خدمات ارزی صرافی در ارمنستان

انتقال پول از ایران به ارمنستان | انتقال دلار و تومان

انتقال پول به خارج از کشور از جمله ارمنستان مسئله‌ایست که در این روزگار و با حجم زیاد مهاحرت افراد به کشورهای دیگر مسئله مهم و اساسی است.

البته پیشرفت تکنولوژی راه را برای ما آسان‌تر کرده است اما با این وجود بهتر است قبل از هر اقدامی با اصول انتقال پول از ایران به ارمنستان آشنا شویم.

آشنایی مختصر با  کشور ارمنستان

در مجموع می‌توان کشور ارمنستان را یک کشور کوهستانی دانست که معمولا آب و هوای بارانی و معتدل دارد. وسعت این کشور حدود ۲۹ هزار ۷۴۳ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون را در خود جای داده است.

یکی از نخستین کشورهایی که در قرن ۱۴ دین مسیحیت در آن رسمیت یافت ارمنستان است. به همین جهت قسمتی از فرهنگ و آداب و رسوم کشور ارمنستان از دین مسیحیت الگو برداری شده است.

هم اکنون دین رسمی کشور ارمنستان دین مسیحیت است به همین علت کلیساهای مختلفی در این کشور دیده می‌شود و می‌توان گفت کلیسا‌های این کشور به نوعی ریشه در اصالت و فرهنگ آن‌ها دارد.

زبان اصلی مردم ارمنستان ارمنی است و فرهنگ آن‌ها بیشتر مربوط به مردم بومی ارمنی می‌شود. زبان ارمنی به دو زیر شاخه ارمنی شرقی و ارمنی غربی تقسیم می‌گردد که فقط در برخی تلفظ‌های آن تفاوت‌هایی وجود دارد.

در نهایت زبان ارمنی شرقی به عنوان زبان رسمی کشور ارمنستان شناخته شده است و بعد از زبان ارمنی نیز زبان روسی زبان دوم این کشور محسوب می‌گردد.

طبیعتا سفر ایرانیان به ارمنستان یا زندگی در این کشور در شرایط مختلف نیاز به مراوده‌های مالی بین المللی مخصوصا از کشور ایران به ارمنستان یا بالعکس را برای مهاجران ایرانی در این کشور طلب می‌کند.

ما در سایت ایرانیان ارمنستان قصد داریم شیوه انتقال پول و بخشی از مراودات مالی از ایران به ارمنستان را مورد بررسی قرار دهیم.

انتقال پول آنلاین

انتقال پول از کشور ایران به ارمنستان

انتقال پول از ایران به کشور ارمنستان از جمله نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهاجرانی است که ساکن ارمنستان هستند و نیاز به ارسال کمک هزینه برای گذران امورات کاری، زندگی و تحصیلشان دارند.

در این شرایط این افراد از خانواده انتظار حواله پول از ایران به ارمنستان و انتقال وجه داشته و با توجه به محدودیت‌های بانکی در ایران قاعدتا این مهم به صورت مستقیم امکان پذیر نخواهد بود.

واحد پول کشور ارمنستان، درام است که متقاضیان با دادن وجه ریالی خود به همراه مشخصات هویتی صاحب حساب به صرافی و یا شرکت‌های معتبر داخل ایران، از خدمات بانکی تبدیل ارز به درام ارمنستان و یا دلار در کشور مقصد، بهره‌مند خواهند شد.

سایت ایرانیان ارمنستان راهکارهای مفید و کاربردی را برای انتقال پول از ایران به کشور ارمنستان خدمتتان معرفی می‌نماید و متقاضیان را در حیطه خدمات ارزی، انتقال ارز و ارسال حواله حمایت و راهنمایی می‌نماید.

در ادامه به توضیح انواع سرویس‌های انتقال پول از ایران به ارمنستان خواهیم پرداخت.

قیمت درام در جمهوری ارمنستان

طبیعتا جهت تهیه مایحتاج روزانه در کشور ارمنستان، توصیه می‌گردد از درام استفاده شود. اما انتقال پول از ایران به کشور ارمنستان با تبدیل ارز به یورو و یا دلار نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

معمولا برای پرداخت شهریه‌های دانشگاهی و مبادلات مالی از دلار و یا یورو استفاده می‌شود. هرچند در برخی ارگان‌ها واحد پول درام را نیز قبول می‌کنند.

متقاضیان قادر خواهند بود با ارائه مشخصات صاحب حساب به صرافی مربوطه، ارز مورد نظر خود را انتخاب نموده و پس از کسر کارمزد برای تبدیل ارز، نسبت به انتقال وجه مورد نظر از ایران به ارمنستان اقدام نمایند.

انتقال پول از طریق شعبات وسترن یونیون از مبداء ایران به ارمنستان

شعبات وسترن یونیون در راستای ارائه خدمات ارزی در سراسر جهان فعالیتی موثر و پویا دارند. شعبات وسترن یونیون دارای بیش از پانصد هزار نمایندگی در دویست کشور دنیا هستند.

هدف از عملکرد شعبات وسترن یونیون ارسال حواله، انتقال ارز و خدمات مرتبط با نقل و انتقالات ارزی است. از آن جایی که شرکت وسترن یونیون یک شرکت تماما آمریکایی است، در کشور ایران هیچ نمایندگی ندارد و در حقیقت کشور ایران فاقد شعبات وسترن یونیون است.

بنابراین متقاضیان برای انتقال پول از ایران به ارمنستان باید با مراجعه به موسسات معتبر و صرافی‌های داخلی اقدام به انتقال ارز کنند.

از مهمترین ویژگی‌های ارسال حواله و انتقال وجه از طریق شعبات وسترن یونیون این است که نیاز به حساب بانکی در کشور مقصد نبوده و به راحتی فرد گیرنده قادر است با ارائه پاسپورت و گذرنامه خود، وجه درخواستی را دریافت و تحویل بگیرد.

در بسیاری از موارد، این طریق برای افرادی که فاقد حساب بانکی هستند، مناسب خواهد بود. ارسال سریع حوالجات ارزی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شعبات وسترن یونیون می‌باشد.

جهت انتقال وجه و هرگونه مبادلات ارزی از طریق شعبات وسترن یونیون در کشور ارمنستان و شهر ایروان، می‌بایست با شرکت‌ها و صرافی‌های مربوطه داخلی هماهنگی کرده و اقدام به ارسال حواله و مبادلات ارزی نمایید

انتقال پول با سوئیفت

حواله پول از طریق سیستم بانکی سوییفت از مبداء ایران به ارمنستان

سیستم بین بانکی سوئیفت، روش خوب دیگری است که می‌توان از طریق آن اقدام به ارسال یا حواله پول از ایران به ارمنستان کرد. لازم به ذکر است که شخص گیرنده باید دارای حساب بانکی برای دریافت وجه انتقالی باشد.

متقاضیان قادر خواهند بود با مراجعه به موسسات معتبر و صرافی‌ها وجه خود را به ریال به آنها پرداخت نموده و با توجه به کسر کارمزد، تقاضا نمایند تا وجه دلار و یا یورو یا وجه درام، در حساب سوئیفت شخص گیرنده واریز گردد.

لازم به ذکر است که سیستم بین بانکی سوئیفت به علت رعایت قوانین بانکی و استانداردهای لازم، از جمله شایع‌ترین و مطمئن‌ترین سرویس‌های کاربردی برای حواله و انتقال وجوه ارزی به سراسر دنیا می‌باشد.

حتی شیوه انتقال ارز از ارمنستان به ایران نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد و متقاضی می‌تواند در ارمنستان وجه درام خود را به حساب بانکی سوئیفت صرافی واریز نموده و در داخل ایران وجه مورد نظر به صورت ریال با کسر کارمزد معین به دست متقاضی خواهد رسید.

همانگونه که ذکر شد سیستم بانکی سوئیفت از امن‌ترین شیوه‌های انتقال وجه و ارسال حواله به ارمنستان و یا به سایر کشورهای جهان است. ارسال حواله به ارمنستان از طریق سیستم سوئیفت در کوتاه‌ترین مدت زمان انجام خواهد شد.

ایرانیان مقیم در ارمنستان نیز به آسانی قادر خواهند بود اقدام به افتتاح حساب بانکی سوئیفت در ارمنستان و شهر ایروان نمایند.

از سوی دیگر افتتاح حساب بانکی و صدور عابر بانک برای متقاضی حدود یک هفته به طول خواهد انجامید که برخی از افراد جهت دریافت ارز نمی‌توانند تا پایان مدت معین در کشور ارمنستان حضور داشته باشند، در نتیجه شرکت‌های داخل کشور، از سوی وکلای خود جهت دریافت کارت عابر و مابقی امورات بانکی متقاضی، اقدام می‌نمایند.

روند دریافت وکالت از متقاضی نیز داخل کشور صورت پذیرفته و یا از طریق شعبات شرکت جهت عهده‌دار شدن امورات بانکی در ارمنستان اعمال می‌شود.

انتقال پول از طریق سیستم الکترونیکی پی پال و مانی گرام از مبداء ایران به کشور ارمنستان

حواله از ایران به ارمنستان از طریق سیستم‌های الکترونیکی پرداخت آنلاین مانی گرام و یا پی پال، از روش‌های دیگری است که شما می‌توانید برای پرداختی‌های ارزی انتخاب نمایید.

در حقیقت استفاده از سیستم پی پال این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آسانی بتوانند از شرایط پرداختی‌های آنلاین نسبت به انتقال ارز جهت شرکت در سمینارها- کنفرانس‌ها، ثبت‌نام در آزمون‌ها، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و بهره‌مندی از سایت‌های خدماتی برخوردار گردند

قابلیت متنوعی که سیستم پی پال می‌تواند در اختیار کاربران خود قرار دهد، این است که کاربران قادرند با توجه به دارا بودن اکانت کاربری، گردش مالی و یا حساب خود را به راحتی بررسی کنند.

عملکرد سیستم الکترونیکی مانی گرام نیز مثل پی پال بوده و همانند یک کمک هزینه الکترونیکی به‌ شمار می‌رود. ازجمله ویژگی‌های مانی گرام این است که در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن، حواله از ایران به ارمنستان ارسال شده و به دست شخص گیرنده خواهد رسید و خللی در نحوه انتقال آن بوجود نخواهد آمد.

نحوه کار با مانی گرام به این شکل است که متقاضی باید نام و مشخصات شخص گیرنده‌ ارز را به همراه وجه مورد نظر به اطلاع موسسه‌ خدمات ارزی برساند.

لازم به توضیح است که وجه پرداختی در موسسات خدمات ارزی از طرف شما به ریال اخذ خواهد شد و با توجه به کسر کارمزد معین، ارز مذکور به صورت درام ارمنستان، یا دلار و یا یورو به کشور مقصد، به دست گیرنده در بستری مطمئن و امن ارسال خواهد شد.

مدت زمان ارسال حواله  از ایران به ارمنستان از طریق سیستم الکترونیکی مانی گرام، معمولا بین یک الی سه روز کاری به طول خواهد انجامید.

لازم به ذکر است که در هنگام ارائه وجه، رمز و یا کُد به اسم شخص گیرنده در سیستم ثبت می‌گردد که فرد گیرنده‌ ساکن در کشور ارمنستان با ارائه رمز خود قادر خواهد بود مبلغ درخواستی را از شعب و یا نمایندگی‌های مانی گرام دریافت کند.

از طرف دیگر کارکرد مانی گرام تا حدودی شبیه به عملکرد شعبات وسترن یونیون است با این تفاوت که در شهرها دارای نمایندگی‌های کمتری هستند.

با دو سرویس فوق امکان اینکه تا سقف ده هزار دلار آمریکا بتوان جابجا نمود وجود خواهد داشت و از دیگر قابلیت‌های آن بررسی تراکنش‌های مالی و صورت حساب به صورت آنلاین است.

سایت ایرانیان ارمنستان، متقاضیان را در راستای اهداف مبادلات ارزی اعم از ارسال حواله و انتقال پول از ایران به ارمنستان و موارد پیرامون آن، آگاه ساخته و راهکارهای دقیق و کاربردی را پیش روی آنان قرار خواهد داد.

از دیگر سرویس‌های حواله  از ایران به ارمنستان، استفاده از مراکز اسکریل است که معمولا جهت نقدینگی درآمدهای ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چگونگی فرآیند انتقال وجوه ارزی و بهره‌مندی از همه سرویس‌های فوق، تماما به عهده صرافی و شرکت‌های معتبر مربوطه است.

انتقال پول خارجی

شرایط انتقال پول از ایران به ارمنستان

با عنایت به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که بر بانکداری ایران به صورت همه جانبه وارد شده است، انتقال ارز، مبادلات تجاری و ارسال حواله به طور کلی به چهار روش صورت می‌پذیرد که عبارتند از: چک ارزی، تراول چک، حواله ارزی و سیستم بانکی سوئیفت ازجمله مناسب‌ترین و برترین روش‌های انتقال ارز است.

برای ارسال حواله ارزی با شرایط و روش‌های ذکر شده از مبدا ایران به ارمنستان معمولا هیچ محدودیتی وجود ندارد و امکان واریز وجه ارزی به تمام بانک‌ها و صرافی های ارمنستان در حال حاضر مهیا و فراهم است.

همانگونه که ذکر شد ارسال حواله به حساب‌های شخصی،‌ حساب دانشگاه و حساب شرکتها نیز فراهم است و هیچ محدودیتی نیز در این زمینه وجود نخواهد داشت.

برای ارسال حواله اطلاعاتی از قبیل شماره حساب بانکی، نام بانک، نام صاحب حساب و مبلغ حواله مورد نیاز می‌باشد.

برای ارسال‌ حواله‌های دانشجویی به بانک‌های ارمنستان باید تمامی اطلاعات دانشگاه از جمله مشخصات حساب بانکی دانشگاه، مشخصات بانکی شخص دانشجو به همراه  شماره‌ دانشجویی مورد نیاز خواهد بود.

حواله به حساب شخص یا شرکت نیز به راحتی قابل انجام است. برای ارسال این نوع حواله اگر اطلاعاتی که از مشتریان درخواست می‌شود به درستی ارائه گردد حواله در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال می‌گردد.

اگر شما نیز به عنوان یک تاجر یا شخص عادی اطلاعات یا تجربه سودمندی از شرایط انتقال پول به کشور ارمنستان دارید، پیشنهاد می‌کنیم، این تجربه‌ها یا نظرات را با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا