مراکز تفریحی شبانه ارمنستان

معرفی ۵ دیسکو برتر در ایروان ارمنستان

تفریحات شبانه، بخش جذابی از سفر به کشور ارمنستان است. یکی از نکات بسیار خوب تفریحات شبانه در ایروان این است که بیشتر سالن‌ها، دیسکوها، بارها و کلوب‌های شبانه در مرکز شهر ایروان قرار دارند و شما در این سفر قادر خواهید بود به راحتی با کمک حمل و نقل عمومی در شهر ایروان خود را به این مراکز برسانید.

شهر زیبا و پرهیاهوی ایروان پایتخت کشور دیدنی ارمنستان و بزرگترین شهر این کشور است که با دارا بودن جاذبه‌های متنوع گردشگری فراوان، یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب در میان اغلب گردشگران دنیاست.

زمانی که آفتاب در شهر دیدنی ایروان به تعبیری زمین را می‌بوسد و به زمین می‌نشیند، خیابان های این شهر زیبا غرق در نور می‌گردد. نور پر رنگ و رنگارنگ چراغ های نئونی تمام شهر را به شکل زیبایی روشن می‌کند و بیشتر افراد محلی و گردشگران تفریحات شبانه خود را آغاز می‌نمایند.

معمولا نقاط مرکزی شهر ایروان یعنی حوالی میدان جمهوری این شهر محبوب ترین، پرطرفدارترین و شلوغ ترین قسمت شهر برای شبگردی و خوشگذرانی است که باید گفت شبیه به یک کافه پر هیجان و پرجنب و جوش است که افراد بومی و گردشگران برای سپری نمودن لحظاتی شاد و به یاد ماندنی و البته صرف نوشیدنی‌های متنوع به آن جا مراجعه می کنند.

شایان ذکر است که زندگی شبانه در شهر ایروان در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت نموده و به سطح جدیدی رسیده است و کلاب‌های شبانه مجهز، دیسکوهای هیجان انگیز و بارهای متعدد با استانداردهای اروپایی در آن تاسیس شده است. زندگی شبانه ایروان بسیار لذت بخش است.

از رستوران‌های بسیار شیک گرفته تا بارها و کلاب های شبانه، کافه های هنری دنج، همه و همه تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای تمام گردشگران ایجاد می کنند. در ادامه با تفریحات شبانه شهر زیبا و دوست داشتنی ایروان البته در 5 دیسکوی معروف ایروان آشنا خواهیم شد. با ما باشید

رقص در دیسکو

دیسکوها و تفاوت آن با کلاب‌ها

دیسکو بر خلاف تصور عموم گونه‌ای از موسیقی برای رقص است که از باشگاه‌های و کلاب‌های شبانه دهه ۷۰ آمریکا نشات گرفته است.

امروزه عرفا دیسکو به کلاب‌های شبانه‌ای اطلاق می‌گردد که در واقع محلی است برای شادی و رقص، مشاهده برنامه های سرگرم کننده، نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از موسیقی زنده که از غروب آفتاب فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا حوالی صبح درب‌های آن به روی هواداران و مراجعه کنندگان باز است.

یک دیسکو یا کلوپ شبانه معمولا دارای یک بار مجهز برای صرف مشروبات الکلی است. همچنین یک جایگاه یا استیج بزرگ برای رقصیدن و شادی مهمانان و مراجعه کنندگان دارد. دیسکوها از  اتاق ها و قسمت VIP و یک جایگاه ویژه برای دی جی یا خواننده نیز تشکیل شده‌اند.

البته بد نیست بدانید که یک دیسکو با کلوپ شبانه هیچ تفاوتی شکلی ندارد! همانگونه که ذکر شد دیسکو در واقع یک سبک موسیقی همراه با رقص است که از دهه 70 میلادی در آمریکا رواج یافت.

از آن جایی که این نوع سبک موسیقی همراه با رقص و پایکوبی در باشگاه‌های شبانه مورد استفاده قرار می‌گرفت، رفته رفته واژه دیسکو در میان مراجعه کنندگان و عموم مردم رواج پیدا کرد.

به این صورت که بسیاری از افراد هنگام مراجعه به کلاب‌ها و کلوپ‌های شبانه از واژه دیسکو استفاده می کنند. این در حالی است که هیچ تفاوتی بین یک کلوپ شبانه و دیسکو نباید قائل شد.

تفاوت بارها با دیسکوها

حال که متوجه شدید دیسکو با کلوپ شبانه هیچ تفاوتی ندارد، شاید سوال مهم بعدی شما این باشد که تفاوت بین یک بار با یک دیسکو چیست و ویژگی های اساسی یک باشگاه شبانه در چیست؟

دیسکوها یا کلوپ‌های شبانه عموما محیطی رسمی‌تر دارند، در صورتی که بارها محیطی سنتی‌تر و کوچک‌تر هستند.

شما باید هنگام ورود به یک کلاب شبانه یا دیسکو، از پوشش و لباس خاصی طبق قوانین کلوپ، تبعیت نمایید، در صورتی که برای ورود به یک بار در نوع پوشش و لباس هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد.

دیسکوها و کلوپ‌های شبانه عموما دارای اتاق های VIP و یا سالن‌های خاص هستند، اما در بارها معمولا همچین امکانی وجود ندارد و همه چیز جنبه عمومی‌تری به خود می‌گیرد.

در دیسکوها و کلوپ‌های شبانه حتما مشروبات الکلی به حد کافی و البته معمول پیدا می‌شود، در صورتی که در یک بار انواع مشروبات الکلی با تنوع بالا برای مراجعه کنندگان وجود دارند و هر مقدار که بخواهند و هزینه آن‌ را پرداخت کنند می‌توانند میل نمایند.

در دیسکوهای شبانه حتما رقص و برنامه موسیقی زنده وجود دارد، در حالی که بارها معمولا دارای استیج جداگانه یا موسیقی زنده برای رقصیدن ندارند.

در مجموع چنانچه به دنبال محلی برای شادی و رقص و آواز هستید، دیسکوها و کلوپ‌های شبانه بهترین گزینه در کشور ارمنستان برای شما است. اما اگر چنانچه قصد دارید شبی را با یک موسیقی سنتی و در آرامش کامل و بدون هیاهو پشت سر بگذارید، ما به شما رفتن به یک بار را توصیه خواهیم کرد.

مشروب در دیسکو

اطلاعات کلی در خصوص دیسکوهای شهر ایروان

  • مبلغی که معمولا برای ورودی دیسکو در نظر گرفته شده است 5000 درام (10 دلار ) است. این مبلغ معمولا برای همه دیسکو های ایرانی در ایروان در نظر گرفته شده و همه یک قیمت واحد دارند.
  • ساعت کار دیسکو معمولا از ساعت 11 شب شروع شده و تا 4 بامداد ادامه دارد.
  • بعد از پرداخت مبلغ شما قادر خواهید بود داخل دیسکو یا کلاب شوید و از ساعت 11 الی 4 بامداد مجاز هستید در آن جا بمانید. روی دست هر شخص مهری زده خواهد شد که شما بتوانید در بازه زمانی که در آن جا حضور دارید هر زمان که خواستید به داخل و خارج دیسکو تردد کنید. البته همانگونه که گفته شد برخی از دیسکوهای معروف شهر به اسکن چهره مجهز شده‌اند.
  • در تمام کلاب‌ها، دیسکوها و بارهای ارمنستان مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشید.
  • شما در داخل دیسکو نمی‌توانید نوشیدنی همراه خود ببرید. اما به هر میزانمی‌توانید نوشیدنی خریداری نمایید. البته اجباری هم نیست می‌توانید خریدی هم انجام ندهید. بهتر است از تهیه نوشیدنی در دیسکو خودداری کنید، زیرا نوشیدنی‌ها به قیمت بالایی به فروش می‌رسند. معمولا حدود 2 الی 4 برابر گرانتر از سوپر مارکت های موجود در سطح شهر ایروان. در بسیاری از دیسکوها قلیان هم موجود است اما باز تاکید می‌کنم که مراقب هزینه‌ها باشید. شایان ذکر است که برخی از دیسکوهای ایروان لژ خانوادگی هم دارند.
  • در برخی از دیسکوها رقصنده‌های خاص وجود دارند. مثلا در دیسکوی ایرانی منوتو، رقصنده‌های عربی حضور دارد البته نه هر شب. دادن انعام به رقصنده‌ها معمولا مرسوم و رایج است. صحبت با رقصنده‌ها یا درخواست از او برای همنشینی با شما، شاید برای شما هزینه‌های سنگینی به همراه داشته باشد.
  • سعی کنید از تاکسی‌هایی که جلوی درب دیسکو به دنبال مسافر هستند، استفاده نکنید زیرا کرایه هنگفتی از شما طلب خواهند کرد.

دیسکوهای معروف کشور ارمنستان

در شهر ایروان کلوپ‌ها‌ و دیسکوهای معروفی وجود دارد که هر شب پذیرای خیل زیادی از گردشگران هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با معروفترین دیسکوهای ارمنستان آشنا نماییم تا در سفر به کشور زیبا در انتخاب شما شریک باشیم.

دیسکوی پاپارازی در شهر دیدنی ایروان (Paparazzi Club)

کلاب یا دیسکوی پاپارازی یکی از بهترین و هیجان انگیزترین کلاب‌های شبانه شهر پرهیاهوی ایروان است.در صورتی که تمایل دارید شبی همراه با سرگرمی های فوق العاده و شلوغ به یاد ماندنی را در ایروان تجربه نمایید حتما بعد از نیمه شب از کلاب مهیج و شاد پاپارازی دیدن نمایید.

دی‌جی‌های محلی و معتبر بین المللی با اجراهای فوق العاده خود، شبی بی نظیر و خاطره انگیز را برایتان ایجاد می‌نمایند. هزینه ورودیه کلاب شاد و جذاب پاپارازی شهر ایروان برای آقایان 5000 درام و برای بانوان 2000 درام است.

البته لازم است که این مطلب را تعدادی از گردشگران ایرانی بدانند که دیسکوی شبانه پاپارازی شهر دیدنی ایروان دارای سیستم کنترل چهره می‌باشد، بنابراین حتما هزینه ورودی خود را پرداخت کنید.

آدرس دیسکوی پاپارازی: 3/2 Abovyan str., Yerevan, Armenia

دیسکو مزو جاز شهر دیدنی ایروان ( Mezzo Jazz Club)

اگر از طرفداران موسیقی جذاب و معروف جاز هستید و تمایل دارید در کلابی دنج‌تر و آرام تر و با سرو نوشیدنی مورد علاقه تان و با دل‌ سپردن به یک موسیقی زیبای جاز عصرتان را سپری نمایید، بی شک دیسکو مزو شهر زیبای ایروان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

لازم به ذکر است که برخی هنرمندان معروف و مشهور ارمنی در شب‌های خاصی در دیسکو شاد و جذاب مزو شهر زیبای ایروان اقدام به برگزاری کنسرت‌های جذاب می‌کنند که اگر شما کمی خوش شانس باشید قادر خواهید بود با آن‌ها ملاقات نمایید و از اجرای بی نظیر و فوق‌العاده آن‌ها حسابی لذت ببرید.

آدرس دیسکو مزو جاز: 1/3 28 Isahakyan Str, Yerevan, Armenia

مردم در دیسکو

دیسکو یا کلاب کامی شهر دیدنی ایروان (Kami Club)

دیسکوی پرهیاهوی و شادکامی یکی از مدرن ترین و لوکس‌ترین دیسکوهای شهر زیبای ایروان است که با نورپردازی منحصر به فرد خود و طراحی چشم نواز، طرفداران فراوانی در میان گردشگران این شهر دیدنی و مردم محلی ایروان دارد.

اگر در مجموع از خوردن غذا لذت می‌برید و یا طرفدار غذاهای معروف ایروان هستید و به قول معروف به شکم گردی علاقه دارید، رستوران دیسکوی جذاب و هیجان انگیز کامی ایروان جایی است که شما قادر خواهید بود در کنار لذت بردن از موسیقی بین‌المللی و محلی هر آن چه که دوست دارید سفارش دهید و لحظاتی خاطره انگیز را تجربه نمایید.

آدرس دیسکو کامی: 18 Abovyan Street, Yerevan, Armenia

دیسکو مالخاس جاز شهر دیدنی ایروان (Malkhas Jazz Club)

کلاب بی نظیر و بسیار شاد مالخاس مکانی فوق‌العاده و ایده‌آل برای طرفداران موسیقی جاز به حساب می‌آید. گردشگرانی که تمایل دارند شام خود را با نوشیدنی در فضایی دنج و آرام و با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌شان سرو کنند این مکان بسیار مورد پسندشان خواهد شد.

دیسکوی هیجان انگیز مالخاس همه روزه میزبان معروف ترین و بهترین هنرمندان سبک موسیقی جاز است که با اجرای فوق‌العاده و بی‌نظیرشان فضایی جادویی برای علاقمندان خود ایجاد خواهند کرد و لحظاتی فراموش نشدنی را به مهمانان خود هدیه می‌نمایند و رقص و شادی از خصایص این دیسکو معروف است.

لازم به ذکر است که کلاب فوق العاده و جذاب مالخاس طرفداران زیادی نیز در میان مردم محلی ایروان دارد و در آخر هفته‌ها حسابی شلوغ خواهد شد پس بهتر است حتما از قبل میزتان را رزرو نمایید. هزینه ورودی دیسکوی مهیج مالخاس شهر دیدنی ایروان در حدود 5000 درام است.

آدرس دیسکو مالخاس جاز: 52/1 Pushkin Street, Yerevan, Armenia

بار ال اسکای شهر دیدنی ایروان (El Sky Bar)

یکی از بارهای بسیار معروف که روی بام شهر زیبای ایروان قرار گرفته و چشم اندازی فوق العاده زیبا و پانوراما و 360 درجه از این شهر دیدنی را به گردشگران و مهمانان خود هدیه می‌نماید ال اسکای است.

ال اسکای باریست در طبقه هفتم مرکز تجاری پلازا شهر ایروان که با طراحی فوق العاده و خاص و برنامه های بسیار شاد و سرگرم کننده خود هر سلیقه و ملیتی را به خود جذب خواهد کرد.

گردشگران و مردم محلی بسیاری در تور ارمنستان از بار شاد و مهیج ال اسکای دیدن می‌نمایند و این بار شلوغ در آخر هفته‌ها میزبان خیل زیادی از مشتریان وفادار خود است.

بار پرطرفدار و محبوب ال اسکای دارای فضای نشیمن در فضایی سرپوشیده و روباز است. تراس روباز بار ال اسکای شهر زیبای ایروان مکانی بی نظیر و عالی برای خوشگذرانی و میل نمودن نوشیدنی مورد علاقه‌تان در کنار تماشای منظره بکر و زیبا و فوق العاده شهر است.

بی‌شک بدون بازدید از بار مهیج و زیبای ال اسکای سفرتان به شهر رویایی ایروان کامل نخواهد بود.

آدرس بار ال اسکای: 9 Grigor Lusavorich Street, Yerevan, Armenia

ورودی دیسکو

دیسکو آمیگو شهر دیدنی ایروان (Amigo Club)

دیسکوی شاد و پرشور آمیگو یکی دیگر از دیسکوهای پرطرفدار و محبوب شهر زیبای ایروان است. طراحی فضای داخلی و دکوراسیون دیسکوی مهیج و جذاب آمیگو به سبک Caribbean است که از همان لحظه ورود توجه هر گردشگر و بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

دیسکوی خاص و جذاب آمیگو شهر دیدنی ایروان، فضایی است که می توانید تمام طول شب را با آهنگ‌های لاتین به پایکوبی و رقص سپری کرده و از نوشیدنی‌های مورد علاقه‌تان بنوشید و حسابی سرحال و شاد شوید.

شایان ذکر است که رقصیدن در کلاب مهیج و پرشور آمیگو اجباری بوده و حتی اگر در رقصیدن بی‌تجربه و آماتور هستید می‌توانید با تماشای رقص هنرمندان حرفه‌ای این کلاب مانند افراد حرفه‌ای برقصید و تجربه‌ای بی نظیر و فراموش نشدنی را کسب نمایید.

آدرس دیسکو آمیگو: 41/4 Abovyan str., Yerevan, Armenia

بار تیکی شهر دیدنی ایروان (Tiki Bar)

بار هیجان انگیز و شاد تیکی یکی از بارهای 24 ساعته شهر زیبای ایروان است که طرفداران زیادی در میان علاقه‌مندان به رقص و موسیقی لاتین دارد. بار جذاب و محبوب تیکی محلی فوق العاده و خاص برای لذت بردن و خوش‌گذرانی و داشتن تجربه ای متفاوت و خاص است.

هنرمندان ماهر و با استعداد بار پرشور و جذاب تیکی شهر زیبای ایروان با اجرای رقص به سبک salsa، mambo و bachata حسابی شما را به وجد خواهند آورد.در صورت سفر به شهر ایروان ارمنستان از این تجربه بی‌نصیب نمانید.

آدرس بار تیکی: 2 Aram Street, Yerevan, Armenia

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید حتما مقالات متنوع ما را در سایت ایرانیان ارمنستان مطالعه نمایید. قطعا در طول سفر راهنمای شما خواهد بود و از شرایط سفر به این کشور فوق العاده اطلاعات لازم و مورد نیاز را کسب خواهید کرد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در سفر به کشور ارمنستان و حضور در دیسکوهای شهر ایروان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا