خدمات اختصاصی

آزمون زبان انگلیسی تافل در ایروان ارمنستان

راهنمای مقاله

شما برای آن که قادر باشید در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا پذیرش تحصیلی اخذ نمایید، باید یکی از دو مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را به این دانشگاه‌ها ارائه نمایید.

آزمون تافل این روزها بین اغلب دانشگاه‌های جهان معیار مناسبی برای سنجش زبان انگلیسی شما محسوب می‌شود و در بیشتر دانشگاه‌های معتبر دنیا، جهت پذیرش دانشجویان ملاک سنجش قرار می‌گیرد.

همچنین، درصورتی که شما تمایل داشته باشید به بسیاری از کشور‌های جهان مانند آمریکا و کانادا مهاجرت نمایید، در بدو امر لازم است که بتوانید از آزمون برگزار شده نمره قبولی به دست آورید.

اخذ این مدرک برای کارگران نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کارکردن در کلیه کشورهای انگلیسی زبان شما نیازمند دریافت مدارک خاص زبان از موسسات معتبر می‌باشید.

البته افراد جویای کار می‌توانند در آزمون عمومی آیلتس نیز شرکت نموده و این مدرک را که کمی راحت‌تر است دریافت نمایند.

آزمون تافل در کشور ارمنستان معمولا در برخی سفارت‌خانه‌ها یا سایر مناطق و موسسات دانشگاهی که از قبل مکان آن تعیین خواهد شد برگزار می‌گردد و توانایی های شما را در 4 شرط اصلی زبان انگلیسی یعنی: خواندن (ریدینگ)، دستور زبان (گرامر)، صحبت کردن (اسپیکینگ)، گوش دادن و فهمیدن (لیسنیگ)، نوشتن (رایتیگ) مورد آزمایش قرار خواهد داد.

درصورتی که شما قصد مهاجرت یا تحصیل به یک کشور انگلیسی زبان را دارید، ممکن است درباره این آزمون شنیده باشید.

اما برای کسب اطلاعات لازم در خصوص آزمون تافل و شرایط برگزاری آن در کشور ارمنستان و اطلاعاتی که شما در این خصوص نیاز دارید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل مخفف کلمه انگلیسی ( Test of English as a Foreign Language )، آزمونی است که توسط موسسه ETS برگزار می‌گردد. این آزمون سالانه بالغ بر 2،5 میلیون متقاضی دارد که در 165 کشور دنیا برگزار می‌شود که بیش از 4500 مرکز برگزاری نیز درگیر برگزاری این آزمون هستند.

این آزمون مهم سطح مهارت زبان انگلیسی کلیه متقاضیانی را که قصد تحصیل یا مهاجرت به یک کشور خارجی را داشته باشند مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

متقاضیان تحصیل در کشورهای دیگر مطلع باشند که آزمون تافل در 11000 دانشگاه معتبر دنیا که در 150 کشور جهان  مستقر هستند شامل امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند ، تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و آسیا معتبر است و در پذیرش دانشجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف دست‌اندرکاران تافل، ارزیابی بهتر و بیشتر سطح مهارت آکادمیک اشخاص است و به همین جهت است که اغلب دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

در سالیان قبل، این آزمون به دو صورت اینترنتی و کاغذی برگزار می‌شد. اما از سال 2013 نسخه کاغذی این آزمون در ایران و بسیاری از کشورها منسوخ گردید و اخیرا صرفا بصورت اینترنتی برگزار می‌گردد و تعداد کشورهایی که در جهان هنوز این آزمون را به صورت برگه کاغذی برگزار می‌نمایند بسیار کم و نادر است.

متقاضیان شرکت در این آزمون مطلع باشند که اعتبار این آزمون پس از دریافت مدرک نهای آن تنها دو سال است و به هر یک از توانایی ها شما در زبان انگلیسی نمره‌ای از 1 تا 120 اختصاص داده خواهد شد که میانگین آن نمره مدرک تافل شما می باشد.

آزمون تافل برخلاف آزمون آیلتس که در دو نوع: جنرال و آکادمیک برگزار می‌گردد، فقط به صورت آکادمیک برگزار خواهد شد. که نوع آکادمیک آن منحصر به افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاهای متعبر را دارند و با توجه به دانشگاه مذکور می‌بایست مدرک تافل آن‌ها میانگین بالایی باشد.

نوع جنرال آزمون که البته آزمون تافل راشامل نمی‌شود کمی ساده‌تر از نوع آکادمیک آن است و مخصوص افرادی است که قصد کار کردن و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند.

سفر به پایتخت ارمنستان جهت شرکت در آزمون تافل

برخی از داوطلبان، امروزه تمایل دارند برای شرکت در آزمون تافل چند روزی را به کشور زیبای ارمنستان سفر کنند.

البته اینکه نمره آزمون در دو مهارت writing و  speaking در کشور ارمنستان معمولا بالاتر است، موضوعی است که البته قابل اثبات نیست ولی اگر شما تصمیم دارید در کشوری غیر از خود ایران در این آزمون شرکت نمایید، به شما توصیه می‌کنیم که ارمنستان به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود انتخاب خوبی است.

در ادامه مزایای شرکت در آزمون‌های تافل را در این کشور زیبا بررسی خواهیم کرد.

مزایای سفر به شهر ایروان برای شرکت در آزمون‌های معتبر زبان

سفر به کشور زیبای ارمنستان برای شرکت در آزمون تافل، علاوه بر اینکه جاذبه‌های توریستی و گردشگری فراوانی دارد، مطمئنا استرس‌های شما را جهت شرکت در این نوع آزمون‌ها کمتر خواهد کرد.

علاوه بر این، مزایای دیگری را نیز می‌توان برای این امر در نظر گرفت که به این شرح است:

  • ورود به خاک ارمنستان برای مسافران ایرانی نیازی به اخذ ویزا یا روادید ندارد.
  • حتی در صورت سفر با خودرو به کشور ارمنستان، رسیدن به پایتخت این کشور، فاصله زیادی تا مرز ایران ندارد.
  • هزینه‌های اقامت در شهر ایروان به نسبت پایتخت‌های کشورهای همسایه ایران، نسبتا پایین‌تر و مقرون به صرفه تر است.
  • تشابهات فرهنگی مردم دوکشور و خون‌گرم تر بودن مردم ارمنستان نسبت به کشور ترکیه و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از مزیت‌های سفر به این کشور است.
  • در ایروان حتی امکان رزرو آزمون خیلی فوری تر و گاهی برای 3 روز بعد امکان‌پذیر است و این مزیت بسیار مهمی است.

مراحل انجام ثبت نام در آزمون تافل شهر ایروان ارمنستان

  1. مراجعه به وبسایت آزمون تافل در شهر ایروان
  2. ایجاد یک پروفایل شخصی و انتخاب زمان و تاریخ مورد نظر آزمون
  3. متعاقبا دریافت ایمیل حاوی نحوه واریز وجه و اطلاعات حساب
  4. واریز وجه آزمون تافل از طریق بانک و یا کارت‌های اعتباری ( و یا مراجعه به صرافی‌های معتبر در ایران جهت انتقال این وجه)
  5. ارسال تصویر مدارک و رسید پرداخت وجه از طریق ایمیل
  6. رزرو کردن بلیط اتوبوس و یا هواپیما و همچنین رزرو هتل

توجه: در کشور ارمنستان معمولا آزمون speaking آیلتس چند روزی زودتر و یا حتی یک روز دیرتر از آزمون کتبی سایر مهارت‌ها برگزار می‌گردد. ولی معمولا آزمون تافل به صورت همزمان و در یک روز برگزار خواهد شد.

به این مهم حتما دقت داشته باشید و همه روزه این موارد و اطلاعات آزمون را از طریق سایت آزمون تافل در ارمنستان پیگیری نمایید.

چه مدارکی برای ثبت نام آزمون تافل ارمنستان باید تهیه و ارسال گردد؟

شما در ابتدای امر باید فرم ثبت نام این آزمون را به صورت الکترونیکی از وبسایت آزمون دانلود کرده و تکمیل نمایید. از كپي پاسپور خود که دارای 6 ماه اعتبار است یک کپی رنگی تهیه نمایید.

سه قطعه عكس پاسپورتي که حتما پشت هر سه عکس باید مشخصات فردی خود را نوشته و امضا نمایید. در صورتی که از قبل در این آزمون ثبت نام کرده‌اید كپي كارنامه آزمون قبلی خود را نیز باید ارائه نمایید.

همانگونه که ذکر شد این آزمون به دو صورت آكادميک برگزار خواهد شد كه برنامه آزمون از قبل در وب سایت برگزاری قرار داده خواهد شد (شما باید در اولین قدم، زمان برگزاری آزمون تافل را مطالعه نمایید و به تاریخ آزمون و به فرصت ثبت نام Registration deadline دقت کنید)

شرایط ثبت نام آزمون تافل کشور ارمنستان

معمولا آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون تافل، حداکثر 5 هفته قبل از زمان برگزاری آن آزمون خواهد بود. لازم به توضیح است که اولویت ثبت نام برای هر تاریخ، مطابق اولویت در اقدام جهت رزرو نمودن آن در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین اقدام در هر تاریخی قبل از پایان زمان هر آزمون، دلیل بر رزرو کردن قطعی آن تاریخ نیست و این امکان وجود خواهد داشت که ظرفیت ثبت نام به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان قبل از تاریخ مهلت آزمون تکمیل گردد.

لذا توصیه می‌شود پس از تصمیم قطعی و تعیین نهایی تاریخ مورد نظر خود برای شرکت در آزمون سریعا نسبت به رزرو آن اقدام کنید. زیرا در بیشتر مواقع قبل از فرا رسیدن زمان آزمون Deadline ، ظرفیت ثبت نام تکمیل خواهد شد.

همچنین مطلع باشید پس از پایان هر مهلت ثبت نام، به هیچ عنوان امکان رزرو برای آن زمان آزمون وجود نخواهد داشت و ثبت نام داوطلبان در اولین تاریخ موجود امکان پذیر خواهد بود. به نکات ذیل دقت نمایید:

  • نکته اول: چنانچه فرصت ثبت نام در آزمون گذشته باشد و آن تاریخ بر روی سایت رسمی نباشد به این معنی است که دیگر جای خالی موجود نیست و شما قادر نخواهید بود در آن تاریخ ثبت نام نمایید و باید تاریخی دیگر انتخاب کنید.
  • نکته دوم: بعد از تکمیل کردن فرم آنلاین حتما باید تاییدنامه یا (کانفرمیشن) از طرف سایت دریافت نمایید در صورتی که کانفرمیشن دریافت نگردد، ثبت نامی صورت نگرفته است.
  • نکته سوم: پس بعد از مشخص شدن زمان آزمون، بهتر است حداقل 2 روز قبل از امتحان در ایروان حاضر شوید، ضمناً همراه داشتن دو عکس 3*4 الزامی است.

لازم به ذکر است در صورت حاضر نشدن متقاضی در آزمون مذکور مبلغ واریزی عودت نخواهد شد. ولی زمان آزمونی را که به صورت آنلاین تعیین کرده‌اید پس از واریز مبلغ می‌توانید کنسل یا تغییر دهید که در ادامه توضیحات آن را ارائه خواهیم داد.

معمولا جواب آزمون تافل دوهفته پس از شرکت در آزمون حاضر شده و برای شما ارسال خواهد شد.

چه افرادی می‌توانند در آزمون تافل شهر ایروان شرکت کنند؟

بسیاری از افرادی که دوست دارند به رویاهای خود رسیده و در یک کشور خارجی به تحصیل بپردازند، این آزمون می‌تواند برای آنها بسیار مناسب باشد. اما شما قادر خواهید بود در این آزمون به دلایل دیگری نیز شرکت نمایید.

این دلایل عبارتند از:

  • دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد دارند، در یک کشور انگلیسی زبان پذیرش تحصیلی دریافت نمایند.
  • دانشجویانی که تمایل دارند در برنامه‌های کالج کشورهای مختلف حضور داشته باشند.
  • اشخاصی که تمایل دارند در یک کشور انگلیسی زبان مدرک یا گواهی‌ای را دریافت کنند.
  • افرادی که قصد دارند برای مهاجرت سطح آمادگی وتوانایی زبانی انگلیسی خود را به سفارت یک کشور دیگر انگلیسی زبان ارائه نمایند.

آزمون تافل معمولا برای مهاجرت کاری چندان مناسب نیست و شما باید در آزمونی که به آن اشاره خواهد شد شرکت داشته باشید.

افرادی که می‌خواهند در این آزمون شرکت نمایند به هیچ عنوان با محدودیت سنی مواجه نخواهند بود.

همچنین شرکت کنندگان در این آزمون باید توانایی این را داشته باشند تا با برخی از واژگان سطح پیشرفته نیز آشنایی داشته باشند. بنابراین شما تنها در شرایطی قادر خواهید بود که بدون شرکت در این آزمون در دانشگاه‌های کانادا و امریکا به تحصیل بپردازید که:

  • در پنج سال گذشته در یکی از موسسات انگلیسی زبان به تحصیل مشغول بوده باشید.
  • مدرک دانشگاهی یا مدرک دیپلم خود را از یک دانشگاه انگلیسی زبان دریافت کرده‌باشید.

آزمون تافل در کجاها برگزار می‌شود؟

همانگونه که در ابتدای این مقاله نیز توضیح داده شد، آزمون تافل هم اکنون در بیش از 165 کشور دنیا برگزار می‌گردد. این آزمون هرچند در ابتدا صرفا در کانادا و آمریکا برگزار می‌شده است.

اما طی سال‌های گذشته این امکان برای داوطلبان ایرانی فراهم شده است که در مراکز آزمون واقع در ایران یا کشورهای همسایه، در این آزمون شرکت کنند. آزمون تافل معمولا در زمان‌های مختلف و در تمامی ماه‌های سال در مراکز رسمی و موسسات در زمان های تعیین شده برگزار می شود.

همانگونه که ذکر شد برخلاف آزمون آیلتس که بخش آزمون مکالمه در یک روز دیگر برگزار خواهد شد. شما بخش گفتاری آزمون تافل را نیز در همان روز امتحان خواهید داد و این مزیت بسیار خوبی برای مسافران به کشور ارمنستان است.

در کشور ایران داشتن مدرک این آزمون به هیچ عنوان لازم و ضروری نیست و هیچ مکانی نیست که نیاز به ارائه این مدرک را داشته باشد.

اما ممکن است بسیاری از دانشگاه‌های سراسری در مقطع دکتری، اگر نمره خوبی در این آزمون کسب نمایید بتوانند برای پذیرش شما امتیازات خاصی را قائل گردند.

همچنین در ایران نیز داشتن مدرک این آزمون برای اغلب دانشگاه‌ها در مقاطع دکتری و برخی از سازمان‌ها و بخش‌های دولتی الزامی است و کسب نمره بالا در آزمون تافل بسیار حائز اهمیت است.

روش‌های برگزاری و بخش‌های مختلف آزمون تافل و انواع و اقسام این آزمون

همانگونه که ذکر شد از سال 2005 در این آزمون دگرگونی‌های ایجاد شده و از نوع کامپیوتری و کاغذی به سمت آنلاین سوق پیدا کرده است. اما همچنان تعدادی از دانشگاه‌های دنیا همچنان نمرات PBT یا نسخه کاغذی و غیر آنلاین را قبول دارند.

نسخه iBT به مانند PBT همان قسمت‌ها را خواهد داشت و شما قادر خواهید بود آزمون‌های شنیداری، خواندن، مکالمه و نوشتن را به صورت آنلاین انجام دهید.

شما در آزمون آنلاین 4.5 ساعت فرصت خواهید داشت تا به سوالات پاسخ دهید. در ایران و ارمنستان آزمون تافل فقط به صورت iBT ( اینترنتی) برگزار خواهد شد.

آزمون تافل از چهار قسمت، شنیداری، خواندن، نوشتاری، گفتاری تشکیل شده است. شما بین دو بخش اول این آزمون و در انتهای آن حدود 10 دقیقه می‌توانید استراحت نمایید.

همانگونه که ذکر شده آزمون تافل برخلاف آزمون آیلتس که در دو نوع آکادمیک و عمومی برگزار می‌شود، تنها به صورت آکادمیک برگزار خواهد شد.

مهارت خواندن (Reading)

در این قسمت چهار متن بلند و سوالاتی مرتبط با هر متن ارئه خواهد شد. موضوعات متن‌ها آکادمیک بوده و معمولا از کتب و ژورنال‌های دانشگاهی انتخاب می‌گردد.

برای درک بسیار بهتر در این بخش از آزمون، داوطلبان می‌بایست دارای دامنه واژگان آکادمیک غنی باشند تا براحتی متون این مهارت را درک نمایند و به سوالات مذکور پاسخ دهند.

مجموع سوالات این بخش حدود 50 سوال سوال است و مدت پاسخگویی به سوالات این بخش 70 دقیقه در نظر گرفته شده است.

مهارت  شنیداری (Listening)

این قسمت معمولا شامل 6 بخش است. شما دو مکالمه دانشجویی به مدت 3 دقیقه را می‌شنوید  و باید به 5 سوال چهار گزینه‌ای پاسخ نمایید.

معمولا این گفتگو در داخل محیط دانشگاه رخ خواهد داد و علاوه بر آن با 5 کنفرانس یا سخنرانی حدودا 5 دقیقه ای روبه‌رو خواهید شد.

در این بخش در مجموع باید به 45 سوال در مدت زمان 80 دقیقه پاسخ دهید.

مهارت گفتاری (Speaking)

از سال 2019 تعداد  سوالات این قسمت به 4 سوال کاهش پیدا کرده که دارای 3 سوال بصورت ترکیبی و 1 سوال بصورت مستقل است. چون در این بخش از آزمون مهارت زبان آموزان بصورت تلفیقی است (Integrated).

در برخی سوالات شما باید به گوینده گوش داده و پس از 15 ثانیه به آن پاسخ دهید. اما در برخی دیگر از سوالات که سخت‌تر نیز هستند متنی ارائه نخواهد شد و شما سخنرانی یا کنفرانس استادی را گوش می‌کنید و پس از30  ثانیه باید پاسخگو باشید.

معمولا برای آماده نمودن پاسخ این سوالات زمانی بین 15 تا 30 ثانیه و در مجموع زمانی معادل 45 تا 60 ثانیه برای ضبط کردن جواب‌های خود خواهید داشت.

مهارت نوشتاری (Writing)

این بخش از آزمون شامل کتابت دو انشاء است که یکی از آن ها بصورت ترکیبی و دیگری به صورت مستقل است. در بخش انشاء مستقل شما 30 دقیقه وقت برای پاسخگویی دارید و برای بخش انشاء ترکیبی 20 دقیقه برای پاسخگویی فرصت به شما داده می‌شود.

هر دو انشاء در آزمون اینترنتی تافل باید تایپ گردد. درانشاء اول که بصورت کاملا تحلیلی است ابتدا متنی شامل 300 کلمه در ارتباط با موضوعی آکادمیک مطرح خواهد شد که باید بعد از خواندن آن مطلب، به یک سخنرانی کوتاه 2 دقیقه‌ای هم گوش داده و سپس نظرات خود را در خصوص با موضوعات و سوالات مطرح شده عنوان نمایید و پاسخ به این موضوع باید بصورت تحلیلی و مقایسه‌ای داده شود.

در صورتی که در انشاء دوم که بصورت مستقل مطرح گردیده فقط باید نظرات خود را در ارتباط با موضوع بیان کنید و نیازی به تحلیل و مقایسه مطالب عنوان شده در سخنرانی با نظرات خود نخواهید داشت.

نحوه کسب امتیاز یا امتیازدهی در آزمون تافل TOEFL iBT به چه صورت خواهد بود؟

همانطور که ذکر شد آزمون تافل دارای چهار بخش مجزا است. Reading، Writing ، Listening, Speaking هر کدام از این قسمت‌ها 30 نمره دارد که در کل نمره آزمون تافل شما از 120 محاسبه می‌گردد.

بسته به نوع سوال ، به ازای هر پاسخ صحیح برای هر سوال یک امتیاز یا بیشتر نمره خواهد گرفت.

جدول آزمون تافل ۱

نحوه کسب امتیاز و امتیاز‌دهی در آزمون تافل TOEFL PBT چگونه است؟

در صورتی که آزمون مبتنی بر کاغذ را انجام دهید،گزارش نمره و امتیاز کسب شده خود را حدود یک ماه دیگر پس از آزمونتان دریافت خواهید کرد.

دامنه کسب نمره تافل PBT بین 677-310 است. که این بدین معنی است که کمترین نمره شما در این حالت نباید از 310 کمتر باشد و بیشترین نمره شما می تواند677 باشد. آزمون کاغذی دارای سه بخش Listening, Writing Reading, می باشد.

کسب نمره خوب در آزمون تافل چقدر است؟

حدود 150 دانشگاه معتبر جهان از آزمون‌های تافل برای سنجش سطح زبان دانشجویان خود استفاده می‌نمایند. بنابراین برای آن که بتوانید در برترین دانشگاه‌های جهان، پذیرش تحصیلی بگیرید باید بتوانید نمره بسیار خوبی را از این آزمون‌ها کسب و به دانشگاه مورد علاقه خود ارائه دهید.

حداقل امتیاز و نمره‌ای که شما باید در این آزمون برای پذیرش تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌های جهان ارائه دهید نمره 80 است.

البته گاهی هم ممکن است با توجه به رتبه جهانی و کیفیت علمی دانشگاه مورد نظر شما، نمره درخواست شده از سوی آن دانشگاه بسیار بالاتر از حداقل مورد نیاز باشد.

معمولا افرادی که بدنبال دریافت بورس تحصیلی از این دانشگاه‌ها می‌باشند باید حداقل نمره قابل قبول اعلام شده از سوی دانشگاه که نمره 100 است را کسب کنند.

مدت زمان دقیق برگزاری آزمون تافل چقدر است؟

در آزمون تافل در شهر ارمنستان که با فرمت جدید از سال 2019 برگزار خواهد شد، تعداد سوالات آزمون بدلیل تصمیم گیری موسسه ETS در جهت کاهش زمان آزمون، کاهش یافته است و بین 3 ساعت و 30 دقیقه تا 4 ساعت زمان شرکت در این آزمون می باشد.

جدول آزمون تافل ۲

معمولا آزمون تافل چه زمانی در شهر ایروان برگزار خواهد شد؟

سال ها پیش برای آنکه بتوانید در آزمون تافل کشور ایران و ارمنستان شرکت کنید باید ماه‌ها در صف انتظار باقی می‌ماندید. علت این امر، تعداد بسیار کم ظرفیت موسسات برگزاری آزمون نسبت به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون بود.

هم اکنون این آزمون در اکثر کشورهای جهان و حدودا 60  بار در سال برگزار می‌گردد. شما تنها کافی است پس از ثبت نام در این آزمون و با مشخص کردن آدرس و زمان آزمون خود در شهر ایروان،خود را برای شرکت در آزمون تافل آماده نمایید.

نرخ‌ها و هزینه آزمون تافل به چه میزان است؟

هزینه آزمون بسته به این که شما در کدام کشور این آزمون را می‌دهید ممکن است متغییر باشد. برای مثال این آزمون در آذربایجان و ارمنستان 195 دلار و در ترکیه 185 دلار است. مقدار پولی که شما باید بدهید از طرف موسسه ETS اعلام خواهد شد.

در ایران این آزمون حدود 245 دلار است. اگر نظر شما جهت آزمون تافل عوض شده است به شما این امکان ارائه شده است که 4 روز قبل از روز امتحان بتوانید آزمون خود را لغو کنید. اما تنها 50 درصد از هزینه‌های شما در این زمان به شما عودت می‌شود.

چنانچه شما در بازه زمانی اعلام شده ثبت نام نمایید این زمانی است که شما باید پرداختی به صورت (Late)  داشته باشید. در اینگونه ثبت نام شما باید 40 دلار (285$) بیشتر هزینه کنید.

گزارش یا ریپورت نمره تافل به دانشگاه مدنظر

بعد از شرکت در آزمون تافل برای ارسال نمره این آزمون به دانشگاه‌هایی که قصد پذیرش تحصیلی در آن‌ها را دارید تا ساعت 10 شب قبل از روز آزمون تافل می‌توانید 4 دانشگاه را به صورت رایگان برای ریپورت نمره آزمون انتخاب کنید.

ریپورت‌های (گزارش دادن نمره آزمون به سایر دانشگاه‌ها توسط موسسه ETS) اضافی این آزمون امکان پذیر است و هزینه اضافی این ریپورت نمره آزمون تافل برای هر دانشگاه 20 دلار امریکا خواهد بود

آیا امکان تغییر زمان و مرکز آزمون تافل ممکن است؟

چنانچه پس از ثبت نام در آزمون تافل، قصد تغییر مکان و زمان آزمون را داشته باشید می توانید حداکثر تا 3 روز قبل از شروع آزمون مکان یا زمان آزمون خود را تغییر دهید . هزینه این تغییر زمان یا مکان آزمون 60 دلار امریکا می باشد.

اعتبار آزمون تافل چند سال است؟

همانگونه که ذکر شد، مدت زمان اعتبار مدرک زبان تافل صرفا 2 سال می‌باشد و پس از گذشت این زمان مدرک شما معتبر نخواهد بود و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف ناچار به شرکت مجدد در آزمون تافل خواهید بود.

نحوه دریافت نتایج آزمون تافل

دریافت نتایج و نمره آزمون تافل معمولا 6 تا 12 روز بعد از برگزاری آزمون با بررسی پروفایل ساخته شده توسط شما در سایت موسسه ETS ممکن خواهد بود.

به جز دریافت اینترنتی نمره و نتایج آزمون، اگر در زمان ثبت نام در آزمون گزینه دریافت مدرک چاپی را انتخاب کنید، قادر خواهید بود نتیجه آزمون خود را از طریق پست هم دریافت نمایید.

برای پذیرش تحصیلی، دانشگاه‌ها راسا نمره آزمون تافل شما را از موسسه ETS استعلام خواهند گرفت و پس از استعلام نمرات شما و بررسی، پذیرش تحصیلی شما مورد تایید قرار می‌گیرد

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در شرکت در آزمون تافل کشور ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ایرانیان ارمنستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا