خدمات اختصاصی

اجاره اپارتمان روزانه و ماهیانه در ارمنستان

کشور ارمنستان در چند سال اخیر به یکی از مقاصد تفریحی مردم ایران تبدیل شده است که از این حیث هر ساله ایرانی‌های بسیاری برای گشت و گذار وارد این کشور می‌شوند. بخش زیادی از این سفرها در نهایت منتهی به اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان می‌شوند.

ارمنستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و طبیعت بی‌نظیر و همچنین آب و هوای فوق‌العاده، هر ساله حجم بالایی از توریست‌های سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

کشور ارمنستان در زمینه گدشگری و جذب توریسم سرمایه گذاری زیادی انجام داده است و تقریبا به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کرده است.

ایروان که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می‌شود، یکی از شهرهای پربازدید و مورد علاقه گردشگران است که بیشترین حجم توریسم را به خود اختصاص داده است.

با توجه به این که ارمنستان هم با ایران مرز مشترک دارد، هرساله ایرانی‌های زیادی برای گشت و گذار به این کشور سفر می‌کنند.

در واقع هم مرز بودن ایران و ارمنستان، شرایط سفر به این کشور را به صورت زمینی فراهم کرده است و دیگر نیازی به سفر هوایی نمی‌باشد.

عوامل گوناگونی سبب شده است تا مردم ایران علاقه زیادی برای سفر به ارمنستان داشته باشند و صرفا بحث مراکز گردشگری در این زمینه مطرح نیست.

با توجه به این که می‌توان به صورت زمینی وارد کشور ارمنستان شد، به لحاظ اقتصادی می‌تواند برای سفر چند روزه بسیار مقرون به صرفه‌تر باشد.

در واقع مسافران به راحتی می‌توانند با خودرو شخصی خود به شهر ایروان ارمنستان سفر کرده و تجربه لذت بخشی را با خانواده خود داشته باشند.

مرز مشترک میان دو کشور ایران و ارمنستان، نوردوز نام دارد. اگر بخواهید از ایران وارد کشور ارمنستان شوید، باید از مرز نوردوز عبور کنید.

این مرز فاصله نزدیکی با استان آذربایجان شرقی دارد که اگر مبدا را شهر تهران در نظر بگیریم، ابتدا باید از تهران به تبریز و سپس از تبریز تا مرز نوردوز و در نهایت با گذر از این مرز به شهر ایروان سفر کرد.

تقریبا تمامی مسافرت‌های خارج از کشور به صورت هوایی انجام می‌شود و امکان سفر به شکل زمینی عملا امکان پذیر نیست. اما سفر به کشور ارمنستان برای ما ایرانی‌ها به صورت زمینی امکان پذیر است و همین امر باعث شده تا هرساله حجم انبوهی از مسافران به این کشور سفر کنند.

لازم به ذکر است که سفر به ارمنستان صرفا جنبه تفریحی ندارد بلکه برخی از افراد برای موضوعات کاری و تجارت به این کشور سفر می‌کنند.

حال اگر قصد مسافرت به ارمنستان را دارید، باید در وهله اول محل اقامت خود را مشخص نمایید. با توجه به این که مسافرت‌های تفریحی خارج از کشور به طور معمول چند روز به طول می‌انجامد، از این جهت باید مکان اقامت مسافران تعیین شود.

چنانچه قصد دارید با تورهای مسافرتی به ارمنستان سفر کنید، یقینا هتل‌های با امکانات بالا برایتان از قبل رزرو خواهد شد. اما ممکن است برخی افراد تمایل چندانی به داشتن اقامت در هتل را نداشته باشند و آپارتمان برای مدت معینی اجاره می‌کنند.

اجاره آپارتمان به صورت روزانه و ماهیانه در ارمنستان رویه معمول است و افرادی که تمایل به انجام چنین کاری دارند، باید از چند روز قبل سفر، آپارتمان مورد نظر خود را برای اجاره رزرو کنند.

نرخ اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف ارمنستان یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما معمولا نرخ اجاره منزل مسکونی در شهر ایروان به نسبت سایر شهرها گران قیمت‌تر است.

بنابراین قبل از آن که به ایروان و سایر شهرهای ارمنستان سفر کنید، ابتدا بهتر است محل اقامت خود را مشخص نموده تا هنگام ورود به این کشور برایتان مشکل خاصی پیش نیاید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان به صورت روزانه و ماهیانه و شرایط اجاره توضیحاتی را ارائه دهیم.

دکور داخلی آپارتمان

اجاره آپارتمان در ارمنستان

اغلب افراد بدون استفاده از تورهای مسافرتی و با اعضای خانواده یا خویشاوندان خود به کشور ارمنستان می‌روند و تمایل چندانی هم به رزرو هتل ندارند. در این صورت اقدام به اجاره آپارتمان می‌کنند.

اجاره آپارتمان در هر کشوری شرایط و مقررات خاص خود را دارد که معمولا در شهرهای توریستی، مسافران کمتر با محدودیت‌های حوزه اجاره مسکن مواجه می‌شوند.

اما در هر صورت اگر برای مدت مشخصی حتی یک روز قصد اجاره کردن آپارتمان در کشور ارمنستان را دارید، باید مقررات مربوطه مانند انعقاد قرارداد اجاره و غیره را انجام دهید.

در واقع فرآیند اجاره مسکن در ارمنستان تا حد زیادی به کشور ما شباهت دارد و از این حیث می‌تواند برای ایرانی‌ها دارای مزیت‌های فراوانی باشد.

این که بخواهید در کشور ارمنستان هتل رزرو کنید یا اقدام به اجاره کردن آپارنمان نمایید، همه این موارد به نظر و سلیقه شما بستگی دارد.

در واقع هرکدام از موارد فوق مزیت‌های خاص خود را برای مسافران دارد. برخی افراد برای سفر به ارمنستان اقدام به رزرو هتل می‌کنند اما برخی دیگر اقدامات لازم را جهت اجاره آپارتمان انجام می‌دهند.

امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه اجاره مسکن در خارج از کشور فعالیت می‌کنند که افراد متقاضی می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و انواع مختلف آپارتمان را با شرایط خاص اجاره کنند.

پر واضح است که برای اجاره آپارتمان در ارمنستان باید به شرکت‌های قابل اعتماد مراجعه کنید؛ زیرا در چند سال اخیر شرکت‌های سودجو برای رسیدن به اهداف خود اقدام به کلاهبرداری در زمینه اجاره و حتی خرید و فروش ملک در خارج از کشور کرده‌اند.

بنابراین برای اجاره خانه در ارمنستان ابتدا باید از قابل اعتماد بودن این مراکز مطلع شوید تا در این زمینه متحمل ضرر و زیان فراوان نشوید.

در واقع با فرا رسیدن ایام خاص مانند عید نوروز که تقاضا برای مسافرت‌های توریستی افزایش می‌یابد، بالطبع زمینه سوء استفاده اشخاص سودجو نیز فراهم می‌شود.

گفتنی است که با توجه به رونق گرفتن شرایط توریسم در ارمنستان، برخی از ایرانی‌ها در زمینه اجاره و خرید و فروش ملک در این کشور فعالیت می‌کنند و با اجاره آپارتمان در شهرهایی نظیر ایروان، درآمد زایی می‌کنند.

مزایای اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان

اجاره آپارتمان در ارمنستان یقینا دارای مزیت‌های فراوانی برای مسافران خواهد بود. برای این که به مدت چند روز و حتی چند ماه در ایروان اقامت داشته باشید، اجاره آپارتمان از لحاظ اقتصادی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

در واقع مزیت اصلی اجاره مسکن در ارمنستان، بحث قیمت مناسب آن است. برای مسافرانی که به صورت گروهی و با تعداد بالا به ایروان سفر می‌کنند، اجاره آپارتمان مقرون به صرفه‌تر است.

همچنین افرادی که قصد دارند برای مدت طولانی در کشور ارمنستان اقامت داشته باشند، اجاره آپارتمان می‌تواند ارزان قیمت‌تر باشد.

در واقع نرخ اجاره آپارتمان در مقایسه با هتل تقریبا نصف است و مسافران با هزینه‌های کمتری می‌توانند در شهر ایروان ارمنستان اقامت داشته باشند.

البته ناگفته نماند که هتل دارای امکانات به مراتب بیشتری از آپارتمان در کشور ارمنستان است و افراد به خدمات بهتری دسترسی دارند.

اما در هر صورت به لحاظ اقتصادی هرطور که محاسبه کنید، اجاره ملک در ارمنستان به نفع شما خواهد بود و با شرایط مناسب‌تری می‌توانید در این کشور اقامت داشت باشید.

با اجاره کردن آپارتمان در کشور ارمنستان، ملک مورد نظر تماما در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

آپارتمان‌های اجاره‌ای در ارمنستان از امکانات اولیه مناسبی برخوردار هستند که موقعیت مکانی آن‌ها معمولا در مرکز اصلی شهر قرار دارد.

با توجه به این که اغلب آپارتمان‌های اجاره‌ای در ارمنستان در مرکز شهر مستقر هستند، شرایط را برای مسافران به جهت گشت و گذار و حتی بازدید از مراکز خرید هموارتر می‌کند.

مجتمع آپارتمانی در ارمنستان

انواع آپارتمان‌های اجاره‌ای در ارمنستان

در کشور ارمنستان روزانه خانه‌های زیادی برای اقامت توریست‌های سراسر دنیا اجاره داده می‌شود که شرایط اجاره هریک از آپارتمان‌ها بایکدیگر متفاوت است.

اما اگر بخواهیم در مورد انواع آپارتمان‌های اجاره‌ای در ارمنستان بحث کنیم، می‌توان به دو نوع ساختمان‌های نوساز و کمونیستی تقسیم بندی کرد.

ساختمان‌های کمونیستی پیشینه تاریخی و چندین ساله دارند و به نوعی دولتی محسوب می‌شوند. در واقع آپارتمان‌هایی که برای اقامت افراد مختلف اجاره داده می‌شود، بخشی از آن‌ها تحت مالکیت دولت بوده و سایرین جزو بخش خصوصی محسوب می‌شود.

آپارتمان‌های اجاره‌ای کمونیستی در ارمنستان سبک قدیمی دارند و یقینا نرخ اجاره آن‌ها پایین‌تر می‌باشد. اما در کنار این گونه ساختمان‌ها، آپارتمان‌های نوساز و شیک برای اقامت گردشگران سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

آپارتمان‌های اجاره‌ای نوساز در ارمنستان بیشتر در شهر ایروان مستقر هستند و دلیل اصلی آن هم توریستی بودن این شهر است. انتخاب آپارتمان‌های قدیمی و نوساز برای اجاره به نظر افراد بستگی دارد.

اگر قیمت اجاره آپارتمان برایتان اهمیت چندانی ندارد، به شما توصیه می‌کنیم ساختمان‌های نوساز را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنید.

اما اگر در وهله اول بحث مسائل اقتصادی برای شما در اولویت قرار دارد و قصد دارید سفری مقرون به صرفه‌تری را تجربه کنید، می‌توانید آپارتمان‌های دولتی که سازه قدیمی‌تری دارند را اجاره کنید.

شرایط اجاره آپارتمان در ارمنستان به صورت روزانه و ماهیانه

همانطور که گفته شد، آپارتمان در کشور ارمنستان برای مدت زمان مشخصی اجاره داده می‌شود و در این زمینه محدودیت خاصی وجود ندارد.

افرادی که قصد سفر تفریحی چند روزه به ایروان را دارند، می‌توانند برای تعداد روزهای مشخصی اقدام به اجاره کردن آپارتمان کنند.

اما ممکن است برخی افراد تمایل داشته باشند که به صورت موقت برای چند ماه در کشور ارمنستان اقامت داشته باشند که در این صورت باید به صورت ماهانه آپارتمان مورد نظر خود را اجاره کنند.

در واقع بسیاری از ایرانی‌ها قصد دارند برای بررسی شرایط و موقعیت کاری در ارمنستان به صورت موقت در این کشور زندگی کنند که در نهایت به اجاره آپارتمان برای چندین ماه روی می‌آورند.

برای اجاره آپارتمان در ارمنستان باید یکسری فرآیند و مراحل قانونی را طی کنید. در صورتی که برای این امر به شرکت یا موسسه‌ای مراجعه می‌کنید، ابتدا باید قراردادی را منعقد کنید.

در وهله اول باید تاریخ اجاره آپارتمان و اتمام آن را اعلام کنید. در این صورت شرکت‌های اجاره دهنده موظف هستند که آپارتمان را در موعد مشخص شده به شما تحویل دهند. همچنین شما نیز این وظیفه را دارید تا در تاریخ سر رسید، ملک محل اقامت را تخلیه کنید.

البته اگر قصد تمدید اجاره آپارتمان را داشته باشید، می‌توانید این موضوع را به صاحب ملک یا مسئول مربوطه اعلام کنید که در این شرایط می‌توانید برای تعداد روزهای بیشتری در ارمنستان اقامت داشته باشید.

بنابراین اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان به صورت روزانه، ماهانه و حتی سالانه نیز انجام می‌شود که البته شرایط خاص خود را دارد.

برخی از آپارتمان‌های اجاره‌ای در ایروان قابلیت اجاره به صورت ساعتی نیز دارند که می‌توانید برای چند ساعت آپارتمان مدنظرتان را اجاره کنید.

قیمت اجاره آپارتمان در ارمنستان

به طور کلی، عوامل مختلفی تعیین‌کننده نرخ اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان هستند و نمی‌توان در این زمینه معیار ثابتی را در نظر گرفت.

نرخ اجاره آپارتمان در فصول مختلف سال متفاوت است که معمولا در ایام توریستی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. اما در مواقعی از سال که معمولا توریست کمتری به کشور ارمنستان سفر می‌کند، قیمت اجاره آپارتمان ارزان‌تر است.

همچنین با توجه به این که در کشور ارمنستان ساختمان‌های اجاره‌ای به دو نوع قدیمی و نوساز تقسیم بندی می‌شوند، نرخ اجاره کاملا متفاوت است.

اما قیمت اجاره آپارتمان‌های نوساز با توجه به این که امکانات بیشتری دارند، در مقایسه با آپارتمان قدیمی بیشتر است و گردشگران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

در واقع با توجه به شرایط توریستی، نرخ اجاره آپارتمان روند نوسانی دارد و در مواقعی قیمت اجاره بالا و در مواقع دیگر پایین می‌رود. طبیعتا زمانی که ورود توریست به ارمنستان رونق دارد، قیمت اجاره مسکن بالا است و در زمان‌های دیگر شرایط به این گونه نیست.

گفتنی است که مراکز اجاره‌دهنده در ایام خاص سال تخفیفات ویژه‌ای را برای اجاره آپارتمان در نظر می‌گیرند که افراد متقاضی می‌توانند با قیمت‌های مناسبی آپارتمان مورد نظر خود را اجاره کنند.

گفتنی است که موقعیت مکانی ملک در تعیین نرخ اجاره نیز موثر است. آپارتمان‌های نوساز اجاره‌ای که در مناطق خوش آب و هوا و به اصطلاح بالای شهر قرار دارند، طبیعتا نرخ اجاره بالاتری دارند.

همچنین آپارتمان‌هایی که در ایروان برای اجاره گذاشته شده‌اند، امکانات مختلفی دارند و بسته به نوع امکانات، نرخ اجاره بالاتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که مبنای اصلی نرخ اجاره آپارتمان در ارمنستان بر اساس تعداد اتاق تعیین می‌شود و قاعدتا هرچه تعداد اتاق در ساختمان بیشتر باشد، قیمت اجاره بالاتری نیز دارد.

آپارتمان‌هایی که از امکاناتی نظیر استخر خصوصی و غیره برخوردار هستند و همچنین متراژ بالاتری دارند، به مراتب از قیمت اجاره بالاتری نیز برخوردار هستند.

بنابراین اگر به دنبال اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان هستید، باید تمامی شرایط و موارد مزبور را مدنظر قرار دهید تا در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای مواجه نشوید.

پذیرایی آپارتمان

چند نکته مهم در مورد اجاره آپارتمان در ارمنستان

آگاهی از شرایط اجاره آپارتمان در ارمنستان برای افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند و همچنین افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به این که اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان شرایط خاص خود را دارد و همچنین اشخاص سودجود در این زمینه اقدامات مختلفی را برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهند، ذکر چند نکته در این زمینه ضروری است.

  • برای اجاره آپارتمان در کشور ارمنستان حتما به مراکز و موسسات قابل اعتماد مراجعه کنید؛ در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان فراوان خواهید شد.
  • در هنگام اجاره آپارتمان حتما به موقعیت مکانی ساختمان، نوساز یا قدیمی بودن و همچنین امکانات آن توجه داشته باشید.
  • در متن قرارداد اجاره آپارتمان حتما به مدت زمان اجاره (روزانه، ماهانه) اشاره کنید.
  • در متن قرارداد به تاریخ تحویل و تخلیه آپارتمان توجه کنید.
  • در ضمن قرارداد حتما به این موضوع اشاره کنید که اگر آپارتمان در موعد تعیین شده به شما تحویل داده نشد، طرف مقابل باید خسارات وارده بابت تاخیر در تحویل ملک بپردازد.
  • همچنین میزان مبلغ اجاره باید صراحتا در قرارداد ذکر گردد تا فردی که آپارتمان را برای اجاره به شما تحویل می‌دهد، نتواند در این زمینه سوء استفاده کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا