت دارند، غیرممکن به نظر برسد، اما باید بگوییم که خوشبختانه این کار غیرممکن نیست اما دشواری دریافت آن بستگی به راهی که اقدام می‌کنید دارد.

برای آنکه بتوانید ویزا کارت دریافت کنید، دو راه پیش روی شما قرار دارد.

یکی از راه‌ها این است که به بانک‌های خصوصی کشور مراجعه نموده و تقاضای دریافت ویزا کارت بدهید، معمولا این بانک‌ها شرایط سختی برای این کار پیش‌بینی کرده‌اند مانند آن که حداقل به مبلغ 50 میلیون در آن بانک سرمایه‌گذاری کنید که هرکسی ممکن است با این شرایط کنار نیاید.

راه دیگر این است که به شرکت‌های خصوصی مراجعه کنید تا آن‌ها به عنوان یک واسطه برای شما ویزا کارت یا مستر کارت تهیه کنند. اما باید بدانید که معمولا کارمزد این شرکت‌های خصوصی زیاد است.

شرکت‌های خصوصی برای صدور ویزا کارت یا مستر کارت برای شما معمولا از طریق یکی از شعب ویزا کارت در کشورهای نزدیک به ایران مانند گرجستان، عمان، ارمنستان، امارات و یا حتی کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان و غیره اقدام می‌کنند.

اگر تصمیم دارید یک ویزا کارت یا مستر کارت بخرید لازم است فرم‌های مربوطه در شرکت مورد نظر را تکمیل کرده و یک کپی از کارت ملی و پاسپورت خود به آن ضمیمه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم، برای شرکت ارسال نمایید.

اگر می‌خواهید یک ویزا کارت یا مستر کارت فیزیکی دریافت کنید، باید 15 الی 45 روز کاری منتظر بمانید تا برای شما ارسال شود. اما اگر ویزاکارت مجازی می‌خواهید همان لحظه اعتبار خود را دریافت کرده و می‌توانید با آن خرید کنید.

نکته: بسیار مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که در زمان استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت، حتما از فیلترشکن و پروکسی استفاده کنید. به این خاطر که کشور ایران از سوی آمریکا تحریم شده و نباید با آی پی ایران وارد شوید، در غیر این صورت حساب شما مسدود خواهد شد.

البته چنین قانونی برای کارت‌های فیزیکی ویزا کارت یا مستر کارت وجود ندارد و می‌توان از آن مانند دیگر کارت‌های اعتباری ایرانی در پایانه‌های فروش استفاده کرد.

چگونه با ویزا کارت یا مستر کارت، کارت به کارت کنیم؟

اما سوال اصلی که پیش می‌آید این است که چگونه با ویزا کارت یا مستر کارت، عملیات کارت به کارت انجام دهیم؟ یکی از خدماتی که ویزاکارت ارائه می‌دهد امکان کارت به کارت کردن پول در سراسر دنیا برای دوستان و آشنایانتان است.

البته لازم است بدانید که تنها در صورتی می‌توانید کارت به کارت کنید که ویزا کارت یا مستر کارت شما از نوع قابل شارژ باشد.

مراحل کارت به کارت از طریق ویزا کارت

اولین مرحله برای انتقال وجه از طریق ویزا کارت یا مستر کارت این است که وارد سایت بانک شده و اطلاعات ویزا یا مستر کارت خود را وارد نمایید. سپس باید گزینه «Add friend/family card to my list» را انتخاب و کد 9 رقمی و اطلاعات و اسم دارنده کارت مقصد را به دقت وارد کنید.

مرحله بعدی این است که ارسال درخواست را که به ایمیل شما ارسال شده است تایید کرده و گزینه «Proceed» را انتخاب کنید.

به این ترتیب درخواست شما برای دوست یا فامیل شما فرستاده می‌شود و اگر او این درخواست را پذیرفت، پیام پذیرش او برای شما ارسال خواهد شد. حال نوبت آن است که تراکنش یا کارت به کارت خود را انجام دهید، البته همان‌گونه که اشاره کردیم، کارت باید از نوع قابل شارژ باشد.

اگر در ایران ساکن هستید و می‌خواهید از ویزا یا مستر کارت پولی برداشت کنید، می‌توانید این کار را از طریق کارت‌های فیزیکی انجام دهید.

اما به طور کلی توصیه ما این است که اگر می‌خواهید به کشوری مانند ارمنستان، ترکیه، کانادا و غیره مهاجرت کنید، از ویزا کارت‌های مخصوص به آن کشور استفاده کنید.

در واقع این امر اجباری است و افراد ملزم هستند ویزا کارت مختص به آن کشور را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

داشتن ویزا کارت ارمنستان مزایای زیادی دارد، مانند آن که به شما قابلیت انتقال وجه و یا واریز حقوق، انجام خریدهای اینترنتی، خرید سهام و غیره می‌دهد.

در ادامه بعضی از کاربردهای ویزا کارت و مسترکارت را برای شما نام می‌بریم:

  • برداشت پول از ATMهای سراسر جهان
  • خرید از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی مانند وب‌سایت‌های آمازون، ای‌بی، علی‌بابا و غیره.
  • خرید کردن محصولات آنلاین و دیجیتال از اپل و گوگل
  • خرید بلیط هواپیما

این نکته مهم را نیز باید مجددا یادآور شویم که ویزا کارت و مستر کارت به صورت کلی باهم هیچ تفاوتی ندارند و تنها در ارائه برخی از خدمات کمی باهم فرق دارند.

ویزا کارت ها

انواع کارت‌های ویزا کارت و مسترکارت

کارت اعتباری (Credit Card)

اگر می‌خواهید به صورت روزانه از فروشگاه‌ها و یا سایت‌های آنلاین خرید کنید، بهترین نوع کارت برای شما کارت اعتباری یا کردیت کارت است.

مزیتی که کردیت کارت‌ها دارند این است که به شما این امکان را می‌دهند مبلغی بیشتر از آن چه که در حساب‌تان وجود دارد و یا حتی بدون هیچگونه موجودی خرید کنید.

البته برای بهره‌مندی از این مزیت باید گردش حساب خوبی داشته باشید و با بانک خود قراردادی منعقد نمایید. به وسیله این کارت شما حتی این امکان را خواهید داشت که در صورت نارضایتی از خدمات یک فروشگاه، وجه خود را بازگردانید.

کارت بانکی (Debit Card)

دومین نوع از انواع ویزا کارت یا مستر کارت دبیت کارت یا کارت بانکی است. کارکرد و عملکرد این نوع کارت مانند کارت‌های اعتباری ایرانی است. یعنی درواقع به وسیله این کارت شما می‌توانید تنها به میزان موجودی‌تان خرید نموده و یا پول برداشت کنید.

از نقاط ضعفی که این نوع کارت دارد می‌توان به طول کشیدن پروسه انتقال پول اشاره کرد. یعنی اگر به وسیله این کارت پولی انتقال دهید، احتمال دارد چند روزی طول بکشد تا به حساب مقصد واریز شود.

کارت پیش پرداخت (Prepaid Card)

اما نوبت می‌رسد به کارت پیری پید یا پیش پرداخت که از پراستفاده‌ترین نوع ویزا کارت یا مستر کارت در ایران است. این نوع کارت را می‌توان هم به صورت فیزیکی و هم به شکل مجازی دریافت کرد.

تفاوتی که کارت پیش پرداخت یا پیری پید با سایر انواع کارت دارد این است که این کارت به هیچ حساب بانکی وصل نیست و شما می‌توانید به هر میزانی که مایل بودید آن را شارژ کرده و با آن خریدها یا تراکنش‌های خود را انجام دهید.

البته این نوع کارت هم به شکل قابل شارژ و هم به شکل غیرقابل شارژ صادر می‌شود اما نوبت می‌رسد به موضوع اصلی این مطلب، یعنی نحوه انتقال وجه به ارمنستان.

شیوه‌های انتقال وجه به ارمنستان

برای انتقال وجه به ارمنستان به غیر از ویزا کارت یا مستر کارت، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که 3 مورد از آن را در زیر توضیح خواهیم داد.

انتقال وجه به ارمنستان به وسیله سیستم بین بانکی سوئیفت

از رایج‌ترین راه‌ها برای انتقال وجه و حواله به ارمنستان، اقدام به وسیله سیستم بین بانکی سوئیفت است. اگر شما ساکن ایران هستید و می‌خواهید برای کسی در ازمنستان وجه نقدی واریز کنید، بهترین کار اقدام از طریق سیستم سوئیفت است.

برای این کار باید به یک صرافی و یا شرکت واسطه‌ای حساب سوئیفت دارد مراجعه کرده و شماره حساب شخصی که در ارمنستان سکونت دارد را بدهید.

صرافی یا شرکت واسطه وجه ریالی را از شما دریافت می‌کند و پس از تبدیل آن به درام یا دلار، در طی زمان معینی به حساب مقصد واریز می‌کند.

برعکس این جریان نیز به همین صورت اتفاق می‌افتد، یعنی اگر کسی بخواهد از ارمنستان به حساب کسی در داخل ایران وجهی واریز کند، باید مبلغ مورد نظر خود را به حساب سوئیفت صرافی یا شرکت واسطه واریز نماید.

این صرافی یا شرکت پس از تبدیل وجه به ریال و کسر کارمزد خود، آن را به حساب شخص منتقل می‌کند.

باید خاطر نشان کرد که مطمئن‌ترین و امن‌ترین راه برای انتقال وجه به ارمنستان یا هر کشور دیگری استفاده از سیستم بین بانکی سوئیفت است. سیستم سوئیفت باعث می‌شود وجه منتقل شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب مقصد واریز گردد.

ایرانیانی که در ارمنستان مقیم شده‌اند می‌توانند در ایروان حساب بانکی سوئیف افتتاح کنند. با افتتاح این حساب نزدیک به 1 هفته زمان می‌برد تا تا کارت عابر این حساب برای متقاضی صادر گردد.

گاهی شخصی که اقدام به افتتاح حساب سوئیفت در کشور ارمنستان می‌کند، برای آن که بتواند ارز دریافت کند، لازم است تا مدت معینی کشور ارمنستان را ترک نکند، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های ایرانی که می‌خواهند حساب سوئیفت افتتاح کنند، وکلای خود را برای انجام این کار به ارمنستان می‌فرستند.

مستر کارت

حواله وجه به ارمنستان به وسیله نمایندگی‌های وسترن یونیون

وسترن یونیون یا اتحادیه وسترن، یک شرکت آمریکایی است که نزدیک به 500 شعبه در سراسر جهان دارد اما به دلیل آن که ایران از سوی آمریکا تحریم شده است، هیچ شعبه‌ای از وسترن یونیون در کشور ما وجود ندارد.

بنابراین اگر بخواهید به این طریق وجهی به ارمنستان یا هر کشور دیگری حواله کنید، باید به یک صرافی یا شرکت واسطه معتبر مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند.

مزیتی که شرکت وسترن یونیون دارد این است که نیازی ندارد حساب بانکی افتتاح کرد و فقط با ارائه پاسپورت می‌توان وجه انتقال داده شده را در ارمنستان دریافت کرد.

حواله‌های ارزی از طریق این شرکت بسیار سریع منتقل می‌شوند و این یک نکته مثبت برای این شرکت محسوب می‌شود.

پس اگر می‌خواهید از این طریق مبلغی را به ارمنستان حواله کنید، بهتر است یک صرافی یا شرکت معتبر داخلی پیدا کنید تا برای شما مبادله ارزی را انجام دهد.

حواله به ارمنستان به وسیله سایر سیستم‌های الکترونیکی

از دیگر راه‌هایی که می‌توان از طریق آن وجهی را به ارمنستان حواله کرد، سیستم‌های آنلاین الکترونیکی مثل پی‌پل یا مانی گرام است.

از این سیستم‌های الکترونیکی می‌توان برای اموری همچون پرداخت آنلاین، انتقال وجه، پرداخت شهریه دانشگاه، شرکت در سمینار و دوره‌های آموزشی، دریافت ارز و خرید از فروشگاه آنلاین استفاده کرد.

برای استفاده از سیستم پی‌پل یا مانی‌گرام لازم است که حساب کاربری ایجاد کنید تا بتوانید از طریق آن نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهید. به علاوه از طریق این سیستم‌ها می‌توانید تا سقف 10 هزار دلار آمریکا وجه ارزی انتقال دهید.

برای ساخت اکانت پی‌پال و مانی‌گرام، مجددا به دلیل تحریم بودن ایران نمی‌توانید شخصا اقدام کنید و باید به صرافی معتبر و یا موسسه خصوصی مراجعه کنید تا آن‌ها از طریق حساب پی‌پل یا مانی‌گرام خود، وجه مورد نظر شما را به حساب پی‌پل یا مانی‌گرام شخص دیگر در ارمنستان انتقال دهند.

این صرافی‌ها وجه شما را به ریال دریافت کرده و آن را یا به درام ارمنستان یا دلار آمریکا تبدیل کرده و انتقال می‌دهند و درصدی را به عنوان کارمزد از شما دریافت می‌کنند.

داشتن اکانت در سیستم آنلاین پی‌پل یا مانی گرام مزایای زیادی دارد، به عنوان مثال از طریق این سیستم می‌توان هزینه شرکت در یک سمینار، ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی مثل آیلتس یا تافل، خریدهای اینترنتی و غیره را پرداخت کرد.

همچنین کسی که در پی‌پل یا مانی‌گرام حساب کاربری دارد می‌تواند به صورت آنلاین موجودی خود را چک کند.

در پایان این مطلب باید خدمت شما همراهان عزیزی که تا اینجا همراه ما بودید عرض کنیم که انتقال وجه و حواله به ارمنستان راه‌های زیادی دارد که یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین آن، استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت و حواله با نرخ دلاری است.

اما به دلیل آن که سیستم بانکی ایران تحریم است بهتر است به یک صرافی یا شرکت واسطه مراجعه کنید تا آن‌ها وجه مورد نظر شما را یا به نرخ درام ارمنستان و یا به نرخ دلار انتقال دهند. البته این شرکت‌های واسطه یا صرافی‌ها مبلغی را به عنوان کارمزد از شما دریافت می‌کنند.

راه‌های دیگری نیز برای حواله وجه به ارمنستان وجود دارد که در این مطلب به صورت کامل به آن پرداختیم. در صورتی که این مطلب برای شما مفید واقع شد خوشحال می‌شویم که نظر خود و یا اگر سوال یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات برای ما درج نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا