خدمات ارزی صرافی در ارمنستان

انتقال پول از ایران به ارمنستان | دلار درام ارمنستان

ارمنستان جز همسایه قدیمی ایران به شمار می‌رود که روابط تجاری و اقتصادی بسیار نزدیکی بین این دو کشور وجود دارد. بین کشور ایران و ارمنستان مرز مشترکی وجود دارد که تحت عنوان نوردوز شناخته می‌شود.

نوردوز در واقع مرز مشترک میان کشور ارمنستان و ایران است که به راحتی می‌توان از راه زمینی نیز به این کشور سفر کرد. در حال حاضر سفر بین دو قاره عملا از راه زمینی امکان پذیر نیست اما از راه زمینی نیز می‌توان از ایران وارد کشور ارمنستان شد.

همین موضوع سبب شده است تا هر ساله ایرانی‌های زیادی به این کشور سفر کنند و با قاطعیت می‌توان گفت که شهر ایروان ارمنستان به مقصد اصلی سفرهای تفریحی مردم ایران تبدیل شده است.

البته که ارمنستان جز کشورهای شناخته شده در زمینه توریسم محسوب می‌شود و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران سراسر دنیا است.

با توجه به آمارهای منتشر شده، ایرانی‌های بسیاری در کشور ارمنستان سکونت دارند و با اهداف مختلفی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

برخی افراد ممکن است به جهت اقتضای شغل خود به دفعات زیاد به کشور ارمنستان سفر می‌کنند اما سایر افراد برای اهداف تحصیل در ارمنستان سکونت دارند.

در هر صورت ایرانی‌هایی که در کشور ارمنستان اقامت دارند، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی آن‌ها انتقال پول از ایران است. در واقع انتقال پول از ایران به ارمنستان به یکی از اصلی‌ترین معضلات مهاجران ساکن این کشور تبدیل شده است.

افراد ایرانی که ساکن ارمنستان هستند، برای گذران امور زندگی و تامین مخارج تحصیلی خود نیازمند این موضوع هستند که از داخل کشور برایشان پول انتقال داده شود که اصولا این گونه فرآیند مستلزم پروسه قانونی مشخصی است.

خانواده‌هایی که فرزندانشان در خارج از کشور اقامت دارند، ممکن است قصد داشته باشند که برایشان از داخل کشور پول انتقال دهند که می‌بایست مراحل مختلفی را برای این امر انجام دهند.

به طور کلی مبادله پول بین دو کشور کار چندان پیچیده‌ای به شمار نمی‌رود اما باید فرآیند و مراحل قانونی در این زمینه طی شود.

در صورتی که مراحل قانونی برای انتقال پول بین دو کشور انجام نشود، یقینا انتقال‌دهنده با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد و چه بسا رفتار وی جنبه جرم پیدا کند.

گاهی اوقات مبالغ پول برای انتقال به خارج از کشور بسیار بالا است که نهادهای مربوطه باید در این زمینه نظارت‌های کافی را انجام دهند.

در حوزه انتقال پول به خارج از کشور همواره شاهد سوء استفاده‌های بسیاری بوده‌ایم و افراد سودجو برای رسیدن به اهداف خود قصد مبادله و خروج ارز از کشور را دارند که یقینا تحت پیگرد مراجع قانونی قرار می‌گیرند.

گفتنی است که انتقال پول از ایران به خارج از کشور با محدودیت‌های مختلفی همراه است و افرادی که تمایل دارند به کشور ارمنستان پول انتقال دهند، به صورت مستقیم نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

افرادی که برای تحصیل به کشور ارمنستان رفته‌اند، یقینا باید برای تامین مخارج خود از ارزهای مختلفی استفاده کنند. واحد پول کشور ارمنستان درام است که یقینا برای ایرانی‌های ساکن این کشور در اختیار داشتن درام بسیار ضروری است.

همچنین ممکن است دانشگاه‌های کشور ارمنستان برای دانشجویان غیر بومی تقاضای دریافت رایج‌ترین ارز دنیا یعنی دلار را داشته باشند که در این صورت دانشجویان ایرانی باید برای تامین مخارج تحصیلی خود دلار بپردازد.

در واقع می‌توان گفت که برای ایرانی‌های ساکن ارمنستان، دو ارز درام و دلار بیشتر کارایی دارد که با در نظر گرفتن شرایط خاص می‌توان از ایران انتقال پول را انجام داد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد نحوه انتقال پول از ایران به ارمنستان و سایر موضوعات مرتبط توضیحاتی را ارائه کنیم.

خرید دلار

شرایط حواله پول از ایران به ارمنستان

انتقال پول به خارج از کشور تحت عنوان حواله انجام می‌شود که به طور تعداد قابل توجهی از صرافی‌های داخل ایران این امر را انجام می‌دهند.

گفتنی است که تمامی صرافی‌های موجود در کشور مجوز فعالیت در حوزه حواله یا انتقال پول به خارج از کشور را ندارند و صرفا تعداد مشخصی در این زمینه فعالیت دارند.

افراد ایرانی ساکن در کشور ارمنستان به احتمال فراوان با این موضوع مواجه شده‌اند که از ایران به ارمنستان قصد انتقال پول را داشته باشند.

ممکن است فردی در ارمنستان مشغول تحصیل باشد و از طرف خانواده خود انتظار حواله پول را دارد. در این شرایط امکان انتقال مستقیم پول وجود ندارد. طبیعتا محدودیت‌های بانکی در انتظار اشخاص انتقال دهنده خواهد بود.

با توجه به این که این امکان وجود دارد که بحث مسائل جرائم مالی مانند پولشویی در ارتباط با انتقال پول بین دو یا چند کشور ممکن است مطرح شود، از این حیث حساسیت و محدودیت‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

قاعدتا محدودیت‌های بانکی برای جلوگیری از وقوع تخلف و جرم انجام می‌شود و نبود اینگونه نظارت‌ها می‌تواند در نهایت به ضرر جامعه تمام شود.

گفتنی است که وجود محدودیت‌هایی در حوزه حواله پول صرفا در کشور ما وجود ندارد و تقریبا در تمام دنیا چنین رویه‌ای وجود دارد.

با توجه به این که واحد پول کشور ارمنستان درام است، به افرادی که در این کشور سکونت دارند برای تامین مخارج روزانه خود پیشنهاد می‌شود که از درام استفاده کنند.

در هر کشوری که اقامت داشته باشید، برای تامین مایهتاج و تامین هرگونه مخارج زندگی، واحد پول همان کشور می‌تواند به نفع شما باشد و تبدیل آن به ارز دیگر طبیعتا هزینه‌های هنگفتی را برایتان به وجود خواهد آورد.

بنابراین استفاده از درام برای تامین مخارج زندگی خود در ارمنستان می‌تواند تا حد زیادی به نفع شما باشد. در هر صورت اگر قصد انتقال پول به کشور ارمنستان را دارید، باید ابتدا ارزهای مورد نظر خود را تهیه کنید.

اگر متقاضی واحد پول کشور ارمنستان(درام) هستید، باید به صرافی یا شرکت‌های معتبر داخل ایران مراجعه کنید و وجه ریالی را به درام تبدیل کنید.

همچنین اگر قصد دارید که ارزهایی نظیر دلار و یورو را به ارمنستان حواله کنید، باید در وهله اول فرآیند تبدیل ریال به ارز را انجام داده و در نهایت فرآیند قانونی انتقال پول را انجام دهید.

انتقال پول از ایران به ارمنستان با تبدیل ارز به دلار و یورو امکان پذیر است و می‌توانید به خارج از کشور ارز مورد نظر خود را انتقال دهید.

گفتنی است که اگر در کشور ارمنستان زندگی می‌کنید، ممکن است به ارزهایی نظیر دلار و یا یورو احتیاج پیدا کنید که در این صورت اگر به چنین ارزهایی دسترسی ندارید، باید از خانواده یا اقوام خود درخواست نمایید که از داخل ایران حواله ارزهای مورد نیازتان را انجام دهند.

به طور مثال ممکن است فردی در دانشگاه بین‌المللی ارمنستان در حال تحصیل باشد که معمولا تامین شهریه دانشگاه از طریق ارزهای رایج دنیا نظیر دلار یا یورو انجام می‌شود.

بنابراین متقاضیان می‌توانند با ارائه مشخصات صاحب حساب به صرافی، ارز مورد نظر خود را مشخص و با توجه به کسر کارمزد جهت تبدیل ارز به انتقال پول از ایران به ارمنستان اقدام نمایند.

بسیاری از افراد انتقال پول از داخل ایران به خارج از کشور را امری دشوار و غیر قابل انجام تصور می‌کنند اما باید به این نکته اشاره کرد که فرآیند حواله کاری چندان سخت به شمار نمی‌رود و صرفا با پروسه چند روزه انجام می‌شود.

در صورتی که فرآیند تبدیل ریال به ارز مورد نظر را انجام دادید، حال باید مراحل حواله پول به خارج از کشور را انجام دهید. چنانچه در زمینه حواله پول به خارج از کشور با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند، بهره مند شوید.

به طور کلی انتقال پول به کشور ارمنستان از ایران از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پرداخت از طریق وسترن یونیون

روش‌های انتقال پول از ایران به کشور ارمنستان

همانطور که گفته شد، روش‌های زیادی برای انتقال پول به کشور ارمنستان وجود دارد که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حواله پول از طریق شعبات وسترن یونیون

یکی از راه‌های انتقال پول از ایران به ارمنستان، شعبات وسترن یونیون است. اشخاصی که در صرافی کار می‌کنند یا به طور کلی در حوزه حواله پول تخصص دارند، با وسترن یونیون تا حد زیادی آشنایی کافی دارند.

وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی است که در سال 1851 میلادی تاسیس شد. این شرکت به صورت تخصصی در زمینه مبادلات پولی، انتقال وجه بین کشورها، پرداخت‌های تجاری و غیره فعالیت دارد.

اغلب مبادلات پولی دنیا از طریق وسترن یونیون که در بسیاری از کشورها نمایندگی دارد. گفتنی است که این شرکت در ایران فاقد نمایندگی است اما امکان مبادله پول از طریق آن وجود دارد.

وسترن یونیون با توجه به عملکر فوق العاده‌ای که از زمان تاسیس خود داشته است، جزو بهترین موسسات دنیا در زمینه انتقال وجه به شمار می‌رود.

این مجموعه امکانات و خدمات مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و مورد رضایت اغلب مردم دنیا است. زمانی که بحث انتقال پول مطرح می‌شود، استفاده از شعبات وسترن یونیون می‌تواند گزینه بسیار مناسبی در این زمینه باشد.

شرکت آمریکایی وسترن یونیون اهداف مختلفی را در زمینه فعالیت‌های تجاری دنبال می‌کند ولی هدف اصلی آن انتقال ارز، ارسال حواله و هرگونه خدمات مرتبط با انتقال پولی است.

با توجه به این که این شرکت فاقد نمایندگی در ایران است، در نتیجه متقاضیان جهت انتقال پول از ایران به ارمنستان با مراجعه به صرافی‌ها و موسسات معتبر اقدام به انتقال وجه می‌نمایند.

ارسال حواله از طریق شعبات وسترن یونیون مزیت‌های فراوانی دارد که اشخاص متقاضی می‌توانند در صورت عدم داشتن حساب اقدامات لازم را جهت انتقال پول انجام دهند.

در واقع انتقال پول از این روش بدون داشتن حساب بانکی امکان پذیر بوده و فرد گیرنده در خارج از کشور می‌تواند با ارائه پاسپورت و گذرنامه خود، ارز مورد نیاز خود را دریافت کند.

گفتنی است که انتقال پول به روش وسترن یونیون با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و ارز مورد نظر از کشور مبدا به مقصد به بهترین شکل ممکن انتقال داده می‌شود.

با توجه به این که انواع حواله بانکی و انتقال ارز توسط شعبات وسترن یونیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون داشتن حساب مربوطه انجام می‌شود، خود را در ردیف اول موسسات انتقال پول در دنیا قرار داده است.

انتقال درام یا ارزهایی نظیر دلار به کشور ارمنستان از طریق روش مزبور بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی انجام می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شخص گیرنده قرار می‌گیرد.

به طور معمول این روش برای افرادی که فاقد حساب بانکی بین‌المللی هستند بسیار مناسب است و فرآیند انتقال پول از ایران به کشور ارمنستان در بهترین حالت ممکن انجام می‌شود.

سیستم بانکی سوئیفت

حواله پول از طریق سیستم بانکی سوئیفت

روش دیگری که می‌توان انواع مختلف ارز نظیر درام و دلار را به کشور ارمنستان انتقال داد، استفاده از سیستم بانکی سوئیفت است.

در واقع حواله سوئیفت یکی از راهکارهای مناسب انتقال پول از ایران به ارمنستان است که البته نسبت به روش قبل با محدودیت‌هایی برای انتقال‌دهنده و گیرنده همراه است.

در این روش شخص گیرنده حتما باید دارای حساب بانکی باشد تا بتواند ارز انتقالی را دریافت نماید. در غیر این صورت اگر شخص گیرنده در کشور ارمنستان حساب بانکی سوئیفت نداشته باشد، امکان حواله پول از داخل ایران وجود ندارد.

بنابراین برای انتقال پول به کشور ارمنستان از طریق سیستم بانکی سوئیفت، ابتدا باید به صرافی و موسسات معتبر مراجعه کرد و وجه ریال را به ارز مورد نظر تبدیل کرد. سپس درام یا دلار با کسر کارمزد به حساب بانکی شخص گیرنده واریز خواهد شد.

سیستم بانکی سوئیفت جزو روش‌های متداول انتقال ارز و ارسال حواله در سراسر دنیا به شمار می‌رود که در این زمینه بسیار شناخته شده است.

لازم به ذکر است که انتقال پول از این روش کاملا قانونی و تحت نظارت ارگان‌های مربوطه انجام می‌شود و از این جهت که بسیار امن و مورد اعتماد است، می‌‍تواند گزینه مناسبی برای انتقال پول از ایران به کشور ارمنستان باشد.

هرچند که حواله ارز از طریق سیستم بانکی سوئیفت مراحل نسبتا طولانی‌تری را نسبت به روش وسترن یونیون دارد.

این روش انتقال پول از ایران به ارمنستان برای افرادی مناسب است که دارای حساب بانکی سوئیفت هستند و مراحل مبادلات ارز به بهترین شکل ممکن و بدون این که برای شخص انتقال دهنده یا گیرنده مشکل خاصی پیش بیاید، انجام می‌شود.

انتقال پول الکترونیکی

حواله پول از طریق سیستم‌های الکرونیکی

اگر قصد انتقال درام یا دلار به کشور ارمنستان را به روش آنلاین را دارید، سیستم‌های الکترونیکی نظیر پی پال و مانی گرام می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سیستم‌های پی پال و مانی گرام این امکان را به متقاضیان می‌دهد تا بتوانند به روش آنلاین و بدون مراجعه به صرافی، امور مرتبط با حواله ارز را انجام دهند.

سیستم‌های مزبور جزو روش‌های متداول انتقال ارز بین ایران و ارمنستان محسوب می‌شود که فرآیند آن به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

انتقال وجه از ایران به ارمنستان از طریق پی پال و مانی گرام در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و فرد گیرنده می‌تواند به صورت آنلاین مبلغ مورد نیاز خود را دریافت کند.

برای انتقال پول به این روش، فرد انتقال‌دهنده و گیرنده باید دارای حساب کاربری باشند تا بتوانند اقدامات لازم جهت حواله درام و دلار را انجام دهند.

برخلاف تصور برخی از افراد، حواله ارز از طریق سیستم‌های پرداخت آنلاین هیچگونه خللی را برای دو طرف به وجود نمی‌آورد و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، ارز مورد نیاز شخص گیرنده به حساب وی واریز خواهد شد.

در حالت کلی اگر قصد انتقال پول از ایران به ارمنستان را دارید، می‌توانید از هر کدام از روش‌های مزبور برای این امر اقدام کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا