خدمات ارزی صرافی در ارمنستان

خرید و فروش درام ارمنستان در ایروان

هنگامی که به یک کشور جدید با ارز رسمی متفاوت از ارز مورد استفاده در کشور خود سفر می‌کنید، قطعا به این موضوع فکر خواهید‌‌ کرد که چگونه باید نسبت به تبدیل ارز از کشور مبدا به ارز کشور مقصد اقدام‌ کرد.

درام واحد پول رسمی است که در سر تا سر ارمنستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین برای جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و حمل و نقل عمومی به درام پرداخت می‌کنید.

این راهنما حاوی تمام اطلاعات لازم در مورد درام است که هنگام برنامه ریزی برای بازدید از ارمنستان باید بدانید.

در ابتدا به بررسی تاریخچه و واحد رسمی ارمنستان که درام است خواهیم‌ پرداخت و سپس روش‌های خرید و فروش درام ارمنستان در ایروان و تبدیل ارز از کشور مبدا به درام در ایروان ارمنستان مطالبی بیان خواهیم‌ کرد.

تاریخچه مختصری از درام ارمنستان

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بانک مرکزی ارمنستان حق انحصاری انتشار پول ملی را به خود اختصاص‌ داد.

در آن زمان، تلاش‌های زیادی برای حفظ یک واحد پول رایج که روبل روسیه باشد، میان کشورهای مستقل مشترک المنافع انجام‌ شد. ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی‌‌ نبود و به منطقه روبل پیوست.

با این حال، خیلی زود مشخص‌ شد که داشتن یک واحد پولی مشترک در وضعیت ناپایدار اقتصادی و سیاسی کشورهای پس از فروپاشی شوروی بسیار دشوار است.

در سال 1993 هم منطقه روبل با اصلاحات پولی روسیه فرو پاشید و این کشورها مجبور به شروع تولید ارزهای ملی خود شدند.

ارمنستان یکی از آخرین کشورهایی بود که درام را در 22 نوامبر 1993 به مردم کشور خود معرفی‌ کرد. کلمه درام از واژه یونانی به انگلیسی و به معنی پول ترجمه شده‌ است.

گفتنی‌ است که اولین واحد پول درام به شکل سکه نقره بین سال‌های 1199 تا 1375 در کشور مورد استفاده قرار گرفت.

پول خرد ارمنی

وضعیت درام ارمنستان در شرایط فعلی

ارمنستان از زمان استقلال خود توانسته‌ است تورم را کاهش‌ دهد و اکثر شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را خصوصی‌ کند و ارز را در جایی که یک دلار معادل 483 درام است، تثبیت‌ کند.

با این حال، با وجود رشد اقتصادی زیاد، نرخ بیکاری همچنان بالاست. در طول بحران اقتصادی جهانی، ارزش درام به دلیل ترس از تورم و نگرانی در مورد جداسازی واردکنندگان قدرتمند نوشیدنی، روغن، آرد و شکر به طور مصنوعی بالا نگه داشته‌ شد.

نماد درام ارمنستان چیست؟

درام مانند دلار نماد خاص خود را دارد. برای دلار از شکل s استفاده می‌کنند که دو خط روی آن کشیده شده‌ است.

درام مانند تمامی واحدهای مالی دارای نماد خاصی است و نماد درام  (֏) یا AMD است. پس اگر این شکل را در کنار یک فیگور در رستوران‌های ارمنستان دیدید تعجب‌ نکنید.

درام ارمنستان شامل چه اسکناس‌هایی می‌شود؟

  • اسکناس هزار درامی به رنگ سبز
  • اسکناس پنج هزار درامی به رنگ زرد
  • اسکناس ده هزار درامی به رنگ ارغوانی
  • اسکناس 20000 درامی به رنگ نارنجی
  • اسکناس پنجاه هزار درامی به رنگ قهوه ای
  • اسکناس صد هزار درامی به رنگ آبی

ارزش درام در برابر دلار آمریکا چقدراست؟

درام در برابر دلار ارزش چندانی‌ ندارد. امروز هر دلار آمریکا تقریبا معادل 506.46 درام است. البته این نرخ همیشه ثابت نخواهد‌ ماند و با تغییرات متفاوتی در نوسان خواهد بود.

توریست ها توجه داشته‌ باشند که برای عزیمت به هر نقطه از ارمنستان بهتر است دلار همراه خود داشته‌ باشند و سپس در صرافی‌ها دلار را به درام تبدیل‌ کنند.

پس برای تبدیل ارز، می‌توانید به صرافی‌ها مراجعه‌ کنید. از ایروان دیدن‌ کنید و از سفر خود لذت‌ ببرید. همچنین برخی از هتل‌های ایروان به خصوص هتل‌های 5 ستاره برای راحتی گردشگران دارای صرافی هستند.

وضعیت پول نقد در مقابل کارت اعتباری در ارمنستان چگونه‌ است؟

ارمنستان یکی از معدود کشورهای جهان است که هنوز شهورندان آن بیشتر با استفاده از پول نقد کار می‌کنند.

بنابراین، مطمئن باشید که همیشه در این کشور پول نقد همراه خود داشته‌ باشید. البته رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های زیادی در ایروان وجود دارد که می‌توانید کارت اعتباری خود را بدون هیچ مشکلی ارائه‌ دهید.

همچنین کیف پول‌های الکترونیکی وجود دارد که به مشتریان امکان پرداخت از این طریق را می‌دهد.

با این حال، اگر قصد دارید از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده کنید یا به اکثر فروشگاه‌های خارج از مراکز خرید معروف در ارمنستان و مخصوصا ایروان بروید، بهتر است پول نقد همراه خود داشته‌ باشید زیرا بسیاری از مکان‌ها ابزاری برای پذیرش کارت‌های اعتباری ندارند.

۱۰۰ هزار درام

نکاتی جهت استفاده و تبدیل درام در ارمنستان

از آن جایی که درام ارمنستان واحد پول رسمی ارمنستان است، باید جهت دریافت خدمات فقط به درام پرداخت‌ کنید.

هیچ مشکلی برای مبادله پول به پول ملی در سراسر کشور وجود ندارد. مراکز تجاری بزرگ، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها کارت اعتباری می‌گیرند، اما پول نقد هم مطابق معمول قابل پذیرش است.

همچنین مطمئن‌ شوید که اسکناس‌های خود را تمیز و پاره نشده نگه‌ دارید. اگر اسکناس‌های با ارزش بیشتر در جایی پارگی کوچکی داشته‌ باشند، این احتمال وجود دارد که رد شوند.

بنابراین هنگام دریافت پول خرد مراقب‌ باشید و در صورت مشاهده پارگی یا ایراد از فروشنده بخواهید آن را تعویض کند.

نحوه خرید و فروش درام ارمنستان در ایروان چگونه‌ است؟

حال و پس از آشنایی کامل و مفصل با درام ارمنستان و وضعیت واحد پولی این کشور در مقابل دلار آمریکا، نوبت به بررسی این پرسش مهم می‌رسد که اساسا چگونه باید برای خرید‌ و فروش درام در شهر بزرگی همچون پایتخت ارمنستان اقدام‌ کرد تا مشکلی حین تبدیل ارز و عزیمت به این کشور رخ ندهد.

در پاسخ باید گفت که در حال حاضر 4 راه‌حل پیش‌ روی متقاضیان تبدیل ارز از کشور مبدا به درام ارمنستان وجود دارد که هریک به تفکیک عبارتنداز:

تبدیل ارز در صرافی فرودگاه

اولین و نخستین توصیه برای تبدیل واحد ارزی به درام ارمنستان در صورت سفر هوایی به ایروان استفاده از صرافی‌های فرودگاه‌های این کشور است.

این اقدام چند مزیت عمده به‌ دنبال دارد. اولین مورد به قابل اعتماد بودن این سبک از تبدیل ارز مربوط‌‌ بوده و دومین مورد نیز به معافیت از پرداخت مالیات مربوط می‌شود.

چرا که مطابق قوانین ارمنستان صرافی‌های فرودگاه‌های این کشور مشمول قوانین معافیت مالیاتی هستند.

مراجعه به نزدیکترین بانک محل اقامت

در صورتی که نتوان به صرافی‌های فرودگاه‌های ایروان دسترسی پیدا کرد، دومین گزینه‌ در دسترس مراجعه به بانک‌های ارمنستان به منظور تبدیل ارز است.

قطعا در این روش نیز ضریب امنیت بالا بوده و میزان کلاهبرداری تاحد امکان کاهش می‌یابد. به همین دلیل از نظر مسائل امنیتی و کلاهبرداری در درجه دوم بعد از صرافی‌های فرودگاه‌های این کشور قرار می‌گیرد.

انواع درام ارمنستان

مراجعه به صرافی سوپرمارکت‌های ساس و یرمان سیتی

هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای و بزرگی در ارمنستان همچون یرمان سیتی هم‌ اکنون مشغول فعالیت بوده و به خیل عظیمی از جمعیت این کشور و توریست‌هایی که ارمنستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهند.

از جمله این خدمات و سرویس‌ها می‌توان به بحث تبدیل ارز اشاره‌ کرد که همچنان همچون دو مورد قبل، ضریب امنیتی بالابوده و پیشنهاد می‌شود در صورت عدم دسترسی به صرافی‌های فرودگاه‌ها یا بانک‌ها به نزدیک‌ترین شعبه از صرافی‌های سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای همچون یرمان سیتی مراجعه‌ کرده و نسبت به تبدیل ارز اقدام‌ کنند.

استفاده از سایت‌های تبدیل ارز

هم‌اکنون بسیاری از سایت‌های تبدیل ارز به عنوان واسطه میان ایرانیان ساکن کشور و ایرانیان حاضر در ارمنستان اقدام می‌کنند.

در این حالت می‌توان با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب در کشور پرداخت ریالی خود را انجام‌ داد یا به حساب‌های بانکی صرافی‌های خارج از کشور که در ایروان فعالیت می‌کنند پرداخت را انجام‌ داده و با حضور در ارمنستان، معادل ریال واریزی درام این کشور را دریافت‌ کرد.

در حال حاضر صرافی‌های فراوانی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند و یکی از نقاط مثبت اساسی استفاده از این راه، دریافت لحظه‌ای ارزش درام ارمنستان و انجام به موقع تراکنش‌ها و خدمات مربوط به  تبدیل ارز است.

با توجه به اینکه کشور ارمنستان واحد پول ملی مشخص خود را دارد، باید حین سفر به این کشور درام همراه داشته‌ باشید یا در سریع‌‌ترین زمان ممکن نسبت به تبدیل ارز اقدام‌ کنید تا بتوانید از خدمات دریافتی در این کشور بهره‌ ببرید.

پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از صرافی‌های فرودگاه‌ها و بانک‌های نزدیک محل اقامت استفاده‌ کنید، چراکه ضریب امنیتی این روش‌ها بسیار بالا بوده و می‌توان با خیال راحت نسبت به تبدیل و انتقال ارز اقدام‌ کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا